~ Juli 2005 ~

12-06-2007 09:43 2326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ernie, wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie. Leuk, leuk!

Isa, hoe is het met je bekken, rustig aan hoor. Je moet nog een tijd, en hoop voor je dat het je niet zo sloopt als bij mij.

Barrel, hier al tijden een dame die heel vaak weigert te eten 's avonds. We proberen er geen discussie van te maken, maar is soms best moeilijk. Ook dit zal wel weer een fase zijn toch ??

Madootje, je kleurrijke bil al wat weg getrokken ?

Jullie begrijpen....nog steeds geen baby. Vandaag inderdaad DE uitgerekende dag. Je kijkt er zo lang naar uit en dan nog geen baby. Zucht. Vandaag volle maan, we hopen maar dat dit helpt.....Ik ben gelukkiger wat rustiger dan afgelopen dagen, nu maar hopen dat het helpt. Zo weer lekker mijn bedje in. Amelie is bij oma en komt pas rond etenstijd weer thuis. Voor de rest geen spannende dingen.

Toedaloe maar weer !!
Och Sams... nog steeds geen baby... Wat ontzettend balen! Je gaat er toch ook wel een beetje van uit dat een tweede wat eerder komt dan de eerste.. Volle maan moet helpen!!!!! Sterkte....

Met bekken gaat het nu even goed. Fysio heeft het donderdag rechtgezet en tot nu toe staat het nog recht. De vorige zwangerschap ben ik ook geëindigd met heel veel pijn en niet meer kunnen lopen/slapen. Ik hoop dat ik nu wat beter naar mijn lichaam kan luisteren en dus ook niet meer die zware boodschappentassen ga dragen en alles in het huishouden verdeel over de dagen en vooral ook uitbesteed Ongelooflijk hoeveel pijn je inene weer kan hebben door het schoonmaken van een plee.

Ja Barrel; dat is wat ik ook wel spannend vind hoor, het ritme weer vinden na het krijgen van de tweede. Je klinkt heel positief Ernie! Dat gevoel van ' wat ben ik blij dat hij er is' wil ik ook wel. Bij zoontje had ik het gevoel ' waar ben ik aan begonnen' de eerste tijd :-)

Hier ook al een tijdje een hongerstaker Barrel. Warm eten is een drama. Ik probeer hem vooral te negeren, maar hij MOET van mij wel eerst proeven. Wij gaan gewoon heeeeel smakelijk eten (wat is het lekker hè? Ja absoluut). Het gaat nu ietsjes beter, maar niet meer zoals "vroeger". Gelukkkig had hij wat reserves
Fijn dat het goed gaat met jullie Ernie! Leuk te lezen dat Jurre zo trots is op zijn broertje.

Tja het zoeken naar een ritme... Lotje heeft ook nog niet echt een ritme. Ben nu aan het opschrijven hoelaat ze komt voor een voeding om er zelf meer zicht op te krijgen!

Gelukkig de laatste nachten 1 voeding, dat scheelt.

Pff moet eigenlijk al weer werken, heb gelukkig nog 2 weken vakantie opgenomen, moet er toch niet aan denken nu al weer aan de slag te moeten, ben overdag best moe en 's avonds zak ik in.

Sams duim voor je dat je beeb snel van zich laat horen!

Sterkte Isa met je bekken, had er aan het einde van mn zwangerschap regelmatig last van, was gelukkig snel over na de bevalling. Hoop dit ook voor jou.

Woh Barrel kaartjes voor Ciske de Rat. Wij zouden met mn ouders naar Tarzan, dit is er nog niet van gekomen, nu Ciske de Rat speelt lijkt me deze eigenlijk veel leuker, denk dat ik dit ga voorstellen..en dan de kaartjes nog....

Lotje is maandag wezen wennen op het KDV, alles was goed gegaan gelukkig. Ze had lekker geslapen en goed gedronken uit de fles. Maandag gaat ze weer en de maandag erop de hele dag want dan moet ik werken.

Marit noemt ons af en toe bij de voornaam...! Staat ze onder aan de trap ".." te roepen ipv papa. Mn schoonzusje vertelde (zij werkt op een KDV) dat veel kindjes zo'n periode hebben. Herkenbaar.

Ze kijkt regelmatig naar Dora, komt ze af gelopen zondag bij ons op bed zegt ze Goodmorning...! Klinkt wel heel grappig uit de mond van een 2 jarige..

Verder gaat het zn gangetje. Neeee, heel herkenbaar!

Eten, mn 's morgens is dat hier een punt. Volgens mij krijgt ze het gewoon echt niet door haar keel heen. Wat we ook proberen ze eet het niet of nauwelijks op. Zo tegen 10-en eet ze als een dijker. 's Middags gaat prima. 's Avonds is het afhankelijk van wat we eten. Vanavond bietjes, eet ze zo een heel vol bord leeg. Gisteren witlof, een paar hapjes. Spagetti oid eet ze niet. Ja alleen de kale spagetti maar niet de saus... En pannenkoeken, die blieft ze ook niet. Metatjes daarin tegen vindt ze heerlijk!
Strijd rond etenstijd: zéér herkenbaar. Ook hier proberen we er niet te veel aandacht aan te besteden, maar zo nu en dan....! Wat meneer de ene avond heerlijk zit op te peuzelen, blieft hij de volgende keer totaal niet. Vlees gaat er wel altijd in, aardappels soms en groente meestal niet, helaas. Gelukkig is hij wel dol op fruit, dus een vitamine-tekort zal hij niet zo snel krijgen en spekkies heeft ie ook voldoende .

Sinds deze week hebben we de trap als strafplek ingevoerd, was een beetje dubbel om te doen, want juist nu is er natuurlijk wel veel veranderd in huis met de komst van Stijn, maar aan de andere kant: we moeten wel duidelijk zijn, toch? En, eerlijk is eerlijk, het wérkt wel... Hij heeft er nu 2 keer op gezeten en beide keren brulde hij in eerste instantie het hele huis bij elkaar, maar was hij ook maar al te graag bereid om toch maar wel te gaan luisteren als we hem dat vroegen, pffft... opvoeden....

Ow, klonk ik zo postief in mijn vorige berichtje? Ben ook wel heel blij met mijn mannen, maar gistermiddag is Stijn om 14u begonnen met miepen en huilen en dat is zo ongeveer doorgegaan tot middernacht Heb hem heel vaak aangelegd (regeldagje?!), maar op een gegeven moment zijn de melkvoorraden ook op en dat werkt dan alleen maar weer frustratie-verhogend. Om 12u de laatste keer gevoed en toen was Stijn zó doodop dat hij waarempel pas om 6u weer kwam (vlak voordat mijn wekkertje afliep op zijn "maximale slaaptijd" )! Ook nu ligt hij weer te slapen, hoop alleen dat dat niet is om energie op te doen voor wéér zo'n middag en avond!
haha Lot; dat doet zoon ook! Vooral bij mijn man. Staat hij onderaan de trap naar boven zijn naam te bleren met een zin er achteraan die van mij had kunnen zijn (wil je even dat of dat pakken ofzo). Hij noemt hem helemaal geen papa meer. Mijn voornaam gebruikt hij (gelukkig :-)) niet zo heel veel, die is ook wat moeilijker. Ik probeer nu op te schrijven welke grappige uitspraken hij doet, want soms liggen we echt helemaal dubbel om iets. Ik zeg vaak voor de gein tegen mijn man; nou, heb je verder geen nieuws? Zegt zoontje dat van de week ook inene; mama e je geen nieuws? haha

Even een vraag over borstvoeding naar aanleiding van de opmerking van Lot over opschrijven hoe vaak Lotje komt en het berichtje van Ernie over de borstvoeding... Ik ben me weer zachtjesaan aan het inlezen. Heb voor half februari een voorlichtingsavond gepland staan en heb ook wat boekjes besteld op voorhand. Ik vond dat ik me vorige keer ook goed had ingelezen, maar het is uiteindelijk toch mislukt. Nou was een vriendin van ons laatst op bezoek en heeft een paar weken geleden een kleine gekregen. Die geeft de borst dus om de 3 uur en 's nachts wanneer ze komt. Dit moest ik indertijd bij zoon ook aanhouden van de kraamhulp, maar later dacht ik dat het beter had geweest als ik gewoon de borst zou geven wanneer ik dacht dat hij wilde. Hoe kun je dit nou het beste aanpakken? Wat zijn de adviezen hierover?

Strafplek??? Zoon is al een paar keer in de berging en zelfs buiten belandt....
Isa, in principe kun je bij borstvoeding het beste voeden op verzoek. Zo kun je het beste vraag en aanbod op elkaar afstemmen. In het begin moet zo'n kleintje nog zeer regelmatig drinken om de bloedsuikerspiegel op gang te brengen en is vaak aanleggen belangrijk om de productie goed op gang te brengen. Vandaar dat je de eerste dagen/weken vaak voor overdag een maximum van zo'n 3 uur aanhoudt. Dit kun je echter laten varen zodra de productie goed op gang is. Hier is sprake van als je kindje zo'n 6 plasluiers heeft per dag en tevreden oogt. Vanaf dan kun je gaan voeden als je kindje zelf aangeeft wat te willen. Dit herken je aan smakkende geluiden, op de vuistjes sabbelen en als de kleine een zoekactie naar je borst start

Hopelijk heb je hier iets aan. Bij vragen, vraag maar raak.

Nog geen bericht van Sams? Hopelijk duidt dat op goed nieuws.
Geen nieuws, is hier helaas slecht nieuws. Nog steeds geen baby! Lig sinds 2 dagen ook bijna hele dag op bed, ik kan niet meer. Het lijkt wel of ik een soort van griepje onder de leden heb. Je kan bijna niet geloven dat je de zwaartste klus nog moet doen.

Morgen weer naar VK, hopelijk strippen en meer nieuws over eind datum.

Ik ga proberen wat te slapen. Dahag !!
Weltrusten Sams. Sterkte nog even.
We krijgen nog een zoon (ik heb een foto van zijn piemeltje )!!! Een heel gezonde en erg lenige. Hij lag met zijn benen dubbelgevouwen zodat bijna zijn teentjes in zijn mondje kwamen.

Ben echt opgelucht dat alles gezond is! Hoe was het bij jou Isa?

Minime is uit zichzelf vegetarier geworden, hij eet alleen groente aardappels brood en pindakaas. Ook hier gelukkig nog genoeg spekkies, dus ik maak me geen zorgen.

Sams ik duim voor je dat je snel bevalt!!

Sjonge Laluna is de tweeling alweer 1 jaar, wat gaat da snel zeg!

Enne waar is Charly, of heeft ze nog geen internet in het nieuwe huis?
Findi, gaaaaaf wat leuk nog een knulletje!

En fijn ook dat alles goed is. geniet ervan!

Sams hoop voor jou dat je aan het bevallen bent!!!

utkomtgoedutkomtgoedutkomtgoedutkomtgoed

Hier zijn we aan het verven,de woonkamer dan. Nouja de schilder is vandaag begonnen

We gaan zelf ook nog het een en ander doen, maar hij doet het gewoon beter. logisch nietwaar?!

Geeft wel een rotbende maar kan nu al zien hoeveel het opknapt.
Dan hoop ik gewoon dat Sams al bevallen is. Zet 'm op meid. Hopelijk lig je nu in je kraambed bij te komen.

Findi, gefeliciteerd! Dat wordt dus ook een echt mannenbolwerk bij jullie thuis. Leuk hoor!
Ik heb net stiekum even Sams hyves gecheckt en ja hoor!

Het is geboren!!!

gisteren wat ik uit andere berichtjes kan opmaken!

Wat het is geworden zal ze vast snel zelf vertellen denk ik!!!
Lekker Findi dat de echo goed was!

En weer een knulletje.

Wij hebben de echo volgende week zaterdag. Wil het nu ook zeker weten wat het wordt, maar ik denk niet dat ik het iedereen ga vertellen.

Ben benieuwd of ik mijn mond kan houden.

En barrel: de kamer aan het schilderen. Alles zeker afgeplakt met zeil, alles aan de kant, ja dat geeft een rommel. Maar als het straks weer af is, is je kamer als nieuw!!!!

Hier de vloerbedekking laten reinigen vanmorgen!

Het ziet er echt weer uit als nieuw!

Morgen komt tomannetje terug van wintersport!

Blij blij blij. Redt het wel zo in mijn eentje hoor, maar met een kwakkelende Nikki en een s nachts huilende Sofie is het best lekker om de taken te verdelen.

Sofie krijgt 7 februari buisjes in allebei haar oren. Dus nog ruim een week slechte nachten voor ons helaas!
Ik ben er nog hoor en nog niet verhuisd (over 3,5 week is het zover), maar heeeeeeel druk met alles in en rondom het nieuwe huis.

Vorige week wederom problemen met het bouwbedrijf `

Sams eindelijk bevallen!

Gaaf he Findi zo'n mooie echo? Had je zelf ook al het vermoeden dat het een zoon zou worden?

Ben benieuwd naar het nieuws van Isa.

Buiten de stress hier verder alles goed. Hopelijk straks iets meer tijd om hier wat vaker rond te hangen!

Fijne zondag allemaal!
Ladies !!

We zijn inderdaad vrijdag de trotse ouders geworden van een zoon, Thibault (spreek uit als Tibo). jaja, moeilijke naam, merken we na 2 dagan al. Snelle bevalling, maar liever zo een dan die van Amelie. Alles er op er en an. Ik ben helemaal aan de tandjes. Ik meld me snel weer. Baai !!
Van Harte Sams!!

Fijn dat het zo'n snelle bevalling was, je hebt er lang genoeg op moeten wachten!

Nu maar snel herstellen en hopelijk heb je snel je eigen lijf weer terug!

Bijzondere naam, past mooi bij Amelie.

(foto's op hyves?)

Van harte Sams en man met jullie zoontje.

Amelie, wat leuk dat je een lief broertje hebt nu om lekker mee te knuffelen en spelen.

Doe rusig aan en geniet van elkaar.
Jaaaa!!! GEFELICITEERD Sams!!!!!!!! Wat een bijzondere naam! Mooi dat de bevalling zo goed ging! Ben benieuwd naar je verhalen!

@Findi; leuk een zoon!!! Gefeliciteerd!! Super dat alles er goed uit zag. Vermoedde je zelf ook nog een zoon?

@Laluna; nog gefeliciteerd!!

Ja, wij hebben ook de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig!! We weten ook wat het geslacht is en ik wil het jullie met alle liefde vertellen, maar ik heb (denk ik) meelezers.............. SORRY!!! Toch eens kijken hoe ik op de groep kom!

Bedankt voor je informatie over borstvoeding Madootje! Ik vermoedde al dat voeden op verzoek beter was. Dat is dus een van de dingen die niet goed zijn gegaan de vorige keer. Ik heb wel van veel dingen geleerd en ik ga me gewoon wederom goed voorbereiden. Ik hoop alleen niet dat ik psychisch weer zo vreselijk labiel ben. Ik vermoed dat dit ook een van de redenen is geweest waardoor de productie slecht op gang kwam. (daarnaast te laat aangelegd na de geboorte, zoontje die geel en suf was en uiteindelijk niet goed meer dronk en dit weer slecht was gesignaleerd door mij en de kraamhulp, speentje, bijvoeding want viel te snel af en toen was het helemaal snel afgelopen)

Ik groei behoorlijk hard op het moment! Heb al een aardige buik (en billen ). Gister heeft manlief het kindje ook voor het eerst voelen schoppen. Lichamelijk gaat het weer even lekker (bekken zitten recht en geen harde buiken meer gehad).
Wow Sams, gefeliciteerd! Super, een knulletje erbij. Hopelijk hebben jullie ene fijne kraamtijd en een vliegende start.

Isa, fijn dat je wat aan de informatie hebt.

Charly, succes met de verhuizing. Niet teveel stressen hoor. Daar schiet je niets mee op. Gaat het allemaal helaas niet sneller van
HOERA!!

Woh Sams van harte gefeliciteerd met jullie zoon, en Amelie met haar broertje!

Wens je een hele fijne kraamtijd, laat je lekker verwennen, je hebt het verdiend...

Isa, ik voed ook op verzoek. Dit betekent de ene keer om de 2 uur, de andere keer zit er 4 uur tussen.

Inmiddels zit er wel meer een ritme in en herken ik het huiltje van Lotje en weet dat ze huilt omdat ze honger heeft. Al maak ik haar nu wel zo rond 22.00 uur wakker anders komt ze 2 x per nacht en dat vind ik teveel, zeker als ik volgende week weer moet beginnen met werken.

Charly, sterkte de komende weken, blijf aan jezelf denken he (en de kleine).

Straks kan je vast genieten van jullie mooie stekkie.

Tomaatje heb bewondering voor je hoor. Alleen met je 2 meiden en zwanger... lijkt me heel pittig. Vriendlief gaat over een aantal weken ook een week weg naar Frankrijk. Moet er nog even niet aan denken, hoe ga ik dat redden. Kids naar het KDV (doet vriendlief normaal) , werken..., badderen, eten...Hoe doe je dat??

Mn laatste weekje vrij (verlof is al afgelopen, had nog overuren staan en nu opgenomen)... ben nog steeds niet klaar met mn foto's

Jeetje Lot, wat is dat snel gegaan zeg, zo vanaf de zijlijn beschouwd. Heb je wel een beetje zin om weer aan het werk te gaan?
Sams, samsman en amelie GEFELICITEERD!!!!!

Wat fijn een mooi gezond mannetje (heb al even op je hyves gespiekt, lieffffffff)

Genieten maar!!!!!!!!!!!!

Jammer he Isa dat de billen ook denken zwanger te zijn en enthousiast meegroeien :(

Had ik ook last van. Wil daarom ook een aantal kilo afvallen voor ik weer zwanger word.

Ben wel nieuwsgierig hoor wat het geslacht is!

Madootje gaat het een beetje met jullie lieve ondeugende bikkel?? Las je topic maar kan me van alles bij voorstellen. Gelukkig is het hier niet zo erg.

Kan het me wel bij bikkel voorstellen, hij straalt een en al ondeugendheid uit! lief!! (maar voor jou erg onhandig)

Hier eigenlijk alles wel lekker. Hidde is lekker ondernemend, maar merk wel dat hij iets meer verlegen is geworden bij vreemden. Maar als hij zich io zn gemak voelt dan staat zn mond nog geen minuut stil!!!

Hij heeft het helemaal uitgevonden, wel schattig.
Dag allemaal.

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.

Hier gaat het eigenlijk best goed. Ons mannetje doet er erg goed. Tot en met gisteren hebben we hem wel moeten bijvoeden, maar nu de borstvoeding goed opgang is, hoop ik dat dit niet meer nodig is. Hij was iets wat te veel afgevallen, maar nu lijkt het allemaal de goede kant op te gaan.

IK zal jullie even mijn bevallingsverhalen vertellen.

Vrijdag ochtend begonnen de weeen, ik dacht dat het voorweeen waren, want de herkenning was daar niet direct. Om 11.45 uur langs geweest bij VK voor controle en daar bleek ik al 3 cms ontsluiting te hebben. Zij heeft me ook nog even gestript om de bevalling extra op gang te helpen. Gelukkig was mijn moeder mee ter ondersteuning, wilde namelijk eerst op de fiets gaan. Hahaha.

Vriendlief ondertussen maar gebeld, dat het serieus leek te zijn. Hij had eigenlijk 's morgens naar Rosmalen gemoeten om op een beurs een stand op te bouwen. Zijn eerste project bij zijn nieuwe baan. Zo ....heb ik daar even fijn roet in het eten gegooid.

De weeen leken inmiddels wat minder te worden zo om het half uur. Om 13.00 uur gingen mijn ouders weg met Amelie en om 14.15 uur vriendlief geroepen dat het toch wel heftig werd. Half uur daarna VK gebeld en die vertelde dat we naar ziekenhuis konden gaan.

Al met al waren we daar om 16.00 uur en de weeen waren er toen om de 5 minuten, te samen met rugweeen (wat een ellendige dingen). Grrrr....

Het duurde even voordat de vk in het ziekenhuis was, maar na wederom een controle had ik inmiddels zo'n 7 cms ontsluiting. Zij heeft de vliezen gebroken en toen ging het eigenlijk allemaal heel snel. 17.30 uur mocht ik echt gaan persen en Om 17.42 uur werd onze zoon geboren. Met navelstreng om de nek, dus die heeft ze gelijk door geknipt. Gelukkig deed hij het super goed. Hij heeft heerlijk 1,5 uur op mijn buik gelegen, en gelijk aan de borst gedronken. En gewicht was 3840 gram.

Wat heeft iedereen er naast gezeten zeg. Pffff... de laatste week werd er nog gezegd dat het 6 a 7 pond zou zijn....Ik had gewoon mega placenta en veel vruchtwater. Helaas ben ik 's avonds nog bijna 3x flauwgevallen. Dus daarom mocht ik gelukkig een nachtje blijven slapen. 's Avonds is Amelie nog geweest en die kwam als een stuiterbal binnen. Ze was de hele dag super rustig geweest maar toen ze ons zag was ze niet meer te houden. Thibault, mama, papa, baby lief he, mooi is ie he! Zooooooooo.... lief!!

Zaterdagochtend mochten we naar huis, na een nacht niet slapen, want de hele film speelt je wel 100x af in je hoofd.

Zaterdagnacht ook niet geslapen, omdat ons ventje van 22.30 tot 7.00 uur aan het huilen was van de honger. Gelukkig lijkt nu de rust bij mij ook wat te komen. Heb vannacht zo maar 5,5 uur geslapen. Ik kan me niet meer heugen wanneer dat is geweest. Met bekken en de rug gaat het zo-zo. Vooral mijn rug en stuitje doen erg pijn. Maar het sluitlaken is zeker een aanrader (dus Isa, zeker aanschaffen).

Sinds gisteren ben ik ook nog verkouden geworden, maar dat kunnen we er ook nog wel bij hebben.

De kraamhulp is hier tot en met vrijdag, en dan vanaf zaterdag wil ik proberen het bed uit te gaan. Kijk er nu al naar uit.

Nou genoeg over mij. Binnenkort reageer ik weer op jullie, maar eerst nog even aansterken. Hier in ieder geval ondanks uitputtings zwangerschap een hele gelukkig mama.
Heftig je bevallingsverhaal te lezen Sams! (het idee dat ik het ook nog een keer moet doen ) Ik hoop dat het slapen snel beter gaat. Heb meteen even gegoogled op sluitlaken, ik hou het in gedachten! Bedankt!

Madootje; ik las ook je topic! Dacht ik dat die van ons ondernemend was... Herken ook het een en ander (vooral het geduld verliezen). Ik hoop dat je bruikbare tips krijgt! Ik lees in ieder geval ook even mee...

Wat is eigenlijk het voordeel van voeden op verzoek na de eerste "wen-weken"? Heb inmiddels ook hele bruikbare folders binnen gekregen van Vereniging Borstvoeding. Denk dat ik sowieso op voorhand een lactatiekundige ga inschakelen. Maar eens een telefoonnummer vragen als ik straks die voorlichtingsavond heb.

Schattig hè Barrel dat "ouwehoeren" van ze. Soms kan zoontje er niet helemaal uitkomen en wil hij zo graag iets vertellen hoor je tussen wat woorden: uh..uh... Die van ons slist trouwens behoorlijk. Ik vind het wel schattig, maar nu een aantal mensen ons er op wezen vraag ik me af of het nog wel overgaat.
Voor de nieuwsgierigen onder ons: ik heb een berichtje op de groep gezet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven