JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
hoi meiden, hier ben ik nog eventjes. Ik heb niet zoveel te melden eigenlijk. Ben een beetje chagrijnig... Ik begin best een beetje last te krijgen van mijn buik en het de hele dag ind e weer zijn met een peuter. 's Avonds heb ik echt nog amper energie over en dan wil ik eigenlijk vanalles doen, leuke dingen dan he, hobbies of zo. Maar vaak ben ik alleen maar een beetje aan het hangen Ik heb behoefte aan vakantie! Maar ja, ik moet nog even volhouden tot eind maart, dan gaan we lekker nog even een weekje weg!

De ene muur van het babykamertje is trouwens geverfd! Lichtblauw. De andere muur moet even opnieuw gewit worden, dat doen we (lees: manlief) volgend weekend maar.

Quinten begon net tijdens het avondeten ineens te gillen zeg! Hij schreeuwde het echt uit. Geen idee wat er was... Hij had een vuurrood oor en een vuurrode wang die beiden gloeiden en riep "au" en "nee". Maar we konden er geen wijs uit. Hij greep ook naar zijn voet (kramp?) en naar zijn oor. Maar tien minuten later was alles over en was hij weer vrolijk en zo. Zo gek! Hij ligt nu heerlijk te slapen.

GOnien, lekker hoor een weekendje weg! Lekker gewandeld in de boosen?

Caro, sterkte met je hoofdpijn! Ik heb ook veel last van hoofdpijn helaas.

Vrolijkie, ja, das inderdaad het nadeel van MP... Soms heb je pech met de verkopers he?

Wokkel, leuke babywrapper zeg! Enne, leuk he, dat verliefde gevoel?

Kobe, hoe is het nu met Kian? Jammer van het hardlopen, maar gelukkig kun je nog wel lekker wandelen.

Femm, genoten van je bad?

Nou, meiden met de echo deze week: heel veel plezier!!!
Ah, miti, klinkt alsof je een dagje voor jezelf nodig hebt!

Kan je dat niet realiseren? En dan lekker een dagje helemaal aan jezelf en je hobbies besteden?

Ik heb niet gewandeld (slecht he?) Wel heel veel gelezen, en dat was ook heel fijn. En heerlijk geslapen natuurlijk. Lekker uit eten geweest ook...Gewoon even bijtanken dus.

Voor iedereen die een dagboek bijhoudt: waar doe je dat in?

Ik denk erover om toch ook zoiets te gaan doen, heb nog een hoop "details" in mijn agenda staan, en het lijkt me leuk om de echo's bij een verhaal te kunnen plakken. Hoe doen jullie dat?
@Tom: waardeloos he, met die auto's. Slecht geregeld. Zal vooral ook met de huishoudbeurs te maken hebben gehad. Daar ben ik niet meer op geweest. Ik zag teveel vrouwen met trolleys en Zeeman en Snack a Jack tassen. Werd mij een beetje too much na al die Woezel en Piptassen. Fijn dat je je echo hebt kunnen laten doen en wat super dat je het geslacht weet. Ik heb gereageerd op Hyves. Ik morgen. Ben heel nerveus. Trouwens, lachen dat je de verkeerde aansprak. Zou ook wat voor mij zijn. Ik zag nog 1 meisje met kort blond haar, maar die had een heeeeel ander gezicht dan jij (denk ik). Bovendien was ze met een vrouwspersoon.

@Lo: ja, als jij om kwart over 1 wegging was de kans ook klein dat we elkaar tegen waren gekomen. Ik dacht ook nog even een meisje te zien dat ik op jou vond lijken, maar die had een ukkepuk bij zich, dus ik gokte er zomaar op dat je dat niet was. Ik heb wel bewust gekeken. Er liepen ook hele enge onverzorgde vrouwen bij dat ik dacht: "heb jij sex gehad?" Uiteraard sloot ik jullie bij hen meteen uit.

@ Fem: leuk dat je aan het kopen bent geslagen. Je had nog websites van me tegoed. www.babyonline.nl en www.baby-dump.nl vind ik wel leuke sites voor kamertjes en toebehoren.

@ Kobe: is Kian alweer beter?

@ Wok: ja, ik kijk ook heel erg uit naar de lange echo. Lijkt me heerlijk om hem/haar weer eens te zien. Ik hoop op hetzelfde geslacht als bij jou, maar ik denk het andere. Ik moest erg lachen om je reactie op A70 trouwens. Supergave doek, waar is hij van? Lekker, de sauna. Ik wil ook wel weer een keer, maar pas als mijn buik strak rond is. Nu is hij nog een beetje flubberig op plekken waar ik het niet wil. Ik heb nog een bon, voor de bruiloft gekregen, moet hem voor juli 2008 opmaken. Komt wel goed, maar even nog een maandje wachten ofzo.

@Vrolijkie: teveel gegeten? Lekker he? Ach, ik doe niks anders. Ik heb me er maar bij neer gelegd. Ik hoop dat ik aan het eind zo moe ben van de verlaagde energie en conditie dat ik na de bevalling opeens het licht zie en sporten leuk ga vinden

Ik ben wel zenuwachtig voor de echo. Straks is het niet goed. Dan maakt het geslacht natuurlijk geen verschil. Dan is het hoe dan ook vreselijk. Het enge vind ik dat ik hem/haar nog niet voel. Zou dan kunnen door teveel spek? Ja, stomme vraag misschien, maar weet ik veel?

Ik heb trouwens mijn weegschaal gemaakt, ben nu al 12 kilo aangekomen. Als ik reken vanaf voor de z-schap (80 kilo). Bij de VK rekenen ze vanaf de eerste keer dat ze daar wogen (82 kilo) en bovendien hebben ze daar een hele vriendelijke weegschaal. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik vind het niet zo erg meer, ik kan er toch weinig aan veranderen...

Oh, tenslotte, de kijkers voor ons huis hebben toch nog iets van zich laten horen. De makelaar belde vrijdagavond. Ze waren zeer enthousiast, wilden voor een week een optie en komen a.s. zaterdag weer kijken. (Lees: weer hele week schoonmaken). Gelukkig hebben we nu veel minder zooi dan vorige keer. Heb de hele week 's avonds afspraken dus veel tijd om schoon te maken heb ik niet, behalve de vrijdag als ik vrij heb. Ben er nu wel minder gestrest door... Wel heel goed nieuws. Ze gingen deze week kijken hoeveel ze precies konden financieren e.d.

Ik ga stoppen want had Manlief beloofd om half 9 op de bank te zitten om de laatste Lost te kijken en nog een leuk filmpje. En ik moet de bruidstaart nog uit de vrieze halen. Hebben een stukje gegeten toen de 8 weken echo goed was, weer een stukje toen de 12 weken echo goed was, en nu nog morgen een stukje als alles goed is. Dan bij de geboorte hebben we nog 1 stukje en dan is hij wel op. Dan zijn we ook precies een jaar getrouwd, dus voldoen we ook nog aan de traditie.

xxx allemaal.
Hoi!

Miti en Wokkel, bij mij heeft de placenta bij Jasmijn ook heel lang voor de uitgang geleden. Uiteindelijk toch op het einde om hoog geschoven zodat hij er net niet meer voor lag.

Elke keer als ik op controle kwam vroeg de gyn of ik bloedverlies had gehad en wat ik moest doen als ik het alsnog kreeg...

Ik heb 1 keer bloedverlies gehad en dat was met 35 weken, ik moest toen wel meteen 3 dagen in het ziekenhuis blijven...

Het komt meestal wel goed hoor, dus geen zorgen ervover maken!

Oja, bij 12 weken kunnen ze nog niet veel zeggen waar de placenta gaat liggen. Het is dan nog heel normaal als die heel laag zit. Daarom heeft mijn gyn er niets ovder gezegt toen.

Groetjes!
@Miti: oh meid, wat een rotdag. Probeer toch zoals Gonien zegt eens een (mid)dagje voor jezelf in te plannen hoor. Wel een beetje op jezelf passen zeker nu met de kleine op komst... Zielig van Quinten zeg, misschien inderdaad een krampaanval? Maar zijn oor dan??? Gelukkig is ie nu weer lekker aan het slapen. Strakjes wel foto's plaatsen van het kamertje he?

Sterkte meis.

@ Gonien: ik typ het dagboekje in word (te lui om te schrijven) en print het uit in een leuk lettertype en een leuke kleur (nu nog grijs, straks blauw of roze). Ik heb gewoon een groot gebonden schrift gekocht bij de boekhandel en plak daar de echofoto's in, de kaarten die ik krijg, af en toe een bonnetje van het een oft ander, de bloeduitslagen, foto's van cadeautjes/wagen/andere omgevingsbaby's, van alles eigenlijk. Ik vind het wel leuk. Het kost af en toe wel even wat tijd, maar ik schrijf maar 1x in de 2 weken wat ofzo. Of als ik net bij de VK/echovrouw geweest ben.

xx
x
ja ik heb mijn kleine monstertje gevoeld! Eerst gister een paar keer toen ik lekker op de bank een filmpje aan het kijken was en vanochtend weer

zo moet er nu gauw vandoor. Kom tussen de middag nog wel even langs.

veel succes vandaag B80 geniet ervan!!

liefs
B80, spannend!!!! Ik werd om 9:15 wakker en moest (bijna) gelijk aan je denken, dat je nu op de 'tafel' lag te genieten van de aanblik van je kleine meis of je kleine kereltje! Fijn trouwens dat de kijkers toch geinteresseerd zijn, hopelijk maak je dan vrijdag voor de laatste keer je huis schoon (voor kijkers dan he ) Fijn dat je er vrede bij hebt dat je aangekomen bent, laat je dan ook niets aanpraten door de verlos hoor. Zolang je volgens mij niet 40 kilo aankomt is het niet echt slecht voor de baby. En na de bevalling gaan we met zijn allen elkaar lekker stimuleren om te sporten en te bewegen!

Fem, super dat je het gevoeld hebt, leuk gevoel he? Ik vind het heel bijzonder!

Niffie, fijn dat de placenta bij Jasmijn alsnog op de goede plaats lag. Bij mij zal dat vast ook wel gebeuren en heb echt nog geen druppel bloedverlies gehad. Dus kom vast allemaal goed!

Miti, hoop dat je je wat beter voelt, en ik vind het sowieso knap van je. En zwanger en al een kleintje in huis. Ik ben al druk genoeg met alleen een zwangerschap! Wat raar dat Quinten dat had, mischien kramp in zijn kaakjes, maar ja waarom hij dan naar zijn voet wijst? Hopelijk komt het niet meer voor.

@Gonien, je weekendje weg klinkt goed. Fijn ook dat je weer helemaal hersteld bent van de 9maanden beurs! Het lijkt mij zeker een goed idee om het zonder de huishoudbeurs te doen. Wij gingen gelukkig wel via de gode ingang naar binnen, maar die drukte op het station en in de trein (ik kan er nog maar net bij!) hoeft van mij ook niet zo.

@Vrolijkie, lekker he de sauna? Ik ga donderdag weer met mijn mams, kwam toevallig zo uit hoor, normaal ga ik 1 x in de maand ofzo en niet 2x oer week Jij alvast veel pelzier zondag!

De wrapper is van Lodger en zo ziet de binnenkant eruit:

Hier alles goed heb lekker een beetje uitgeslapen want moet pas om 13:30 werken, nu lekker een beetje aanklooien en zo ontbijten! Fijne dag allemaal, het is weer heerlijk weer zo te zien!

Oja sinds de 20w echo ben ik wel echt erg hoor, denk de hele dag alleen maar aan mijn 'dochter' en zelfs als ik slaap leg ik graag mijn hand op mijn buik. Typisch geval van een verliefde moeder op een hele roze wolk
Ik blijf niet lang, ik ben op mijn werk, maar even laten weten hoe het was...

Wij krijgen een jongen en alles gaat goed met hem...

Ik heb verder op Hyves wat meer geschreven.

Ik ben heel blij dat alles goed is, maar ik moet HEEL erg wennen. Mijn blauwe wolk moet denk ik nog komen. Misschien komt ie later vandaag.

xxx
x
Hallo lieve allemaal,

Even veel groetjes van mij!

Druk aan het werk na 2 weken afwezigheid (carnavalsvakantie en voetje omhoog) dus een hoop te doen.

Heb nog niet alle geslachten gezien, maar al lang blij dat het er bij iedereen zo goed uit zag. Top!

Tot snel!

x Yentje

ps. dat stel van Babyboom is 9 juli of zo uitgerekend, dus net zo ver 'als wij'
stiekum ff spieken tussendoor...

gefeliciteerd B80! Had je zelf het gevoel dat het een meisje zou zijn? Ik had dat heel sterk en net als jij moest ik erg aan het idee wennen. Maar het komt vanzelf, echt.
Hoi, nog even wat:

Volgens mij verschuift de placenta nog zo lang de baarmoeder groeit. Bij Yente lag de placenta ook 'voor de uitgang' (of was het nou ingang? ) bij 14 weken-echo. Bij 32 weken een echo om te checken en toen lag ie heel ergens anders.

Ik merk het nu ook: bij 14 weken lag de placenta precies voor de buik en nu voel ik de trappeltjes al tegen mijn buik aan, dus zal de placenta al wel hoger of naar de zijkant zijn gegaan.

De vk vergeleek het met een ballon waar je een stip op zet en die je vervolgens opblaast: die stip komt dan ook op een andere plek te liggen (toch? ).

Bye bye!!

Yentje
Hoi hoi,

B80, Fijn dat de echo helemaal goed was. En dat het blauwe wolkje er nog niet helemaal niet is, is niet erg hoor. Kijk maar naar buiten, helemaal geen wolkjes te zien maar is dat erg. Nee hoor! Je bent op de helft van je zwangerschap, kunt nog een hele tijd aan het idee wennen en als je straks je knul in je arem hebt, kun je je niet anders voorstellen dan dat je kind wel een jongen moest zijn. (En wat ook zo leuk is aan knullen, die worden verliefd op de moeder, hihihi)

Lodger, heerlijk zo'n ding, wij hebben er ook een, lekker om zo'n wrapkindje in je armen te houden.

Placenta's die nog gaan verplaatsen, ik leer weer een hoop bij!!! Ik hoop dat bij iedereen in juli dat ding op de goede plek zit, ik vraag me alleen altijd af of het nou mijn placenta is of die van mijn kind, hahahaha! Maar fijn dat het tot nu toe bij iedereen goed gaat!

Beurs, ik vond die reclame van Ohra zo grappig met hun uitpufstand. Ik ben ook een keer naar zo'n berus geweest, druk, veel te veel gekocht maar op zich wel leuk. Als het niet zo druk iets zou zijn, zou het nog echt leuk zijn ook.

Fem, gaaf dat je je kindje gevoeld hebt, wat iets wonderlijks he!!! Voelt iedereen nou de ukkies?

Gonien, ik schrijf gewoon in een boek zo af en toe. En heel veel op het forum. Nu ik zwanger ben van de tweede ben ik wel in hetzelfde boek blijven schrijven. Over hoe alles en iedereen zich ontwikkeld. Verder houd ik een web-log bij met alle gebeurtenissen binnen ons gezin, zijn er meer die dat doen?
B80, fijn dat alles goed was. Ik kan me voorstellen dat je even moet wennen.

Ik houd ook een weblog bij. Eentje van Kian en eentje van de 2e. Hoewel ik daar nu minder schrijf als bij de 1e.
B80, fijn dat alles goed was! En dit is ook het voordeel van het weten met 20 weken, nu heb je nog de tijd om te wennen aan een knul. Als je leuke jongensverhalen wilt kan ik je helpen hoor, ik barst ervan! Ik snap dat je even moet wennen en slikken, maar ik weet zeker dat je straks na de geboorte net zo geniet van je knul als ik.

Verder bedankt voor alle lieve reacties. Ikd enk inderdaad dat een dagje voor mezelf me goed zal doen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een vrije dag kan plannen. Morgen ook naar de vk. Daar ga ik maar eens aangeven dat ik zo niet-fit ben en veel hoofdpijn heb. Zal wel met de lage bloeddruk te maken hebben, maar ik moet wel zorgen dat het allemaal leuk blijft he?

Gelukkig lijkt Quinten nergens last meer van te hebben. Hij is wel wat moeig, maar verder niets. Blijft dus een beetje gek, maar gelukkig gaat het nuw eer goed!

ik moet het even kort houden want mijn eten staat op en dat moet niet verbranden
x
,
ciao!

vrolijkie: als iemand de naam van de hyve nog even neer wil zetten dan kom ik daar ook kijken. Straks ben ik helemaal niet meer achter de compu weg te slaan

b80. bedankt voor de links, ga morgenavond eens kijken! Binnenkort ga ik een paar daagjes naar NL om met mijn mams en zus te shoppen voor de kleine (en voor mezelf )

miti: lekker even een dagje vrijnemen en tijd voor jezelf maken.

juud: hier geen vk's die zie je geloof ik alleen tijdens de bevalling in het ziekenhuis. Je word standaard gevolgd door een gyn en je kan kiezen voor een gyn in het ziekenhuis (vergoed) maar dan heb je iedere keer een ander, een gyn buiten het ziekenhuis (particulier, niet vergoed maar 24/7 beschikbaar) of een soort consultatiebureau voor zwangere vrouwen maar die staan heul slecht bekend. Ik heb nu een particuliere gyn, dat was ik niet van plan maar deze is nuchter en ik kan het goed met haar vinden en de enige die volhoud dat een zwangerschap geen ziekte is.. In principe krijg je 3 echo's vergoed (12 wkn, 20 wkn en 32 wkn)

Ik vroeg me af gebruiken jullie nog foliumzuur? Op mijn verpakking stond dat het tot 8 wkn aangeraden wordt. Wat raad de vk jullie aan?

oh ik ga dr gauw vandoor ga met vriendinnen een hapje eten.

fijne avond nog
x
x
quote:tantelo schreef op 18 februari 2008 @ 19:15:

Miti, zou je denken? Voel nu weer helemaal niets, het was 2 keer en toen was het weg. Als de placenta aan de voorkant zit zou de baby er dus onder geschopt hebben haha.Ik heet Juud (sorry van die klap maar ik heb altijd al een keer deze smily willen gebruiken )
Ja dat is gewoon je baby hoor! In het begin voel je het ook maar af en toe en geniet je er nog van, straks als de baby tegen je ribben aanschopt of tegen je blaas niet meer, haha .
3 maart heb ik de screeningsecho
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven