JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Haha ik las 100 km , maar het is maar 100 meter. Nou ja dat kan nooit veel om zijn voor je vriend.
x
Hoi,

Pff, ik heb ook even rondgekeken voor kinderopvang. Het is geen doen met mijn werktijden hier in de buurt. Ik kan pas om half 8 terecht terwijl ik dan om kwart over 7 richting werk moet. Maar die dagen dat ik 8 uur werk is het eigenlijk geen probleem omdat mijn moeder een dag oppast en vriend een dag thuis is. En dan dus nog 2 middagen, maar een middag begint hier dus pas om half 1 of kwart voor 1, ik moet dus om 12 uur weg. Beetje bagger dus, anders moet je voor 2 dagdelen betalen terwijl je het kindje pas om 12 uur brengt. Ik denk dat we voor een gastouder gaan.

Schoonzus heeft iemand die heel flexibel is en heel lief is voor de kids. Er zitten meer kinderen dus das ook goed. Maar eens informeren of we daar terecht kunnen.

Lo, ik ga ook zo'n ding bestellen denk ik! De reden vertel ik nog wel een keer, voor ik nog meer mensen in onzekerheid breng. Ik ben weer zo bang dat het alsnog misgaat! Was het maar vast maandag!

Nu ga ik even op zoek naar zwangerschapgym info. De verzekeraar bellen ivm kraamzorg moet maar even wachten tot ik weer kan praten, telefoneren gaat zo lastig nu.
Ja ik snapte het ook niet helemaal omdat er hier wel meer waren die al het hartje gehoord hadden, maar ja zo zegt iedereen weer wat anders.

Heb je jouw huis al te koop staan?
Gelukkig nieuwjaar!

Heb mezelf nog niet verdiept in zo'n zwangerschapscursus, zie mezelf ook nog niet er naar toe gaan dus wacht nog even met inschrijven

Hier wel ingeschreven voor kdv. Werk zelf in kinderopvang, en ja er zijn enorme wachtlijsten! Gewoon bij bekenden informeren en bellen voor een afspraak te maken bij kdv's in de buurt, zo dat je kunt ervaren bij welke kdv een prettige sfeer heerst.

Elen: wat raar dat de vk niet wat meer moeite neemt om jou gerust te stellen.
Juud, ik heb het hartje gehoord, maar niet via doptone, wij hebben het gehoord met de inwendige echo, ze kunnen het hartje dan laten horen. De eerste keer was met bijna 7 weken al. Toen ik daarna bij de VK was (met 8 weken geloof ik al) zei ze dat het nog niet mogelijk was om te luisteren.
Ha dames,

Monx, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Mijn zusjes zijn ook jarig op 1 januari dus ik weet een beetje hoe het is.

Voor kinderopvang heb ik me in november al ingeschreven, kreeg bericht terug dat de wachtlijst erg lang was

Ben me nu aan het orienteren op zwangerschpasyoga, lijkt me erg fijn. Ga ook gelijk even op zioek naar Samen bevallen, mijn vriend wil graag overal bij betrokken zijn (elke keer mee naar de verlos enzo) dus lijkt me dat ook wel wat voor hem.

Heb vanmorgen de verlos gebeld en moest urine inleveren bij huisarts, Kreeg net de uitslag, er zat bloed in, dus moet het op kweek. Krijg ik dan morgenmiddag weer de uitslag van. Zal wel blaasontsteking zijn dus. Verklaart in ieder geval waarom ik me zo ellendig voel en waarom ik zo'n buikpijn heb ter hoogte van baarmoeder. Krijg ik denk ik antibiotica, hopelijk helpt dat dan gelijk tegen mijn verkoudheid van 3 weken, die volgens mij ook een voorhoofdsontsteking is worden, heb de hele dag hoofdpijn en als ik buk ga ik door de grond. Zo klaagmodus uit! Ik ga lekker verder bankhangen.

Ik heb geen puf om op iedereen te reageren maar geniet wel van het lezen van jullie verhalen, erg herkenbaar. Ik heb ook nog een leuk schoonmoederverhaal, maar dat bewaar ik voor als ik weer helemaal toppie ben

liefs Sanne
Sanne, lijkt me een blaasontsteking. Nu maar hopen dat dat het inderdaad is maar dat zal wel. En dan maar hopen dat het snel over is.

Ik heb even rondgesurfd en kwam bij een website waar je ook zo'n angelsound kunt bestellen (en dan voor 29,99 ipv 44, 90)

http://www.zozwanger.nl/index.php

Misschien wil iemand het nog bestellen, scheelt mooi weer 15 euro.

En nu ga ik echt even slapen.

X
Wokkel, wat naar om nu blaasontsteking te hebben en ook nog verkouden. Ik had voor de kerstdagen wel constant het gevoel dat ik moest plassen, maar geen pijn bij het plassen o.i.d. (zoals bij blaasontsteking) dus ik heb een paar dagen lang iedere dag een literfles cranberrysap gedronken en toen was het weer over eigenlijk. Geen idee of het nu echt blaasontsteking was of niet. Veel drinken moet toch, dus of het nu cranberrysap of water is doet er niet zo veel toe vond ik.

Misschien ook een goede tip voor jou? Cranberry is speciaal goed voor je blaas, en door de grote hoeveelheid vitamine C ook nog eens goed tegen de verkoudheid.

De antibiotica die je bij blaasontsteking krijgt werkt alleen tegen blaasontstekingsbacteriën en niet tegen het verkoudheidsvirus, helaas.

3 weken lang verkouden zijn vind ik trouwens wel erg lang. Misschien dat ook aankaarten bij de huisarts als je er toch heen moet voor de uitslag van je blaasontsteking?
Oh, als je dat ding gaat bestellen bij die site komt er nog btw bij. Ik heb er 1 besteld bij kijkshop, ik dacht dat dat wel zo veilig is.
Hallo!

Lekker geslapen Caro? Hoop dat je je weer wat beter voelt!

Uggla, ik ben aan de zure sinasappels gegaan en drink heeeeeeeeeeeeel veel diksap frambozen en cranberry's . Zit dus de helft van de dag op de wc De verlos zei dat de symptomen van een blaasontsteking bij een zwangerschap anders zijn dan normaal. Bij mijn vorige blaasontsteking zat ik jankend op de wc van de pijn. Het kan dus goed zijn dat je ook een blaasontsteking hebt gehad maar er niets van hebt gemerkt en dat de sap je inderdaad geholpen heeft. Had je geen last van een harde buik?

Zal morgen inderdaad de dokter eens informeren over de verkoudheid en hoofdpijn, maar ik denk dat ie daar toch niets aan kan doen. Voel me dan zo'n 'zeur' met een klacht waar hij toch niets aan kan doen.

Over de doptone. Mijn 'boek' zegt: "de doptone zendt geluidsgolven van een hoge frequentie door je buik. Deze worden door de hartkleppen van het hartje van je baby opgevangen en weerkaatst. De geluidsgolven van een doptone zijn veel sterker dan die van een echo. Hoewel er nog geen schadelijke effecten zijn ontdekt, zijn vel verloskundigen terughoudend met het gebruik van de doptone vroeg in de zwangerschap. Zij gaan ervan uit dat het beter is de jonge foetus hier niet mee lastig te vallen en hem zoveel mogelijk met rust te laten.

Omdat ik er niet van overtuigd ben dat de baby er geen last van heeft en omdat het me elke keer te spannend lijkt en het me een soort schijn zekerheid zou geven ga ik zelf zo'n apparaatje niet bestellen. Al snap ik dat jullie het leuk vinden!

Fijne avond,

Sanne
Sanne, dit is geen doptone maar een microfoon die je op je buik zet, hij zend weinig geluidsgolven uit (volgens de site 50% minder) dus het is niet schadelijk. Anders had ik het ook niet besteld! Maar je moet natuurlijk niet de hele dag met dat ding op je buik gaan zitten denk ik.

Ik hoop dat de diksap helpt!

Ik heb helaas niet kunnen slapen maar wel lekker onder de deken gelegen. We zijn met de badkamer bezig dus de werklui hadden nogal wat lawaai, maar het ziet er al goed uit! Begint erop te lijken!
Ooh Sanne vervelend een blaasontsteking, zat ik toch goed met mijn diagnose, ! Ik heb het de vorige zwangerschap ook een paar keer gehad en het is echt niet te vergeleken met een blaasontsteking gewoon. Minder pijnlijk maar niet goed voor je zwangerschap dus nu de kweek even afwachten.
Elen, klinkt alsof je niet zo'n leuke VK hebt! En je moet idd gewoon bellen want je vragen mag je altijd stellen! En verder idd afwachten tot dinsdag. Ik zou me niet al teveel zorgen maken joh, de echo was goed en bloedverlies kan gewoon voorkomen!

Ik ben deze week ook al goed bezig geweest. Kraamzorg + kraampakket aangevraagd, vrijdag samen kindje erkennen bij de gemeente en vanmiddag langs een KDV geweest om te kijken. Ja en het is raar als je nog geen buik hebt om te showen, maar ook hier moet ik 'het' al gaan inschrijven. Er is vanaf september plek genoeg dus nu kan ik nog kiezen wanneer ik het daar wil hebben. En dit KDV heb ik gekozen omdat het bij ons in het dorp de enige is en het wel handig lijkt als het straks kindjes uit de buurt leert kennen. En zo kunnen we het ook allebei wegbrengen en ophalen, lijkt me wel handig inderdaad. Het bezoek was wel oke, het is toch een raar idee om je kindje daarheen te moeten brengen. Maar het zag er wel gezellig en knus uit.

Daarna was ik ff langs mijn schoonmoeder om te vragen of ze het leuk zou vinden om ook een dag op te passen. Ze past al jaren op ma en di op 3 andere kindjes op en ze vind het erg leuk om ook 1 dag op te passen. En dat vinden wij ook leuk, dus het gaat straks 1 dag naar mijn schoonmoeder en 2 dagen naar het KDV. En dan of ik 2 dagen thuis of allebei 1 dag thuis, dat weten we nog niet. Ik wil uiteindelijk proberen om 4 dagen te gaan werken en dat mijn ventje ook 4 dagen werkt (ik wil mijn kindje niet meer dan 3 dagen wegbrengen). Maar vriendje vind het leuker om dat na 1 jaar te doen, dus dat hij het eerste jaar gewoon 5 dagen blijft werken en ik 3. Dan neem ik het eerste jaar 1 dag per week ouderschapsverlof op. Pfff wat een gedoe he. Nu al!

Morgen lekker babyshoppen, echt zin in!!!

meiden, slaap lekker allemaal alvast
Ha Caro,

Ik wist niet dat het geen doptone was, als ik op de site van angelsounds kijk staat er:

De Angelsounds werken allen volgens het Doppler principe, net als de apparatuur die uw verloskundige of gynaecoloog gebruikt om uw zwangerschap te controleren. De doppler techniek maakt gebruik van onschadelijke geluidsgolven. Deze techniek wordt al sinds 1965 toegepast om de zwangerschap te controleren, Deze methode is bewezen volkomen veilig. De Angelsounds maakt gebruik van geluidsgolven met een zeer laag vermogen, ongeveer 50% van de apparatuur die uw verloskundige gebruikt. De Angelsounds is een gecertificeerd, veilig, europees toegelaten apparaat.

Het is dus wel een soort doppler maar dan met minder sterke geluidsgolven??????? Nou ja maakt ook niet uit wat het is. Blijkbaar is het veilig genoeg.

Ha Juud, je kan mijn huisarts wel worden Het is inderdaad niet met een normale blaasontsteking te vergelijken. De verloskundige verzekerde me wel dat het niet slecht voor de baby was, maar aangezien je laatste opmerking twijfel ik daaraan. Weet jij waarom het niet goed is voor de zwangerschap?
Ik weet niet waarom het niet goed is maar ik moet van mijn verloskundige nu om de 6 weken urine inleveren bij de ha om te zorgen dat ik er eventueel niet te lang mee zou lopen. Maar buiten dat het misschien niet zo schadelijk is voor je kindje lijkt het me geen pretje voor je blaas om heel lang met een ontsteking te zitten. Ik zal het de volgende keer eens vragen.
Iedereen is al druk bezig met allerlei praktische dingen lees ik! Ik vind het wel leuk om met de zwangerschap en ons kindje bezig te zijn hoor. De kraamzorg is al aangevraagd en qua opvang doen we het eerste jaar 2 dagen ik thuis, 1 dag mijn man en 2 dagen past oma op. Quinten gaat sindskort 2 halve dagen naar een kdv en ik wil de 2e graag na zijn/haar 1e verjaardag ook op een kdv gaan plaatsen. Ik kan dus nog wel even wachten met inschrijven, zeker omdat broertjes/zusjes voorrang krijgen op ons kdv. Ik heb bij de zwangerschap van Quinten geen enkele cursus gedaan, dus geen gym of yoga of wat dan ook. Ik wilde gaan zwemmen, maar dat was gecancelled hier in het dorp, dus dat was balen. Ik weet niet of ik nu wel iets ga doen eigenlijk. Ben niet zo van de yoga of de gym... en het zwemmen is er nog steeds niet meer.

Sanne, balen zeg, een blaasontsteking! en ook al zo verkouden. Hopelijk ben je er snel weer vanaf als je medicijnen krijgt> Verder inderdaad cranberrysap, dat kan sowieso helpen.

ik ga evenbij een vriendin langs nu! groetjes!
Zo, jemig, ik kan het niet bijhouden als ik gewoon werk hoor

@Wok: naar zeg, dat je al zo lang ziek bent en verkouden en nu dan je blaasontsteking... Hoop dat de antibiotica helpen. Beterschap!

@Juud: zonde van het vuurwerk, maar denk er zelfde over als jij. Zou ook liever gewoon gaan slapen. Haat vuurwerk, en dat "joepie een nieuw jaar" gedoe allemaal... pffff..

@Lo & Juud: opdracht van B80, genieten nu!

@Uggla: jij was zeker goed bezig!!

@Meggie: een spel van 8 uur? Wellicht iets overdreven, maar ik begrijp waar je heen wilt.. Brrrr.... Naar vrienden van Manlief moeten we ook atlijd samen, waar ik meestal alleen met mijn vriendinnen afspreek. En ik kan bij mijn vrienden gerust om kwart over 10 zeggen: sorry, maar ik ben doodop, volgende week weer? Maar als je samen bij mensen op bezoek gaat, ga je niet om 10 uur weg.

----------

Ik heb de kraamzorglijn van de verzekeraar gebeld. Moet kraamcentrum nog doorgeven, hoeft pas bij uiterlijk 16 weken. Wil nog even vriendin bellen wie zij had... Dan krijg ik ook het kraampakket vanzelf.

Ik ga op yoga. Ben niet zweverig ingesteld, maar veel ademhalings en ontspanningsoefeningen en dat lijkt me met mijn vaginisme"verleden" niet onverstandig. Heb er ook positieve verhalen over gehoord. Ik heb me 31-12 ingeschreven. Krijg nog bericht hoe en wanneer precies. Is pas vanaf 6 maanden geloof ik.

Ik heb Baby Sluijs op 31-12 bij KDV nr 1 ingeschreven en ga morgen bij KDV nr. 2 inschrijven. Meer zijn er niet bij ons in het dorp. KDV 1 belde vandaag meteen al om de aanmelding te bevestigen, maar zit vooralsnog vol. Ze hebben bouwvergunningaanvraag lopen bij de gemeente en als ze die krijgen wordt er binnen 1,5 maand (dmv prefab-gebouwen) een stuk aangebouwd. Staan op de wachtlijst, als ze de vergunning krijgen, kunnen we terecht.

Dat wordt pas april-mei bekend, dus daarom gaan we ook bij KDV2 inschrijven.

Ik ga nog maar een kopje thee zetten en dan met een boek op de bank.

xxx
B80 wat lees je? Ben nu begonnen in wraaklust van LIV en ga nu ook afsluiten en verder lezen en dan zo criminal minds kijken.

Ciao!
@Juud: wraaklust ook gelezen. Vond hem wel ok, maar niet geweldig. Heb net De Vliegeraar uitgelezen. Wat een prachtig boek. Ben meer van de chicklit en de thrillers, maar had hier zoveel over gehoord. Wil nu eigenlijk verder in de laatste Harry Potter maar die heb ik uitgeleend aan mijn vader. Heb ook nog 2 Daphne Dekkers boekjes liggen en "buikgevoel" van Risa Green. Misschien dat ik er daar maar een van tussendoor ga lezen. Mijn bedje roept! xxx
B80, De vliegeraar vond ik ook heel erg mooi. Heb je Duizend Schitterende Zonnen ook gelezen? Zeker net zo mooi, maar wel zieliger vond ik.

Miti, ik heb gelezen dat verloskundigen bij een bevalling ook (bijna) helemaal geen verschil merken of een vrouw cursussen heeft gedaan of niet. Ik ga het doen omdat het me leuk lijkt zo'n uurtje met de baby en jezelf bezig te zijn. En een beetje ontspannen op een matje liggen kan geen kwaad voor mij denk ik

@allemaal, bedankt voor de beterschapswensen. Zit nog in dubio of ik na 13.00 uur alleen bel voor de uitslag urine of dat ik gelijk een afspraak moet maken om ook de verkoudheid en hoofdpijn te bespreken. Ik twijfel nog ff door

fijne dag allemaal, Sanne
Ik had dat verhaal van de doptone ook gekregen van de vk. Dat ze adviseerden om zo vroeg nog niet naar het hartje te luisteren.

Wokkel, beterschap. Ik zou maar meteen een afspraak maken. Dan kan je in alle rust alles bespreken.

Weer slecht geslapen. Ik heb ieder uur op de klok gezien. Ik hoop dat het nog beter wordt, want wil natuurlijk wel uitgerust de bevalling ingaan. De eerste maanden met baby zijn zo vermoeiend.
Heeeeeeeeeeeeej hallo allemaal,

DE ALLERBESTE WENSEN VOOR 2008 EN NIETS DAN GOEDS VOOR JULLIE LIEVE ALLEMAAL!!!

Wat wordt er toch veel geschreven. Ik zal hierna weer 'meedoen' en op iedereen reageren, maar voor nu even een update van mezelf.

Ik heb heeeeeerlijke dagen gehad. De meiden legden we een uurtje later 's avonds in bed en vanaf dag 1 betekende dit dat ze ook tot een uurtje of half negen uitsliepen, waardoor we zelf ook konden bijtanken en ze bovendien poeslief en supergezellig waren (ze houden ook heel veel van drukke kamers met mensen die door elkaar praten en zo, lekkere hapjes en drankjes en vrinedjes, dus waren helemaal in hun nopjes - naast papa en mama natuurlijk 10 volle dagen om hen heen).

Ben sinds vorige week de 3 maanden officieel voorbij en voel me elke dag fitter en beter. Ben niet meer misselijk, minder moe (oudjaar was het probleemloos 3.00 uur) en godzijdank ook niet meer zo chagrijnig (HULDE!!!). Voel elke dag ook wel - als ik er even de tijd voor neem - wat zacht gerommel in mijn buik, een draaitje of ieniemienietrapje en mag de 8-ste weer voor een echo. Zwanger zijn van de derde is (eindelijk) helemaal leuk

Op dit moment denk ik vaak na over jongen/meisje. Ben zoooo benieuwd, maar wil wachten tot de 20-weken-echo omdat ze het dan pas echt goed kunnen zien. Lijkt me zooooo bepalend voor ons gezin: 3 meiden of 2 grote zussen en een klein broertje..........dat arme knulletje met zijn 3 moeders ;-D

Tot snel en fijn dat het met de buikjes allemaal goed gaat!

x Yentje
Oh ja, denk dat ik het nog een paar dagen uithou in mijn 'gewone' kleren, maar dan echt over moet stappen op zwangerschapskleren. In mijn (door 2 zwangerschappen nogal slappe) buik voel ik nu vooral 's ochtends echt een harde bal zitten. Heerlijk!

Hoe staat het er bij jullie voor?
Goedemorgen!

Zo wat is er weer veel geschreven!

Ik heb de baby ook al aangemeld, want het is hier ook een grote ramp. Gelukkig heb ik nu wel voorrang.

Het rare is dat ik er nog geen bevestiging van heb gehad, terwijl het nu bijna 2 weken geleden is. Maar ze zijn nu gesloten tot maandag...Heel irritant! (heb nog steeds een kort lontje haha).

Wokkel vervelend dat je blaasontsteking hebt...Wat voor klachten had je precies?

Tja, ik ga geen angelsound aanschaffen. Ik zou er veel te gestrest van worden als ik het hartje niet kan vinden ofzo...

Ik vertrouw er maar op dat alles goed is van binnen.

Ik heb de vorige keer yoga gedaan. Heerlijk een uurtje tijd besteden aan de baby. Het was wel ontspannend en grappig om alle buiken te zien groeien.

Ik denk dat ik weer yoga ga doen, maar dan ergens anders. Vlakbij zit een doorlopende cursus die er vooral gericht is op ontspannen. En vriend is ook erg nuchter, die zit niet te wachten op 4 partner lessen puffen terwijl het waarschijnlijk een keizersnee wordt...En ik denk dat mocht ik normaal gaan bevallen ik echt niet meer denk aan het puffen...

Vervelend Kobe dat je zo slecht slaapt. Ik hoop dat het snel beter gaat...

Fijne dag allemaal,

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven