* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
quote:Ring1981 schreef op 14 mei 2009 @ 08:58:

Pippa, wat grappig dat er op die cursus van jou zoveel meiden van mijn leeftijd zitten. Terwijl ik op de yoga juist de jongste ben met mijn 28 jaar en het merendeel meer van jouw leeftijd is. Zou dat toeval zijn?

Het lijkt me duidelijk: we zitten in elkaars cursus. Wat ik nu echt ter plekke zit te bedenken: misschien zitten al die jonge meiden er wel omdat het zo goed als niks kost (35 euri). Yoga, haptonomie en weet ik veel wat nog meer is toch een stuk duurder dus misschien dat de 'ouderen' met een logischerwijs hoger inkomen daarom eerder dat doen. En dan ben jij lekker de uitzondering die de regel bevestigt, hihi.

Ik ben het vroege opstaan echt ontwend merk ik. Val nu echt bijna in slaap, zo moe ben ik. Misschien ga ik straks toch nog maar even liggen. Beschamend misschien maar ik doe niet aan middagdutjes en dat doen sommigen van jullie wel, als ik me goed herinner. Gisteren was het redelijk vroeg en vanochtend stonden vriend en ik om 8.30 bij de Lidl op de stoep omdat ze goeie klusaanbiedingen hebben. We waren niet de enige en vriend schaamde zich dood. Heb hem uitgelachen en na afloop gezegd dat ik er schijt aan had. Dan sta ik maar tussen de suffe mensen te wachten tot de deur open gaat, we hebben nu wel een klussteiger, 2 overalls, dik afdekfolie en een mega kabelhaspel voor relatief weinig geld. Best prettig met al dat geklus in het vooruitzicht! Hij was het wel met me eens en ach, op zijn leeftijd was ik daar ook nog niet zo van, geloof ik. (mocht ik dat nooit eerder gemeld hebben: vriend en ik schelen 10 jaar) Morgen moet ik op tijd opstaan voor de kapper, dan nog een paar dagen langer blijven liggen en vanaf woensdag is het écht uit met de pret. Veel van die werklui beginnen al om 7.00 en iemand moet de deur open doen. Vriend is een paar dagen vrij en de rest van de tijd ben ik toch echt het haasje. Ik vrees dat ik, om dat slaapgebrek te compenseren, 's avonds om 19.30 naar bed moet of zo. Da's toch minder...

Zo, genoeg ego-gepost!
anoniem_56319 wijzigde dit bericht op 14-05-2009 09:21
Reden: aanvulling!
% gewijzigd
Zou dat het zijn? Ik vind het zelf nogal meevallen. Yoga kost 37 euro per maand, dat is toch niet duur? Mijn theorie... De meiden van yoga die een tweede kindje krijgen hebben veelal bij de eerste jouw cursus gevolgd. Maar voor de tweede zijn ze toch op zoek gegaan naar iets anders. Misschien komt daar het leeftijdsaspect vandaan?

Wat fijn dat jij zo lekker kon uitslapen elke keer. Maar jammer dat het nu afgelopen is. Ik snak al weken naar uitslapen, maar het kon gewoon steeds niet. Elke keer is er wel iemand die vroeg over de vloer komt bij ons. Maar volgens mij is het nu afgelopen... De schilder is klaar, het kamertje staat, de zolderkamer is af, kortom: het huis wordt weer van mij. Heerlijk!!!

(Wel jammer, vanochtend vroeg met vriend opgestaan. Omdat we dachten dat de schilder er wel weer om 7.15 uur zou zijn, net als op de andere dagen. Maar nee hoor, hij kwam gewoon niet! Hij is ook wel klaar, maar ik dacht: het zou toch lullig zijn als hij langskomt met de rekening en ik zit in pyjama.)
Het was maar een gedachte. Vriend werd door een van zijn vrienden, die in september papa gaat worden, aangesproken op de yogacursus van zíjn vriendin. Dat die 190 euro kostte en hij vond dat best veel. Waarop vriend hem inlichtte over onze kosten van haptonomie, én de prijs daarvan in het Gooi (ik had nl. vlak daarvoor van een vriendin gehoord dat zij 70 euro per keer kon aftikken. Dat vond ik nogal heftig, wij betalen 40). Toen vond ie de prijs van yoga opeens nogal meevallen, haha. Ik denk dat ik bij de tweede helemaal niks ga doen. Maar laat ik eerst deze maar eens goed op de wereld zetten.
Ik heb even over de Blije Doos gebeld. Op 18 april hebben ze mijn uitnodiging al per mail verstuurd. Ze sturen nu een nieuwe uitnodiging per post.

Zit ik net even terug te kijken... En ja hoor, ik heb de mail alsnog gevonden. Zou ik nu twee dozen kunnen ophalen? Ter compensatie, toen ik die miskramen kreeg hebben ze mij namelijk twee keer niet goed uitgeschreven terwijl ik dat wel gevraagd had.

Haha. Ik denk dat het niet werkt, het zal wel dezelfde barcode zijn.
Proberen kan altijd, zeg ik!
Hier ook iemand die moe moe moe is. Ik ben vandaag maar thuisgebleven. Mijn rugspieren deden pijn en ik was gisteravond ontzettend chagrijnig. Zat gister de halve dag te gapen op het werk en met een bepaald klusje ben ik maar liefst een uur bezig geweest terwijl dat me normaal 10 minuten kost.

Mijn zw.schapscursus kost trouwens ¤ 175,-. Best een smak geld maar hij is z'n geld wel waard. De vervolgcursus (vanaf 4-6 weken na de bevalling) kost ¤ 120,- (10 lessen) maar die wil ik wel gaan doen.

Ring: waar kan ik heen bellen voor die Blije Doos?
Op de website van Prénatal stond een telefoonnummer, 0900-2023222. Maar dat kan vandaag al niet meer, ze zijn maar van 9.00 uur - 12.00 uur te bereiken. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Pippa, wie weet. Als de barcode anders is, doe ik het gewoon.

Zo dom zullen ze alleen toch niet zijn?
Geen idee... ik heb soms het idee dat ze nou ook niet echt slim zijn. Anders doe je toch de ene week een doos en haalt je vriend een week later de andere, of zo.

Mag ik verder nog heel even zeuren over ons huis? Die bouwer is nu echt gek geworden. Ik ben ooit met contactpersoon 1 (ontslagen wegens reorganisatie, jammer want zij was heel aardig en redelijk) overeengekomen dat een tweetal cv's beneden niet zou worden geplaatst. Omdat we daar resp. vloerverwarming en een joekel van een gashaard krijgen. De uitvoerder wist daarvan.

Maar omdat ze niet zo goed zijn in communicatie en opvolging daarvan daar bij die bouwer, is dat natuurlijk wél gebeurd. (er lopen daar bouwvakkers rond die werkelijk geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, dinsdag bij de vooroplevering hoorde vriend de opzichter dingen uitleggen waarvan hij dacht 'pardon? dit zouden ze echt moeten weten! dat weet ik zelfs!') Ik heb dus aan de bel getrokken toen ik de leidingen uit de vloer zag steken, en weer toen er radiatoren op waren geplaatst. Contactpersoon 2 (de vrouw van de eigenaar of zo, gezien haar naam) beweerde vervolgens dat het niet mogelijk was leidingen onzichtbaar af te koppelen als ze de radiatoren zouden verwijderen. Vreemd, want alle andere door ons geraadpleegde deskundigen zeiden dat het wél kon.

Uiteindelijk gingen ze overstag. Gisteren kregen we een tekeningetje waaruit bleek dat ze alle (!) cv's op de begane grond wilden afkoppelen. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.

Gisteren heeft vriend ze dus eindelijk duidelijk weten te maken wat we willen en wat denken jullie? Vandaag kregen we een mail of we even willen betalen voor de extra werkzaamheden die ze moeten gaan uitvoeren. Terwijl het, als ze dit gewoon tijdig hadden opgepakt zoals afgesproken, alleen maar minder werk was geweest! Die heks schermt er nu dus mee dat het een wijziging is die we na de sluitingsdatum van het meerwerk hebben doorgegeven. We trekken dus weer fijn aan het kortste eind.

Ik heb de afhandeling hiervan bij vriend neergelegd want ik communiceer niet meer met dat mens. Zit hier verdorie met pijn in m'n buik en als iemand 'boe' zegt ga ik janken Bah! Het zal best dat ik door horrormonen niet altijd even redelijk ben maar ik vind dit zó'n enorme naaistreek!

* einde egobericht *
Nou, dat kan ik me voorstellen. Wat een rotstreek zeg!!! Hopelijk kom je er alsnog uit.
Quinty: Ik heb absoluut geen problemen met een mannelijke kraamzorg. Waarom zou je eigenlijk? Ik vind het wel iets schattigs hebben.... Nou ja, om zwanger te worden moest ik natuurlijk ook al vaak naar de gynecoloog. En dat was ook steeds een ander en een man. Dus ach... ben wel wat gewend! En een stagiaire lijkt mij alleen maar fijn. Velen handen maken licht werk! Maar goed, dit is mijn eerste kindje. Dus ik heb er natuurlijk ook nog geen ervaring mee.

Pippa: wat een naaistreek, zeg! Laat je vriend alles maar lekker regelen. Niet goed voor vrouwen met horrormoontjes in hun lijf.....
Kan iemand mij helpen/bijstaan?

Ik ben bezig met het lijstje: wat heb ik nog nodig? Dat is sowieso al het beddengoed. De Prénatal en de Hema zeggen dat ik dit moet kopen.

- Twee molton bedzeiltjes

- Drie molton hoeslakentjes

- Drie bovenlakentjes

- Drie hoes- onderlakentjes

- Klein bedzeiltje

- Twee dekentjes

Maar ik snap er geen zak van! Waar gebruik je wat precies voor?

En wat koop je voor de kinderwagen aan 'beddengoed?' Een wiegdekentje? Verder nog wat?

Wij moeten nog een box en een babyfoon. Box gaat lukken. Maar qua babyfoon zijn zoveel 'smaken' te verkrijgen, wat is nou het juiste om te doen? Ik hoef geen rare functies, hij moet gewoon doen wat hij moet doen. En niet zo dat ik de baby van twee blokken verderop kan ontvangen.

Ik kom trouwens overal de term 'sokbroekje' tegen. Dat hoeft toch niet? Of wel? Ik heb een aantal zachte broekjes met losse sokken. Of zeggen jullie: 'nee, zo'n sokbroekje is echt een must have!'

Kortom, ik ben lekker bezig. Maar zo'n leek... Echt erg. Haha.
Pipa: wat een gedoe zeg. Je hebt zeker nergens zwart op wit staan dat jullie het toen al doorgegeven hebben?

Ring: ik heb voor de kinderwagen niets extra's gekocht. Ik had twee wiegdekentjes en die gebruiktte ik daar ook voor. Verder had (en heb) ik in het bedje alleen een dekentje met lakentje, hoeslakentje met een molton eronder. Dus niets met onder hoeslakentjes enz. Zag het nu ook weer op de brief staan van de kraamzorg en vind het zo'n onzin, mijn kraamhulp heeft er toen ook nooit wat van gezegd.

Verder gebruikten wij in het bedje een hydrofiel luier voor onder het hoofdje ivm spugen of zo. Die kun je dan heel makkelijk verwisselen en dan wordt je hoeslaken niet steeds vies bij elk spuuggolfje.

Sokpakjes had ik ook niet, wel 1 gekregen geloof ik, maar wij gebruikten ook altijd broekjes met losse sokjes.
Okee, dank je voor je reactie. Zoals jij zegt klinkt het lekker simpel, simpeler dan als ik zo'n lijstje zie!

Maar ik zal wel een wiegdekentje voor de kinderwagen moeten kopen denk ik. Omdat we alleen maar een ledikantje hebben, en dus ook grotere ledikant dekentjes. Toch?
Ring: uit ervaring kan ik zeggen dat als je van alles twee hebt voor het bedje, je meer dan genoeg hebt.

Mijn kraamhulp gaf mij de tip om de dekentjes zowel in het bedje als in de kinderwagen te gebruiken. Dat kan inderdaad best, helemaal als de baby (zoals onze dochter) de eerste maanden in de kinderwagen slaapt.

In een kinderwagen kun je een wiegdekentje gebruiken. Maar je kunt ook een ledikantdekentje dubbel vouwen.

Een zeiltje is ook een aanrader. De Pampertjes lekten bij ons nogal eens door in het begin (toen we nog niet zo bedreven waren in het pamperen) en het is zonde als het matrasje in de kinderwagen of het ledikantje daardoor nat wordt.

Sokpakjes vonden wij ook erg handig. De eerste maanden gaan de sokjes vaak heel snel uit en in zo'n pakje kunnen ze lekker vrij bewegen en blijven de voetjes en beentjes altijd lekker warm. Maar ja, onze baby's worden natuurlijk hartje zomer geboren dus dan is dat misschien ook weer niet nodig.

De tip van de hydrofieldoeken is ook goed! Van die dingen kun je nooit genoeg in huis hebben! En je kunt ze ook gebruiken als spuugdoekje.

Wij hebben nu de Alecto babyfoon DBX-85. Goed betaalbaar, ontvangst van 300 meter, storingsvrij en niet af te luisteren. Verder geen rare functies. We hebben hem nu een aantal keren gebruikt en hij bevalt prima!

Vreselijk Pippa, al die opleverstress. Eén van de nadelen van een nieuwbouwwoning weet ik helaas uit ervaring. Ik kan me voorstellen dat je je helemaal laat opfokken door zo'n wijf! Wij correspondeerden destijds alleen via de mail met het bouwbedrijf zodat we alles altijd zwart op wit hadden.
Harde buiken: ik heb ze sinds deze week veel regelmatiger. Hebben jullie dat ook?

Vandaag een offday genomen en in mijn buik is het ineens veel rustiger. Ik ben vandaag alleen uit bed geweest om een paar boterhammen te eten, verder alleen maar geslapen!!! Ik had dus wel es wat eerder naar de signalen van mijn lichaam kunnen luisteren!

Ik heb trouwens net via Hyves de nieuwste versie van Internet Explorer gedownload en nu werkt de Viva-site wel zonder problemen. Ff afkloppen.....
@ Pippa: oooh, wat een gedoe met je huis! Ik heb ook ooit een nieuwbouwhuis gekocht, ik weet wat je doormaakt... Sterkte!

En nu ga ik gauw slapen, nog maar 4 werkdagen, woehoe! Fijn weekend alvast allemaal!
Hoi meiden,

@Ring, ik heb gewoon een molton met daaroverheen een hoeslaken en een dekentje met een hoes eromheen. En dit dan alles dubbel. Zat eerst nog te denken om zo'n Aerosleep aan te schaffen maar vind het een hoop geld en zie er toch niet zo het nut van in als ik reacties van anderen hierover lees.

@Pippa, sterkte met het gedoe rondom je huis. Kan je nu echt niet gebruiken. Zeker niet al die lui iedere keer over de vloer, moet er echt niet aan denken zo op het einde van de zw. schap.

@Wyfke, die harde buiken heb ik ook last van, soms lijkt het wel of ik een voetbal heb ingeslikt. Ik dacht dat het alleen kwam als je heel druk bent maar als ik gewoon op de bank hang kan ie zo van het één op het andere moment heel hard worden. Heb jij dat ook?

Verder gaat het hier allemaal z'n gangetje. Het word nu wel zwaar vind ik. Binnen no-time ben ik buiten adem en soms vliegt mijn buik echt alle kanten op! Ik merk nu dat de baby snel groeit. Ik kan nu makkelijk voelen hoe ze ligt en volgens de verloskundige ligt ze al helemaal ingedaald.
Ring: zo’n ‘sokbroekje’zoals jij dat noemt schijnt handig te zijn. Maar ik vind het echt niet mooi, dus heb het gewoon lekker eigenwijs niet gekocht! Voor de kinderwagen heb ik niets extra’s gekocht. Wel een leuk stofje op de markt, omdat ik het standaard fleece-dekentje van de Maxi Cosi Mura zo lelijk vind.

Wyfke: jij schijft over een zeiltje bij het matras. Wij hebben een aerosleep en dan mag dat weer niet. Toch? Wie heeft er nog meer een aerosleep-matras gekocht en wat heb je er allemaal bij gekocht? Ik alleen aerosleep-hoeslakens, een dekentje en een overtrek.

Harde buiken: ik weet eigenlijk helemaal niet precies wat dat is. Maar gisteren had ik erge buikpijn, rechts onderin mijn buik. En het voelde idd hard aan. Was dat nou een harde buik?
Coppie: ik geloof dat ik die harde buiken juist in ruststand heb. En ik vind de zw.schap zo langzamerhand ook erg zwaar worden.

Ik wil heel veel, doe het liefst drie dingen tegelijk in hoog tempo, maar dat kan m'n lichaam niet meer bijfietsen helaas. En ondertussen wordt ons huis voor m'n gevoel viezer en viezer. De kat plast regelmatig in huis, op alle ramen zitten vettige kinderhandjes en er ligt overal zand omdat m'n dochter op het kdv lekker in de zandbak speelt. Het zand zit dan zelfs in haar pamper!

Vriend is ook een beetje opgebrand aan het raken dus die durf ik eigenlijk ook niet te vragen om mijn taakjes over te nemen.

Blogbabe: wij hadden het zeiltje vanaf haar middel dwars over het matrasje gelegd dus uit de buurt van haar hoofdje. Zou er geen speciaal zeiltje zijn dat bij de Aerosleep past? En anders zou ik het inderdaad maar niet doen als ik jou was. De Pampers lekken bij ons trouwens nooit door als je na het vastplakken de binnenste elastische randjes rond de beentjes even voorzichtig naar buiten toe trekt.

Ik herken dat pijnlijke gevoel rechts onderin de buik, het lijkt dan net of er een hoofdje of kontje even uitsteekt. Had het bij de vorige zw.schap ook. Vooral op een hete zomerse dag leek het wel of m'n dochter het ook warm had en daardoor naar de buitenkant van m'n buik kroop. Weet niet hoe ik het beter moet uitleggen Maar dat gevoel is hetzelfde als een harde buik.

Ook ik hoef nu nog maar 4 dagen te werken! Komende week 2, dan meer dan een week vakantie, en na de vakantie kom ik nog terug voor 2 dagen. Ben er wel aan toe want ik ben ontzettend moe de laatste dagen en ik slaap ook minder goed voor en na een werkdag.
hallo dames!

ik vind het ook steeds zwaarder worden ja. ben ook steeds buitenadem en iets simpels als iets oppakken van de grond, is al veeeeeel moeite. en idd, in de loop van de week wordt het huis steeds viezer. vriendlief ziet dat niet of vindt het niet belangrijk en na een werkdag heb ik gewoon echt de puf niet meer om het op te ruimen. vandaag vrij, dus dat lukt het een beetje.. maar ja: straks alweer vroeg op pad omdat mijn oudste zoon vanavond zijn laatste voorstelling moet spelen (hij doet mee in de voorstelling van Introdans). dus niet echt rustige avond (meer wel leuk!) en heel druk weekend voor de boeg.. we zullen zien hoe het allemaal gaat...

vanmorgen even bij de vk voor echo. ze lag met r koppie naar beneden (zowaar!) en placenta was goed opgeschoven, maar nu ligt navelstreng tussen de uitgang en het koppie. vk wist even niet wat daar het protocol voor was en gaat nog contact opnemen met gyn. welicht dus weer een echo in het ziekenhuis dan.. we zullen zien, ik maak me nog niet druk. ze was mooi op schema en vruchtwater was prima.

wel even zeuren nog: ik moest alleen naar echo, vriendlief had afspraak (niet zo heel erg, kan gebeuren), maar toen ik thuis was en hij ook thuiskwam, heeft hij er gewoon NIET naar gevraagd, Ik heb het uiteindelijk wel verteld, maar er kwam gewoon niks uit hemzelf.

en ja, het is de 4e en ja, hij is erg druk met eigen bedrijf en dat kost veel energie.. maar een beetje interesse zou toch wel fijn zijn. zucht... mannnen!!!!

ok, ga even mijn aandacht wijden aan mijn kleinste mannetje. die staat te trekken aan mijn been...
hallo dames!

ik vind het ook steeds zwaarder worden ja. ben ook steeds buitenadem en iets simpels als iets oppakken van de grond, is al veeeeeel moeite. en idd, in de loop van de week wordt het huis steeds viezer. vriendlief ziet dat niet of vindt het niet belangrijk en na een werkdag heb ik gewoon echt de puf niet meer om het op te ruimen. vandaag vrij, dus dat lukt het een beetje.. maar ja: straks alweer vroeg op pad omdat mijn oudste zoon vanavond zijn laatste voorstelling moet spelen (hij doet mee in de voorstelling van Introdans). dus niet echt rustige avond (meer wel leuk!) en heel druk weekend voor de boeg.. we zullen zien hoe het allemaal gaat...

vanmorgen even bij de vk voor echo. ze lag met r koppie naar beneden (zowaar!) en placenta was goed opgeschoven, maar nu ligt navelstreng tussen de uitgang en het koppie. vk wist even niet wat daar het protocol voor was en gaat nog contact opnemen met gyn. welicht dus weer een echo in het ziekenhuis dan.. we zullen zien, ik maak me nog niet druk. ze was mooi op schema en vruchtwater was prima.

wel even zeuren nog: ik moest alleen naar echo, vriendlief had afspraak (niet zo heel erg, kan gebeuren), maar toen ik thuis was en hij ook thuiskwam, heeft hij er gewoon NIET naar gevraagd, Ik heb het uiteindelijk wel verteld, maar er kwam gewoon niks uit hemzelf.

en ja, het is de 4e en ja, hij is erg druk met eigen bedrijf en dat kost veel energie.. maar een beetje interesse zou toch wel fijn zijn. zucht... mannnen!!!!

ok, ga even mijn aandacht wijden aan mijn kleinste mannetje. die staat te trekken aan mijn been...
hier een vrije vrijdag.. ben ook steeds moeier idd..

Nog 3 dagen werken, en dan heerlijk verlof! Wordt ook tijd, want niks is nog echt af. Of huis niet, of werk niet. Ben alles aan het overdragen en zit dan 's avonds op de bank weer dingen te bedenken die ik vergeten ben...

Gisterenavond wel namenknoop doorgehakt. Dat geeft rust!

Gelijk traktaties voor dochters op school besteld (M&M's met de naam van de kleine erop), dus we kunnen ons ook niet meer bedenken, haha..

Pipa: het zit je niet mee! Slim dat je het vriendlief op laat lossen.

Wyfke: heerlijk, zo'n dagje bijslapen! Ik heb er geen rust voor, maar zou het wel graag willen hebben.

Padabaa: jij hebt toch de zilveren bekleding voor de bugaboo frog? Ik heb al eens gebeld met de prenatal. Hij is nergens meer te krijgen vertelde ze toen.. dacht ook dat ik geen Frog had. Maar, toen ik gisteren de boekjes erbij haalde bleek dat ik wel een frog heb! En ik vind die bekleding zo gaaf... waar heb jij ze vandaan getoverd?!?

Moet zo met dochterlief naar zwemles, we zitten gezellig samen de smurfen te kijken (?).. fijn weekend allemaal!
Volgens mij hebben wij dezelfde babyfoon als Wyfke. De buurvrouw van m'n zus ging opruimen en we konden 'm zo krijgen dus dat scheelde weer.

Ik heb voor zowel wieg als ledikantje een dekentje gekocht en bedacht me later dat we dat eigenlijk niet hadden hoeven doen omdat we ook een combisleeper hebben. Tja. Maar voor de kinderwagen heb ik een fleece deken bij Ikea gescoord en die ga ik in tweeën knippen en dan afbiezen met lint. Voor het lakentje een groot laken gescoord bij Zeeman en dan knip en zoom ik (of m'n moeder, hihi) dan ook. Klaar is Klara voor een paar euro. Hebben we eindelijk eens iets goedkoop na al dat dure spul.

Vanochtend zijn we even op de bouw geweest en hebben we de opzichter gesproken. Alle grote problemen gaat hij voor de oplevering proberen op te lossen (ze hebben nog 2 dagen daarvoor want dinsdag komt de schoonmaker) en we hoeven er niks voor te betalen. Toen hij hoorde dat die heks van kantoor ons een factuur wilde sturen voor het geklooi met de cv-leidingen zei hij letterlijk dat ze zich daar helemaal niet mee moest bemoeien en dat ze dat ter plaatse zouden oplossen. Wát een opluchting! Ook voor vriend want die kwam gisteren zo gesloopt thuis en toen hij vertelde hoe dat telefoongesprek met dat mens was gegaan vond ik het zó zielig voor hem! Hij is altijd de redelijkheid zelf, zoekt eigenlijk nooit de confrontatie maar dat gesprek was zo akelig geweest dat ie bijna in dezelfde staat was als ik. Wel dat mens er verbaal van langs gegeven maar dat had al zijn energie opgeslurpt. Bepaald prettig dat de uitvoerende mensen wel redelijk waren. We kijken dus nu met iets meer vertrouwen uit naar woensdag als we eindelijk de sleutel krijgen.

Volgens mij heeft Chica zich al een tijdje niet meer gemeld. Ben ik in al mijn zwangerschapsdementie vergeten dat ze nog op vakantie ging? Als niet, dan hoop ik dat het wel goed met haar gaat!

Moet nu gaan, heb zus beloofd op de nichtjes (4 en 7) te passen terwijl zij en man naar een rosé proeverij gaan. Gelukkig voor mij is het geen mooi weer, anders was ik best jaloers geweest. Met regen is de trek ik rosé niet zo groot.
MissBR: beetje off-topic maar.... wat ontzettend gaaf dat je zoon meedoet met Introdans. Geweldig zeg! (blog houdt van dans! ) Hé, en dat je vriend niks vraagt nadat jij thuiskomt van een controle... heb je hem dat ook gezegd? Ik zou daar namelijk gelijk iets van zeggen en daarna is het dan ook meestal wel weer goed.

Sas: heel slim dat je die traktatie besteld hebt. Nu moet je wel! Haha! Geeft wel rust vind ik, knopen doorhakken!
Hebben jullie trouwens al wat over kinderopvang gehoord? Ik van een van de drie stichtingen waarbij ik kind heb ingeschreven dat wachttijd gemiddeld een jaar is voor de minst populaire dagen... Dus ik vrees dat we ook bij een gastouderbureau moeten inschrijven. Iemand daar ervaring mee? Volgens mij is hierover hele tijd terug wel wat geschreven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven