* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Ik zit ook al aan de Roosviceé. Baat het niet, dan schaadt het niet toch? Het smaakt inderdaad naar die ouderwetse variant die ik vroeger thuis altijd kreeg.

Wat fijn dat er allemaal goede controles waren en dat het voor zoveel al bijna verlof is! Ik kan echt bijna geen werkenergie meer opbrengen, lijkt het wel. Gisteren heb ik de middag- en avond gewerkt. Ik merk dat echt alles zeer gaat doen na zo'n middagje staan, ook heb ik soms ineens pijnlijke steken in mijn buik. Volgens mij is het geen harde buik, dat zou je toch direct moeten herkennen? Ik voel het voornamelijk aan een van de zijkanten, als het komt. Niet in m'n liezen, want die bandenpijn herken ik inmiddels wel. Zal er wel bij horen.

Haha, je wordt echt steeds meer een oud wijf voor je gevoel! Voel me net een opoe.

Vanochtend is alles gebracht! Hoe het nou precies zit weet ik niet, maar gisteren bleek toch ineens dat alles vanochtend afgeleverd zou worden. Nou heb ik net mijn Bugaboo in elkaar zitten knutselen. Is nog best lastig, geen idee natuurlijk hoe bepaalde dingen werken. Na drie keer oefenen met het filmpje erbij snap ik het nu. Haha. Maar... Toen kwam ik erachter dat ik wel de aanvullende bekleding van Paul Frank heb ontvangen. Maar niet de Paul Frank voetenzak! Terwijl we die gratis zouden krijgen, omdat we geen Maxi-Cosi meer nodig hadden. Grrr. Dus ik bellen met de winkel. Ze 'zeggen' dat ze erachter aan gaan en mij zo terugbellen. Maar dat is alweer twee uur geleden.

Nou ja, het komt vast wel weer goed (mantra in m'n hoofd).
Dubbel... Weird!
Update: de voetenzak is nog niet binnen bij hun, zodra hij er wel is worden we gebeld. Toch al heel wat dat ze ervan af wisten!
Leuk Ring, al die spulletjes!

Pff.... ben vandaag niet vooruit te branden! Blogman liep gisteren onwijs te stressen over vanalles en nog wat. Werk, we moeten het huis schilderen, we hebben eigenlijk nieuwe meubels nodig, we hebben geen 5-deurs auto, en nog vééééél meer. Pfff....... ik word gewoon gek van hem ipv mijn eigen hormoontjes. Hij is toch niet zwanger?!?! Daardoor slecht geslapen en nu dus een dweil. Ik denk dat ik zo maar eens de stad in ga ofzo, even iets leuks doen en dat 'gezeik' vergeten.
Haha die Blogman, die heeft flink last van nesteldrang! Mijn vriend heeft ook wel eens van dat soort aanvallen. Gewoon lekker laten gaan, wat hij regelt hoef jij niet te doen toch?

Goed om even lekker de stad in te gaan.

Ring: wat heerlijk die voorpret, zo gaaf als je al die mooie spulletjes eindelijk binnen hebt! Toen ik de kinderwagen net binnen had heb ik 'm ook snel zelf in elkaar gezet zodat ik er even mee kon rijden...

Die steken die je voelt klinken inderdaad als bandenpijn. Harde buiken merk je inderdaad vanzelf, dat gespannen gevoel zit dan helemaal rondom je buik en als je voelt is de buik behoorlijk hard.

Grappig dat iedereen nu aan de Roosvicee is. In de Ferro zit trouwens ook nog eens 100% van de ADH vitamine C, dus ook goed voor Blogs weerstand

Hebben jullie ook steeds van die foutmeldingen op deze site? "Bewerking afgebroken" e.d.
O, dat ligt dus niet aan mij die foutmeldingen? Ik word er helemaal gek van, soms kan ik geen enkel topic openen en gooit hij me er gelijk weer uit. Frustrerend hoor.

Blog: mannen zwangeren mee zeggen ze, dus misschien heeft hij wel last van nesteldrang???

Vanmorgen op controle geweest bij de internist en alles was goed, hoef bij hem pas na de bevalling weer te komen, hij vond het niet nodig om me voor die tijd nog te zien. Hb was 7,3 en de suikerwaarde op de lange termijn ook prima. Hou gewoon contact met de diabetesverpleegkundige over mijn dagelijkse waardes en dan trekt die wel aan de bel als het nodig is. Donderdag weer naar de gyn voor controle.

Ik moet nu nog 7 dagen werken, de maand juni uit en volgende week is een korte week dus dat is wel lekker. De motivatie is bij mij ook ineens van de ene op de andere dag verdwenen. Eerst baalde ik dat ik er straks niet was in verband met allerlei veranderingen die tijdens mijn verlof gaan spelen, maar nu maakt het me allemaal niets meer uit. En ik wil graag met de kamer aan de gang om alles in te richten en spullen klaar te leggen. Man is nu met de laatste dingen bezig, die ik niet kan doen dus voel me af en toe redelijk nutteloos terwijl ik wel graag wat wil doen.,

Ring: wat fijn dat je nu (bijna) alles hebt. Hopelijk komt de voetenzak nu ook snel.

Nerwen: maagzuur is echt vies, hier helpen de Rennie's nog steeds. Verder helaas geen gouden tip voor je dus.

Quintie hoe gaat het met je??
Ja de site is traahaag... Ook hier.

Herkenbaar Blog, dat stressen van je man. Alleen doen wij er allebei aan mee.

Shop ze in ieder geval. Even wat leuks doen inderdaad!

Sowieso hebben we al erg veel laten doen en gedaan aan het huis, de afgelopen maanden. We hebben een nieuwe CV laten plaatsen, het huis wordt nu volledig geschilderd van buiten, de vriend van mijn schoonmoeder heeft de complete zolder verbouwd en de babykamer geschilderd en behangen. Vriend is druk naar een nieuwe auto aan het kijken (terwijl hij aan het einde steeds zegt: 'ach, onze Corsa voldoet toch nog wel even?') en we waren natuurlijk samen in de stress over de babyspullen. Haha. Zal er wel bijhoren...

Wyfke, dan zullen het geen harde buiken zijn, maar misschien gewoon bandenpijn. Kan dat ook zo hoog zitten dan? (Net naast m'n navel, richting het heupbot.)

Ik ga weer even de zon in, heerlijk!
Nou, gelukkig herkennen jullie het. Nou, ik kan er zelf ook wat van hoor. Maar dan is het juist zo fijn om een rustige partner naast je te hebben. Maar nee hoor......... En nu ga ik lekker de stad in. Bye!
Bij mij knalt de site er ook om de haverklap uit.

Dame van kraamzorgbureau is net weg enhet was een leuk gesprek. Ring, heb meteen even veiliggesteld dat we géén bord in de tuin wensen. Ze moest lachen hoe fel ik tegen dat soort ellende ben, haha.

Verder hadden we vanochtend de vooroplevering van ons huis. Echt zo leuk dat het nu zo dichtbij komt! We hebben 31 punten doorgegeven die ze komende week nog 'even' mogen aanpassen (er was ruimte voor 30 maar onze buren hadden een nog langere lijst dus óf er was daar meer mis, óf zij zijn grotere zeikerds dan wij, hahaha) en ik ben heel benieuwd wat ze gaan oplossen en waarvan ze gaan zeggen dat we dat zelf maar moeten doen. Nou ja, bij de echte oplevering mag de bouwkundige van Vereniging Eigen Huis zijn zegje nog doen en misschien ontdekt hij wel weer heel andere (veel ergere) punten. Maar goed, het grote aftellen is begonnen!
Haha, nesteldrang bij de heren deze keer! Ook hier heeft manlief af en toe van die buien dat hij opeens in de stress schiet dat er nog vanalles geregeld moet worden. Meestal in combinatie met een flinke poetsdrang, dus ik laat hem meestal z'n gang maar gaan (ik probeer er nog steeds achter te komen wat zo'n "aanval" opwekt, zodat ik hem vaker aan het werk krijg zonder het te hoeven vragen )

Groot gelijk blogbabe dat je er even lekker tussen uit gaat, even aan jezelf denken en jezelf lekker verwennen door te shoppen.

Ring echt weer iets voor jou hoor, dat nu nog niet alles compleet is. Het blijft een vreemd verhaal allemaal. Maar goed, het grootste deel heb je nog en zag net op hyves de foto's van je kinderwagen, ziet er mooi uit hoor! Nu nog de baby erin!

Als je twijfelt of het harde buiken zijn of iets anders: ga eens onder een warme douche staan! Een harde buik zakt dan heel snel weg is mijn ervaring ( in tegenstelling tot een wee, die volgens mij vk dan soms juist sterker wordt.) En anders gewoon even navragen bij je volgende controle als je twijfelt.

Pada: super dat je pas weer na de bevalling bij de internist terug hoeft te komen. Goed teken toch? En hoe gaat het nu met je bloedsuikers, weer iets normaler allemaal? Wat zei de diab.verpleegkundige erover?

Wyfke: ja hoor, ik heb toevallig ook net de Roosvisee Ferre gekocht. Vond het helemaal niet vies ofzo. Maar ik las op de fles dat er een max. hoeveelheid aan zit wat je per dag mag nemen, iets van drie eetlepels ofzo? Dat komt denk ik wel overeen met twee grote limonadeglazen toch? En wat als je meer neemt dan vraag ik me dan af.....

Hier ook de hele tijd gedoe met het topic openen, wordt er zo vaak afgegooid. En krijg na het posten van een bericht ook altijd een melding. Dus voor de zekerheid kopiëer ik altijd even de tekst die ik het getikt voordat ik het bericht verstuur.

Net even rondje door de stad en over de markt gemaakt. Moet toch nog wel wat aan lichaamsbeweging blijven doen he. Nu dadelijk dochter ophalen van de creche want die gaat straks bij opa en oma logeren tot donderdag, om mij te ontlasten, lief he? Dus die komen d'r straks ophalen. Aan de ene kant heerlijk even twee dagen echt rust, aan de andere kant ben ik het niet meer gewend dat het zo stil is in huis, gewoon saai. (dat kunnen de meiden zonder kinderen zich wrsch nu nog niet voorstellen....). En zul je net zien dat manlief twee lange werkdagen heeft vandaag en morgen en ook nog allebei de avonden verplichtingen heeft.... Maar ja niks aan te doen. Dan moet ik het zelf maar gezellig maken!
Pippa: wat super dat de vooroplevering nu geweest is! Nou is het dan toch eindelijk bijna zover. En dat terwijl je een paar weken nog zo wanhopig was dat je dacht dat het huis nooit af zou zijn voor de bevalling!
Jojon: ik meng elke dag drie eetlepels Roosvicee in een longdrinkglas, dan is het ook niet te zoet. Als je meer neemt heb je misschien kans op obstipatie? Heb m'n dochter laatst een klein flesje van dat spul gegeven omdat 'haar' Roosvicee op was, nou dat heb ik geweten! Ze heeft er verschrikkelijk buikpijn van gehad!

Pippa: grappig dat jij nu in dezelfde situatie zit als ik bij de vorige zw.schap. De oplevering van ons huis werd echter steeds maar uitgesteld helaas en dus konden we pas aan de slag toen onze dochter 4 maanden was. Poeh het was wel hectisch toen hoor dus pas goed op jezelf!
...
anoniem_7699 wijzigde dit bericht op 12-05-2009 14:33
Reden: Weer 'es dubbel!!!
% gewijzigd
Ja, wat is dat toch met nieuwe huizen en zwangerschappen? Ik hoor het zoveel dat die samengaan!

Ik heb er nu alle vertrouwen in dat het goed gaat komen. Werd gisteren zelfs gebeld dat de keuken eerder geplaatst kan worden en met wat gepuzzel heb ik dat volgens mij goed in de planning gekregen. Nu maar hopen dat al die mannen elkaar niet in de weg gaan lopen...
Super Pippa dat er nu schot in zit met jullie huis. Eindelijk straks echt aan de slag om alles te maken zoals je het wilt hebben.

Ik ben net even in de tuin bezig geweest, man komt er ook niet aan toe maar een uurtje is dan echt meer als genoeg. Nu eerst maar weer even bankhangen. Zoon slaapt nog, maar kan ook elk moment wakker worden en die wil natuurlijk ook graag een heleboel aandacht dan.

Jojon: diabetesverpleegkundige vond het niet verontrustend, mede omdat aan mijn lange termijn suikerwaarde (gemiddelde over de laatste 2 maanden) helemaal niet te zien is dat ik diabetes heb. We hebben wat insulinewaarden bijgesteld en volgende week mail ik haar weer. Prik nu voor mezelf wel weer wat extra op een dag om het gewoon goed in de gaten te houden, maar dat is meer voor mijn eigen gemoedsrust dan dat het noodzakelijk is.
Hoi dames!

Lief dat je naar me vraagt Padababa. Het gaat redelijk. Vannacht heb ik voor het eerst sinds ik weet niet meer hoe lang een beetje kunnen slapen. Wel met plaspauzes tussendoor maar dat hoort er inmiddels helemaal bij. Ik doe mijn best me gewoon maar erin te berusten en me over te geven aan rustig aan en geduldig de dagen zien verstrijken. Wie zat er ook alweer nog meer vanaf vorig jaar thuis? Pippa dacht ik? Tis toch wat he? Mijn zwangerschapsverlof bij UWV begint 8 juni, maar aftellen hoeft dus niet

Over mannen die meezwangeren; de mijne heeft af en toe last van maagzuur! Hihi heeft ie normaal nooit. Hij neemt dan ook een Gaviscon pilletje van mij in en vraagt dan elke keer bezorgd of ie niet ineens een baarmoeder krijgt ofzo, omdat het vrouwenpilletjes zijn... mafkees!

Ik heb vanmorgen bloed geprikt voor ijzer, ben benieuwd hoe het bij mij is. Anders ook maar aan de roosvicee. Daarna moest ik met zoontje naar de uroloog want hij moet worden besneden. Zielig vind ik het! Maar het is noodzakelijk. Volgende week naar de anesthesist voor een onderzoekje en dan wordt het gelijk ingepland. Hoop dat het allemaal een beetje vlot kan zodat het voor de bevalling klaar is.

Morgen heb ik telefonische intake van de kraamzorg, ben benieuwd. Vind het wel gek dat het telefonisch is, maar goed. Hadden meer dames hier toch?

Jojon hoe gaat het met het thuiszitten? Wennen denk ik he? Goed dat je eraan denkt af en toe een stukje te gaan lopen, dat probeer ik ook elke dag te doen. Als het regent dan loop ik door het huis hihi. En ik kan me helemaal vinden in het logeerpartijtje hoor! Mijn moeder biedt het ook steeds aan maar ik merk dat ik juist positiviteit uit de kleine man haal, dus ik houd hem lekker bij me. Als hij te druk wordt dan zet ik hem voor de tv... lekker pedagogisch verantwoord maar wel goed voor mama
Quintie, die mevrouw van de kraamzorg zei tegen mij dat ze alleen bij een eerste kindje op huisbezoek gingen. Dus het zal wel normaal zijn, toch?

Ik hoop ook voor je dat je zoontje snel voor de besnijdenis kan. Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen slapen. Dat is al iets!

Mijn schoonmoeder kwam net langs met haar vriend en het kamertje staat nu. Echt super! Natuurlijk moet alles nog even schoongemaakt worden maar het lijkt al heel wat nu. En nu de Bugaboo ook klaar staat ben ik weer helemaal happy.

Ik heb wel yoga afgebeld voor vanavond. Ga lekker 'zwijmelen' met mijn vriend, denk ik. Meubels schuiven enzo.
Hoe zit het ook weer met de babydoos van Prenatal? Ik heb nog steeds geen bericht gehad dat ik 'm kan komen halen. Heb op Internet gespeurd en het schijnt dat je automatisch bericht krijgt als je Wij Jonge Ouders ook ontvangt. Die krijg ik altijd dus ik ben in hoopvolle afwachting!

Van de kraamzorg nog niks gehoord. Vind het wel wat laat worden nu. De vorige keer namen ze ook twee maand van tevoren contact op. Als ik deze week niks hoor ga ik maandag zelf maar eens bellen.

Ring: maak je ook even een foto van jullie kamertje als alles op z'n plek staat? Leuk voor Hyves...hint hint. Foei dat je niet naar yoga gaat vanavond. Tot hoe lang gaat dat eigenlijk door? Ik kan met mijn cursus doorgaan tot de bevalling bij wijze van spreken inzet.

Ik had vanmiddag allemaal leuke kinderkleding besteld bij esprit.nl. Alles wat ik leuk vond was in de aanbieding dus dan raak ik wel op dreef. Normaal krijg ik altijd binnen het uur een bestelbevestiging, maar nu heb ik nog niks! Weet iemand toevallig of dat tegenwoordig iets langer duurt ofzo?

Nu nog snel even Hyven en dan duik ik weer voor GTST.
Wyfke en de andere dames die nog geen blije doos van Prenatal hebben gekocht: ik zou als ik jullie was gewoon even bellen om het na te vragen. Heb laatst ook al van iemand gehoord dat het mis was gegaan en volgens mij zouden jullie hem al lang moeten hebben! (en je wilt hem toch niet missen, al is het maar om het pak pampertjes wat erin zit!).

Kraamzorg gaat hier deze keer ook telefonisch. Ze kwamen hier ook alleen langs bij de eerste, bij de tweede is het standaard telefonisch tenzij er bijzonderheden zijn. Heb dat pas over drie weken, eerder kwam het of bij hun of bij mij niet uit. Maar als je nu nog geen afspraak heb zou ik idd eens gaan bellen voor de zekerheid Wyfke!

Quinty: hoe is het nu? Hoop dat je weer wat lekkerder in je vel zit dan vorige week. En wat spannend met je zoontje. Maar het zal goed zijn als het gebeurt is, ik begrijp van je dat hij er nu last van heeft en da's ook zielig. Heb je al enig idee op welke termijn de ingreep gaat plaatsvinden? Nog voor de bevalling zou wel fijn zijn denk ik he, anders heb je straks helemaal je handen vol!

Het thuiszitten.... ja dat is idd even wennen. Althans, het is wennen dat ik nu helemaal niet meer weg hoef. En ipv alle dingen doen die er nog liggen en die ik best kan doen, zit ik nu echt al twee dagen te niksen en te luiwammessen en tot halverwege de ochtend in m'n badjas rond te sloffen. Heb me voorgenomen vanaf morgen mezelf gewoon optijd te gaan douchen en aankleden en dan meteen een wandelingetje naar het station te maken voor een gratis krantje. Blijf ik nog een beetje up to date wat er in de wereld allemaal gebeurt en heb ik meteen een beetje ritme. Station is hier heel dicht bij, heen en weer nog geen tien minuten lopen in het tempo zoals ik nu loop (normaal, niet zwanger, is het een sprintje van zo'n twee minuten )

Verder heb ik een nieuwe uitdaging voor mezelf bedacht: nieuwe recepten uitproberen! Vind het altijd wel leuk om te kokkerellen, maar het ontbreekt me gewoon vaak aan tijd. Nu is het natuurlijk de kans om lekker aan te rommelen in de keuken en wat nieuws uit te proberen (lekkere taarten/cakes bakken, nieuwe desserts koken... manlief verheugt zich er al op!)

Uitdaging voor morgen: ga proberen panacotta te maken. Iemand nog een lekker recept daarvoor???

Vorige zw.schap wel pufclub gedaan en daar wel een leuke vriendschap aan over gehouden. We waren toen maar met een heel klein groepje, maar met z'n vieren. Waarvan ik een iemand al kende hier uit de buurt. Met haar heb ik nu gewoon nog leuk contact omdat de kinders regelmatig buiten spelen, en met een andere vrouw spreek ik ook regelmatig af. Onze dochters kunnen het ook erg goed met elkaar vinden en ook de mannen hebben het wel gezellig met elkaar. Maar inderdaad, die contacten kwamen pas echt ná de geboortes.

Pada: fijn dat ook de diab.verpleegk. geen problemen voorziet. Maar wel goed van je dat je het extra goed in de gaten blijft houden voor de zekerheid! En hoe gaat het nu met je schoonvader? Red jij het wel een beetje met al die zorgen die daarbij horen?

Pippa: wow, een keuken die éérder wordt geplaatst. Dat hoor je niet vaak! Moeten jullie zelf nog veel klussen aan bijv sanitair of is dat door de aannemer gedaan. Poeh, weet nog wel hoe dat was toen ons huis net was opgeleverd. Wij hadden precies drie weken om alles (muren, vloeren, keuken, schilderwerk etc) af te maken voordat we over moesten. Was wel stressen en hard werken. Moet er niet aan denken dat ik dat nu nog hoogzwanger zou moeten doen! (ik was toen wel zwanger, maar dat werd helaas tijdens die drie klusweken een miskraam, ook niet zo fijne combi).

Oh en dan mag je je straks eindelijk gaan uitleven op de babykamer! Leuk vooruitzicht!!!
Doos van de Prenatal, daarvan zit de uitnodiging bij de Wij jonge ouders in inderdaad.

Ik had verwacht dat de kraamzorg deze keer telefonische intake zou doen, schijnt normaal zo te zijn bij de tweede, maar bij mij kwamen ze wel weer langs deze keer.

Jojon: heb zelf niet zo veel last van schoonvader gedoe. Heb eerlijk gezegd ook niet zo heel goede band met hem, maar het is voor man wel zwaar en daar merk ik natuurlijk wel genoeg van. En er moet van alles geregeld worden af en toe aan ziekenhuisbezoekjes en de gesprekken over hoe hij de uitvaart wil etc. Dat is vooral belastend voor man en aangezien hij ook nog met de babykamer bezig is en wel 1000 andere dingen nog wil doen is dat wel zwaar.

Schoonvader is vandaag weer thuis gekomen na ziekenhuisopname en het is nu echt de laatste fase, hij gaat geen behandelingen etc. meer öndergaan, dus het is afwachten wat er gebeurd. Hij wil de geboorte nog meemaken en denk dat hij voor zichzelf dan het wel gehad heeft. Hopen dat hij dat haalt in elk geval en het niet nu ineens te snel gaat.

Quinty: fijn dat je in elk geval een nacht wat beter geslapen hebt. Een goede nachtrust maakt ook al heel veel uit en je klinkt wel wat rustiger nu, dus ik hoop dat dat ook zo is.
Hier ook nog steeds geen doos van de Prenatal. Er zal wel iets mis zijn gegaan denk ik. Ik ontvang wel het blad Wij Jonge Ouders, maar heb geen uitnodiging gezien. Oeps!

Kraamzorg is hier ook nog niet langs geweest. Komt vast goed...

Padababa: hopelijk maakt je schoonvader het kindje nog mee. Lijkt me voor je man ook erg fijn. Spannende tijden.... vooral voor je man dus.
Ja, ik ber er ook weer eens....

Ook ik werd er iedere keer uitgegooid, erg vermoeiend.

Gelukkig wel kunnen hyven!

Lekker aan het zwijmelen, Ring! Fijn dat (bijna) alles er is.

Pippa, ook hier geen ooiervaars tegen het raam. Er hangt een takkenkrans aan de voordeur en daar hang ik tegen die tijd spulletjes aan in het blauw of roze. Een knuffeltje, een rammelaartje en het kaartje. Dat soort dingen.

Fijn dat het huis nu echt opgeleverd gaat worden!

Over verlof denk ik nog maar niet te veel na. Ik moet nog iets van 20 dagen ofzo. En dat zijn dagen van zeker 10 uur. Ik word al moe als ik er aan denk...... Dus dat doe ik maar niet en bekijk het per dag.

Jojon, klinkt alsof je al helemaal aan je verlof gewend bent! En zeker een goed idee om lekkere dingen te gaan maken!

Ben eigenlijk een beetje te moe om te reageren. Ik hou het hier dus maar even bij voor nu.... ga lekker m'n bed opzoeken!
Hoi meiden,

@Jojon, met vervroegd verlof las ik. Jeetje, dat klinkt wel heftig, ik hoop dat je de tijd een beetje doorkomt en tot rust kunt komen. Fijn dat je meisje af en toe lekker bij opa en oma mag logeren. Ik merk dat ik dat toch wel het lastigste vind hoor, dat je naast het zwanger zijn ook nog een klein kindje rond hebt lopen. @Quintie, ik vind het zo knap dat je er juist positiviteit uit kunt blijven houden, met je kleintje om je heen. Ik heb soms echt momenten dat ik ZO graag even alleen zou zijn. Nu moet ik wel zeggen dat mijn meisje behoorlijk in de peuterpubertijd zit en sowieso al een pittig ding is. Nu ze doorheeft dat mama niet meer zo goed kan tillen, wil ze de hele dag getild worden. Dus tijdens een lekkere wandeling gaat ze ineens op haar billen zitten op straat, en roept ze dat ik haar moet tillen. DOe ik natuurlijk niet, maar we zijn zo rustig een uurtje verder

Verlof duurt nog wel even. Het begint op 12 juni en tot die tijd werk ik nog een dag of 14. Valt wel mee. Ben er wel aan toe enerzijds, maar anderijds geniet ik ook wel van mijn werk en de structuur zeg maar Ik heb ook heel leuk werk, dat scheelt ook. Maar het begint wel zwaar te worden. Ik ga morgen op kamp en dat vind ik met deze buik wel heftig, slapen op een luchtbedje enzo, maar ik heb er aan de andere kant ook heel veel zin in!

@Ring, jouw Bugaboo klinkt cool! Ik heb de limited Silver edition van Bugaboo. Is ook heel cool maar niet zo als de jouwe! Nu moet wel die voetenzak op tijd komen natuurlijk!
Quintie, ik ben inderdaad degene die al sinds eind november thuis zit. Het gaat me steeds beter af maar dat komt voornamelijk omdat het nu mooier weer is (maar waarom waait het toch de hele tijd zo hard... of is dat een polder-ding?). En het huis helpt natuurlijk mee want de laatste tijd ben ik behoorlijk druk geweest met alles te plannen.

Jojon: ik bij het uitstel vanwege later opleveren met het keukenbedrijf afgesproken dat ze zouden bellen als er iemand uit zou vallen. Blijkbaar zijn wij niet de enigen met uitstel van oplevering want ze belden dus of het 2 weken eerder kon. Slik, want ik had m'n planning net goed voor elkaar, dacht ik. Maar de wens eerder een keuken te hebben won dus ik heb even voor de werklui gedacht (als jij nou eerst dit... en dan pas dat... en dan jij...) en heb vervolgens besloten dat het moest kunnen. Nu maar hopen dat dat ook zo is, hahaha. Anders hebben we toch wel een soort van probleem. Er moet echt nog wel wat gebeuren want er is ook geen sanitair. Heb gisteren nog bij één van de buurhuizen naar binnen gekeken waar ze dat wel via de bouw hadden gedaan en ik ben blij dat wij voor casco gegaan zijn. Wat een drama, alles schots en scheef!

De Blije Doos... Nou, dat was dus het verhaal van Selektmail die te laat bezorgen. Maar de doos die de mevrouw aan de telefoon me zou laten bezorgen liet ook op zich wachten (tja, Selektvracht, denk ik dan) dus toen we toevallig nog eens bij een Prenatal waren heb ik de brief daar ingeleverd en kreeg ik een doos. Veel leuker dan die van het Kruidvat moet ik zeggen, en aan andere dozen doe ik niet. Voor je het weet staat er zo'n vrouw voor de deur die je van alles wil aansmeren, bleh. Enniewee, ter zake: gisteren (ik denk een week of 3 sinds de telefonische klacht) werd er opeens gebeld en stond Selektvracht voor de deur met... jullie raden het al: een Blije Doos. Nu heb ik er dus 2 en ik ga me er ook niet schuldig over voelen. Ze bekijken het maar. Als ze me nu maar niet de Baby Doos door m'n neus boren, maar daar zeur ik dan wel weer over.

Vanavond de eerste zwangerschapsgym. Ben héél benieuwd wat voor types daar komen!
Goeiemorgen allemaal!

gisteren heb ik me voor het eerst deze zwangerschap een middag ziek gemeld. begin de laatste tijd elke ochtend met spugen (moest dat niet in het begin eigenlijk?). er komt niks, maar sta wel de hele tijd boven de wc (excuus voor onsmakelijkheid). gisteren belangrijke afspraak, daar ben ik nog geweest en daarna vond ik het wel best. ben ik toch gewoon naar de kapper geweest! (voelde heel erg als spijbelen). en daarna lekker op de bank met de voetjes omhoog (schoonmamma paste op). was wel ok.

vanmorgen weer spugen, maar ja, ben zo plichtsgetrouw dus nu toch op mijn werk. vanavond ook nog bijeenkomst... nou ja. we zien wel hoe het allemaal gaat.

hm verder: blije doos heb ik allang en intake nog niet gehad. wel een brief dat ze minder zorg kunnen leveren in de zomer. grr!!! (had ik nog gevraagd bij de aanmelding en toen verzekerden ze me dat het geen enkel probleem zou zijn). wil toch echt wel meer dan 24 uur, geen idee hoe ik het dan moet redden met 4 kleintjes thuis (vakantietijd). dus ik wil die intake wel eigenlijk...

pippa: hoe was de zwangerschapsgym?

Ik doe zelf deze keer niets (heb het idee dat ik zelf wel zo'n cursus kan geven inmiddels), maar heb van de eerste en laatste keer wel wat leuke contacten overgehouden. maar dat kwam idd pas na de bevalling.

ok ga even kopje thee halen! Fijne dag allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven