* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
haha Jane, behangen? Het moet niet gekker worden met jou hahaha. Nee joh lekker doen, als je je goed voelt, waarom niet? Maar pas wel op hoor dat je jezelf niet voorbij loopt.

Wyfke: Klinkt inderdaad precies als wat ik en Jane hadden. Vreeeeselijk is het. Ik was toen ook 2 kg afgevallen van het vocht. Maar uhhh 2 cm is toch wel lekker hoor en die verweekjte bm is misschien toch een teken. Bij mij hebben ze toen niet eens gevoeld ofzo. Nee hoor, die 2 cm zijn alvast voor jou omdat je je zo shit hebt gevoeld.

Ring: Hoe issie, hoe issie, we kunnen niet wachten om iets van je te horen Hoe internet jij eigenlijk vanaf het ziekenhuis. Hebben ze wifi en jij je laptop ofzo???

Jojon: Ik beloof je plechtig dat ik niet zal voordringen. (makkelijk lullen aangezien ik nog laaaaang niet aan de beurt ben hihi)

Randy: Gezellig dat je zo vaak komt nu. Volgens mij hebben nu alle dames verlof toch? Heerlijk. Ik hoop dat Thijs snel opknapt en je ook een beetje kan genieten van je wel verdiende rust.

EngelBengel: Wat fijn dat je je zo lekker voelt. Hoef je niet voor te verontschuldigen hoor. Stuur ons gewoon maar af en toe positieve energie.

Sas: Nou potverdorie die rust heb je wel verdient hoor. Gewoon lekker ongegeneerd van genieten. Niet sculdig voelen maar gewoon heerlijk over je heen laten komen. Je hebt het verdient.

Nerwen: gaat bij jou ook alles goed?

Blog: ook alles nog rustig bij jou?

Hier trouwens een onrustige nacht. Bah, harde buiken die weer naar mijn rug trekken. Die rugtrekkers doen pijn. Heb zelfs op de rand van mijn bed gezeten om ze even weg te ademen (zeg niet puffen hoor want dat was het nu ook weer niet) Ik hoop eigenlijk dat het indalingsweeen zijn en ze een beetje zakt. Heb ik weer wat meer ruimte voor mijn maag en longen. Nou ja, vanmiddag naar de VK voor het bevallingsverhaaltje en dan zullen we ook wel zien of ze ingedaald is.

Ga vandaag adressen schrijven, kaartje verder perfectioneren ennuh....lekker niks ofzo. Ik kom wel regelmatig hier langs natuurlijk voor nieuws van Ring.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ring, hopelijk heb je goed geslapen!

Wyfke, wat spannend allemaal, hoop dat je je nu wat beter voelt!

Jane, behangen? Pfff, ik heb ook nog wel wat energie, maar dat zou mij ook wel wat te gortig zijn!

Randy, ik zou ook kijken of je Thijs niet paar uurtjes naar creche kan doen, Je hebt nu ook vrij dus je kan hem onmiddelijk weer ophalen als het niet gaat. Als ontbijt erin gaat en blijft en hij geen koorts heeft misschien even kijken???

Hier ook rustig ochtendje, man heeft zoontje ook meteen meegenomen. Zo heerlijk om dan rustig wakker te worden en niet meteen iets te moeten doen.
Wyfke: spannend zeg. Daar was je natuurlijk nog niet echt op voorbereid. Kan het nu snel gaan of kan het ook nog heel lang duren? Kun je niet een paar weken met een paar cm ontsluiting blijven rondlopen?

Ring: erg benieuwd welke vorderingen je vandaag maakt en of je vandaag je kindje in je armen kunt sluiten....

Randy: vervelend dat Thijs nu net ziek is nu jij met verlof bent. Kun je nog niet helemaal je rust nemen. Hopelijk is hij snel beter!

EngelBengel: ik voel me eigenlijk ook best wel goed. Als ik maar niet al te veel onderneem, gaat het prima. Sinds kindje is ingedaald ook minder last van maagzuur. Houden maar zo he? Ik dacht dat ik in een ritme kwam van standaard eenmaal uit bed voor het toilet, maar vannacht niet eens nodig geweest...

Sas: leuk dat je veel tijd voor het forum hebt. Hopelijk drinkt zoon snel voldoende om mee naar huis te kunnen!

Jane: goed geslapen dur? Succes met behangen. Poeh he, daar moet ik echt niet aan denken. Ik heb wel gisteren de tuinmeubels schoongemaakt en in lak gezet.

Chica: ik heb de enveloppen binnen voor kaartje en ga ook met de postzegels en adressen aan de slag.
goeiemorgen!

*meld*

wat zijn jullie allemaal nog actief zeg! ik moet helemaal niet denken aan behangen (?!), tuinmeubels schoonmaken of wat dan ook. Ik vind het al een gedoe dat ik zo echt even de was zou moeten opvouwen en eerlijk gezegd stel k het toilet ook al even uit omdat ik dan overeind moet komen

zo even naar de fysio, verder weinig plannen. we zien wel wat de dag brengt!

Ring: zet m op meid, spannend hoor, het kan nooit lang meer duren!

Wyfke: joh, die 2cm heb je iig alvast, hoe het verder gaat moet je maar even afwachten...

voor de rest: doe rustig aan en heb fijne dag!
wauw bijna juli!! Wat spannend hier al. Ik kwam even langs om te vragen of ik straks op jullie tribune mag komen zitten? Ik ben van het november 2007 topic en daarvan ken ik Chica!

Heel veel succes alvast!!!
Heb Thijs idd net toch maar naar de creche gebracht. Hij had 6 crackers achter z'n kiezen en kreeg dus weer wat energie. Hopelijk houdt ie ze ook binnen.... En mocht het niet gaan dan hoor ik het wel.

Volgens mij is Ring toch serieus aan de bak hoor! Haar kennende had ze zich vast al gemeld. Hopelijk gaat alles voorspoedig.

Chica, ze heeft een Iphone waarmee ze het internet op kan.

Jane, behangen???!! Moet er niet aan denkken, maar als je je goed voelt moet je dat zeker doen.

Balen van die pijnlijke harde buiken Chica. Gelukkig herken ik het niet.

Ga nu even de boodschappen doen en dan een paar dingen van mijn to-do-lijst. Vanmiddag mag ik lekker niksen van mezelf. Heb een soort mama-pakket van m'n werk gehad als afscheid. Daar zat het boek De Verbouwing in. (hoe toepasselijk ;) ) Daar wil ik in gaan beginnen.

Maar vooral vaak hier kijken hoe het met jullie is. Wil nu niet meer na 3 dagen er achter komen dat er iemand is bevallen!!
quote:Lijnes schreef op 22 juni 2009 @ 09:34:

wauw bijna juli!! Wat spannend hier al. Ik kwam even langs om te vragen of ik straks op jullie tribune mag komen zitten? Ik ben van het november 2007 topic en daarvan ken ik Chica!

Heel veel succes alvast!!!

Hoe meer supporters, hoe beter toch!!

Een beetje aanmoediging kan geen kwaad!
Jojon: verweken geeft aan dat de baarmoedermond zachter en soepeler wordt, verstrijken betekend als het ware dat hij korter wordt, normaal is de baarmoedermond een paar centimeter lang en die moet vlak worden voor de bevalling. Beetje moeilijk uitleggen zo, maar hoop dat je het een beetje snapt.

Ring: 2 cm klinkt al heel goed hoor! Kan me voorstellen dat je gehoopt had op meer met al die pijn, jank het er maar lekker uit. Ben benieuwd wat er vandaag verder gaat gebeuren.

Wyfke: klinkt echt niet fijn zeg dat ziek zijn van jou, hopelijk voel jue je snel weer een beetje beter of zet de bevalling door.

Jane: behangen??? Pff, ik kan het niet eens dus laat staan dat ik er nu aan zou beginnen. Wel heerlijk zeg dat je man Laura had weggebracht!

MissBR: moest wel erg lachen om je uitstellen van het toilet.

Randy: Fijn dat Thijs weer iets beter is, niet echt een lekker begin van je verlof.

Sas: geniet maar lekker van de rust die je kan pakken hoor, je krijgt het vast nog druk genoeg. Ik ben ook wel heel benieuwd wat je oudste van haar kleine broertje vind.
Ik ben nog niet aan het behangen geslagen hoor. Op de één of andere manier stel ik het uit .

Ik heb intussen wel de woonkamer gestofzogen, incl. de bank, de waterkoker ontkalkt en wat houdbare etenswaar (blikken/potten) gecontroleerd op over-datum (valt toch altijd weer tegen .

Nu even een kop verse muntthee met honing opdrinken.

Dan douchen.

En dan.... behangen?? ?

Even een poll wat Ring krijgt: ik ga voor een jongen.
What matters most is how you see yourself
Ik ga ook voor een jongen voor Ring!
quote:Lijnes schreef op 22 juni 2009 @ 09:34:

Heel veel succes alvast!!! Lief dat je even langs komt. Hoe meer mensen op de tribune hoe beter. Alleen....wel een beetje zielig nog in je eentje of niet? Ik maak alvast wel even een appeltaart voor je dan heb je wat te doen op de tribune. Oh nee, je kent me beter dan dat , ik kook nooit, dus ik koop wel even een appeltaartje voor je. Fijn dat je er bent hoor, we kunnen straks elke aanmoediging gebruiken.
Ik ga ook voor een Jongen. Wat zetten we in?

Pada heeft gelijk. Verstrijken betekent dat het tuutje (de baarmoeder is een soort ballon met het tuutje onderop wat de bm mond is) in de baarmoeder verdwijnt. Verweken betekent dat het tuutje zacht wordt zodat hij in de baarmoeder kan verdwijnen. Pas dan kan de bm zich gaan openen en krijg je dus ontsluiting. Wist ik ook niet hoor, toevallig afgelopen zw cursus uitgelegd (met plaatjes enzo)
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 10:23:

Ik ga ook voor een Jongen. Wat zetten we in?

Pada heeft gelijk. Verstrijken betekent dat het tuutje (de baarmoeder is een soort ballon met het tuutje onderop wat de bm mond is) in de baarmoeder verdwijnt. Verweken betekent dat het tuutje zacht wordt zodat hij in de baarmoeder kan verdwijnen. Pas dan kan de bm zich gaan openen en krijg je dus ontsluiting. Wist ik ook niet hoor, toevallig afgelopen zw cursus uitgelegd (met plaatjes enzo)He Chica, hebben ze ook verteld of je dat bij jezelf kan voelen van binnen (ben bijna in staat om mezelf aan een soort van inwendig onderzoek te onderwerpen )

Ik ga voor een meid voor Ring. En wat we inzetten? We gaan voor een stukje van Chica's appeltaart toch?

Ik schenk nog een kopje frambozenbladthee in, begin al aan de smaak te wennen, valt best mee eigenlijk. Iemand anders ook een koppie?
Ja, ik wil die thee ook wel proeven, Jojon, en een stukje appeltaart gaat er altijd wel in.
Ben net even een half uur super actief geweest trouwens. Heb alle knuffels die langer dan drie maanden niet uit de kast zijn geweest in een hele grote tas gegooid samen met nog wat niet-gebruikt speelgoed. Vanmiddag op weg naar de bieb meteen even afgooien bij de kringloopwinkel, dan hebben we hier in huis weer wat meer ruimte voor alle nieuwe knufffels en speelgoed die we ongetwijfeld zullen krijgen.

Verder het babybadje uitgesopt (zat nog zo'n vies olielaagje op en héél veel stof). Hij lekt een beetje dus manlief vanavond even aan het werk zetten om hem te repareren.

En ik ben opeens heel erg aan het nadenken over de bevalling en hoe en wat ik het graag zou willen deze keer.

- tijdens het persen af en toe zelf voelen naar het hoofdje, gaf mij de vorige keer een enorme motivatie om verder te gaan.

- als ik ertoe in staat ben wil ik deze keer proberen zelf het kindje aan te pakken.

- meer foto's maken de eerste uren.

- misschien zelf de navelstreng doorknippen?

Verder weet ik nog van de vorige bevalling dat, nadat het hoofdje geboren was, mijn persweeën helemaal stopten. Best een klus om dan het lijfje er op eigen kracht uit te persen. En om dezelfde reden werd de placenta ook op de valreep pas geboren net voordat ze de ok wilden gaan bellen. Laatste twee dingen ga ik dus ook nog even aangeven morgen bij de gyn.
Getsiederrie. Lees net op m'n werkmail een berichtje van een collega wiens kindje vrijdag opeens in de bm is overleden en daarna is geboren. Zulke berichtjes wil ik nu helemaal niet lezen, klinkt egoïstisch eigenlijk he. Zo dubbel om dat met mijn dikke buik een kaartje te moeten sturen...
Ach jeetje Jojon, zulk nieuws zit je niet op te wachten. Hoe ver was ze? Vlak voor mijn verlof is een collega van mij bevallen met 19 weken, was voor haar de 2e keer dat het op die termijn mis ging. Ik vond het toen al erg confronterend, laat staan nu je zelf op het punt staat te bevallen.

Ik denk eigenlijk helemaal niet veel na over hoe ik de bevalling zou willen, ben wel heel benieuwd hoe het deze keer allemaal zal gaan. Of het heel anders verloopt of bijna hetzelfde, hoe het begint enz., maar verder laat ik het nog steeds maar op me afkomen, dat werkt voor mij het beste.
Hoe gaat het nu met jou Padababa? Bloeddruk en suikerspiegel nog ok allemaal? Jij weet wel zeker dat het nu de laatste loodjes zijn he, spannend hoor!

Ik heb trouwens gedroomd dat ik op mijn verjaardag ga bevallen (a.s. donderdag, dan precies 38 weken...). Lijkt me wel gek maar ach de natuur kun je niet sturen. Ook wel weer grappig aan de andere kant. Wel gek idee: twee jaar geleden was ik op m'n verjaardag uitgerekend, alleen toen werd het een miskraam.
Bloeddruk blijft wat aan de hoge kant, maar niet alarmerend. Suikers gaan eigenlijk heel goed, op een enkele uitschieter naar boven of beneden na allemaal binnen de marges.

Vind het inderdaad wel vreemd dat je weet dat het vanaf woensdag echt gaat beginnen, en dan is het nog afwachten hoe snel alles gaat en hoe het gaat maar ik kom in elk geval pas weer thuis als de baby er is!
Meld Beetje druk, dus niet bijgelezen! Maar alles gaat goed hier. Kom vanavond terug.
Joehoe Blog, druk? Beetje rustig aan he, jij bent zowat de eerstvolgende van het rijtje die uitgerekend is, dus zorg je dat je niet te moe bent om te gaan bevallen !
Meld.

Nog niks gehoord van Ring vandaag? Dat kan dus niet missen dan, zij is zo forumverslaafd dat ze zelf tijdens weeen ons nog zou updaten. Dit moet heftig zijn, dat kindje is er al haast hoor!

Ik ben inmiddels lekker opgestart, ik merk dat ik 's ochtend tijd nodig heb om op gang te komen en rustig te eten. Anders voel ik me de hele dag naar en misselijk. Raarrrrr. Maar goed, ik heb ook weinig beters te doen, dus ik laat het maar lekker zo.

Gisteren het bed omhoog gezet en ik heb me toch beroerd geslapen. Toch het gevoel gehad dat ik eruit zou vallen ofzo, geen idee. En zo hoog is het nu ook weer niet en hoe lang geleden ben ik eigenlijk uit bed gevallen? Grinnik.

Jojon, goed idee dat je nadenkt over de bevalling zelf op deze manier, de dingen die jij noemt daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Bedankt! Het nare nieuws van je negeer ik even, zoiets wil en kan ik helemaal niet lezen nu. Wat erg.

Ik ga me maar eens nuttig maken, nog even wat plankjes voor de babykamer in de grondverf zetten. Als het niet af is voor de bevalling, ook prima, maar ik zit nu toch te niksen.

Tot later!!
Wat een droevig nieuws Jojon. Bah...

Thijs heb ik om 11.00 uur moeten halen. Hij zat daar op de bank met een lijkwit koppie. Toen hij mij zag kreeg hij zo'n aandoenlijk pruil-lipje. De tranen sprongen in m'n ogen.

Nu liggen we samen op de bank. Ik ga m'n nieuwe boek er maar eens bij pakken.

Blog is juist zo druk omdat ze de volgende kan zijn Jojon!
Dat is hij toch nog echt ziek Randy! Maar goed je hebt het in ieder geval geprobeerd toch? En lekker knus samen op de bank, daar is ook niks mis mee! Wel hopen dat hij snel opknapt want zo heb je nog niet het verlof waar je je zo op verheugd had.
Jeetje meiden!! Wat een spanning hier!!! Leuk!!!

Ik ben al de hele ochtend aan het bijlezen.. Heb bijna een week mijn laptop niet aangeraakt omdat ik het gewoonweg veels te druk heb nu met mijn lieve babytje en alle visite enz.

Sas van harte gefeliciteerd met je zoon! Ik ga hierna je verhaal op Hyves lezen, ben héél benieuwd!

Weet je al wanneer ie naar huis mag? Spannend hè dat drinkgedoe. Mijn kleine lieverd dronk ook heel slecht (viel steeds in slaap en verzwakte daardoor nog meer) maar nu gaat het al een heel stuk beter, opeens had ze het door! Ik vond dat echt wel zenuwslopend dus ik hoop voor jou en je man dat jullie kleine lieverd het ook gauw door hebt en lekker naar huis mag.

En dan Ring!!!!! Wat spannend! Ik denk ook dat ze ligt te bevallen hoor nu. Ik denk ook dat ze een zoon krijgt. Ik doe mee voor de appeltaart van Chica, mmmmmmm, daar heb ik nu opeens een enorme trek in!

Chica, ik schaam me trouwens dood, ik heb nog steeds de babyfoon niet naar je opgestuurt maar ik ga het deze week echt doen! Ik mag nu gewoon naar buiten met de baby dus morgen wandel ik lekker met haar naar het postkantoor om jouw pakketje (eindelijk) te versturen.

Jojon ik lees steeds dat je zo'n enorme last hebt van je bekken, net als meerdere van jullie trouwens. Jane jij toch ook zo erg? Ik had dat ook maar na de bevalling was ik daar in ene van verlost. Echt heel weird, het was opeens weg. Ik hoop voor jullie dat dat ook zo is.

Verder wens ik jullie allemaal heel veel sterkte, wat een spanning! Ik ga nu echt meer kijken hier! Heb nu ook wat meer tijd voor mezelf ingelast, ff een halt op de visite. Lig al vanaf vanmorgen op bed met laptop en kom er alleen om de 3 uur uit om baby te voeden. Verder lekker niks!! Ben toch ff ingestort zeg maar, ik heb vreselijk gejankt vannacht, kraamtranen na 14 dagen ipv na 4 dagen. Ik dacht dat ik ze zou overslaan maar toch niet dus...

Fijne dag allemaal en een dikke kus voor iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven