* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Zet em op Ring!! Ik denk aan je meid, hoop dat je kleintje snel beluit geboren te worden!!!

En Sas, dikke knuffel. Logisch dat je het zat bent hoor, je wil je mooie jochie gewoon lekker in zijn eigen bedje hebben liggen natuurlijk. Hoe zwaar was hij eigenlijk met de geboorte en nu?

Meis fijn dat de kamer van je dochtertje af is! Ben benieuwd naar de foto's. Hoe vond ze het zelf?

Sanloes wow lekker zeg, zoveel hulp!
Zo net alles bijgelezen. Wat een spanning hier zeg.

Ring: GO GO GO GO. Zet hem op meid, je kunt het, dat weet ik zeker. Hopelijk blijft het voorspoedig gaan en heb je snel je kindje in je armen.

Sas: Ach arme jij, wat rot allemaal. Shit ja die kraamtranen, die zijn niet eluk. Al zijn ze wel nuttig want wellicht kun je ven de spanning kwijt. Dus lekker uithuilen hoor, zoveel en zovaak je maar kunt. Jouw situatie is ook heel zwaar. Met al dat geren en gevlieg van thuis naar het ziekenhuis en terug. En dan maar hopen dat je zoontje snel naar huis mag maar dan krijg je weer een minder leuk bericht, pffff moeilijk en kan me voorstellen dat het lastig is. Ik vind dat je het super doet, maar denk je ook een beetje aan jezelf.

Ik zit nog steeds bij schoonouders een beetje relaxt te zijn. De bruiloft was gister echt super. Had helemaal geen zin in het begin, maar het gemeentehuis was echt grappig, de kerk mooi, het diner lekker en het feest super. Mijn twee outfits waren tevens nog geslaagd ook. Heb tussendoor de receptie dus geskipt om te slapen en toen pas om 0130 snachts thuis. Heb mezelf echt verbaasd dat ik het zo lang heb volgehouden (was er even aan toe geloof ik). Vandaag moeten we helaas de rekening betalen (in de vorm van erg moe en pijn in bekken ed) maar het was het waard. Het is waarschijnlijk het laatste feestje tot de bevalling en weet ik niet hoe lang daarna. Het was ook zo grappig dat op het huwelijk wel 4!! meiden hoogzwanger waren die uitgerekent waren op 21, 20, 19 en 18 juli. Haha was één van jullie er soms ook????

De vaderdagkadoos vielen erg in de smaak en Anniek heeft heerlijk gelogeerd. Iedereen dus blij en happy. We rijden vanmiddag rustig weer naar huis en dan was het een zalig weekend. Zelfs het weer zit vandaag mee. Goh ik was even toe aan zon positief weekend. Dat doet een mens goed.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wat een support hier, leuk. Ik voel me minder leuk, veel harde buiken veel kramp. Vanavond weer aan de ctg. Ik heb al flink wat metertjes erop zitten in de gang, ondanks bedrust! Ik ben benieuwd, of dit nou al 'echt werk' is of nog steeds voorwerk.
quote:Ring1981 schreef op 20 juni 2009 @ 16:53:

Ik heb niet alles bijgelezen maar ik wil even melden dat ik in het zh opgenomen ben omdat bloedwaardes toch wat afwijkend waren in combinatie met die toch weer wat te hoge bloeddruk. Ik moet nu blijven tot het kindje er is. Waarschijnlijk beginnen ze morgen al met gel en dan later het infuus. Spannend hoor! Een ding is me verzekerd: 4 juli ga ik niet meer halen. Waarschijnlijk wordt het binnen enkele dagen. Whaaa!

Dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik probeer contact te houden, heb gelukkig WiFi.

Even inbreken, hopelijk is alles goed met jou en kindje en kunnen jullie elkaar snel in het echhie zien

Ik moet wel even terug gaan lezen wanneer ik ook alweer voorspeld had dat je binnen een week zou gaan werpen

Hou je taai!
Ring, ik hoop ook dat het al voor ontsluiting zorgt en dat het nog niet alleen 'voorwerk' is. Al zou dat laatste ook goed kunnen, helaas. Doen de krampen al heel erg pijn? Denk je dat het echt weeën zijn?

Weet je nog dat we het vorige week hadden over de moeilijke scheidslijn tussen harde buiken, voorweeën en echte weeën? Ik vond het de vorige keer moeilijk te onderscheiden wat het verschil was tussen voorweeën en echte ontsluitingsweeën.

Ik hoop dat het doorzet vannacht en dat je vannacht bevalt. Zou super zijn ! Laat nog effe weten vanavond hoe het er voor staat.

Go fo it !!!
Hup voor Ring! Jeetje wat hoop ik voor jou dat dit het serieuse voo rwerk is! Voelt het als weeen? Het kan zomaar inene beginnen hoor! Hoop dat je vannacht je ieniemienie mensje in je armen kan sluiten. Ik duim voor je!

Vanmiddag samen met manlief naar ziekenhuis geweest. Hij doet het toch wel erg goed. Drinkt nu 55 cc leeg, en dit moet morgen naar 60. 60 moet hij 3 dagen volhouden (elke keer fles leeg) en dan mag hij naar huis! Ga toch rekening houden met enige stagnatie ergens in dit proces van 3 dagen om mezelf te beschermen, dus dat zou betekenen ergens voor het begin van het weekend! En dan gaat het echte werk ook voor mij beginnen... Pffff..

Quint: hij woog 2675 bij geboorte (47 cm) en nu 2550.

Viel reuze mee dus. Dochterlief was bij geboorte 37 weken, en woog 2425... gewicht zegt voor mij dus niet zoveel...
Hup voor Ring! Jeetje wat hoop ik voor jou dat dit het serieuse voo rwerk is! Voelt het als weeen? Het kan zomaar inene beginnen hoor! Hoop dat je vannacht je ieniemienie mensje in je armen kan sluiten. Ik duim voor je!

Vanmiddag samen met manlief naar ziekenhuis geweest. Hij doet het toch wel erg goed. Drinkt nu 55 cc leeg, en dit moet morgen naar 60. 60 moet hij 3 dagen volhouden (elke keer fles leeg) en dan mag hij naar huis! Ga toch rekening houden met enige stagnatie ergens in dit proces van 3 dagen om mezelf te beschermen, dus dat zou betekenen ergens voor het begin van het weekend! En dan gaat het echte werk ook voor mij beginnen... Pffff..

Quint: hij woog 2675 bij geboorte (47 cm) en nu 2550.

Viel reuze mee dus. Dochterlief was bij geboorte 37 weken, en woog 2425... gewicht zegt voor mij dus niet zoveel...
Haha sas, alweer dubbel. Hopen dat de kleine man zijn flesjes die 3 dagen lekker leeg drinkt. Kan me voorstellen dat je zelf maar alvast rekening houdt met wat langer om je zelf in bescherming te nemen.

Ring: klinkt nog steeds wel serieus, ben benieuwd of de CTG ook weeen activiteit laat zien. Ik duim voor je dat alle krampen en harde buiken in elk geval niet voor niets zijn.
Haha sas, alweer dubbel. Hopen dat de kleine man zijn flesjes die 3 dagen lekker leeg drinkt. Kan me voorstellen dat je zelf maar alvast rekening houdt met wat langer om je zelf in bescherming te nemen.

Ring: klinkt nog steeds wel serieus, ben benieuwd of de CTG ook weeen activiteit laat zien. Ik duim voor je dat alle krampen en harde buiken in elk geval niet voor niets zijn.
dus.......
Ach lieve Ring, wat spannend!!! Wat super dat je ons op de hoogte houdt. Zet em op meid!!

Ik heb verder nog niets gelezen. Gister m'n laatste dag gewerkt. Behoorlijk zware dag. Niet echt rustig afgerond en tot overmaat van ramp is Thijs ook nog ziek geworden. Ben dus de hele nacht bezig geweest. (wij allebei hoor, mocht wel slapen van lief, maar als kleine man zo ziek is wil ik er met mijn neus op zitten....) Vandaag leek hij op te knappen maar sinds 11.30 lagen we alweer met z'n tweetjes in bed. Hopelijk voelt hij zich snel weer beter.

Sas, hopelijk komt jullie kleine man snel thuis!!
Sas: tuurlijk wil je dat je babyboy snel thuis komt. Sterkte meid! Lijkt me echt moeilijk. Maar zo te lezen gaat het wel goed met hem. En da's natuurlijk super! En wat is dat allemaal raar geregeld zeg, qua kraamzorg!

Ring, zet 'm op! Hup Ring, hup Ring, hup Ring

Sanloes: lekker zeg, zoveel hulp!

Chica: fijn dat de bruiloft leuk was en de vaderdagcadeaus in de smaak vielen!

Zo, ik ga ff lekker een filmpje kijken!!!!!!! Bye!
Hallo allemaal,

Ik heb een paar spannende dagen achter de rug. Zou hier donderdagochtend net een bericht posten toen ik ineens gigantisch misselijk werd. De hele dag niets binnen kunnen houden en hondsberoerd. In de namiddag en avond kwamen daar ook nog eens pijnlijke harde buiken bij die voelden als menstruatiekramp. Ik vertrouwde het niet en heb de ha gebeld, die meteen dezelfde avond nog twee keer is geweest om van alles en nog wat te controleren. Het bleek dat ik al 2 cm ontsluiting had en dat de bmm al geheel verstreken/rijp was!!! Dat was gigantisch schrikken omdat ik toen 36 + 6 was. Omdat we alles nog niet klaar hadden in huis, zou het een poliklinische bevalling worden als het zou doorzetten. Heb die nacht nog veel buikpijn gehad, maar het werden geen weeën. Vrijdag en zaterdag ook nog de hele dag gespuugd. Door alle commotie ben ik doodmoe en lig zo'n beetje de hele dag te slapen. Buikkrampen heb ik niet meer, al mag de bevalling van mij ook wel doorzetten nu want ik ben die dikke buik helemaal zat! Ik kan bijna niets meer eten of ik heb meteen weer last van maagzuur en geborrel/geboer. Echt verschrikkelijk, een dronkelap is er niets bij

Ik hoop voor Ring dat de bevalling snel doorzet. Zodat jullie heel snel jullie kleintje in jullie armen kunnen houden en kunnen ervaren wat voor prachtige ervaring dat is!

En verder iedereen ook veel sterkte (en hopelijk nog wat plezier) met de voor sommigen zware laatste loodjes!
Spannend allemaal Wyfke!

Jullie zijn lief, dikke knuffel.

Net weer een dikke huilbui gehad, ik lijk wel emotioneel incontinent! De kramp is er namelijk nog steeds en flink aanwezig. De verloskundige heeft getoucheerd en ik heb al wel 1-2 cm ontsluiting maar de bm is nog niet zacht genoeg. Ik krijg zo een slaappil omdat een goede nacht een gunstig effect kan hebben op dat en ik mijn energie hard nodig heb. Hopelijk dus morgen aan de bak en anders overmorgen.

Jullie horen het wel!
Och Ring, nog geen vorderingen dus. Oftwel categorie 'voorwerk'. Das balen. Morgen wéér gel inbrengen om de bmm nog weker te maken?

Hopelijk slaap je een beetje vannacht, voordat je echt aan de bak moet !

Wyfke, wat een ellende dat je zo ziek was met misselijk en overgeven. Dat had ik dus vorige zondag/maandag/dinsdag. Vréselijk hè?

Spannend dat je van onderen al rijp bent. Dan gaat het vast niet lang meer duren. Kwestie van dagen?

Randy: voor jezelf en Thijs. Beterschap voor hem !

Wel lekker dat je nu verlof hebt.

Sas, klinkt als een gezonde zoon qua gewicht en aankomen hoor ! Zie dat als positief. Ik ben benieuwd of ie flessen van 60 ml gaat drinken. Hope so !

Wij hebben net lekker een DVD-tje gekeken. Gezellig ! Nog even saampjes rustig een avondje op de bank gehangen voordat we straks met een huilende en/of hongerige baby zitten .
Jane: het was inderdaad een hel!!!! Ben wel anderhalve kilo afgevallen door alle ellende. Heb jij je daarna ook nog zo lang slap en moe gevoeld?

Ring: nogmaals sterkte en ik hoop dat het lukt om wat tot rust te komen! Dat kun je inderdaad goed gebruiken! En lekker huilen als je de behoefte voelt, dat is alleen maar positief voor het hele proces!
Ze was eigenlijk wel heel positief over de vorderingen, meestal gaat het niet zo snel bij een eerste. Conclusie was dat er al wel heel wat gebeurd was, maar nog net niet genoeg voor actie. Het gaat erom spannen...
Even vlug, bezoek is net weg en ik duik zo in m'n bed.

Ring, hou je taai!!!! Heel vervelend zo'n dag voorwerk, maar het is natuurlijk nooit voor niets. Hou vol en wie weet ben je morgen wel mama!!

Wyfke, dat klinkt naar. Bahbah. Hopelijk voel je je beter nu en zet het ook bij jou door. Sterkte.

Sas, ik kan me zo voorstellen dat je het even niet ziet zitten. Natuurlijk moet je kleine man vlug naar huis komen en had je je deze dagen anders voorgesteld. Huil er maar om, geeft niks. Ik hoop voor jullie dat hij snel goed gaat drinken.

Randy, is jouw zoon al weer wat beter? er heerst iets van buikloop ofzo, ik hoor het veel bij kindjes en zwangeren hier ook.

Chica, fijn dat je een leuke bruiloft hebt gehad.

Goede nacht iedereen!
Die 2 cm heb je dan al mooi te pakken Ring! Heb je heel veel pijn? Hoop dat je een lekkere nachtrust pakt.. die heb je wel verdient na vandaag! Superspannend dat je ons op de hoogte kunt houden. Ben net thuis, maar gelijk ff lezen of er al nieuw is van je!

Wyfke: spannend!! Klinkt idd alsof dit niet lang meer duurt.

Zijn de hulptroepen al gearriveerd om het huis af te maken? Wat moet er allemaal nog gebeuren?

Beterschap voor Thijs...

Heb trouwens nog nooit zoveel tijd gehad om te forummen.. en een kraamhulp die het huis in orde houdt. Een lief vriendje van wie ik niks mag doen op de momenten dat ik thuis ben (behalve in bed liggen en dan dus internetten) en hulptroepen die dochter halen en brengen van school. Haha...

Ga lekker slapen! Tot morgen allemaal
Welterusten Ring, rust lekker uit en spaar je energie!

Wyfke: sterkte, spannend...

Jojon: hopen maar dat het snel doorzet, je kijkt er zo naar uit!

Sas: veel sterkte, ik heb goededrinkenergie naar je toegestuurd

Hier alles prima, voel me super (sorry...). Iedereen die voor mij aan de beurt wil zijn: ga je gang, ik vind het nog veel te leuk om zwanger te zijn.
Wyfke: wat een ellende dat je zo ziek was met misselijkheid en overgeven. Sterkte! Spannend zeg....

Truste Ring! Pak je rust (hopelijk lukt dat!).
Hopelijk heb je een goede nacht gehad Ring en worden er vandaag spijkers met koppen geslagen! ;)

Wyfke, ook bij jou spannende dingen. Balen dat je zo ziek bent. Hopelijk sterk je snel wat aan, dat lijkt me wel fijn als je nog een bevalling te gaanhebt.

Hoe is het bij jou Jojon?

Engelbengel, wat heerlijk te lezen dat je je zo goed voelt! Heerlijk!

Sas, hoe vindt je dochter het eigenlijk dat ze grote zus is geworden? Ik kijk nl zo uit naar dat moment....

Geniet nog maar ff van alle rust, je zal het nog druk genoeg krijgen.

Hier een beetje onrustige nacht gehad. Thijs heeft nog een paar keer gespuugd en moest af en toe kermen van de pijn. Na een dag en een nacht slapen was hij er om 5.00 uur klaar mee. En ik eigenlijk ook wel. Eigenlijk wil ik hem naar de creche brengen en dat vind ik zo lullig van mezelf.... Moet hem gewoon nog thuis houden en aankijken hoe het gaat. Hij eet nu voor het eerst in 24 uur een droge cracker. Gelukkig heeft hij wel water gedronken. Ik besef nu een beetje dat ik verlof heb. Ik kom nog vaak terug hier dames!!

Watever, ga je vandaag nog een half dagje pakken? Hopelijk voel je je weer wat beter. Is bij jou trouwens de verbouwing klaar?
Ring: 1-2 cm is toch al best goed door alleen die gel? Die wee-opwekkers via het infuus doen vandaag de rest wel als het goed is. Hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen en idd een beetje hebt geslapen met hulp van die slaappil. Dan kun je er vandaag weer met frisse moed tegenaan!

Oh Randy, klinkt als een lekker begin van je verlof, balen! Hopen dat mannetje snel opknapt, dan krijg jij ook eindelijk je welverdiende rust!

Wha Wyfke, jij was dus zomaar alvast even begonnen met bevallen! Jammer dat het niet doorgezet heeft, maar die twee cm heb je vast binnen. Hoop dat het snel doorzet maar dat je je niet meer zo beroerd voelt. (ik blijf erbij he, ik was eerst!!! Jammer dat de natuur zich daar net zo aan houdt…)

Sas: tuurlijk heb je nu de tijd! Je bent toch gewoon nog kraamvrouw! Lijkt me zo gek om dan zo zonder dikke buik thuis te zijn en je kindje in het ziekenhuis, hoop zo voor je dat hij snel naar huis mag! Echt je rust nemen hoor, er komt al genoeg op je af nu.

Ga hier vandaag weer aan de liters bitterlemon en frambozenbladthee en een ananasje wegsnoepen. Na vandaag moet die bmm verweekt/verstreken zijn (wat is het verschil?) want morgen naar de gyn. Hoop het zo dat ik deze week nog ingeleid wordt, maar durf er aan de andere kant nog niet op te hopen in de angst teleurgesteld te worden. Qua harde buiken is het hier weer gewoon zoals voor het weekend dus het gerommel van zaterdag heeft echt niet doorgezet helaas.

Nou ja, laat eerst Ring maar die baby eruit werken, dan sta ik graag op het lijstje om als volgende aan de beurt te zijn.
Môgge,

nog geen nieuws van Ring???? Dit ligt vast te puffen.

Jojon, gooi er ook nog een potje sex tegenaan vanavond. En het enige dat echt bewezen is, is dat prostaglandinen in sperma de bmm week maakt, kàn zorgen voor verstrijking en ontsluiting. Prostaglandinen zit ook in die gel die Ring heeft gekregen (aldus Google), alleen in iets grotere hoeveelheden . Overigens geldt dit alléén als je lichaam er klaar voor is.

Randy, fijn dat Thijs weer een béétje is opgeknapt. Kun je hem anders niet een paar uurtjes naar de crèche brengen ipv de hele dag? Dat zou ik, geloof ik, doen.

Sas, wel van genieten hoor, van je kraamhulp. Het lijkt luxe, maar dat is het nie ! Jij hebt je portie al lang gehad en nu mag jij uitrusten ! Gezellig dat je hier bent .

Engelbengel, geen excuses dat je je goed voelt hoor. Heb ik momenteel ook. Voel me best heel goed de laatste dagen en daar geniet ik van. We doen nog leuke dingetjes samen, voordat de drukte en vermoeidheid straks los barst. Jij ook lekker van genieten hoor !

Wyfke, het slappe gevoel blijft nog een paar dagen. Je hebt echt veel vocht verloren. Goed drinken ! Ik was ook iets van 2 kg afgevallen (dat zal er nu wel weer bij zitten trouwens).

Hier een soort van verrassing vanmorgen.

Ik word om 08.00 uur wakker en denk: 'shit, man moet aan het werk, heb Laura nog niet gehoord'. Ik kijk om me heen, ga uit bed: is het huis al verlaten, hahahaha. Die lieve man van mij heeft haar al aangekleed, met haar ontbeten en haar weggebracht. NIETS van gehoord, terwijl Laura normaal het hele huis bij elkaar tettert. Nu dus een heerlijke ochtend voor mezelf.

Misschien ga ik wel even behangen. We willen achterop een boekenkast (die je dus ziet) 3 banen behang plakken om die lelijke achterkant weg te werken. Maar ik weet niet of behangen in m'n eentje lukt. Hhmmmm, eerst maar eens over nadenken.

Fijne dag !!
Haha Jane, lekkere verrassing van je man, lief van hem! Wat een plannen joh, behangen. Ben daar volgens mij niet zo'n ster in. (daarom is ons hele huis ook gestuct ipv behangen ) maar je schijnt tegenwoordig behangplak te hebben die je direct kan aanbrengen op het te-behangen-oppervlak, dan hoef je daarna alleen het behang er nog maar tegenaan te plakken. Maar dat lijkt me dan weer moeilijk met motiefjes enzo om dat passend te krijgen. Ik hou het vandaag maar bij badderen, krantje doorbladeren, boekje lezen en straks even naar de bieb.

Idd nog niks van Ring, zou mij ook niks verbazen als het toch verder heeft doorgezet en als die nu hard aan het werk is. We zullen het wel horen straks...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven