* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Watever, het is echt helemaal niet pijnlijk, je ligt er alleen een beetje gek bij (met je benen in van die beugels).
Inderdaad, wat een goed nieuws allemaal! Fijn hoor! Iedereen gefeliciteerd die ook een hartje heeft gezien!

Watever, maak je niet te druk over die echo. Ik heb er nu al zoveel gehad, en geen een heeft er pijn gedaan. Het komt goed. (Met inwendig heb je gewoon een veel mooier beeld in het begin!)

Jane, zou je mijn uitgerekende datum willen aanpassen naar 4 juli? (Net als jij!) En de volgende echo is 15 december... Joehoe!
Jullie hebben gelijk dames. Als ik maar iets moois en kloppends zie op die echo, mogen ze me zelfs aan beugels aan het plafond hangen!! haha

Ring, ik heb ook een aantal postings van jou gelezen en het is een aantal keren misgegaan las ik?

Gaat nu allemaal hartstikke goed he? Van harte hoor, fijn dat je goed onder controle staat.
Ik krijg ook een inwendige echo maandag, anders kunnen ze nu echt nog niks zien. En wat je zegt, ik ben al wat gewend haha!!

Yep Jojon, thats me! We gaan een maand weg en dochter gaat zeker mee, zou haar echt geen maand kunnen missen. Nog 5 nachtjes dan gaan we, en weet je wat het mooiste is? Het is daar dan zo'n 25 graden!!

(en het ergste is dat ik nog moet beginnen met pakken en eigenlijk geen idee heb wat ik mee moet nemen, en dat ik ook nog 2x sinterklaas mag vieren waarvan 1x hier thuis, en nog een hele dag moet werken, en ook mijn huis nog een beetje ordelijk wil achterlaten...)

Coppie, Ring en Missy, gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes!! Ik wil ook!!

O, Scuba, ik heb ook geen medelijden met het bedrijf hoor, als ik hopelijk volgend jaar met verlof ga, en zelfs niet met mijn duo-collega die dan het meeste werk zal moeten opknappen, als ze willen kunnen ze makkelijk een vervanger vinden. Ik gok alleen ook dat ze dat niet gaan doen. Mede omdat mijn duo-collega zegt dat dat niet kan, want we hebben zulk gecompliceerd werk. (NOT,maar zij vindt van wel)

Maar het is wel een beetje ongelukkige samenloop van omstandigheden. Als ik eerlijk ben benijd ik die collega die nu weggaat. Denk dat zij het het beste treft. Of ik natuurlijk hahaha...

Missy, op een ander topic waar ik schrijf was vorig jaar ook iemand zwanger aan het solliciteren, is toen aangenomen en na amper een paar maanden werken al deels in de ziektewet gegaan omdat ze het niet kon volhouden. Kindje is geboren met nogal wat afwijkingen en heeft bijna een halfjaar in het ziekenhuis gelegen en is nog altijd een zorgenkindje en volgens mij heeft ze die baan nog steeds! Alles kan!
Wat een heerlijk goed nieuws allemaal. Ik wordt er helemaal vrolijk van. Zalig.

Hé daar heb ik nog niet over nagedacht. Denken jullie dat ik met die vroege echo met 7,5 week ook een vaginale echo krijg??? Of krijg je gewoon een buikecho dan?

Meis: Ach ja ik wil ook altijd geloven dat ik onmisbaar ben op het werk Helaas weet ik best dat het niet zo is.

Nog 5 dagen, aaahhh, heerlijk, mag ik mee in je koffer? Dan doe ik gewoon al je kleren aan en stap zelf in de koffer? Goed idee?
Meis: help, heb je buisjes bloed af gegeven? O, ben zo bang voor bloedprikken! Maar ja, ik zal er binnenkort ook aan moeten geloven....

Pippa: wat een leuk idee! Ik surf straks gelijk naar je m&m’s-site. Ik moet namelijk nog een keer trakteren bij mij op school. Wel leuk voor die kids toch?

Coppie: van harte gefeliciteerd! Wauw! Een kloppend hartje.... Gaaf! Je schrijft: ik ben nu 10 weken zwanger en 1 juli uitgeteld. Maar dat kan toch helemaal niet? Ik ben namelijk 9 weken zwanger en ook 1 juli uitgeteld. Wie rekent er hier nu verkeerd?

Ring: joehoe!!! Jij hebt je record gehaald, da’s stap 1. Fijn!!!!

Quintie: balen dat je je niet lekker voelt.

Missy: jij ook al een kloppend hartje! Supertof!!!!

Watever: een inwendige eho is echt niet eng, hoor! Ik heb er al heel veel gehad en je voelt er niets van.

Scuba: ik denk dat je een inwendige echo krijgt. Kreeg ik ook met 8 weken.
OK, het schema is weer bijgewerkt !

(had niets beters te doen vanochtend. Ben al wakker vanaf 05.45 uur, omdat de hele week mijn wekker op dat tijdstip gaat....).

Ik stel voor dat:

- ik alleen echodata vermeldt (of het 1e VK bezoek). Dit is al bewerkelijk zat. Al die VK-bezoeken de komende 7/8 maanden lijken me minder relevant.

- iemand die 1 maand niet gepost heeft (zonder afmelding), wordt verwijderd uit de lijst. Ik bewaar altijd wel de oude versies, dus ik gooi de gegevens niet gelijk weg.

Nu aankleden, spullen pakken voor babyzwemmen voor mijn dochtertje. Leuk ! Man en dochterje slapen nog lekker.

De huishoudelijke hulp komt zo. Zaaaalig !

Fijn weekend !

En Maria en Jojon, veel succes met de echo a.s. maandag !
Ook goedemorgen Jane, poe jij was er vroeg bij! Dochtertje is een echte langslaper én uitslaper, van gisteravond zes uur tot vanmorgen acht uur geslapen. Maar dan is ze ook wel helemaal uitgeslapen en klaar voor de dag, meteen spelen dus. (Ze is nu aan het proberen om duploblokjes door de glijbaan van haar teletubbiehuis te duwen, gaat bijzonder goed omdat die blokjes ongeveer dezelfde maat hebben als de teletubbies, haha wat een inzicht zeg

Even terugkomende op het inwendige-echo verhaal. Heb meerdere inwendige echo's gehad en hoewel het niet m'n hobby is, is het absoluut niet pijnlijk. (als je zwanger bent is er waarschijnlijk al eens iets groter je vagina in geweest zeg maar). Het meest vervelende is denk ik dat je in je blote kont ligt. Bij de gyn moest ik wel in de beugels, bij de vk niet eens, gewoon benen optrekken en wat uit elkaar laten vallen. En meestal leggen ze wel een handdoekje ofzo over je heen zodat je je niet zo bloot voelt. Heb overigens eerst bij 6,5 wk en 10 wk een buikecho gehad, en daarna bij 11 wk nog een inwendige echo, maar toen was ik tussendoor bij de gyn via m'n werk ivm een bloeding.

De plaatjes die via een inwendige echo gemaakt worden zijn trouwens wel heel erg mooi! Bij 11 wk kon de gyn destijds bij mij al blaas- en maagvulling zien, de aanleg van de hersenen, dat de buikwand en het ruggetje gesloten waren etc. Bijzonder dat dat na 11 wk al klaar is én zichtbaar is.

Fijn weekend allemaal!
Goodmorning!

Jeetje Jane jij was echt vroeg vandaag! Lastig als je in zo'n werkritme zit he, ik heb er ook last van helaas. Ik vind je idee m.b.t. schema bijhouden helemaal goed! Ben allang blij dat je het wilt doen. Veel plezier met zwemmen vandaag.

Jojon hihi leuk zeg van je kleine meid! De mijne slaapt nog.... ben benieuwd wanneer hij besluit dat de dag mag beginnen.

Meis oef... ik wil ook wel mee in je koffer hoor! *opschuiven Scuba*

Ring heerlijk hoor dat het zo goed gaat! Ik ben heel blij voor je.

Missy balen dat je een sollicitatiebrief hebt gestuurd. Tis echt niet leuk om in deze periode niet happy te zijn op je werk. Wil je het wel gelijk eerlijk gaan vertellen als je op gesprek mag? Lijkt mij echt een heel lastig dilemma namelijk.

Scuba jouw echo is ook al gauw!! Spannend hoor. Ik heb geen ervaring met een vaginale echo maar zo te zien valt het wel mee. Jojon omschreef het nog het mooist hihihi

Pippa wat onwijs leuk, die M&M's! En jeetje wat een lang verlof zo. Hoop je op een nieuwe baan in de tussentijd of stel je je er al op in dat je thuis zal zijn al die tijd?

Ooh mijn mannen komen eindelijk hun bed uitrollen...

Ik voel me vandaag trouwens stukken beter! Wat een goede nacht slaap al niet kan doen. En ik merk helaas ook dat mijn werk een grote boosdoener is. Het geeft me enorm veel stress en dat is echt niet goed. Ik probeer echt om mezelf niet druk te maken, maar dat is moeilijk. Ik zit hier pas sinds juli en het is echt een wereld van verschil met mijn vorige baan. De werkdruk ligt 10 keer zo hoog en daar had ik nooit zo'n moeite mee. Maar sinds vorige maand hebben ze mijn collegaatje weggehaald en in moeten zetten op een andere afdeling (waar iemand wegging en nog geen opvolger gevonen). Dus ik heb nu haar werk bovenop mijn toch al volle takenpakket en dat is too much. Mijn collega komt in januari terug want er is nu eindelijk iemand aangenomen. Ben ik wel blij mee, maar het is nog wel een hele maand volhouden en de laatste tijd voel ik alleen al zo'n bedrukt gevoel zodra ik richting het gebouw loop.

Okay, genoeg geklaagd. Ik ga ontbijtjes maken! Fijne zaterdag allemaal!
Goedemorgen allemaal,

Ik mocht vanmorgen uitslapen (tot 9 uur). Kleine man was om 6 uur klaarwakker, maar man heeft hem om 6.30 mee genomen naar beneden. Heerlijk!

Missy: gefeliciteerd met je goede echo. We hebben wel echt topdagen hier op het juli topic zeg met al die nieuwe kloppende hartjes en nog steeds kloppende hartjes.

Ring: hoe was het in Keulen?

Ik ga ook eens naar die M&M;s kijken. Had ik nog nooit van gehoord.
Jane, ik vind het prima met het schema. Lief dat je het wilt doen.

Hebben we nog niks van Ellen en GB3 gehoord? Die hebben hun echo toch ook al achter de rug?

Watever, het is inderdaad twee keer mis gegaan. Beide keren kwam ik er tijdens een echo achter, vandaar dat echo's niet echt mijn hobby zijn. (Zo ontzettend spannend elke keer!) De laatste keer is het hartje gestopt bij ongeveer 8.3 weken. Nu heb ik dus de magische grens gehaald van 9 weken... Super hoor. Ik heb nu in totaal zo'n keer of 10 een vaginale echo gehad, vandaar dat ik mezelf wel redelijk ervaringsdeskundige noem... Gisteren probeerde de verloskundige het ook een keer uitwendig. Je zag wel wat, maar het beeld was erg vertroebeld. (Nou moet ik erbij zeggen dat ik ook wel een speklaagje heb...) Vandaar dat ze daarna nog een inwendige echo heeft gedaan, waar het beeld haarscherp van is.

Padababa, Keulen was fantastisch. We sliepen in het Radisson SAS. Er was een of andere leuke aanbieding, terwijl het hotel normaal (vooral tijdens een messe - beurs) vrij prijzig is. Dat was alleen al fantastisch. Het ontbijt was zeer uitgebreid, je kon zelfs je eigen ei laten bakken naar wens. In het hotel sliep ook een of andere Duitse superster (ongeïnteresseerd überhip joch van een jaar of 18/19 inclusief foute moeder met zonnebril en manager). Ieder personeelslid wilde met hem op de foto of een handtekening. Ik heb me daar wel vermaakt. Keulen zelf is een enorme winkelstad met een aantal Kerstmarkten. We hebben er o.a. lekker rondgeslenterd, currywursten gegeten, Starbucks koffie gedronken (lekkere stoelen daar...), Berliner bollen gegeten en wat inkopen gedaan. Zoals: een typisch Duits rookmannetje (je doet er een wierookkegel in en dan rookt hij uit z'n mond - best kitsch maar voor mij jeugdsentiment - ik heb er namelijk een aantal jaar gewoond vroeger), een luchtje van Biotherm, dagcrème van Biotherm, een pyjama en een megadikke atlas (ik wilde er altijd al één voor de heb en deze kostte 15 euro, niet normaal!)...

Affijn, het waren een aantal leuke dagen. Keulen is een aanrader.

Quintie, wat fijn dat je je beter voelt.

Maria en Jojon, veel succes maandag met de echo's...
O ja, en meis natuurlijk ook succes voor maandag!
Ring en Missy, van harte gefeliciteerd!

Pippa, ik ken dat boek niet, misschien dat mijn vriend het gelezen heeft, hahaha, maar dat lijkt me sterk!

Quinty, vreselijk hè..die misselijkheid, vooral als het aan één stuk door is. Bij mij wisselt het gelukkig nog. De ene dag eet ik alles wat los en vast zit en de andere dag kan ik het niet eens aanzien als andere mensen eten. Gisteravond ging ik boodschappen doen en werd zelfs misselijk van de verpakkingen in de supermarkt! Ik hoop dat je snel een beetje opknapt..
Gefeliciteerd met de kloppende hartjes!!!

Pippa, leuk idee van de M&M's. Ik ga ook eens kijken.

Coppie, ik vraag met net als Blogbabe af of je nu niet een week naast je berekening zit? Ik ben nl. 5 juli uitgerekend en nu nog net geen 9 weken zwanger. Hoe kun jij met 1 juli dan al 10 weken zwanger zijn?

Vervelend voor de mensen hier die zo'n last van misselijkheid hebben. Ik ben ook af en toe misselijk, maar niet in hele erge mate. Ik vind het zelfs een beetje fijn, omdat het voor mij bevestigt dat het nog goed zit (geen idee of dit zo is, maar toch...)

Fijn weekend allemaal!
Inderdaad, nu je het zegt... Ik ben nu precies 9 weken zwanger (volgens de echo van gisteren) en ik ben 4 juli uitgerekend. Dat betekend dat Coppie dus 9 weken en 3 dagen zwanger is in plaats van 10 weken... Toch?

Hoe dan ook, we gaan traag maar gestaag naar de 12 weken toe. Spannend!

(Maar goed, die weken maken misschien nu nog wel uit, maar straks rond de uitgerekende datum kan het zo een aantal weken verschillen hier. Waarschijnlijk zullen er juni baby's zijn tegen die tijd, en augustus baby's...)

Ik ben echt met vlagen wee in m'n maag. Als ik dan wat eet gaat het weer goed. Maar echte misselijkheid blijft me dus (tot nu toe in ieder geval) bespaard.
Jane: oei! Wat ben je ineens een strenge schooljuf mbt het schema. Nee hoor, grapje! Goed dat je even wat regels stelt. Is fijn en lekker duidelijk! Ik ben er dus helemaal mee eens!

Verder gaat het hier prima. Ik voel me goed!!!!! En hoop natuurlijk dat dat zo blijft.
Haha ja hoor jullie mogen allemaal mee in de koffer...we mogen alleen maar 30 kg pp meenemen dus vrees dat jullie wel eerst heeeeeeeeeel snel op een anorexia dieet moeten...

Heb vandaag toch maar een positiebroek gekocht. Ik heb echt geen spijkerbroek meer die nog dicht kan en zonder spijkerbroek kan ik niet op vakantie. Hoef niet veel, maar daar kan ik niet zonder. En na de vakantie heb ik al een shop-till-we-drop-afspraak staan met een vriendin dus dan mag ik hopelijk helemaal los. (als ons budget dat toelaat, hetgeen niet heel waarschijnlijk is..)

Jane, helemaal eens met je "schema-rules" allang mooi dat je het wil doen. (maar mag ik er wel in blijven staan als ik in mijn vakantie niet kom posten?Please???)

Weet niet wie het hier nog meer had, maar ik ben dus ook vaak later op de dag misselijk. En als ik te weinig slaap is het veel erger. Vandaag kwam het rond half 1 al opzetten, dus ben lekker gelijk met kindlief gaan tukken, heerlijk, anderhalf uur in dromenland midden op de dag haha! En daarna was het een stuk beter, ook nu nog.
quote:meis73xx schreef op 29 november 2008 @ 21:29:

Heb vandaag toch maar een positiebroek gekocht. Ik heb echt geen spijkerbroek meer die nog dicht kan en zonder spijkerbroek kan ik niet op vakantie. Jee, ik durf nog niet eens naar positiemode te kijken! Veel te eng! Ben veel te bang dat ik zoiets koop en dat ik het dan uiteindelijk niet nodig blijk te hebben. Gelukkig passen m'n gewone broeken nog dicht. Die kunnen nog wel ff mee.
Kijk, hier zocht ik nu even naar!

Ook ik ben uitgerekend in Juli, de 13e om precies te zijn. Van de week een kloppend hartje gezien, wat een opluchting.

De gyn vertelde me echter dat ik nu 7 weken zwanger ben...

in mijn beleving is dit 9 weken! Helpen jullie me eens met tellen als je wilt...... Groetjes!
Welkom Sas! Ik denk dat je 7 weken zwanger bent. Ik ben namelijk 1 juli uitgerekend en ik ben nu 9 weken zwanger en een paar dagen.
Hoi meiden, ik vond het ook vreemd.. Maandag zei ze dat ik op 9,5 week zat, dus dat moet nu 10 weken zijn volgens mij. Ze zei dat ik 1 juli ben uitgerekend. Dus als ik jullie begrijp ben ik ongeveer eind juni uitgerekend. Ik ga maandag toch maar even bellen met de VK.
quote:blogbabe schreef op 29 november 2008 @ 21:19:

Jane: oei! Wat ben je ineens een strenge schooljuf mbt het schema. Nee hoor, grapje! Goed dat je even wat regels stelt. Is fijn en lekker duidelijk! Ik ben er dus helemaal mee eens!

Jaaaaaaa, dit is mijn andere kant .

Nee hoor, maar ik heb vanuit mijn andere groepje de ervaring dat mensen ineens niet meer komen opdagen en dan weet je niet of iemand nog wel mee wil doen. Om iemand uit te dagen zich te melden heb ik deze maand-regel bedacht.

In de praktijk ga ik echt niet in de agenda bijhouden wanneer die maand verstreken is hoor, hahaha. Ik heb wel wat beters te doen .
quote:meis73xx schreef op 29 november 2008 @ 21:29:

Jane, helemaal eens met je "schema-rules" allang mooi dat je het wil doen. (maar mag ik er wel in blijven staan als ik in mijn vakantie niet kom posten?Please???)

Nou....... vooruit.

Jij gaat lekker een maand op vakantie. Zalig hoor. Dat is veel belangrijker dan een schema. Ben jaloersssss.
Ik ben dus weer wakker vanaf 05.45 uur. Belachelijk !

Coppie, als jij 1 juli bent uitgerekend, ben je vandaag 9 wkn en 4 dagen. (ik ben 9+3). Volgende week woensdag ben je 10 weken. Ach, lekker belangrijk allemaal....

Vandaag gaan wij naar onze schoonfamilie en gaan 'het nieuws' vertellen. Ik weet nog niet wat ik aan ga trekken, want als ik een strak shirtje aantrek zien ze het al bij de voordeur, hahaha. Ook mijn spijkerbroeken beginnen te knellen. Maar ik wil nog niet aan de positiekleding !!! Daar moet ik nog zó lang in lopen. De vorige keer hing het me mijlenver de keel uit op het einde.
Veel succes Jane!

Coppie, ik zou ook maar even bellen. Want zoals jij het zegt, klopt je zwangerschapsduur niet helemaal, of je krijgt gewoon een juni baby!!!

Welkom Sas. Ik ben 4 juli uitgerekend en zit nu op 9 weken en 1 dag. Dus je bent inderdaad niet 9 weken zwanger, maar bijna 8 weken... Misschien heb je die twee 'cadeauweken' voor je eisprong dubbel meegeteld?

Met een termijnecho kan de verloskundige/gynaecoloog precies zien hoe ver je bent. Hoe vroeger je in een zwangerschap zit, hoe meer marge daar nog in kan zitten. Je verloskundige/gynaecoloog heeft gewoon gemeten op basis van de grootte van het vruchtje hoe ver je nu bent. Dus daar kan je vanuit gaan. Het kan misschien nog enkele dagen verschillen, helemaal 100% zekerheid is er nooit.

Meis, lekker hoor die vakantie. Ik snap wel dat je zo'n broek hebt gekocht. Als je terugkomt ben je namelijk alweer wat weken verder.... Ik wacht zelf nog maar even. Maar het kan nog goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven