* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Haha ja Jojon, daar had ik ook al aan gedacht. Maar als ik maandag ga dan ben ik nog geen 6 weken en kan het zijn dat het hartje nog niet klopt. Dan zit ik misschien voor niets in de stress..
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Wel bijzonder dat je toch zo snel terecht kan. Eigenlijk kunnen ze nog niks doen en niets zien dan. Hoewel misschien wel een vruchtzakje ofzo. Moet je even een paar weken terug lezen op dit topic, want er zijn wel een paar dames voor een hele vroege echo geweest ivm medische indicatie. Had vorige zw.schap zelf de eerste echo bij 6,5 week en toen was er wel duidelijk een vruchtje te zien met het hartje (dat klopte toen net enkele dagen).
Ik wilde jullie nog even een misschien stomme vraag stellen maar ben wel benieuwd.

Hoe zit het bij jullie met de sex. Gebeurt er nog wel wat in de slaapkamer? Hier ligt het (helaas) op een (te) laag pitje sinds een paar weken. Wil wel maar het komt er niet van, of we gaan niet tegelijk naar bed, of ik ben misselijk... Is dat een uitzondering, ligt het aan mij/ons of is het herkenbaar voor jullie.

Wat fantastisch dit topic, anders had ik het er nooit met iemand over gehad denk ik!
Ik denk dat het gewoon is om vragen te stellen, over ziektes in de familie etc. We zullen zien! Jij in ieder geval wel een echo 1 dec! Heel bijzonder!

Over je vraag....hier staat het ook op een laag pitje ben 's avonds zo moe!
quote:Tsara schreef op 25 november 2008 @ 21:01:

Haha ja Jojon, daar had ik ook al aan gedacht. Maar als ik maandag ga dan ben ik nog geen 6 weken en kan het zijn dat het hartje nog niet klopt. Dan zit ik misschien voor niets in de stress..

Ha Tsara, gefeliciteerd! Wat snel al aankomende maandag.

Ik heb pas mijn eerste afspraak de 18e voor een intake. De 22e heb ik een afspraak voor een echo. Volgens de berekeningen loop ik net iets voor je uit.

En wat betreft het hartje, dit las ik op de site "Baby opkomst":

Het hartje is via de doptone (een apparaat waarmee je via de buikwand het hartje van de baby kunt horen) pas vanaf een week of 12 hoorbaar. Als je eerste controle voor die tijd valt, zal de verloskundige meestal geen poging doen om het hartje te laten horen. Dit omdat het alleen maar extra spanning geeft als het niet te horen is, en die kans is groot bij een eerste controle rond 8 weken.

Ik weet wel het internet staat zo vol met informatie en wat is ervan waar. Maar ook op de site van mijn VK praktijk staat dat het hartje pas na 13 weken te horen is en dat ze dan ook pas gaan (laten) luisteren.

Toch lees ik van velen hier dat ze het al eerder hebben gehoord, jammer dat ik nog zo lang moet wachten tot ik wat mag horen.

Maar misschien wel een kleine opbeurder voor Missy en andere medezwangeren die nog niets hebben horen kloppen, behalve een vreemdeling misschien?
quote:jojon schreef op 25 november 2008 @ 21:12:

Hoe zit het bij jullie met de sex. Gebeurt er nog wel wat in de slaapkamer? Hier ligt het (helaas) op een (te) laag pitje sinds een paar weken. Wil wel maar het komt er niet van, of we gaan niet tegelijk naar bed, of ik ben misselijk... Nou, hier staat het ook op een laag pitje hoor. Sowieso door die hele medische molen. We hebben drie jaar lang op commando moeten vrijen, en nu hoeft dat dus niet meer. Heel vreemd! Moet je het ineens voor de lol doen.... Maar ik maar me daar niet zo druk om. Komt vanzelf wel weer goed! Eerlijk gezegd vind ik het ook wel een beetje eng. Ik las op internet dat je natuurlijk gewoon sex kan hebben nu. Maar dat je ook kans hebt op bloedverlies achteraf. Dat hoeft dan niets te betekenen. Toch lijkt me dat ook weer heel eng (heb ik gelukkig niet gehad hoor, maar het lijkt me zo naar!).
Goedemorgen allemaal,

Tsara, welkom hier en gefeliciteerd! Wat kan je al snel terecht, denk inderdaad dat ze dan vooral de intake doen maar dan weet je in elk geval al even weer wat de bedoeling verder is.

Watever: het hartje horen met een doptone kan inderdaad pas later in de zwangerschap. De meeste die nu het hartje al hebben zien kloppen hebben dat gezien op een echo en dus niet gehoord met de methode die de verloskundige gebruikt. Op een echo is het te zien vanaf een week of 7. Soms eerder, maar dat hoeft niet.

Nou ik heb gisteravond mijn avondeten er weer uitgegooid. Het stond me al tegen en vlees lust ik helemaal niet op moment, maar toch wat gegeten. Nou binnen het uur was het er weer uit. Luchtte gelukkig wel op toen, dus daarna niet zo misselijk meer en gisteravond nog 3 beschuiten gegeten. En was zo moe gisteren. Samen met de klein nog even geslapen, maar hij was al weer wakker na 2 uur en ik was toen nog heel ver weg.

Ga even verder want ben aan het werk en word toch betaald om iets anders te doen als forummen.
Tsara welkom welkom. Leuk dat je meeschrijft. En inderdaad de lijst is best lang maar gedurende de komende maanden vallen er inderdaad altijd heel veel af en blijft er meestal een leuk groepje over. En dan nog, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Ik was trouwens die slimmerik die verteld heeft dat ik niet wist hoeveel weken ik precies was voor de vroege echo. Ik ben ook al aan het aftellen hoor naar 4 dec.

Watever: het hartje kun je inderdaad pas over een aantal weken met een doptone horen. Dat is een apparaat wat de VK gebruikt. Wordt er echter een echo (buik of vaginaal) gemaakt dan kun je het hartje zien en horen. Dat kan dus wel veel vroeger met ongeveer een week of 6 a 7. Maar met een doptone duurt het inderdaad nog wat langer.

Jojon: Ik vind het helemaal geen rare vraag hoor. Je mag hier vragen wat je wilt, hoe raar dan ook De sex was hier al niet heel veel (het is een wonder dat ik zwanger ben hahahahaha) en nu is het eigenlijk hetzelfde. Niet meer, maar ook niet minder. Beetje gelijk gebleven. Ach, er komt ook een periode in je zwangerschap dat je meer zin hebt, en komt die bij jou niet, nou ja, dan maar niet. Het is wel begrijpelijk dat het allemaal wat minder is. Zolang beide begrijpen hoe dat komt is het toch niet erg?

Blogbabe: Wáááát heb jij sex voor de lol? Dat is pas raar zeg

Hier trouwens weinig sex omdat ik flink last heb van een schimmeltje. Bleh haat die infecties. Zalf en alles al gekregen maar het is een hardnekkige.
Tsara welkom.

Pada en Jojon, vervelend dat jullie zo ziek zijn. Bij mij is het 's ochtends en aan het eind van de middag ook niet zo prettig, maar eten eruit gooien heb ik gelukkig (nog) niet gehad.

Sex heb ik ook niet zoveel behoefte aan (en man ook niet). Volgens de verhaaltjes is dat heel normaal in eerste trimester, daarna wordt gezegd dat sommige zwangeren in 2e trim juist heel veel willen (dat laatste had ik niet, maar was het wel naar een redelijk gemiddelde opgeschroefd

Mijn buik is overdag nog makkelijk te verbergen, maar ' s avonds lijk ik al 5 maanden zwanger.
Welkom Tsara.

(ik ben er nog steeds maar heb geloof ik erg last van m'n hormonen deze dagen... ik schiet van huilen naar shagrijnig en ondertussen ben ik de hele dag hartstikke misselijk :()
Welkom nieuwelingen !

Ik zal -als ik weer eens tijd heb- het schema bijwerken. Sorry dat ik zo'n achterstand heb. Maar komt goed !

Sex is hier ook bedroevend. Heb er gewoon geen zin in. Met de angst valt het wel mee, dat had ik de vorige zw. wel last van, maar nu niet. Ach, ik weet uit ervaring dat het na de zwangerschap wel weer goed komt.

En het hartje horen na 12 weken: dat doet me er aan denken dat ik de vorige keer voor het eerst bij de VK kwam toen ik 14 weken was (daarvoor bij de gyn.). Toen zij het hartje wilde gaan luisteren kon ze niets vinden. Die 5 minuten zoeken leken eeeeeeuwen. De VK raakte een beetje gestressed en ik schoot in de paniek. Gelukkig hadden ze zelf een echo-apparaat staan, dus kreeg ik meteen een echo. Toen bleek alles toch goed. Pfffffieuw......

Ik heb toen zo'n thuis-doptone gekocht, dus die wil ik weer gaan gebruiken vanaf 3 maanden. Leuk om af en toe zelf even te kunnen horen, hihi.

Morgen mijn echo, brrrrrr. Vind het reuze spannend.

Mijn buik is al behoorlijk, vooral 's avonds.

Toen ik gisteravond in bed lag voelde ik in mijn onderbuik echt een vergrootte baarmoeder. Alsof er een sinaasappel geïmplanteerd is, hahaha. Daardoor zijn mijn darmen omhoog geduwd en daardoor zo'n buikkie. Ach, ik vnd 't prima... Komt allemaal weer goed.

Ik ga maar weer met buiksmeren beginnen. Vorige zw. trouw elke dag gedaan en geen uitgescheurde huid. Ik weet niet of het persé daar van komt, maar baat 't niet....

Ik meld me morgen wel weer, na de echo van 12.30 uur.

XXX
Ik was me er helemaal niet van bewust dat het zo snel was. Het is inderdaad alleen een gesprek. Ik denk dat het alleen maar beter is dat je het gesprek later hebt, dan duurt de echo niet zo lang meer.

@ Jane: Veel plezier morgen bij de echo, gaat vast goed komen!
Welkom en gefeliciteerd, Tsara.

Blog, heerlijk lijkt me dat; afscheid van het ziekenhuis! Ik heb a.s. maandag hopelijk de laatste afspraak, voor een echo. Dan ben ik 9 weken en 1 dag zwanger. Bij de echo met 6 weken was het kloppende hartje gelukkig al prima te zien en dat was volgens het ziekenhuis een goed teken. Ik ben er inmiddels vrij rustig onder, maar het blijft natuurlijk spannend.

Jane, veel plezier en geluk morgen! Spannend hoor,

Ik heb sinds vandaag last van mijn uithoudingsvermogen. Een drukke dag op het werk met veel afspraken in twee gebouwen, waarbij ik twee trappen af en twee trappen op moet enzo. Poeh he.... kom dan buiten adem aan. Maar ik heb het er graag voor over.

Op het werk wil ik het nieuws eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, in ieder geval tot na de kerst omdat ik een tijdelijk contract heb dat hopelijk wordt verlengd. Ze zijn heel tevreden, maar zitten met de financiën in hun maag. Ik wil voorkomen dat mijn zwangerschap ervoor zorgt dat de balans net naar de verkeerde kant dooschiet.
Jane spannend morgen de echo. Duim voor je dat alles goed is. Wat leuk, zo'n doptone thuis. Ik heb tijdens de vorige zw.schap een paar keer de doptonegeluiden opgenomen op mijn telefoon, die staan er nu nog in, net zoals wat geluidjes van dochtertje van het eerste jaar: huilen, brabbelen, lachen, kletsen... over een paar weken krijg ik een nieuwe telefoon en gaat die oude in haar bewaardoos. Vind het nu nog leuk om terug te horen dus zij vast ook als ze later groot is.

Maar ik herken idd wel de spanning voor de echo. Ook al is het de tweede, het is eigenlijk weer net zo spannend en bijzonder allemaal als de eerste keer. Maar ook hier speelt de miskraam van de eerste zw.schap nog vaak door mijn hoofd. Ik zal blij zijn als het maandagavond is en we het écht op de echo kunnen zien. Deze zw.schap tot nu toe geen bloed, dat is in ieder geval al een nieuw record. Realiseerde me net dat ik al twee keer niet ongesteld ben geweest dus dat m'n lichaam me écht niet voor de gek houdt. Stom dat je daar over nadenkt maar dat zullen de hormonen wel zijn.

Verder gaat het met de misselijkheid iets beter, heb zelfs patatjes gegeten vanavond en een kroket. 's Nachts en 's morgens is het nog drama maar zo rond de lunch gaat het de goede kant op. Hopen dat het zo blijft. Helaas wel weer last van m'n bekken, duimen dat het zomaar een dagje is en niet nu al het begin van de bekkeninstabiliteit. Er is bij mij nu wel een "knop" omgegaan: niet alleen maar klagen over alles, maar ook lekker genieten van het zwanger-zijn want ik heb het vermoeden dat dit toch wel de laatste zwangerschap is. (wil er zelf best wel drie ofzo maar manlief niet, en aangezien je dat toch echt met z'n tweeën moet doen.....)

Fijn om te horen dat het niet alleen in huize-Jo rustig is tussen de lakens. Misschien is het tijdelijk, misschein niet. We zien het wel.

Zo, ik ga de knutselspullen eens even tevoorschijn toveren om twee mooie surprises in elkaar te flansen en daarna lekker met de voetjes omhoog naar de finale van het Blok kijken!!!
Jane: succes morgen bij de echo!

Maria: jammer joh, dat je het nog niet op je werk kan vertellen. Maar ja, een contract is toch ook wel weer heel fijn. Nog maar even zwijgen dan....

Jojon: jij ook al aan het knutselen geslagen voor Sinterklaas? Pfff... ik vind het altijd een hele klus. Ben niet zo'n freubelaar! Ik moet er nog één.
Tsara, ik woon ook niet in een grote stad hoor... eigenlijk is het echt een dorp, maar dat mag je hier niet zeggen...en ik mag zo op tijd naar de VK omdat we volgende week woensdag voor een maand op vakantie gaan. Met in mijn hoofd de miskraam voor mijn eerste zwangerschap kan ik het misschien voor elkaar krijgen om ook al een echo te krijgen voor we weggaan. Dat hoop ik dan maar...morgen weet ik meer...

Maria, hopelijk wordt je contract verlengd...wanneer weet je dat zeker?

Jane, succes bij de echo morgen!! ik ga aan je denken!!

Moet gaan. Tot later!

meis
Heb 't hartje zien kloppen! Was heel bijzonder, ik was helemaal ontroerd.

Ik hoef pas 24/12 terug naar de VK. Omdat de oudste dochter van mijn aanstaande is geboren met een hartafwijking, gaan ze daar nu speciaal op letten bij de echo's (artikel 2 echo, ik had er ook nog nooit van gehoord). Ik maak me vooralsnog helemaal geen zorgen.

Het is zo leuk om te vertellen tegen mensen, nog leuker dan ik dacht. Heerlijk om na al die jaren verlangen dit mee te mogen maken.
Engelbengel gefeliciteerd met het kloppende hartje. Heerlijk om er zo van te genieten! Heb je een dvd of plaatjes meegekregen? En alleen maar fijn dat ze je kleintje extra in de gaten houden met de echo's, als er onverhoopt toch iets wordt gezien kunnen ze daar al tijdens de zwangerschap en bevalling op inspringen. Maak je je zorgen om de kans op een hartafwijking?

Vandaag een spannende dag voor drie dames zie ik in de tabel: Meis, GB3 en Jane: Succes! En hou ons op de hoogte he?!
Engelbengel: gefeliciteerd met de goede echo! Fijn dat ze je extra gaan volgen.
Jane al terug??? En???

Engelbengel, gefeliciteerd!

Ik mag om 14.20 uur naar de VK, nog even wachten dus...geduld is een schone zaak...pffff
Engelbengel: gefeliciteerd !!!

Hier ook superblij: een prachtig knipperlichtje van precies 9 weken oud. Ik ben 2 dagen verder dan gedacht en 2 juli uitgerekend. Er waren al echt beginnende armpjes en beentjes te zien.

Wat is het toch een wonder....

Meis73: succes vanmiddag. Heb je ook meteen een echo?

GB3: jij hebt ook je echo vandaag. Weet je al meer?

Ah ok padababa en scuba, zoiets vermoedde ik al een beetje.

Dank jullie wel voor de opheldering!

Hebben jullie nou ook allemaal eerst een intake en dan later een echo?

hihi ik ben echt een leek wat betreft dit alles. Heb mij er nooit in verdiept en sinds ik zwanger ben besef ik wat er toch allemaal bij komt kijken. Tsjonge...

Vandaag voel ik mij voor het eerst niet lekker, maar dat is meer een griepje dan volgens mij bijverschijnselen.

Jane gefeliciteerd met het kloppend hartje en ook Engelbengel natuurlijk.
Engelbengel en Jane: Gefeliciteerd! Super dat alles er zo goed uit zag.

Wat heeft oudste van je vriend voor hartafwijking Engelbengel? En is het iets wat erfelijk kan zijn?

Ik ben vanmorgen weer eens wezen bloedprikken omdat ik dinsdag weer op controle moet naar de internist. Bloedsuikers zijn de laatste week op een paar uitschieters na prima onder controle dus dat is fijn.

Meis: hoe was het bij de VK?
quote:Jane 1973 schreef op 27 november 2008 @ 13:24:

Hier ook superblij: een prachtig knipperlichtje van precies 9 weken oud. Ik ben 2 dagen verder dan gedacht en 2 juli uitgerekend. Wauw! Gefeliciteerd. Nu lopen we aardig gelijk, hè! Ik 1 juli en jij 2 juli. Leuk!!!!!
Gefeliciteerd met jullie kloppende hartjes, gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven