* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Alle nieuwe dames van harte gefeliciteerd!!! Alle dames met een kloppend hartje erbij, ook van harte gefeliciteerd!!!

Ik laat niet zo vaak van me horen, maar ik lees wel vaak hier. Ik ben net terug uit het ziekenhuis en alles is nog steeds goed. Onze mini is nu 8 weken en 2 dagen en zelfs met de uitwendige echo was het hartje goed te zien. Zo bijzonder!!! Ik was wel erg gespannen, dus we zijn heel opgelucht dat alles nog goed is.

Verder nog geen teken van een buikje te bekennen. Wel opgezette darmen, vooral 's avonds. 's Ochtends en overdag ben ik bij vlagen wel misselijk, maar met even rustig zitten en wat eten is dat goed te doen. Verder: moe. Ik heb het idee dat ik alleen maar met werk, eten en slapen bezig ben. De rest van het leven gaat even aan me voorbij. Tja, dat moet dan maar even. Herkent iemand dat?

Ring, dat is inderdaad schandalig.
Alle nieuwe kloppende hartjes en nieuwe zwangere gefeliciteerd!! Ik zag dat ik ook in het schema ben opgenomen.

Dank je wel Jane!

Bij mij veranderd er nog steeds niet veel. Ik voel me prima met een bijzonder grote eetlust haha.

Op het moment dus weinig andere dingen te vertellen. O ja ik heb het wel al op mijn werk vertelt. Nooit verwacht zulke leuke reacties te krijgen.
Onderstaande berichtje hebben we daarnet naar zowat alle adressen uit onze mailbox verstuurd. Ben benieuwd wanneer de telefoon voor het eerst gaat!

In deze tijd van rijmen en dichten,

willen wij jullie graag over iets leuks berichten.

Het duurt nog heel lang, maar het is echt waar:

'naamdochter' krijgt een broertje of zusje volgend jaar!

Het kindje wordt verwacht in maand zeven,

tot die tijd wachten we dus nog even.
Leuk Jojon.
Huh, ik zou zweren dat ik ook in het schema was opgenomen.

Kijk daar komen toch de eerste sympthonen van de zwangerschap.... vergeetachtigheid
Dat ben je ook Watever... Beter kijken?

Watever, 39, 23-jul-09, 0, 22 dec echo. Dat is wat ik kan lezen!
Heel gek Ring, ik zag het vanmiddag namelijk wel op het werk.

Maar hier thuis zie ik het echt niet...vreemd he?

Ik heb ook al uitgelogd en weer ingelogd, maar nog niet.

Maar wat jij leest klopt als een bus.
Je staat onder Meis73 en boven Karin 374.

Snap het ook niet.
meis zie ik wel maar Karin zie ik ook niet. Raar he?
Voor vernieuwingen in de tabel moet je even op de openingspost gaan staan, op de rechtermuisknop drukken en dan op vernieuwen. Dan zie je wss de nieuwe tabel met jezelf.

Sas31: Oh ja over die weken. Als je 7 weken en 1 dag zwanger bent zit je IN week 8. Dan ben je nog niet 8 weken zwanger. Indien je 8w2d bent zit je IN week 9. Heb het ook niet zo bedacht, maar misschien verklaart dat de verwarring over de weken.

Jojon: wat een leuk gedichtje. Ik ben ook benieuwd wanneer de tel gaat haha. Houd ons op de hoogte hoor.

Watever: wat leuk dat je zulke fijne reactie hebt gekregen op je werk.

Nerwen: wat fijn dat alles weer goed was. Die moeheid is bekend hier ja, ik zing het maar uit tot 12 weken, want dan hoop ik dat het beter word. Het is inderdaad niet anders (maar wel een beetje irritant)

Pippa: wat leuk Disneyland. Super veel plezier en wel goed op jezelf passen hoor. In sommige attracties mag je natuurlijk niet nu en ook oppassen dat je niet té moe wordt.

Donderjagertje: leuk weer wat van je te horen. Gelukkig gaat het dus ietsje pietsje beter? Wat raar dat jij geen echo krijgt in het eerst trimester. Volgens mij is een dergelijke echo heel normaal. De termijn echo wordt zelfs door de verzekering vergoed. Toch maar eens vragen hoor aan je Ha, want je moet toch weten hoe lang je precies zwanger bent voor de officiele verklaring enzo.

Ring: wat irritant die fouten van het UWV. Wordt je weer even lekker aan die nare periode herinnerd. Het UWV presteert het bij mij ook nog steeds op mijn getrouwde naam brieven te sturen terwijl ik toch echt al een jaar of 4 officieel gescheiden ben. Domme mensen daar.

Hé heb ik trouwens gemist hoe je vakantie was? Hoe was het? Lekker ontspannen, beetje bijgekomen? Of zat je toch wel in spanning vanwege alle vorige vakanties?

Padababa: welke spijkerbroek was dat dan? Ik ben niet de slankste dus een skinny is niet aan mij besteed en vorige keer hadden ze alleen dit model bij de Hennes. Goeie tips over zw mode hoor ik altijd graag hoor. Hier waar ik woon is het maar moeilijk verkrijgbaar (terwijl het toch een stad is) en de Etam enzo zijn niet echt mijn favoriete winkels.

Maria: Heerlijk dat ook jij nu ontslagen bent uit het ziekenhuis net als Blogbabe. Helemaal top.
Vakantie was lekker hoor. We zijn drie dagen in het chique Radisson SAS in Keulen geweest, wat een verwennerij! Vooral dat ontbijt... Maar ook die kamers, geweldig. En Keulen is gewoon een hele leuke stad. Pas aan het einde van de week werden de zenuwen voor de echo groter en groter.

Ach ja... Het UWV. Het zou nu geregeld worden, dus dat hoop ik dan maar. Helaas is het al het zoveelste ding wat niet goed is gegaan door die miskramen. Ik heb al veel meegemaakt op dat gebied. Wat dat betreft gaat iedereen beter om met zwangerschap dan met een miskraam, denk ik.
Pippa: hier een echte Disney-verslaafde dus ben een beetje jaloers op je: Disney in kerstsfeer is zo gaaf! Vorige keer dat ik er was, was ik net zwanger van dochter en mocht dus helaas nergens in. Mooi begin van je zwangerschapsverof in ieder geval.

Nog geen telefoontjes trouwens tot mijn grote verbazing. Wel een hoop leuke mailtjes. Vandaag op m'n werk ook voorzichtig het balletje aan het rollen gebracht, maar hij rolt nog niet hard door want de echte roddeltantes zijn nog niet bereikt. Ach ook wel lekker rustig en langzaamaan weet iedereen het straks wel. Wel weer heel leuk alle felicitaties.

Ik had vorige week al een nieuw zwangerschapsdagboek van Anne Geddes voor mezelf gekocht. Zit nog mooi ingepakt want wilde hem pas uitpakken als de echo goed was. Straks gaat hij open en worden de eerste bladzijdes geschreven!
Hi girls,

Jojon wat fijn!! En je gedichtje is leuk!! Zoiets heb ik 3 jaar terug gedaan met mijn eerste zwangerschap. Toen was ik met Sinterklaas 14 weken en we vierden het toen met de hele familie. Helemaal onderin de zak had ik een envelopje gedaan die mijn oma mocht openmaken en toen las ze een soortgelijk gedichtje voor. Was superleuk!

Pippa veel plezier bij Disney!!

Ring schandalig hoor van UWV. Ik hoor zo vaak verhalen over hen dat dingen niet goed lopen. Heel slecht!

Scuba hoe is het met jou? Voel je je goed?

Watever ik zie je ook gewoon staan hoor! Zie jij het nog niet?

Maria van jou ook heerlijk nieuws, wat fijn!

Ik blijf het wel lastig vinden om consequent op iedereen te reageren hoor... ik schrijf bovendien ook op 2 andere topics vast mee dus het wordt bijna een dagtaak om alles bij te houden!

Hier gaat het gelukkig weer wat beter. Ik heb vorige week Nux Vomica druppels gehaald van Dr. Vogel en die lijken erg te helpen. Vandaag voor het eerst niet nodig gehad! Dus dat de misselijkheid tussen de 6 en 8 weken het ergste is, klopt bij mij. Vandaag precies 8 weken dus mijn lichaam luistert netjes Morgen lekker vrij, even bijkomen na alle stress op m'n werk. Tis echt gekkenhuis daar.
Dag dames,

Mag ik ook nog met jullie meeschrijven?

Ik heb stiekem van het begin af aan al meegelezen, maar durfde nog niet mee te doen ivm miskramen.

Zoals het er nu naar uitziet, is de maand Juli echt een topmaand voor velen, en ook voor mij.

Ik ben 29 jaar, en op 20 juli uitgerekend. Vorige week voelde ik me erg beroerd, de stress schoot ook skyhigh, we waren bang dat het weer mis ging. De HA heeft toen een echo gemaakt om ons gerust te stellen, en het hartje klopte! 8 december mag ik voor een 2e echo naar de VK, dan zou ik 8 weken zwanger zijn.

Behalve erge rugpijn is de misselijkheid hier ook een constante factor, erg vervelend. Vandaag heb ik van iemand de tip gekregen om VSM puur mama zwangerschapsgranules tegen misselijkheid te nemen. Ik heb ze direct gekocht en het lijkt wat verlichting te brengen!
quote:Ring1981 schreef op 02 december 2008 @ 15:33:

Wisten jullie dat ik sinds afgelopen vrijdag met zwangerschapsverlof ben? Snel al he, met 9,5 week? (Volgens het UWV in ieder geval, van hen kreeg ik de brief...)

Tsja, wat moet ik hier nou weer van zeggen... Het is al het zoveelste ding wat niet goed is overgekomen na de vorige twee miskramen. Schandalig toch?O, da's echt een schande! Gelukkig ben je nu zwanger, anders zou het wel heel erg pijnlijk zijn. Nu trek je dit soort fouten waarschijnlijk beter.
Tingeling, welkom en gefeliciteerd.

Begrijp ik het goed dat een eerdere zwangerschap is misgegaan? Fijn dat je extra echo's krijgt.

Quintie, ik las ergens dat misselijkheid tussen week 10 en 13 het ergste zou zijn. Zal bij iedereen weer anders zijn, maar toch!

Ik heb vanavond mijn beste vriendin en tevens nichtje het nieuws verteld. Ze schoot helemaal in tranen en vol emotie, zo oprecht blij was ze dat het eindelijk gelukt is. Zelf was ze in 1 maand al zwanger, en dat vond ze zelf wel moeilijk. Is haar natuurlijk van harte gegund, maar soms best lastig dat zij al een dochtertje van 1 jaar heeft terwijl ze ruim een jaar later pas probeerde zwanger te worden.... Voor haar voelt het nu ook echt als een neefje of nichtje krijgen.
quote:jojon schreef op 02 december 2008 @ 20:22:

Ik had vorige week al een nieuw zwangerschapsdagboek van Anne Geddes voor mezelf gekocht. Zit nog mooi ingepakt want wilde hem pas uitpakken als de echo goed was. Straks gaat hij open en worden de eerste bladzijdes geschreven! Grappig! Die heb ik ook. Van mijn moeder gekregen. Superlief! Maar ik had wel zoiets van: wat moet ik daar nu allemaal in schrijven? Ik ben meer van de foto's enzo, moet mezelf daar echt toe zetten om dingen rondom de zwangerschap bij te houden. Ik ben er dan ook nog niet aan begonnen. Dat durf ik denk ik pas na 12 weken.

Jojon, dat gedichtje is echt leuk. Origineel hoor!
Hoihoi,

Bedankt voor het welkom heten meiden, hier even een korte update ( hoewel er nog niet zo heel veel veranderd is ).

Volgende week maandag gaan we hier naar de dokter om de zwangerschap te laten bevestigen en om te kijken of alles goed is met de baby.

In tegenstelling tot vele andere zwangere dames, ben ik 1 van die geluksvogels die eigenlijk nergens last van heeft....ja behalve pijnlijke borsten dan...maar daar ontkom je natuurlijk ook niet aan. Ok, en tot een paar dagen geleden had ik gewoon last van slapeloosheid, als ik 4 uurtjes sliep snacht was het veel, maar ja, er gaat ook zoveel door je hoofd, en alle gedachten draaien om en rond de baby.

Vind het nog steeds onwerkelijk, maar dat zal na maandag vast anders zijn. Ook ik ben al hard aan het brainstormen hoe ik het mijn ouders, zus en vriendinnen ga vertellen. Die gaan echt allemaal van hun stoel vallen omdat ik wel de laatste persoon ben van wie ze verwachten zwanger te zijn......ik heb daar nu al zo veel voorpret aan, geweldig!!!
quote:maria52 schreef op 02 december 2008 @ 22:18:

Ik heb vanavond mijn beste vriendin en tevens nichtje het nieuws verteld. Ze schoot helemaal in tranen en vol emotie, zo oprecht blij was ze dat het eindelijk gelukt is. Zelf was ze in 1 maand al zwanger, en dat vond ze zelf wel moeilijk. Is haar natuurlijk van harte gegund, maar soms best lastig dat zij al een dochtertje van 1 jaar heeft terwijl ze ruim een jaar later pas probeerde zwanger te worden.... Voor haar voelt het nu ook echt als een neefje of nichtje krijgen. Wat leuk en lief, Maria! Dat zijn natuurlijk de allerfijnste reacties die je maar kan krijgen.

Tingeling: welkom!!! Leuk dat je mee schrijft en natuurlijk gefeliciteerd.
quote:bebeyyo schreef op 02 december 2008 @ 22:22:

Ook ik ben al hard aan het brainstormen hoe ik het mijn ouders, zus en vriendinnen ga vertellen. Die gaan echt allemaal van hun stoel vallen omdat ik wel de laatste persoon ben van wie ze verwachten zwanger te zijn......ik heb daar nu al zo veel voorpret aan, geweldig!!!Die voorpret alleen is al superleuk, hè! Heerlijk!
quote:padababa schreef op 02 december 2008 @ 13:09:

Pippa: Leuk naar Disneyland. Maar waarom kun je niet ander werk gaan zoeken omdat je tot 1 maart in dienst bent? Je kan toch gewoon twee werkgevers hebben.

Dat kan niet, dan moet ik van mijn oude werkgever uit dienst. En aangezien ik het salaris dat ik daar had van z'n lang-zal-ze-leven niet meer ga krijgen zou dat diefstal zijn van mijn eigen portemonnee. Ik ga dus maar op zoek naar andere bezigheden om de dag door te komen!
Blogbabe, het is echt schandalig. Maar aan de andere kant: ik verbaas me nergens meer over. En ik het trek het nu ook beter nu ik weer zwanger ben, dat klopt.

Maria, wat lief zeg dat je vriendinnen zo reageerden.

Bebeyyo, leuk he die voorpret!

Ik ga morgen naar Anouk. Ik ben benieuwd hoe het gaat! Heb steeds spierpijn overal, zo maf. Het wordt vast een gezellige avond!!!
Tingeling, welkom hier! Ook al een ervaringsdeskundige dus, op het gebied van miskramen. Maar let op mijn woorden: juli wordt een topmaand hoor!
Hallo allemaal, van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Ik lees ook al een tijdje mee en kon me toch niet bedwingen om te posten. Ik ben op 20 juli uitgerekend en op dinsdag 23 december krijg ik mijn termijn echo. Ben heel benieuwd!

Als alles goed gaat, wordt dit mijn eerste kind. Gelukkig heb ik geen ervaring met miskramen etc.

Leuk om te lezen hoe anderen hun zwangerschap ervaren!
Ranja, je bent van harte welkom hier om mee te schrijven hoor. Van harte gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven