* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Dat is echt killing he? Ik hoop dat je morgen al terecht kan, dan ben je van de onzekerheid af.
He Chica wat balen. Het zal vast een gesprongen vaatje of zo zijn, maar je schrikt toch. Hopen dat je snel terecht kan.

Stella: dat ben ik inderdaad. Wat vreselijk dat het nu misgegaan is. Heel veel sterkte! Hoe gaat het verder met je kids?

Wij hebben een Quinny Freestyle. We lopen nogal veel op ruig terrein en vonden veel andere wagens niet stevig genoeg. En hij bevalt prima, meneer zit er nu nog heel veel in.

Mijn zus had trouwens een duowagen maar dan niet naast elkaar maar achter elkaar, dan heb je ook het probleem van de breedte niet zo in de winkel. De oudste kan dan voorin zitten en achterin kan een babynestje of later een stoeltje. En zij heeft ook zo'n plankje, maar niet veel gebruikt. De jongste van haar vind het nu wel leuk als hij met Padaboy ergens heen gaat maar die is al 3. Ik zit zelf ook te denken aan een draagdoek, waar ze ook wat lekkerder in kunnen liggen als hele kleine baby. Vraag me alleen af of ik dat wel goed om zal krijgen.
Padababa: Hoe heet de wagen van je zus? Aan zoiets zit ik namelijk ook te denken. Wat betreft de draagdoeken, dat is een kwestie van een paar keer oefenen. Ik geloof zelfs dat er instructie filmpjes op you tube voor staan en ook op andere internetsites enzo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:Chica34 schreef op 12 december 2008 @ 22:49:

Pippa: Fijn van de Echo. Zei ze er niet bij dat die "bel" erg was? Want dan zou ik me er niet al te druk om maken en top dat je voor de zekerheid toch nog een keertje kan komen. Trouwens als je je echt zorgen maakt kun je ze ook nog altijd een keer bellen voor extra uitleg hoor, dat vinden ze ook helemaal niet erg. Waarom doe je trouwens meteen een vruchtwaterpunctie? Wil je meteen zekerheid dat je de combitest overslaat?

Volgens de echoscopiste was die bel niet erg, ze wilde 'm alleen nog een keer zien en dacht dat het voor mijn gemoedsrust ook wel fijn was als er nog een echo werd gedaan. Nou, daar heeft ze gelijk in.

Die combinatietest slaan we over omdat ie niks zegt. Of in ieder geval vrij weinig. Het komt voor dat de test goed is en je toch een kindje met Down krijgt (of andersom), zei iemand hier dat ook niet? We willen zoveel mogelijk zekerheid, terwijl we ons heel goed realiseren dat er na de geboorte ook nog van alles verkeerd kan gaan hoor. Vrienden van mijn zus kregen een gezonde dochter die na de inenting ziek werd en dat is nooit meer goed gekomen. Dus dat dilemma is er ook nog. Hoewel ik er vanuit ga dat we de kleine gewoon mee laten lopen in het vaccinatieprogramma.

Wij zijn trouwens ook niet getrouwd. Dat komt vast ooit nog wel maar op dit moment vind ik samen een koophuis en een kind genoeg 'vastigheid'. En vriend is een grotere koukleum dan ik dus we zetten de verwarming maar een graadje hoger!
Ik weet zo niet wat voor merk het is Chica. Zal eens kijken als ik er ben.

Pippa: weet je dan ook al wat je bij welke uitslag gaat doen? Bij een vruchtwaterpunctie vind ik nog steeds het nadeel dat je alleen maar weet of ze iets hebben maar nog niet de mate waarin ze iets hebben. En zoals je zelf al zegt, er kan daarna nog zoveel gebeuren 100% garantie krijg je niet. Ik zou echt niet weten bij wat voor uitslag ik welke beslissing moest nemen. (hum beetje rare zin)
He Pippa ik begrijp het, maar toch doe ik de combitest eerst. Als er dan een verhoogde kans is dan wil ik de punctie doen. Indien er een kans op van 1 op 10000 ofzo is, is dat natuurlijk altijd nog een kans, maar die is dan zo te verwaarlozen dat ik dan een punctie niet nodig vind. Uiteraard krijg je nooit garanties maar voor ons is dat dan goed.

Ik ben trouwens benieuwd wanneer ik de uitslag van het bloed prikken krijg en via wie. Ben ik door alles gewoon vergeten te vragen (stom). Krijg je die via de VK ofzo, of moet dit altijd in combi met de echo voordat ze een kans berekening geven?
Oh en de kerstboom staat. Tenminste ik heb een kunst kerstboom (nog van mijn oma, dus wel emotionele waarde en zon ouderwetse mooie volle) maar heb alleen het bovenste stukje opgezet. Zo kan Anniek er niet continue bij. En nog wat andere versiersels zo hier en daar en dan hebben we toch een kerstsfeertje. Leuk hoor.
Zo'n duowagen achter elkaar hebben ze nu in de aanbieding voor 199,- bij de Prenatal (zag ik in de Wij Jonge Ouders). Maar ik vind ze zo lelijk....
quote:Ring1981 schreef op 12 december 2008 @ 20:43:

Zijn er eigenlijk meer meiden niet getrouwd? En hoe gaan jullie dat doen met kinderen? ...Alleen lijkt het me wel leuk dezelfde achternaam te hebben als het kind.

Hier hetzelfde dilemma. Voor mijn gevoel ben je pas echt familie van elkaar als je getrouwd bent en iedereen in je gezinnetje dezelfde achternaam heeft. Vandaar dat ik ook graag de naam van manlief aanneem, zodat we ook hetzelfde heten als zijn twee kindjes. Onze bruiloft stond gepland voor augustus 2009, maar dat stellen we nu uit tot zomer 2010 (bedankt voor al jullie adviezen!).

Het nadeel is nu dat mijn kindje straks het eerste jaar niet dezelfde achternaam heeft als ik en dat vind ik jammer. Maar ik wil ook niet alleen daarom de bruiloft vervroegen, want dan sta ik daar met een dikke buik en misschien (tegen die tijd) allerlei zwangerschapskwalen, kan ik niet meeproosten en zo zie ik het feest ook niet echt voor me.

Mijn eigen ouders zijn na 26 jaar huwelijk gescheiden, soms verwonder ik me erover dat zowel mijn zus als ik het vertrouwen in het instituut "huwelijk" geheel niet zijn verloren..hahaha!
Jee, Chica, ik snap dat je ongerust bent! Heel veel succes met de echo! Ik zal voor je duimen...

Hier trouwens vandaag totaal geen zwangerschapskwaal te bekennen (behalve dan misschien twee pukkels in m'n gezicht...) Niet koud, niet misselijk, geen pijnlijke borsten meer, niet moe, lekker naar de sportschool geweest, geen gram aangekomen, paardgereden door het bos, de kerstboom versierd, wel zin in seks, hahahaha....Buik en borsten lijken ook niet meer gegroeid... Niet dat ik jullie jaloers wil maken, hoor, ik zit me juist ernstig af te vragen of ik eigenlijk wel zwanger ben. Is dit het nou? Hmmm, zal blij zijn als ik weer naar de VK mag (24 december, maar ik ben vergeten te vragen wat ik dan moet komen doen. Volgens mij krijg ik dan geen echo, maar dat lijkt me nu juist wel weer fijn, want de vorige keer zag ik alleen een soort paaseitje met een kloppend hartje).

Voor alle "echte" zwangeren, heel veel sterkte!

X
Hoi dames,

hier ook koud, heel erg zelfs. Zit bijna in de open haard, en hij gaat aan op het moment dat ik de deur niet meer uit hoef! (en niet getrouwd....?)

Ook over het algemeen de hele dag een vies, weeig naar gevoel. Ben er een beetje zat van. Ik weet heel zeker dat ik dit de eerste keer niet zo had! Bij het opstaan begint het al, en het gaat eigenlijk niet meer weg. Wel honger, geen zin in eten. Totaal geen energie. Ach, het is allemaal voor een heel erg goed doel dat scheelt enorm.

Woensdag een afspraak bij de verloskundige... Snel reageer ik ook op anderen.. ga weer voor de openhaard hihi....
quote:padababa schreef op 14 december 2008 @ 15:38:

Pippa: weet je dan ook al wat je bij welke uitslag gaat doen? Bij een vruchtwaterpunctie vind ik nog steeds het nadeel dat je alleen maar weet of ze iets hebben maar nog niet de mate waarin ze iets hebben. En zoals je zelf al zegt, er kan daarna nog zoveel gebeuren 100% garantie krijg je niet. Ik zou echt niet weten bij wat voor uitslag ik welke beslissing moest nemen. (hum beetje rare zin)

Is het heel dom dat ik daar nog niet over nadenk? We'll cross that bridge when we get there, zo zie ik het geloof ik. Maar misschien dat ze daar dinsdag in de VU een duidelijke mening over hebben, of je daar vooraf al over moet nadenken. Laat ik het zo zeggen: als blijkt dat het kindje een chromosoomdefect heeft zoals genoemd in de folder gaat het er niet komen, hoe moeilijk het ook zal zijn de zwangerschap te beëindigen. Als er iets anders wordt ontdekt moeten we het erover hebben. En we hopen natuurlijk dat hij of zij 'gewoon' gezond zal zijn!

Overigens slaan we de combinatietest over op aanraden van de VK. Volgens haar kost het alleen maar extra tijd als we nu toch al weten dat we zekerheid willen.

Chica, is het bloeden al gestopt? Dan zal het wel een gesprongen vaatje zijn toch? Sterkte!
@ Jane: Zou je mij uit het schema willen halen? Volgens mij ben ik (bijna) herkend en de data/info in het schema zijn op het moment erg herkenbaar

@ Quintie: Ja, ik zou graag het geslacht willen weten, vriend niet echt. Maar ik zou het niet vertellen nee....jullie?

@ Ring: Gave wagen!!!

@ Chica: He wat naar! Zal inderdaad wel niets zijn joh, helemaal omdat er verder niets was qua bloed. Wel ontzettend fijn dat je zo relatief vroeg terecht kan!

@ Engelbengel: Jij bent een echte gelukspieper! Ik ben gelukkig ook niet misselijk hoor, maar toch wel rug pijn en erg moe. Fijn dat je nog lekker kunt sporten en paardrijden, gretig gebruik van maken
Pippa, fijn dat je het hartje hebt gehoord. Vervelend dat er een bel zat, maar eigenlijk dus niks om je zorgen over te maken. Goed dat je een extra echo krijgt voor je eigen gemoedsrust.

Chica, even schrikken van dat bloed. Prettig dat jij ook langs kunt gaan voor een echo om gerust gesteld te worden.

Ik ben ook niet getrouwd en heb ook geen plannen. We regelen het gewoon bij de notaris.

Over namen denken wij af en toe na, maar vooral voor een meisje zitten wij niet op één lijn. Dat wordt nog wat! We hebben het gevoel dat we een meisje krijgen....

In kinderwagens hebben we ons nog niet verdiept. Ik ga ook eens rondvragen bij vriendinnen voor tips.
Oei dat is vervelend Tsara, dat je herkent bent. Ik heb het ook wel eens gehad... Maar ja, boeiend. Ik heb geen geheimen verder.
Goedemorgen allemaal,

Ring: heel veel succes vandaag!

Pippa: Nee hoor, dat is niet erg. Is alleen voor mij een reden om het niet "zomaar" te doen zonder aanleiding. Ik heb de vorige zwangerschap een punctie gehad omdat ze op de 20-weken echo wat zagen. Dat wat ze zagen kon voorkomen bij Tirsomie 13 en 18 en dat hebben ze toen uitgesloten met een punctie. Dat was voor mij nog wel duidelijk, dergelijke aandoening zijn niet met het leven verenigbaar, maar voor andere aandoeningen vind ik het veel lastiger en zou ik de beslissing niet kunnen nemen. Maar hier gaan we maar niet te veel over nadenken van te voren, er kan al zoveel fout gaan.

En Chica: ik hoop dat je snel terecht kan voor de echo!
@ Ring: Nee, heb ook niet veel geheimen, maar ik let dan toch een beetje op wat ik schrijf en dat vind ik wel wat jammer. Ik kan het nog voorkomen denk ik

@ Padababa: Heel goed dat je er niet teveel over wilt nadenken, en begrijpelijk dat je dan zo'n punctie laat doen hoor! Ik doe het bij voorhand niet, maar als bij de echo blijkt dat er iets niet helemaal klopt zou ik hetzelfde doen. Moeilijke vraagstukken blijven dat altijd wat je moet beslissen.

@ Chica: Nog wat gehoord wanneer je terecht kan?
Hey Meiden,

Hoopte op goed nieuws van Ring en Chica, maar nog niks. Ring kon ook dacht ik pas `s avonds online. Die bugaboo is echt superleuk! Ga spontaan twijfelen of we niet toch.....

Chica ik hoop dat alles goed was, ik denk het wel hoor!
Daar ben ik al... Een mens moet ook wel eens werken he?

Alles was goed! Pfoeh! Eerst deed ze de echo uitwendig, maar toen zat er toch een waasje (zeg maar gewoon vet) voor. Daarom mocht ik voor de laatste keer voorlopig in de gynaecologische stoel met beugels. Tsja. Het beeld was wel gelijk veel mooier!

Het kindje zwom lekker heen en weer (bijzonder) en af en toe lag het heel stil met de benen over elkaar. Geinig hoor. Je zag al echt handjes en voetjes, en de ruggenmerg. Heel mooi. We hebben het hartje ook gehoord. Echt zo van woesj, woesj, woesj, woesj. Gaaf. Het kindje was meer dan 4 cm, en dat kwam overeen met ruim 11 weken. Mijn vriend was ook helemaal in de gloria.

Nou mag ik naar de verloskundige. Ik ben benieuwd, morgen maar even bellen. Ze zullen vast geen echo meer doen, denk ik... Ik weet het niet.

Chica, weet je al meer???
Ring en Chica, hoe is het? Voor jullie allebei heel erg spannend en onzeker, ieder in haar eigen gevoel. Ik leef met jullie mee.

Wij hebben vandaag onze kleine weer gezien en alles is goed. We zagen een hartje kloppen en flink wat beweging. Ik schoot er gewoon van vol. Nu 10 weken en een paar dagen. Het blijft zo eng elke keer, ik zal blij zijn als ik hem/haar ga voelen, zodat je regelmatig de geruststelling krijgt.

Voor de rest, iedereen die nog moet wachten sterkte en Padababa, hopelijk is alles bij jullie goed. Ik duim voor je. Ook voor jou Pippa, dat het inderdaad gewoon niks geks is.
Gefeliciteerd!!!!! Superleuk! Zeker snel, ik had net voor jou gepost denk ik

Lijkt me ook zo superbijzonder om op een schermpje iets te zien wat in je buik zit...
Ring, mooi!!!!! Van harte gefeliciteerd! Had je er ook tranen van? :-)
Het is ook heel bijzonder. Een beetje onwerkelijk. Je ziet zo'n kindje druk bewegen, maar je voelt zelf nog niks. Maf toch?

Nee, ik heb niet gehuild, alleen maar gelachen. Ik was blij. (Op de een of andere manier huil ik nooit in ziekenhuizen, terwijl ik best emotioneel ben.
*Hoera Ring wat een geweldig nieuws! Dit moet super voelen, het is je heel erg gegund!*
Thanks Lalie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven