* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hoe waren de echo's???

Precies. Natuurlijk is het nu nog niet je baarmoeder, die komt met 12 weken pas net boven je schaambeen uit piepen. Maar je darmen moeten ook nog een kant op om plaats te maken, daardoor kan je al eerder wat dikker worden. En over dat je vriendin zegt dat ze het kan weten omdat ze hoofd kinder intensivecare is... Ik kan het ook weten want ik ben gediplomeerd kraamverzorgster èn doktersassistente in een ziekenhuis... Dus. (Wat zegt dat nou helemaal? Dat je de anatomie goed kent door je opleiding? Want het werk wat zij doet heeft net zo min te maken met pas zwangeren als mijn werk.)

Enneh... Elke dag seks!?

Loekie, ik ben ook te zwaar. Ik ben 1.70 m en woog voor de zwangerschap 93 kilo. Nu 90 kilo. Zo ben ik al jaren, en ik ga er nu niet anders mee om dan anders. Ik let gewoon op mijn eten. Ik eet nu wel minder, merk ik. Gewoon niet zoveel zin in eten. Verder zou ik wel meer moeten sporten... Maar ja. Dat soort voornemens blijf ik houden. Ik hou erg van schaatsen. Maar dat is nu niet zo verstandig, denk ik. Verder ook van skaten maar daar is het weer niet naar.

Vandaag ben ik moe, moe, moe. Lekker vroeg naar bed.
Ik word nu al moe als ik aan sex denk

@ Ring: weet je ook waarom je nu minder eet? Heb je minder trek? Of eet je minder qua gezondheid? Zat op een discussie over overgewicht en zwanger worden hier op viva. Naar mijn mening is héél erg veel overgewicht niet gezond, de meeste vrouwen weten dat ook wel en gaan gezonder eten voor of tijdens de zwangerschap. Maar sommige vinden dat er niets aan de hand is, dat vind ik wel raar.

Aan de andere kant, ik heb geen idee hoe het voelt...ik heb niet te kampen met overgewicht. Ik ben zelf 1.73 en weeg 57 kg. Geluk hoor...heb denk ik een snelle stofwisseling.

Ach, zolang je maar gezond leeft toch?
Ik heb gewoon geen zin meer in eten, het smaakt me allemaal niet. Dat is de reden. Snoepen doe ik ook niet meer, en ik laat regelmatig wat staan omdat ik meer dan genoeg heb. Dat zal de reactie van mijn lichaam wel zijn... Op zich niet erg natuurlijk.

Die bevalling zien we tegen die tijd wel! Nu wil ik daar nog niet aan denken.
Raar hé, dat eten nu ineens anders smaakt?

Vanmiddag belde een vriendin dat ze tante is geworden, ze was nog even van plan te vertellen hoe gruwelijk de bevalling was. Daar heb ik dus voor gepast....geen gruwelverhalen tot na juli.
Hey allemaal,

De echo was helemaal super! Een klein druktemakertje in de dop, lag heerlijk rondjes te draaien en hartje kloptte prima. Me dus weer helemaal voor niets druk gemaakt.

Engelbengel: wat vervelend dat je zo tegen de bevalling in het ziekenhuis opziet. Hoop dat je je door de rondleiding er iets beter bij gaat voelen. En bespreek het vooral met je verloskundige, dat die er van op de hoogte is.

Ik ben ook te zwaar, probeer wel gezond te eten en ben ook al jaren op stabiel gewicht maar moet eens een keer al die extra kilo's kwijt en dat komt er niet van. Kreeg van de gyn wel het advies om te proberen niet te veel aan te komen, zeker met het oog op mijn diabetes.

Verder zei ze nog dat ik lekker moest toegeven aan mijn vermoeidheid, maar dat deed ik al. Heb vanmiddag ook weer even een uurtje met de kleine man mee geslapen.
Ik heb vooral weinig zin in warm eten en soms lus ik absoluut geen vlees, andere dagen gaat het wel. Ik eet wel veel fruit en brood, dus dan haal ik daar mijn voedingsstoffen wel uit hoor. Merk ook dat als ik iets eet wat me tegenstaat ik het er sowieso weer uitgooi. Man had laatst geen zin aan koken en wou een ei bakken, bij het idee werd ik al beroerd en dat hoef ik dan ook echt niet te eten want komt er geheid weer uit.
Fijn zeg, Padababa!
Wat fijn een goede echo! Padababa
Top Padababa dat de echo weer zo goed was. Lekker gevoel.

Ring: ik heb hetzelfde met eten. Ik heb best trek maar een half uur van te voren hoef ik niet meer en als ik dan eet smaakt het ineens anders en zit ik ook veel sneller vol.

Ook ik ben niet de slangste. Ik ben 80 kilo en 167. Ook te zwaar dus. Ik ben twee jaar op wereldreis geweest en toen woog ik iets van 62 (oh wat was ik slank, gespierd en bruin ).

Toen ik weer terug was kwam ik snel aan tot 72 kilo (te veel dingen die ik heel lang niet gegeten had) en snel zwanger was (heb vriend ontmoet in Indonesie, hij is Ned en in ned zijn we gaan samenwonen en was ik al snel gepland zwanger) ben ik heel veel aangekomen. 26 kilo in totaal en daarvan zaten er nog er dus nog 8 kilo aan. Ik ga ook mijn best doen om niet teveel aan te komen.

Engelbengel: sjeeeeeee elke dag sex???? Hier hooguit 2x per maand ofzo.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:padababa schreef op 11 december 2008 @ 19:27:

Man had laatst geen zin aan koken en wou een ei bakken, bij het idee werd ik al beroerd en dat hoef ik dan ook echt niet te eten want komt er geheid weer uit.Ik werd vandaag ook onpasselijk van mijn ei. Het stond me gewoon zo tegen! Jakkes.
quote:Chica34 schreef op 11 december 2008 @ 19:54:

Engelbengel: sjeeeeeee elke dag sex???? Hier hooguit 2x per maand ofzo.Yep, hier hetzelfde.

Zeker na de komst van ons dochtertje nam de frequentie aanzienlijk af. Ik heb d'r gewoon geen puf meer voor. En manlief heeft hetzelfde. We praten er wel eens over en wij vinden het allebei prima zo (gelukkig).

Padababa: yessss, weer een hartje. Goed zeg.

Pippa: al nieuws?
What matters most is how you see yourself
Padababa, hartstikke goed!!! Gefeliciteerd.

Hier zero sex, maar eten.... tsjonge jonge kan er geen genoeg van krijgen!!

het grappige is wel, dat mijn buik daardoor gigantisch groeit, maar de rest dus niet.

Ik was trouwens ook niet een hele slanke den ofzo hoor.

Sorry mensen dat ik wat minder schrijf, maar overdag op mijn werk kan ik het echt niet maken, heel soms lees ik wel en heeel soms schrijf ik wat. Maar voel mij vaak schuldig als ik met wat anders bezig ben dan werk. en in de avonduren heeft manlief vaak de pc al in gebruik.
Padababa: gefeliciteerd met je goede echo!

Fijn om te lezen dat ik inderdaad niet de enige ben die te zwaar is. Ik ben 1.79 en weeg nu 90 kilo.

Manlief kookt 's avonds - meestal voor zichzelf, omdat ik het echt niet weg krijg. Ik eet de hele dag door kleine beetjes om de misselijkheid tegen te gaan en ben dus zelfs 1,5 kilo afgevallen

Ik ga maar gewoon door met goed gezond eten overdag

Ring: ik heb 10 jaar fanatiek aan langebaanschaatsen gedaan. Ik ben 2 jaar geleden gestopt en schaatste af en toe nog voor de lol, maar durf het nu niet echt op te pakken. Skaten met dit weer (en donker, 's avonds) zie ik ook niet zo zitten.

Ik loop nu met een vriendin die 2,5 week langer zwanger is dan ik een paar keer in de week een uur ofzo. Ook goed toch?

Seks... wat is dat? O ja, daar kan je zwanger van worden

Manlief is zelf ook errug kapot na een dag werken en 's avonds nog een paar uur naar school, dus het staat hier ook op een ernstig laag pitje. Komt vanzelf weer goed!

X
Nobody's perfect.... Hier achter in de 70 bij 1.70. Mogen wel een paar kilo's af, na de bevalling écht.

Net terug van de huisarts, dochterlief heeft longontsteking én oorontsteking. Zo zielig.

Merk trouwens dat de misselijkheid 's morgens wel iets eerder stopt gelukkig. Eerst tussendemiddag pas, en meestal rond een uur of tien. (en dan om kwart over tien een halve zak mocca-kerstschuimpjes opeten ). Dus wie weet is het over en paar weken wel helemaal weg, ik hou hoop! (Maar bij zw.schap van dochter ben ik tot de laatste dag misselijk geweest 's nachts, dus ik reken er maar niet te hard op.)
Ik vroeg een paar dagen geleden wat tegen aften hielp. Vanalles geprobeerd maar ze zijn nog niet weg. Wel iets gevonden wat de erste pijn wegneemt: dentinox van dochter!!! Dat is een verdovend goedje waarmee je het tandvlees bij doorkomende tandjes kan behandelen. Maar werkt ook prima verdovend op mijn tong!!! Dus misschien iets om te onthouden voor jullie.
Beterschap voor je dochter, Jojon.

Klinkt leuk Loekie, dat schaatsen!

Vandaag kwam ik erachter dat m'n uniformbroeken (wit, ik ben doktersassistente in het ziekenhuis) toch echt gaan knellen 's middags. Ik zal er binnenkort aan moeten geloven... Hobbezakken, here I come. Als maandag de echo goed is ga ik ze aanvragen. Ik probeer nu zoveel mogelijk m'n eigen kleding aan te houden, maar met zwachtelen is dat niet zo hygienisch. Al die open wonden, dan maar een witte broek aan. Tot het niet meer lukt...
Padababa, van harte met de goede echo! Ook al zo'n druk mensje, die van mij ook.... En de ouders zijn nog wel zo rustig!

Hier is de seks frequentie nog ongeveer hetzelfde als voorheen. Maar die was na een relatie van 14 jaar niet superhoog hoor. Jane, inderdaad, als je er allebei maar gelukkig mee bent. Ik voelde me de eerste keer dat we het 'zwanger' deden wel bijna schuldig. Had het zolang geduurd om zwanger te worden, gaan we vrolijk sexen alsof er niks aan de hand is....

Ik heb geen last van dingen niet meer lusten. Koffie smaakt me iets minder, maar teveel is toch niet goed. Ik heb juist eerder erg veel zin in bepaalde dingen zoals kaas rond deze tijd. Mmmmm. Tijd om te eten geloof ik, maar manlief is nog niet thuis en ik heb geen puf om te koken. De laatste week ben ik echt veel meer moe dan eerdere weken.
Hebben jullie het ook steeds zo ontzettend koud!? Ik wel. Mijn borsten gaan op zulke momenten ook veel meer pijn doen, alsof er allemaal kleine naaldjes in zitten. Brrr.

Ik ga maar even in bad, denk ik. Of anders mijn pyjama aan met warme sloffen en een heerlijke trui.

Maandag weer echo, spannend hoor. Aan de ene kant denk ik: het zit vast goed, gezien de klachten. Maar aan de andere kant ben ik toch wel weer een beetje zenuwachtig. Zou dat ooit overgaan bij echo's?
Wat fijn, een goede echo! Super Padababa!

Ring: veel succes maandag! Komt vast goed...
quote:Ring1981 schreef op 12 december 2008 @ 20:15:

Maar aan de andere kant ben ik toch wel weer een beetje zenuwachtig. Zou dat ooit overgaan bij echo's?

Nee dat gaat nooit over volgens mij. Maar verheug je maar gewoon vast op het gelukkige moment ná de echo joh. Gaat manlief mee elke keer met de echo's?

Hier trouwens ook vandaag voor het eerst weer pijnlijke borsten/tepels. Idd als ik het koud heb. Hoopte dat het me dit keer bespaard zou blijven, maar helaas.... Bad staat al aan, daar gaat het van mij snel van over.
Ja, mijn vriend gaat elke keer mee. De vorige keer was hij er niet bij toen het mis bleek te zijn (omdat die eerdere echo toch ook goed was), toen had ik mijn moeder mee. Vandaar dat hij nu persé elke keer wel mee wil. Ik vind het alleen maar fijn!

Relax ze! (In bad!)

Zijn er eigenlijk meer meiden niet getrouwd? En hoe gaan jullie dat doen met kinderen? Bij ons krijgt het kindje de naam van mijn vriend. Trouwen willen we wel, maar eigenlijk vinden we het te duur voor de lol die we ervan denken te krijgen. Misschien is op een maandagochtend trouwen een optie, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer zonde (dat we dan geen bijzonder feest hebben gehad enzo). Ik weet het dus nog niet.

Ach ja, we kunnen ook gewoon het kind erkennen en dan verder zien. Alleen lijkt het me wel leuk dezelfde achternaam te hebben als het kind. Dilemma's... Dilemma's...
Ooohhh dat heel koud hebben herken ik super goed. Wordt er gek van en vriend ook . Ik zet de kachel elke keer hoger en hij elke keer lager. Ik heb minimaal drie lagen kleren aan en dan nog heb ik het koud. sAvonds in bed duurt het ook mega lang voordat mijn koude voeten en handen warm zijn. Ik wordt er gestoord van. Hoe zou dat komen? Is dat omdat je lichaam je energie nu ergens anders voor gebruikt ofzo?
Ik denk het. Geen idee!
quote:Ring1981 schreef op 12 december 2008 @ 20:43:

Misschien is op een maandagochtend trouwen een optie, maar aan de andere kant lijkt me dat ook weer zonde (dat we dan geen bijzonder feest hebben gehad enzo). Ik weet het dus nog niet.

Op maandag trouwen in een mooie, niet te dure, witte zwangerschapsjurk? Daarna een intiem etentje met familieleden en een paar vrienden. Gewoon heel klein houden en niet te duur maken? Wat vind je daarvan? Ik vind het er altijd zo romantisch uitzien, een zwangere bruid. Heel mooi vind ik dat.

Ik ben zelf 4 jaar geleden al getrouwd, dus dat 'probleem' hebben wij niet.
Ring, ik ben niet getrouwd maar heb een geregistreerd partnerschap waar de voogdij ook geregeld is en met een testament . We hebben precies dezelfde voorwaarden als bij een huwelijk.

Ik vind het zonde om zoveel geld aan een trouwerij uit te geven en geef het liever aan onze grote passie, reizen, uit. Maar ieder zijn ding hoor, een dag in het middelpunt staan enzo is natuurlijk ook bijzonder.

Dat ik niet dezelfde achternaam heb stoort me eigenlijk ook niet. Ik heb deze naam bij mijn geboorte gekregen en zal er wss ook mee dood gaan. Hij past bij mij en zal altijd van mij zijn. Ik hoef niet dezelfde achternaam te hebben om het idee om "bij de fam" te horen of om de verbintenis met mijn eigen kind te voelen of horen. Ik heb dat gewoon niet zo sterk. Ik vind het ook een goede zaak dat je tegenwoordig zelfs voor het kind de naam van de moeder kan kiezen. Maar ook hier geldt: ieder zijn ding, zolang je maar een keuze hebt is het al goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven