* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Hoi Mardjen, ja, ik had niet verwacht dat die steken werden veroorzaakt door de baby. Maar ik heb het gister gezien met eigen ogen! Ze ligt nu echt met haar kont helemaal in mijn bekken gedraaid en dat voel ik, mijn vel is helemaal gevoelig daarboven.

Achteraf voel ik haar dus al veel langer dan ik dacht!

Maar goed, wij weten natuurlijk ook helemaal niet wát we moeten voelen zo voor het eerst zwanger!
@ Chica, van harte gefeliciteerd! Een meisje! Hartstikke leuk voor jullie. Nu maar afwachten wat de volgende 20 weken echo's voor iedereen opleveren...

@ Coppie, fijn dat alles in orde is en dat je nu zeker weet wat je voelt. Leuk hoor.

@ Wyfke, leuke verrassing zo in de ochtend. Jakkes. Gelukkig is ze nog vrolijk en niet hangerig. Kan me voorstellen dat je even voorzichtig met haar bent. Helaas heb ik geen tip voor je...

@ Mardjen, dat gekke gevoel zou dan toch de baby moeten zijn? Fijn idee dat je het nu voelt!

Nog drie weken en mogen wij ook naar de 20 weken echo. Kan niet wachten!

Fijne dag, ook al is het somber februariweer!
Chica gefeliciteerd! Leuk hoor, nog een meisje!
Oh ja voor Jane

20 weken echo is 6 maart

Gaat weer verder met genieten van het feit dat we een meisje krijgen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica GEFELICITEERD!!!!!

Wat geweldig hè als alles er goed uit ziet!

En had jij ook niet zoiets van, wat een enorm verschil met de vorige echo?

Leuk joh een meissie!
gefeliciteerd aan degenen die hun echo hebben gehad!

ik word toch ook wel nieuwsgierig hoor, maar moet nog 2 weekjes wachten. gaat snel natuurlijk, maar moet toch nog even wachten..

erg grappig: ik krijg de laatste dagen steeds meer opmerkingen van mensen die ik zijdelings ken. Die merken allemaal op dat ik zwanger ben (en niet als in voorzichtig informeren, maar gewoon dat het heel duidelijk is). Buik is ook echt groot aan het worden, idioot dat ik nog niet eens op de helft ben! Hoop dat buik niet nog eens dezelfde hoeveelheid groeit de volgende 20 weken, dan kun je me echt omrollen!

nog steeds overal jeuk, gek word ik er van! misschien vanavond maar eens een bad met veel olie..

@Wyfke: zieke kindjes niet teveel geven natuurlijk, maar als ze weer vrolijk is en zelf wel weer wat wil, gewoon weer beginnen met een boterhammetje ofzo. je merkt het vanzelf kan ook iets eenmaligs zijn.

ok,ga weer even aan het werk (kamergenoot naar afspraak, dus kan ongegeneerd krabben!).
He hallo,

terug lezen lukt me door de griep niet volledig, maar iig voor degenen die al een echo hebben gehad:

Van harte gefeliciteerd!!!!
Sanloes: sterkte met de griep!

Chica: gefeliciteerd! Hartstikke leuk, nog een meisje!
Chica: wat leuk dat Anniek een zusje krijgt! En wat is het toch leuk om te weten wat het wordt he. Kon je het zelf ook zien? Ben ook zo benieuwd of wij het morgen te zien krijgen!

MissBR: ik krijg ook al een behoorlijke toeter. Stiekem vind ik het best leuk dat het nu al zo zichtbaar is, want de vorige keer duurde dat veel langer!

Met m'n dochtertje gaat het best goed. Ze heeft een tweede flesje opvolgmelk gehad en het blijft binnen allemaal. En nu slaapt ze alweer bijna 3 uur....het is een ontzettende slaapkop! Er zal wel weer een sprongetje aan zitten te komen want het blijkt dat ze op het kdv al een tijdje probeert om los te lopen (doet ze thuis nog niet) en dat zou natuurlijk weer een gigantische ontwikkeling zijn!
Alle meiden met een goed echo: van harte gefeliciteerd!!

Ik kom wel weer bijlezen en schrijven na de uitslag.

(het gaat redelijk goed hier hoor, blijven optimistisch)

Liefs Watever
Zelden zó opgelucht geweest. Zojuist belde het ziekenhuis. Zat (natúúrlijk) boven op de wc, telefoon lag beneden dus ik ben werkelijk met m'n rok op m'n enkels de trap af gestormd. Goed nieuws, volgens de mevrouw aan de telefoon. Uitslag van de punctie was helemaal goed. "En het geslacht?" wilde ik nog weten. Net wat we al dachten: een jongetje! Jane, mijn regeltje in de tabel kan dus blauw blijven.

Ik heb vervolgens in tranen m'n lief opgebeld (emotionele doos, lang leve de hormonen) met de tekst "ik huil wel maar ik ben echt héél blij!"

Gek hoor, wekenlang denken dat het een jongetje is maar de kans op een meisje was er natuurlijk nog steeds. En nu weten we het zeker. Definitief geen meisje. Maar ik weet niks van jongetjes! (heb alleen 2 nichtjes) Gezien z'n actie bij de punctie (rietje proberen te pakken) zal het wel net zo'n onderzoekend type zijn als z'n vader. Komt vast allemaal goed. Jongens wat ben ik blij!

Zo, op naar de 20 weken echo dan gaan we de rest eens bekijken!

Watever, ik hoop dat jij net zo'n goede uitslag krijgt als wij.
Heerlijk gevoel zal dat zijn Pippa. Hartstikke lekker voor je!

gefeliciteerd meid, geniet ervan. (Was inderdaad nog even nieuwsschierig naar jouw uitslag)

Liefs Watever
Yessss Pippa, wat een fijne uitslag. Beter kan niet, én het eerste jongetje is dus ook al gesignaleert. Van harte meid met beide. Nu maar lekker genieten.

Watever: Gaat het echt een beetje met je? Hoe lang nog bij jou tot de uitslag?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Pippa, gefeliciteerd met het goede nieuws. Het eerste jongetje in de rij!

Chica, leuk dat je weer een meisje krijgt.

Over een week weet ik het hopelijk ook.....
Wat een goed nieuws allemaal. Heerlijk hoor. Fijn dat de eerste 20 weken echo's bij Coppie en Chica goed waren. En Pippa die ook al weet wat het wordt! Ik moet inderdaad nog 2 weken wachten. Aanstaande zaterdag ben ik wel al 20 weken zwanger!

Sinds zondag schopt het kindje ineens echt heel vaak, wat een stoer gevoel is dat zeg. Echt 'tig plopjes na elkaar, net alsof hij/zij ligt te kickboksen, haha. En dan vooral als ik net in rust ben, zoals in de auto en op de bank. Zodra ik drukker wordt heb ik niet.

Ja, dit is echt wel gaaf!
Hey wat fijn, allemaal positiviteit hier!! En al bekend of het jongetjes of meisjes zijn, leuk leuk! Men ik kan bijna niet wachten... nog 16 nachtjes slapen en dan weten wij het ook
Chica, wat leuk zeg, een meisje!!! Geniet ervan

Pippa: fantastisch dat de uitslag goed was én dat jullie een jongetje krijgen!

Watever: sterkte nog met wachten...

Jane en Wyfke: veel plezier met de echo morgen!

Sanloes: lekker uitzieken hoor!

Ring: balen dat je zo lang moet wachten op je echo. Geniet van alles wat je voelt, da's ook een superfijne geruststelling, toch?

Nou, beetje een 'schreeuwerig' bericht met al die uitroeptekens, maar ik wens jullie dan ook allemaal het beste, hihi

Hier weinig nieuws: volgt na bezoek vk en bekkenfysio!
Het is een beetje jantje lacht Jantje huilt, Chica. De ene dag kan ik de hele wereld aan en het andere moment ben ik zo onwijs bang.

We moeten nu nog circa 2 weken wachten op de uitslag.
Super Pipa die goede uitslag en een jongetje, het eerste jongetje in de lijst.

Watever: fijn dat je even wat laat horen en helemaal fijn dat het (naar omstandigheden) redelijk met je gaat.

Chica ook al een goede echo, helemaal toppie! En weer een dame, wordt een echt meidenhuis bij jullie.

Ring: ik vind dat ook zo'n heerlijk gevoel en heb het inderdaad ook vooral in de auto of 's avonds op de bank als je rustig zit. Vind dit echt het allermooiste aan zwanger zijn, het is zo'n bijzonder gevoel.

Vannacht weer een heerlijke actie gehad, of eigenlijk gisteren. Ik moest bloemen bestellen voor een collega, die een andere collega vandaag zou overhandigen (ik ben dinsdags altijd vrij). Had haar nog gemaild dat ze bezorgd zouden worden en zo, wordt ik vannacht wakker en bedenk me dat ik wel de bestelbon heb klaargemaakt maar niet doorgemaild naar de leverancier Dan komen er dus ook geen bloemen. Dus ik zat om half 7 al achter de PC een mail te schrijven naar collega, dat de bloemen dus niet bezorgd werden. Lag ook echt niet lekker meer in mijn bed. Het was gisteren zo hectisch op mijn werk en dat schiet zoiets simpels erbij in. Lekker onnozel.
Watever wat een onzekere tijd voor jullie, ik hoop zo dat alles goed gaat!

Zo ligt alles zo dichtbij elkaar want een meisje voor Chica, wat leuk!

En Pipa een jongen, ook al zo leuk!

Jullie merken het al, voor mij maakt het echt niet uit!

Ga nog even lekker zitten vanavond, kom zo nog even buurten. Mijn hoofd is een zeef, ik kan echt even niks onthouden, sorry!
Yeah Chica, wat geweldig dat de echo goed was !

En gefeliciteerd: een zusje voor Anniek. Leuk (en praktisch) !

En....

Jaaaa, Pippa, gefeliciteerd met de goede uitslag van de VWP. Hèhè.... een hele zorg minder. En gefeliciteerd: een zoon !!!

Wat een goed nieuws hier.

Watever: sterkte met afwachten *knuf*.

Vanochtend is mijn buurvrouw bevallen van een meisje. Hun 1e kindje. Leuk om dat prille geluk te zien, hihi.

Morgen onze echo om 12.30 uur.

Brrrrrr...

Wyfke, jij ook succes morgen !!

What matters most is how you see yourself
Heerlijk Pippa! Fantastisch bericht! Leuk joh, een jongetje!

Whatever:

Hebben jullie trouwens last van rondvliegende hormonen? Ik heb de hele tijd ruzie met blogman. Ik vind hem zo fel en onredelijk. Maar hij zegt weer dat ie dat helemaal niet is, maar dat ik dat zo ervaar door de horrormoontjes! Pff... en eerlijk gezegd ben ik ook wel snel aangebrand nu. Wel lastig! Herkenbaar voor jullie?
quote:Jane 1973 schreef op 10 februari 2009 @ 20:00:

Morgen onze echo om 12.30 uur.

Heel veel succes!!!!!
Watever: wat duurt dat lang zeg, die uitslag.

Jane en Wyfke: veel plezier en succes morgen!

Coppie en Chica: gefeliciteerd met de goede echo's!

Pippa: ook gefeliciteerd met de goede uitslag!!

Ik ben net terug van de eerste yogales, ik vond het heerlijk. Voor ik zwanger werd heb ik poweryoga gedaan, elke week een uur. Dat wordt echter afgeraden als je zwanger bent en ik miste mijn uurtje zo! Het was vanmiddag echt als thuiskomen, zo lekker om weer intensief met je lichaam bezig te zijn. Het is best een actieve yoga, dus niet alleen zitten en liggen en ademen (haha) maar ook veel spieroefeningen.

Verder heb ik me vergist in mijn hoeveelheid verlof... Sorry dames, maar ik heb zo'n 8 maanden verlof (i.p.v. de 6 die ik eerder noemde). Ik was de zes weken vooraf even vergeten en had me nog vertelt ook.... Zwangerschapsverlof 16 weken, alle vakanties die daarin vallen erachteraan (8 weken) en dan nog 12 weken ouderschapsverlof. Onderwijs he? Best een beetje erg, zoveel verlof, maar ik kijk er nu al ontzettend naar uit. Ik vind het werken met bandenpijn en vermoeidheid best zwaar al.

Al wil ik dus ook niet teveel klagen, omdat ik weet wat voor cadeautje we gaan krijgen.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je je schuldig voelt ten opzichte van iemand die moeilijk of nog geen kinderen heeft kunnen krijgen?
anoniem_69815 wijzigde dit bericht op 10-02-2009 20:40
Reden: Wyfke vergeten
% gewijzigd
Nerwen: ik heb een directe collega die nu eindelijk zwanger is na 4 ICSI pogingen. Ze zouden eigenlijk 3 pogingen doen en dan was het over en uit. De 3e poging is door het ziekenhuis verkloot en toen kregen ze nog een behandeling van het ziekenhuis, eerst wou ze niet, maar toch gedaan en nu dus zwanger Ze was nog bezig met de behandeling toen ik het haar al verteld heb, vond het heel moeilijk maar zij is wel realistisch genoeg om het te relativeren. Het zal alleen toch steken denk ik als je zelf zo graag wil en het gaat allemaal niet zo als je gehoopt had.

Maar er zijn hier ook een aantal dames volgens mij die erg lang hebben moeten wachten, misschien dat zij er een andere kijk op hebben.

En wat heb je heerlijk lang verlof! Geniet er maar van. Ik ben de vorige zw.schap in totaal 9 maanden thuis geweest doordat ik in de ziektewet zat en had die tijd er echt heel graag na gehad.

Wyfke en Jane: Succes morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven