* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Sanloes, hier ook hartkloppingen! Wordt nu idd wel minder heb ik het idee, zoals anderen ook al zeggen maar zeker in het begin had ik het idee dat ik zou gaan opstijgen of zo...

Coppie, succes/plezier bij je echo!

Ik dacht dat die knoflookpers-omschrijving van Daphne Deckers was (krijgen we dan nu een discussie dat zij heel stom is - of juist niet? haha) maar ik weet het niet meer zeker. Wel fijn dat een aantal van jullie dat heel anders ervaren heeft!

Jane, wat een drama, 28 uur weeën en dan alsnog een ks. Daar was je mooi klaar mee. Ik heb nog geen idee wat ik me moet voorstellen bij de bevalling maar hoop dat zoiets me bespaard blijft. Maar ja, dat doen we natuurlijk allemaal.

Ik hoop dat ik vandaag door het ziekenhuis gebeld word maar het kan net zo goed donderdag pas zijn. Ga dus maar even wat afleiding zoeken!
Wat schrijven jullie weer veel zeg!! Ik begin elk berichtje met de opmerking dat ik het echt niet kan bijhouden. Ik lees wel alles.

@ Watever en Pippa: sterkte met het wachten op de uitslag.

Alle dames: veel succes met de 20 weken echo. Ik vind het ook zo spannend!!

Over BV/FV: ik wil graag BV gaan geven en ik hoop dat het ook gaat lukken. Ik ben van plan om naar zo'n korte cursus te gaan (3 avonden) en heb ook de tijd om het vol te houden, want ik heb erg lang verlof en neem daarna ook nog fulltime ouderschapsverlof op. In totaal iets meer dan 6 maanden.

Over bevallen: de vk heeft er nog niet naar gevraagd, maar ik neig nu naar het ziekenhuis. Geen reden voor, gewoon een soort van (schijn)veiligheid voor mij. Nu hebben we hier echt een super ziekenhuis waar ik ook een nachtje heb doorgebracht na mijn curretage en ik voelde me daar erg op m'n gemak.

Verder vandaag weer op controle geweest bij de vk. Kindje dook steeds weg voor de microfoon en toen ze zei dat hij/zij flink aan het bewegen was, voelde ik ook heel duidelijk die beweging. Nu weet ik het zeker. Ik denk dat ik 'm al een week of twee voel, vanaf week 16 ongeveer. Verder lag alles op schema.

Hartkloppingen heb ik ook eens gehad, best een raar gevoel. Ik zat zelfs gewoon rustig op de bank. Verder even langs de kwaaltjes: veel afscheiding, bandenpijn, honger de hele dag, huilbuien (sowieso huilen om niks), moe, moeite met een lekker slaaphouding vinden. Nou, dat valt mee toch? Ik probeer langs de kwaaltjes af te denken aan het doel en hoe prachtig het is dat we een kindje gaan krijgen. Helaas zie ik in mijn omgeving bij twee stellen die dichtbij staan dat het niet zo gemakkelijk is. Ga ik daar weer om janken....

Morgen ga ik met yoga beginnen, heb er zin in!
Leuk Nerwen, ik ben benieuwd hoe jij het vindt, yoga!

Ik ga werken, tot snel iedereen...
@Ring, ik zie dat je pas de 24e voor de echo gaat, dat duurt nog ff dus, spannend! Wil je weten wat het word?

@Ranja, na tillen is het het ergst is ook mijn ervaring. Tillen en bukken, dat doe ik dus nu zo min mogelijk en dat scheelt..
Coppie: Succes bij de echo!

En nu weer snel aan het werk.....
Coppie: Ben je al geweest?????? Vertel vertel. (Hoezo, nieuwsgierig )

Hier een goede nacht Ik hoefde er maar 1!!!!!!!!!!!! keer uit. Helemaal blij. Ik werd om half vier wakker zo van: huh ik heb 6 uur achter elkaar geslapen, wat een wonder.

Het nadeel was wel dat ik daarna niet meer in slaap kon komen. Mijn lichaam dacht waarschijnlijk: je hebt al 6 uur gehad, kom op opstaan.

Gelukkig is mijn presentatie van het accountplan aan de voltallige directie ook goed gegaan. Al stond ik daar met zwarte wallen onder mijn ogen, een net pak wat eigenlijk niet meer goed dicht kon door mijn buik en hersenen die aangetast zijn van de zwangerschap en niet meer op alle woorden kon komen Volgens mij hebben ze niks gemerkt, ik kreeg in ieder geval positieve feedback. Blij dat dat achter de rug is want het kost toch altijd veel energie aan spanning enzo. Ben ook helemaal uitgekakt nu.

Ik kan ook bijna niet wachten tot het morgen is en ik naar de echo mag.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica wat fijn dat het goed is gegaan! Veel plezier c.q. succes bij de echo morgen. Ik moet nog 2 weken wachten, jammer hoor! Het ziekenhuis heeft nog steeds niet gebeld, hopelijk dan morgen!

Coppie, hoe ging het bij jou?

Om nog even terug te komen op het BV-onderwerp: zo'n cursus zie ik niet zitten. De kraamverzorgster kan me toch ook wel leren hoe ik de baby moet 'aanpluggen'? Daar hoef je toch geen 3 avonden aan te besteden, of zie ik het dan weer verkeerd c.q. ben ik dan bot? (sorry!) Misschien komt het omdat ik het zie als een actie van de BV-maffia of zo. Want hoezeer ik het ook wil proberen, ik krijg echt brandende jeuk, rode vlekken en bulten van die types die alleen maar blijven roepen dat je BV MOET geven en dat FV slecht zou zijn. Alles om je een schuldgevoel aan te praten als je het niet wilt of het niet lukt, bah! (ik werd al lichtelijk geïrriteerd toen ik het tijdschrift van die BV-stichting of wat het ook is, las dat ik van de VK kreeg)

Ik denk dat ik voor mezelf nu maar eens een punt moet zetten achter dit onderwerp.

Ben trouwens vanochtend met mijn zusje gaan kijken bij een KDV. Het was zeker niet slecht maar het sterkt me wel in de overtuiging dat ik opvang toch liever wat kleinschaliger heb. Ik hoop dus echt dat de huidige regeling mbt gastouders wel blijft bestaan.
Zon cursus hoeft niet hoor Pippa. Ik had ook geen zin om mijn zuur verdiende vrije avonden daar aan te besteden. Ik vind dat eerlijk gezegd het werk van de kraamverzorgsters of van de verpleegkundige in het ziekenhuis. En ik heb toch 6 mnd BV gegeven en dat ging vrijwel goed. Ook zonder die cursus.

Dus als je niet wilt gewoon niet doen. Tja dat BV moet en FV slecht is, is klinkklare onzin. Echt pure onzin en dus niks van aantrekken. Maar, je moet inderdaad wel sterk in je schoenen staan want die BV maffia bestaat en is zeer hardnekkig. Door hormonen ben je ook nog eens zo vatbaar en onzeker over alles dat ze daar mooi op inspelen. Al moet ik zeggen dat verkopers in een babywinkel dat ook doen. Een aerosleep matras voegt echt NIKS toe. Laat je niet gek maken door zinnen als: U wilt toch het beste voor uw kind???? Het beste is nl niet altijd het duurste dus pas op.
Coppie, hoe is het?!

Chica, goed gedaan en veel succes en plezier bij de echo morgen.

Pippa, ik was ook geen cursus BV van plan, wist niet eens dat ze bestonden eigenlijk. Ik geloof dat er wel een voorlichtingsavond van de kraamzorg is, dus daar ga ik waarschijnlijk wel heen. Lijkt me meer dan genoeg, en dan moeten ze me het in de praktijk maar leren. En als het niet lukt, jammer dan!

Ik ga niet naar KDV's kijken omdat de wachtlijsten zo enorm lang zijn. Dat heeft hier totaal geen zin. Je mag blij zijn als er een plaatsje ergens is en dan jammer dat het niet helemaal aansluit bij je eigen wensen.

Ik merk sinds een week dat ik ook moet opletten met tillen. Vandaag met de boodschappen nog. Ik moet gewoon niet te veel en zwaar inkopen in mijn eentje.

Van hartkloppingen eigenlijk nog geen last gehad. Lijkt me niet echt prettig, maar als het erbij hoort is het ook weer niet zo erg.

Fijne avond allemaal!
Hoi meiden!

Alles is goeg gegaan met de echo!! Ik ben zo blij!

Geen één afwijking volgens de echoscopiste.

En ik maar denken dat ik de baby helemaal niet voelde, ik had al de hele ochtend (voor de echo) zo'n pijn rechts beneden in mijn lies, wat bleek nu, de baby haar voetjes lagen lekker te schoppen daar! De gehele echo bleef ze daar liggen dus wanneer ik een steek voelde zag je haar tegelijkertijd schoppen!

Hahaha, ongelofelijk! Ze lag lekker languit met haar duim in haar mond. En wat is ze gegroeid! Op de echofoto's die ik meekreeg past ze niet eens meer in z'n geheel op. Echt héél leuk allemaal.

Het is echt een opluchting dat alles oké is, vooral na al die enge gebeurtenissen in mijn directe omgeving.

Ik wens jullie ook allemaal heel veel geluk met deze spannende echo!

Chica jij alvast heel veel succes morgen!
@ Iedereen die het lezen niet kan bijhouden: ik ook niet!

Ligt mijn internet er 2 dagen uit, kan ik gelijk 2 volle pagina's bijlezen! Maarre... errug leuk, lekker veel gespreksstof.

@ Sanloes en Quintie: ik plas me ook helemaal suf. 4 keer per nacht is eerder regel dan uitzondering! Soms lig ik in bed en voordat ik dan in slaap ben moet ik soms wel 5 keer in 3 kwartier! Volgens mij klopt er niet zoveel van mijn blaas

@ Pippa: schreef jij nou dat je in bad wilde bevallen? Lijkt me ook erg relaxed... Ga ik a.s. donderdag ook eens vragen aan de vk!

@ Chica: wat fijn dat het met je dochter en jou (en waarschijnlijk ook met manlief) weer beter gaat! Houden zo

Veel plezier met de echo morgen!

Over BV: ik ga het wel proberen en het liefst zo lang mogelijk. Mijn zus adviseerde om een cursus te gaan doen. Ik heb me vanmiddag opgegeven voor een infoavond met een lactatiekundige en kan dan altijd nog besluiten om een uitgebreidere cursus te gaan doen.

Waar ik vooral géén zin in heb, is een zwangerschapscursus... Maar ja, misschien mis ik dan een hoop belangrijke info: ook maar eens aan de vk vragen!

Ik heb voor a.s. vrijdag een afspraak staan bij de bekkenfysio. Ik hoop dat ze me kan helpen met oefeningen. Ik heb 't idee dat 't niet alleen mijn bekken is, maar ook een beknelde zenuw in mijn onderrug (ben vorig jaar 4 keer door mijn rug gegaan: grote zwakke plek dus), waardoor ik pijn heb in mijn bil en achterkant van mijn bovenbeen. Daar wil ik heel graag vanaf!

Ik zie het schema zo snel niet boven mijn bericht staan, maar volgens mij zijn er meer meiden die morgen een echo hebben. Veel plezier!

Enne... Coppie, hoe was het?
Haha, mijn bericht kruist dat van jou, Coppie!

Fijn dat alles goed is! Geniet ervan
Yeah Coppie

Chica, jij succes en plezier morgen bij de pretecho.
Ik heb trouwens de vorige keer wèl een cursus BV gedaan en heb daar héél veel aan gehad. Ik heb veel geleerd over dingen die ik nog niet had gehoord of gelezen. Veel aanlegtechnieken behandeld en hongersignalen van je kindje besproken. Net als signalen over spruw en andere probleempjes.

Hierdoor ging mijn BV vanaf de 1e keer super en helemaal zelfstandig. Mijn 1e voeding legde ik Laura zelfstandig aan en de 1e nacht in het zh deed ik de voedingen ook alleen. De zusters konden het haast niet geloven en wilden me komen helpen met aanleggen, maar Laura lag al lekker te drinken, hahaha. Als ik op de verpleegkundige af had moeten gaan (die wilde Laura even héél hardhandig in (!) mijn borst duwen, grrrrr) had ik veel niet geweten. Gelukkig wist ik zelf beter dan zij hoe het moest.

Ik ben dus héél blij dat ik het wel heb gevolgd en kan het iedereen aanraden. Om de kosten hoef je het niet te laten, volgens mij was het iets van EUR 15,= voor 3 avonden.

Dusssss... wilde ik nog effe kwijt
Wow, ben je even een dagje aan het werk geweest en wat is er hier ondertussen veel geschreven!!

@Ring: gelukkig laat iedereen elkaar hier in haar waarde en ik hoop dat dat zo blijft! Iedereen weet toch wel hoe het zit met bv en fv en aan beide zitten voor- en nadelen.

MissBR: ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je geen bv gaat geven nu het de vierde is. En dat zware verantwoordelijkheidsgevoel begon bij mij ook erg te drukken toen ik eenmaal weer aan het werk was. Ik ben nog nooit zo vaak hysterisch en emotioneel geweest als toen Ik kon werkelijk niks hebben. Achteraf denk ik dat ik het mezelf een stuk makkelijker had kunnen maken door alleen nog de ochtend- en avondvoeding te geven zodat ik niet meer hoefde te kolven! Hele goede oplossing die Sanloes aandraagt!

Wow Nerwen, als ik 6 maanden verlof had dan wist ik het wel. Wat relaxed zeg! Ik heb 19 weken verlof en als ik dan naar de begin- en einddatum kijk lijkt dat zo kort

@Sanloes: Ik herken de hartkloppingen. Had het de eerste keer ook. Jij dus ook gevoeliger voor allerlei virusjes? Heb ik ook last van. Ben nu alweeeer verkouden en het duurt alweer ruim een week. Niets voor mij.

@Coppie: wat super dat de echo goed was! Wat zul je blij zijn.

Toen de echoscopiste me vertelde dat de placenta aan de voorkant zat dacht ik ook teleurgesteld dat het dan heel lang zou duren voordat ik beweging ging voelen maar dat viel toch mee.

@Ranja: goed dat je niet te veel afgaat op de ervaringen van je vriendinnen. Bij mijn vriendinnen was de bv ook een absolute ramp en ze doen net of het een wereldwonder is dat het bij mij wel lukte, maar ik denk dat de rampverhalen eerder en vaker doorverteld worden.

@Jane: hier ging de bv ook super. En zo'n cursus...ik heb zoiets van baat het niet dan schaadt het ook niet. Want ik had geluk met een dochter die het meteen begreep en goed dronk, maar hoor ook wel over baby's die dat niet hebben of steeds hun tong 'verkeerd' doen...

@Chica: fijn dat het weer beter gaat met Anniek! En veel plezier en succes morgen bij de echo!
Ik heb de vorige keer ook de BV-cursus gedaan en ook hier positieve ervaringen. Al moet ik wel zeggen dat dergelijke avonden nogal... hoe zal ik het zeggen... een hoog geitenwollensokkenniveau kunnen hebben. Daar heb ik voor mezelf een beetje doorheen geprikt en de dingen eruit gehaald die ik wel nuttig vond. Had wel mazzel dat ik een goede kraamverzorgster had, die wist ook goed waar ze mee bezig was. Dat hoor je ook wel eens anders!

Coppie gefeliciteerd met je goede echo!

Hihi, in bad bevallen... dat had ik de vorige keer ook gepland...ik ben er niet aan toegekomen... ik lag in bed en had weinig zin om eruit te komen. Nu mag ik deze keer van de VK alleen thuis bevallen als ik regelmatig ga plassen omdat ik de vorige keer vrij veel bloedverlies had waarschijnlijk door een te volle blaas. Dus dan ben ik toch al uit bed en naast het bad dus het zou zomaar kunnen dat ik het deze keer dan weer ga proberen! We hebben een vrij groot bad en dat was volgens de vk wel geschikt dus alles kan...

Loekie, als de bekkenfysio niet goed genoeg helpt probeer dan eens een osteopaat! Die kunnen ook echt wonderen verrichten bij beknellingen etc...

Ik moet nog weer aan het werk, tot later!
Yeahhhhh Coppie heeft gepost. Wat heeeeeerlijk dat alles goed was. Wat een opluchting. En wat schattig dat ze al aan het duimen was. Nu kun je echt lekker gaan genieten (als je dat nog niet deed). Super hoor.
Super Coppie dat de echo goed was.

Ik ben naar een BV-infoavond geweest, kostte geloof ik ¤ 2,50 en werd vanuit de kraamzorg gegeven bij de VK-praktijk. Vond het wel interessant, alhoewel de film die ze lieten zien wel erg ouderwets was. Dezelfde film nog een keer gezien op de afdeling in het ziekenhuis, om de tijd te doden. Maar ik had ook al veel zelf gelezen erover en vond dat vooral het grote voordeel achteraf. Bij een kraamverzorgster moet je altijd maar weer afwachten wie je krijgt en of het klikt en je er dan wel prettig bij voelt. Ik was wel blij dat ik zelf wist van hoe en wat.

Chica: fijn dat het weer beter gaat en je accountplan goed ontvangen werd. Heb je maar weer gehad. En succes morgen met de echo!
quote:coppie schreef op 09 februari 2009 @ 18:49:

Alles is goed gegaan met de echo!! Ik ben zo blij!

Geen één afwijking volgens de echoscopiste.

Yes!!!!!!!!!!
Ik wou nog wat toevoegen aan m'n vorige post maar toen liep de Vivasite helemaal vast, en GTST begon...

Hebben jullie al last van harde buiken? Ik las in één van m'n boeken dat ze nut hebben maar ik had er de vorige keer helemaal geen last van. Ik denk eerder dat ik me te druk maak want ik heb zoveel energie dat ik me overal overenthousiast op stort, zowel m'n werk als huishoudelijke klusjes!

Wisten jullie trouwens hoe duur die 20-weken echo's zijn? Ik wel want ik moet de kosten zelf voorschieten! En aangezien wij aan het einde van het salaris altijd nog een stuk maand over hebben moeten we nu ons spaargeld aanspreken. Ik vind het echt belachelijk, bij de meeste zorgverzekeraars declareren ze rechtstreeks maar bij de mijne dus niet.
quote:Wyfke schreef op 09 februari 2009 @ 21:25:

Wisten jullie trouwens hoe duur die 20-weken echo's zijn? Ik wel want ik moet de kosten zelf voorschieten! Ai! Geen idee hoe duur ze zijn en ook geen idee of wij dat moeten voorschieten. Ik hoop het niet!
Wyfke, ook bizar want als ik google op kosten 20 weken echo staat op ongeveer alle sites dat ze rechtstreeks declareren omdat het deel uitmaakt van het basispakket. Ben je mooi klaar mee, dat jullie wel zelf moeten voorschieten! Maar ik weet nu wel wat het kost, globaal dan. Bij een echocentrum in Utrecht rekenen ze 115,50.

Het is vandaag wel weer ultiem snertweer trouwens zeg! Helaas moet ik wel boodschappen doen, anders heb ik vanavond 3 blèrende poezen om me heen. Anders was ik mooi binnen gebleven...

En Jane en Meis, misschien moet ik er dan toch nog een keer over nadenken... ik ben alleen zo allergisch voor die geitenwollen sokken!
Hey Coppie wat een goed nieuws! Heerlijk zeg! Ik moet nog zo lang wachten voor mijn gevoel!

Maar die steken kunnen dus ook de baby zijn, aha.... Was zaterdag op een feeestje en na een gezellige motown danssessie inclusief hipppe moves kreeg ik toch pijn in mijn buik en bekken. Toen maar naar huis gegaan, maar dat zou dus ook echt kunnen dat de baby dat dus echt doet. Hmm..

Had vanochtend wel het gevoel dat iets wat ik steeds voel als ik op de fiets zit nu toch weleens de baby zou kunnen zijn, een soort aai aan de binnenkant van mijn buik. Heel gek!

Wyfke, wat raar. Heb ook een tijdje zo`n zv gehad, moest je alles voorschieten. Niet normaal! Hoe lang duurt zo`n 20 weken echo eigenlijk, ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ik vind het ook absurd dat ik het zelf voor moet schieten. De termijnecho kostte 35 euro en dat valt dan nog wel mee, maar het is wel irritant. Onze ha kan weer wel rechtstreeks declareren maar de tandarts ook niet. Grrr.

De echo duurt ongeveer 30 minuten en bij ons nog een kwartiertje langer omdat ze een dvd maken.

Ik moet er vanmiddag ook nog uit voor een paar boodschappen maar het lijkt me wel eng want er ligt een dikke laag natte glibberige sneeuw

Vannacht heeft onze dochter flink liggen overgeven en wij hebben niks gehoord dus zagen vanochtend pas dat ze in de bende lag te slapen. Alles zat onder. Ze is heel vrolijk vandaag en speelt ook gewoon maar ik geef eerst nog maar geen vast voedsel! Ze heeft wel opvolgmelk gedronken en dat blijft er gelukkig in. Iemand tips?
Jaaaaaaaaaaaa we zijn net terug van de echo. En we weten wat het is:

Het wordt een.........tromgeroffel................tadaaaaa

MEISJE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We zijn super blij dat Anniek een zusje krijgt. Verder zag alles er ook goed uit. Ze heeft niet helemaal in detail gekeken maar zo te zien waren er geen rare afwijkingen. Ze was verder super beweeglijk. Mijn placenta ligt aan de voorkant maar loopt niet helemaal door naar boven. En precies aan de bovenkant zitten haar voetjes. Ik had dus gelijk en voel haar inderdaad al schoppen.

Heerlijk zon bevestiging dat het allemaal goed is. Ik ga heerlijk op mijn roze wolk zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven