* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Lief van je. I hope so!!! (Maar dat heeft iedereen hier natuurlijk!)
Ik ga ook zwangerschapsgym doen maar dat is meer een activiteit voor mij. Die ene partneravond zegt nou ook niet zo heel veel voor m'n vriend. Vandaar dus ook nog haptonomie, dan wordt hij er meer bij betrokken. De kosten zijn wel een stuk hoger trouwens (maar nog te behappen), 40 euro per keer (in totaal 6 afspraken voor en 1 na de bevalling). En de hele zwangerschapsgym-cursus kost 30 euro, hahaha. Die prijs blijft lachwekkend.
Ja echt lachwekkend!

Yoga is ook nog goed te doen, 37 euro per maand. Er is elke maand een partneravond. Dat is net leuk, vindt mijn vriend. Na de bevalling organiseren ze ook nog terugkomdagen waarbij iedereen uit dezelfde uitgerekende periode wordt uitgenodigd. En ze organiseren ook babymassage. Lijkt me allemaal erg leuk!

Bij haptonomie moet ik aan Kluun denken: 'open van onderen!!!' (Iemand het boekje gelezen?) Maar een arts op mijn werk vond haptonomie juist heel fijn en niet zoals Kluun het voorstelt.

Wat ik zo las op het internet is dat het erg lijkt op yoga (qua contact maken en oefeningen) maar dat het individueel is. Klinkt in ieder geval ontspannen!
@ Pippa: ik hoop maandag te horen of ik een jongetje of meisje krijg en zal ook moeten wennen als het een jongetje blijkt te zijn. Iedereen in mijn omgeving is overtuigd ervan dat we een meisje krijgen. Dat is nu ook de reden waarom ik het wil weten. Op zich vind ik de verrassing ook leuk, maar het duurt nog wel heel lang! Ik vind het ook altijd erg leuk als er een meisje in mijn omgeving is geboren en ik kleertjes kan shoppen. Maar een jongetje is even welkom hoor.

@ Missy: leuk, een meisje

@ Chica, wat een gedoe op je werk. Ik heb het daar eigenlijk nog helemaal niet over gehad. Eerst maar eens afwachten of ik een vast contract krijg.

@ Ring: een vriendin van mij heeft iets vergelijkbaars als jouw collega meegemaakt. Bij de 20 weken echo bleek het kindje niet meer te leven.... En ook best slecht nieuws bij een collega. Zij is voor de tweede keer veel te vroeg bevallen. De vorige keer, bij 26 weken, is het uiteindelijk misgegaan. Nu is ze iets later bevallen en blijft het erg spannend

da's wel schrikken zeg, als je zoiets van een collega hoort!

@ Jojon: nog even geduld dus... maar wel leuk dat je op je werk kunt spieken.

@ Coppie: ik hoop dat het meevalt met twee liesbreuken... En gedoe op werk van je man dus.

@ Sanloes: beterschap!

@ de rest:
quote:Ring1981 schreef op 13 februari 2009 @ 12:13:

Bij haptonomie moet ik aan Kluun denken: 'open van onderen!!!' (Iemand het boekje gelezen?) Maar een arts op mijn werk vond haptonomie juist heel fijn en niet zoals Kluun het voorstelt.

Ik heb dat boekje ook maar moet het misschien herlezen want ik kan me die uitspraak niet herinneren. Wel dat die Mensendieckdame uit Amsterdam in Hoe word ik mama in Amsterdam Zuid die kreet gebruikte. Ik ben haar naam even kwijt maar ze heeft ook een boek geschreven. Titel is zoiets als "Duik in je weeën" of zo. Misschien ga ik dat boek ook nog lezen (een collega van mij heeft ooit zwangerschapsgym bij haar gedaan en heeft daar wel wat aan gehad) maar ik moet natuurlijk wel oppassen dat 3 verschillende richtingen niet contra-productief gaan werken. Want als ik dan ook nog wil bevallen in bad moet ik nog uitkijken dat ik geen kieuwen krijg als het lang duurt, hihi
Oh ja, Carita Salomé heet ze. Geloof ik.
O, misschien was het ook wel mensendieck hoor! Dat kan ook wel...
Dames, daar ben ik weer eens! Eerst ziek, toen druk en toen ook nog eens een paar dagen zonder internet.....

Ben nu al een hele tijd bezig om bij te lezen!

Fijn om te lezen dat de echo's goed waren! Heerlijk gevoel! Ook fijn dat je een goede uitslag hebt gekregen van de vwp, Pippa, Nu je echo nog, maar dat zal ook wel goed komen. Hopelijk komt Watever hier ook snel haar goede uitslag vertellen. Wat duurt het wachten lang he!! Sterkte!

Ontzettend balen, Chica, van je werkgever. Ook al denkt ze zoiets, dan zeg je dat toch niet? Onwijs onproffesioneel. Hopelijk loopt het met een sisser af, maar toch balen.

Sanloes, ook wij willen niet weten wat het gaat worden. Dat vonden we de vorige keer zo spannend en leuk. En iedereen heeft er wel een mening over. Er waren mensen die er stellig van overtuigd waren dat we een meisje zouden krijgen dat ik dat zelf ook was gaan denken. Had al een roze shirtje in huis, haha. Maar het werd toch echt een jongen!

En Pippa, moet gewoon even aan het idee wennen maar daarna wil je nooit meer iets anders, net als ik!

Loekie, ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt. Ik had er nog nooit van gehoord dat dit kon voorkomen bij een zwangerschap.

Sterkte!

Hier valt het gelukkig mee met de rug/bekken pijn. Ik moet alleen bepaalde dingen niet meer doen. Maar voor mijn werk moet ik wel veel tillen en daar ontkom ik toch niet aan. Gelukkig werk ik vaak om de dag dus heb ik een dag om te herstellen.

Hier wel veel last van de hormonen, helaas. Gister kwam manlief na een hele lange, drukke dag en ik kon niets anders dan zeuren over niks. Gelukkig laat hij me maar een beetje. Maar gister was hij natuurlijk ook gewoon moe. Maar het allerergste vind ik dat ik tegen zoon ongeduldig ben. Hij is enorm z'n grenzen aan het op zoeken en dat trek ik nu gewoon even niet. Daar baal ik echt enorm van. Vanmorgen hadden we weer een aanvaring. Toen ik hem op de creche afleverde was hij helemaal timide en hangerig. Ik kon nog net wachten met huilen tot ik buiten was. Ik heb het de leidster wel verteld en ik bel zo nog even of het goed met hem gaat. We hebben normaal nooit ruzie en nu een paar keer per dag......

We gaan morgen lekker een weekje naar de sneeuw. Ik heb er veel zin in! Manlief gaat skieen en dan kan ik hopelijk weer wat gezellige dingen met zoon doen. Ik voel me er echt rot onder.

Maar goed, dan zien jullie me weer een week niet. Succes voor de meiden die hun echo hebben. MvYara mag vandaag. Hopelijk komt ze even posten.

Ik ga koffers inpakken!!
@Chica: wat een vreemde reactie van jou baas! Jee, wat zou zoiets hard aankomen bij mij zeg, om te zeggen dat je geen hart voor de zaak hebt. Jij hebt juist hard voor de zaak als je een PPD probeert te voorkomen. Daar heeft je werk juist wel iets aan! Heel erg jammer dat ze niet wilde luisteren. Ik duim voor je dat ze straks wat milder zal reageren.
MissyMB: wat leuk zeg, een meisje! Gefeliciteerd!

Ring: wat een naar nieuws van je collega!

Coppie: heftig zeg, 2 liesbreuken Ik wens je echt het allerbeste toe. Hopelijk heb je er niet te veel last van.

Sanloes: heel veel sterkte met je oma! En gezellig als je ook mee komt hyven!]

Randy: veel plezier in de sneeuw. 'Fijn' om te lezen dat ik niet de enige ben die zo nu en dan loop te snauwen vanwege de hormoontjes. Dat alleen al stelt me gerust. Ik voelde me zo'n bitch! Maar blijkbaar lopen hier meer 'bitches' rond.
Het gaat mij ook niet lukken om op iedereen te reageren! Misschien kan ik dat compenseren door te vertellen dat mijn balkje in het schema roze gemaakt kan worden?

Ik heb ook toestemming gevraagd om lid te worden van de juli-Hyves trouwens.

Hi hi Blogbabe: ik durf bijna te wedden dat ik de grootste bitch ben hier!

Dat zal ik even illustreren met een voorbeeld....ik had vanmiddag een zwangerschapscontrole en alles was goed behalve de urine. Er zaten veel te veel witte bloedcellen in. Moet maandag dus opnieuw wat inleveren en dat gaan ze dan op kweek zetten als ze weer zoveel cellen aantreffen. Het zou kunnen wijzen op een blaasontsteking. Verder mag ik weer op voor een bloedonderzoek om het hb-gehalte en de werking van de schildklier te onderzoeken omdat ik aangaf dat ik veel moe ben. Toen ik weer thuiskwam vertelde ik het mijn vriend en kon het niet laten om eraan toe te voegen dat ik waarschijnlijk moe ben omdat hij mij onvoldoende uit handen neemt. Die kwam wel even aan. Nu moet ik wel zeggen dat wij heel veel discussies hebben over zijn en mijn aandeel in de huishouding omdat ik het wel eens zat ben dat ik altijd alles onthoud (oh ja, er zit nog was in de droger) en zie wat er moet gebeuren (vloer is vies dus stofzuigen) en het dan ook maar meteen doe. Want als ik het hem vraag heeft hij er meestal geen zin in of "doe het straks wel" en dan doe ik het liever zelf meteen.
Wyfke krijgt een meisjuuuuuhhhhhhh Jeeeeee, mocht je het nu wel vertellen dan? Leuk hoor een tweede meid net als bij ons. Had je een voorkeur eigenlijk?

Hahahah dat bitchy gedoe ken ik maar al te goed. Gelukkig is het nu een stuk minder bij deze zwangerschap maar de vorige was echt drama. Ik had geen kort lontje, ik had helemaal geen lontje. Zelfs hier op het forum kunnen ze erover meepraten Vandaar mijn motto. Ach, het hoort erbij en als ze er niet tegen kunnen is dat hun probleem. Moeten ze je maar geen reden geven om boos te worden

Ik heb nu veel meer dat ik sneller moet huilen. Echt ik jank om alles en ben echt een moeder weekdier geworden. Hoor ik "dochters"van Marco dan is het al janken. Ben vandaag echt snip en snip verkouden, half ziek, en heel veel aan het hoesten. Nou geheid dat ik dan moet huilen, want vind mezelf heel errug zielug

En zo hebben we allemaal wat Een nieuw mensje maken doe je ook niet zomaar even tussendoor (al wordt dat blijkbaar wel van je verwacht). Dat is een dagtaak en wordt helaas nog wel eens onderschat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Jaaaa, Wyfke een meid erbij !

Leuk, leuk.

Toch moeilijk om stil te houden?

Ranja, fijne wintersport !!
En weer een meid erbij!!!! Leuk hoor, Wyfke!
Haha Wyfke, dat heb je inderdaad niet lang voor je kunnen houden. Maar wij zeggen niks hoor...

De koffers staan gepakt, het huis is schoon en ik zit uitgeblust op de bank. Alleen morgen nog werken en dan 's avonds rijden.

Blogbabe, Loekie, Maria en Padaba, succes met jullie echo's volgende week!!
De roze balkjes zijn nu wel in de meerderheid hè? Ben benieuwd of de statistieken hier gaan kloppen!

MvYara heeft nog geen bericht geplaatst vandaag....ik hoop dat jij ook een goede echo hebt gehad!
Hoi meiden,

Ik zal even snel vertellen (knip/plak) hoe de echo was, kom dit weekend even uitgebreid reageren op iedereen!

We hebben vanmiddag de 20 weken echo gehad en we krijgen er een dochter bij. Ik vind het helemaal super leuk!, 2 meiden straks, lijkt ons heerlijk! Morgenochtend ga ik gelijk shoppen!

Nu het belangrijkste, de gezondheid...

Medisch gezien lag onze dochter er niet erg handig bij, heel veel dingen (o.a. profiel, achterste ventrikels, en de ligging vand e placenta) konden ze niet zien dus over anderhalve week krijgen we het vervolg van de 20 weken echo! Maar wat ze nu

wel konden zien was vrijwel allemaal goed. Behalve dat het linker nierbekken iets vergroot was, die mag maximaal 5mm zijn en hij was 5.9 mm dus daar mogen we in week 30 voor terug komen! Als het dan nog vergroot is, krijg ik nog weer extra echo's en kan het zo zijn dat ons meiske na de geboorte gelijk antibiotica moet krijgen, maar omdat ze het nu in de gaten kunnen houden heeft het waarschijnlijk geen vergaande gevolgen!

Hoewel we haar dus nog niet helemaal goed hebben kunnen bekijken, is er bij mij een 'pak zorgen' weggenomen. Ik voel me opgelucht en echt eindelijk op die (roze) wolk. Mijn vriend die vooraf geen stress had zoals ik (ben er zelfs ziek van geweest) vind het nu juist heel spannend. Vooral omdat ze die hersentjes niet goed hebben kunnen bekijken. Gelukkig mogen we 23 februari dus al komen voor het vervolg van de echo. Dan krijgen we ook de DVD mee, en wat leuke foto's want deze dame lag er ook voor de foto's niet handig bij, we hebben alleen een foto van het geslacht en van 1 voetje, verder kon ze echt geen leuke foto's maken, maar goed.

Het belangrijkste is dat het er goed uitziet én dat ik me opgelucht voel, ik ga nu snel naar bed, lekker dromen!

Gr. mvYara
Yeah weer een meisje. De meiden zijn in de overvloed. En ook al twee meiden strakjes thuis Mv, leuk hoor. Jammer dat ze er niet beter bij lag maar wel fijn dat je terug mag komen. En ze hebben waarschijnlijk de belangrijkste dingen wel gezien dus de volgende echo is dan alleen maar nog leuker toch?

Blog: Jij mag na het weekend en bent dus lekker de volgende.

Prettig weekend allemaal.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wat fijn mvYara, dat je nu toch op die roze wolk kunt gaan zitten. Tot zover ziet het er goed uit. En dat vergrootte nierbekken zegt mij niets, maar aangezien jij je geen zorgen maakt, zal het niet zorgelijk zijn. Jammer dat niet meteen alles te zien was, maar je mag snel terugkomen gelukkig.

En een meid erbij: whiehoeoeoeoe !!! Leuk zeg, 2 meisjes. Kunnen die lekker samen spelen over een tijdje.

Ik was zelf nog vergeten te vertellen dat ik ook terug moet komen voor een echo bij 32 weken, omdat de placenta nu een deel voor de uitgang lag. Dat kan nog bijtrekken en dat willen ze checken bij 32 wkn. Och... niet zo erg, een extra echo, hihi.

Ik heb een verschrikkelijke klotenacht gehad. Verrek van de bekkenpijn. Ik kon me niet omdraaien, wist niet hoe ik moest liggen enz. Om half 5 maar 2 paracetamolletjes genomen en toen zwakte de pijn iets af. Pfff, ik ga rustig aan doen vandaag. Kan niet anders. Gelukkig komt de hulp straks het huis schoonmaken, scheelt weer.

Maar iets leuks: morgen ga ik naar Les Misérables in Carré. Is iemand daar al geweest? Is het mooi?
Oh laat even weten hoe het was! En of jullie het goed zagen met wat voor kaarten. Vriend en ik willen ook nog wel maar ik weet niet welke stoelen eerste/tweede/weetikveel rang zijn en aangezien hij ooit voor Tarzan hele dure eerste rangkaarten had waarbij hij ongeveer de orkestbak in keek (okay, was ander theater maar toch) en vrij weinig op het toneel zag durf ik niet zomaar automatisch de duurste kaarten te bestellen. Want daarbij kun je er dus niet vanuit gaan dat je ook echt goed zit.. Hoop dat ik niet al te warrig ben met m'n uitleg, haha.

Oh ja, grappig, was gisteren weer even in de Hema (daredevil...) en heb daar een heel schattig donkergrijs broekje en aqua met donkergrijs shirtje gescoord voor de kleine. En bijpassende aqua sokken. Ik heb werkelijk géén idee of het nieuw was of dat het er tijdens mijn huilbui ook al hing, maar ik het gewoon niet zag omdat ik gefocust was op roze jurkjes met frutsels. Denk dat het laatste best wel eens het geval kan zijn!

De jongens zijn hier trouwens wel ernstig in de minderheid, ben heel benieuwd hoe de uiteindelijke verdeling wordt!

Fijn weekend allemaal!
Alle nieuwe goeie echo's: van Harte!!!

Ik zit net te bedenken: ik heb de 20 weken echo met de eerst uitgerekende datum pas met 21 weken, maar als ik de berekening daarna neem, dan pas met 22 weken. Dat is toch eigenlijk veels te laat? Of maakt dat niet zo veel uit?

In principe kunnen wij bij uitslag van de punctie natuurlijk ook het geslacht al navragen....maar wij twijfelen nog.

Ach je mag ook later terugbellen om het alsnog te vragen

Ik denk dat ik het gemiddelde van het aantal jongetjes omhoog ga halen: volgens mij is het echt een jongen. Maar ja, mijn vriend is er van overtuigd dat het een meisje is.

Fijn weekend allemaal!! Liefs Watever
Watever, ik ben vandaag ook 20 weken zwanger maar de echo is pas volgende week dinsdag. Met 21 weken en 3 dagen. Volgens de verloskundige moet het in principe tussen de 20 en 22 weken gebeuren. Maar volgens mij heeft dat meer te maken met het eventueel afbreken van een zwangerschap als het niet goed blijkt te zijn!? Ik moet daar zelf absoluut niet aan denken hoor. Maar in dat geval dat het echt niet ander kan moet het voor de 23 weken afgesproken worden en uiterlijk met 24 weken gebeuren...

(Jakkes, ik moet er echt niet aan denken...)

Wanneer komt je uitslag nou? Succes met wachten.
Waar ik de echo heb laten maken doen ze dat het liefst tussen 18 en 20 weken, vandaar dat ik dus al zo 'vroeg' mocht!

Ik was ook nog vergeten te vertellen dat tijdens de echo een vleesboompje gezien is in mijn baarmoeder. Ik hoef me er geen zorgen over te maken en de baby heeft er geen last van gelukkig. Ze heeft er een fotootje van gemaakt voor de ha.

Ik heb ook zin om een new born kledingsetje te scoren voor m'n tweede kleine meid! Zag zulke leuke setjes hangen bij m'n favoriete babyspeciaalzaak....

Wij gaan nu even een lekker fietstochtje maken in het zonnetje!
ow ok Ring, bij jou dus ook! Ik vind het sowieso verschrikkelijk laat met 20 weken om het te laten afbreken. Ik vind het nu al laat! Ik ben nu 17 weken zwanger en hoop niet dat ik voor die keuze kom te staan. Ik denk daar ook maar niet te veel aan.

Ik voel het ook al sinds de punctie, net of tie het er om doet zeg maar! Ik hoop in de loop van de komende week de uitslag te krijgen.
en nu vraag ik het maar eens. Wat is nou toch de HA? Is het de huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven