* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Wow jullie zijn allemaal op Hyves al net zo actief als op dit forum! Waar halen jullie de tijd vandaan???

Pippa: wat is het verschil tussen 3D en 4D? wij twijfelen nog over een extra echo. we hebben ons laten vertellen dat het tot de 28e week ongeveer goed mogelijk is dus als we wat willen moeten we zeer binnenkort een afspraak gaan maken.

Jane: klinkt heerlijk zeg, een auto vol spullen van Prénatal! En 20% korting kan inderdaad flink oplopen.

Ik wil de babykamer gaan sauzen, de muren zijn nu allemaal wit. Ik zat te denken aan lila maar dat vindt vriend helemaal niks. Roze vind ik té dus ik moet nog even op kleurtjesjacht.

Wie weet nog adresjes waar je kinderwagenmodellen van 2008 kunt kopen? Zijn er nog online winkels die ik niet ken? Ik vind de Quinny heel praktisch en lekker licht, maar de Maxi Cosi Mura 3-wieler lijkt me ook wel wat. Al ziet de laatste er weer wat logger en zwaarder uit of valt dat mee?
Het is hier totaal niet meer bij te houden, als je niet echt actief meer deelneemt! Nou ja iedereen die ik nog niet gehad had, gefeliciteerd met de goede echo's, zie dat de meiden voorstaan.
Even een egoberichtje hiero.

Sinds gisteren heb ik best wel last van buikpijn, vanochtend was het zo naar dat ik zodra ik op het werk was, maar weer naar huis ben gegaan. Ik voelde me er niet lekker bij en heb met de vk gebeld. De assistente zou iemand terug laten bellen en ondertussen moest ik maar lekker gaan zitten met een kruik ofzo tegen mijn buik.

's Middags belde de vk terug, heleboel vragen. Intussen maakte ik me zo ongerust dat ik aan de telefoon spontaan in huilen uitbarstte (de 10e keer vandaag). Ik mag vanmiddag even langskomen. En ik moest even langs de ha om urine in te leveren. Meteen gedaan maar en ondanks dat het geen ochtendurine was: bingo: blaasontsteking. Vandaar dat ik me ook zo naar voel.

Ik heb hier nu voor 10 dagen pillen liggen en lig weer lekker op de bank. Zodirect nog even naar de vk, maar ik ben wel wat meer gerustgesteld nu. Pfoe, die hormonen zorgen ervoor dat de ergste senario's aan je voorbij trekken. (of heb ik dat alleen?)

Morgen blijf ik thuis (zei de vrouw die ALTIJD werkt, al valt ze half dood neer). Kan ik hier ook eens lekker meelezen en posten.
Nerwen, wat vervelend! Beterschap meid! Heb verder niet zoveel te melden. Ben moe en ga zo naar huis (zit nu op mijn werk). Collega's hadden vandaag al een beer gekocht met een roze strik erom nav de echo van gisteren. Zo leuk!
quote:Nerwen schreef op 17 februari 2009 @ 15:13:

Pfoe, die hormonen zorgen ervoor dat de ergste senario's aan je voorbij trekken. (of heb ik dat alleen?)

Nee dat heb ik ook! Normaalgesproken niet hoor, maar nu ik zwanger ben zie ik overal beren op de weg. Dat zal vast voor meer van ons gelden dus je bent echt niet alleen!
quote:Wyfke schreef op 17 februari 2009 @ 14:12:

Wow jullie zijn allemaal op Hyves al net zo actief als op dit forum! Waar halen jullie de tijd vandaan???

Pippa: wat is het verschil tussen 3D en 4D? wij twijfelen nog over een extra echo. we hebben ons laten vertellen dat het tot de 28e week ongeveer goed mogelijk is dus als we wat willen moeten we zeer binnenkort een afspraak gaan maken.

Nou, ik werk op dit moment niet dus ik moet m'n dagen toch vullen...

En wat ik begrepen heb is 3D een stilstaand beeld (foto dus) en 4D een bewegend beeld. Op de site van het echocentrum waar wij naartoe gaan staat het volgende:

Indien je kindje in een goede positie ligt kunnen er 3D foto's en een 4D filmpje worden gemaakt. 3D refereert aan de derde dimensie, zodat het beeld diepte krijgt zoals op een foto. Daarom kun je met een 3D echo de vorm van het gezichtje zien. 4D (real time 3D) zijn opeenvolgende bewegende 3D beeldjes en lijkt daarom meer op een filmpje.

Vergeleken met de traditionele 2D scan geeft de 4D scan meer inzicht van wat er allemaal in de baarmoeder gebeurt en is het ook mogelijk om levensechte details van de foetus te zien. Zeker in een later stadium van de zwangerschap kun je zien dat een foetus dezelfde gedragingen vertoont als een pas geboren baby. Met 4D echo technologie kun je een kindje soms zien glimlachen, gapen of zien duimzuigen.

Ik hoorde van een collega dat zij soms echt de beelden die ze op de 4D-echo had gezien, herkende in haar dochter na de geboorte. Lijkt me heel grappig.
Padababa: gefeliciteerd met je goede echo !!!!

(ik ben wel héél nieuwsgierig naar het geslacht hoor. Ik gok op een jongen ).

Nog geen nieuws van Loeki hè? Morgen dan maar.

Nerwen: goed dat je aan de bel hebt getrokken hoor. Beterschap !
Nerwen; helemaal goed dat je voor jezelf kiest. Niet schuldig voelen, je hebt nu de verantwoordelijkheid voor die kleine in je buik en niet meer alleen voor jezelf.

Ergste scenario's : Dat heb ik nu ook met de economische crisis. Misschien ligt het aan mij maar maak me best een beetje zorgen om midden in deze crisis een tweede kindje te krijgen en dat mijn baan zo slecht loopt en bedrijf van vriend ook al de crisis merkt. Ik wordt ook gek van de media die niets anders kan doen dan slecht nieuws melden. Bleeehhh wil ik helemaal niet horen.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Hoi meiden, gefeliciteerd met jullie goede echo's.

Ben zo blij te lezen dat ze allemaal goed zijn!
Thanks Coppie! Ik merk dat ik zoveel lieve mensen om me heen heb. Ik word er helemaal warm van! Vandaag op m'n werk was iedereen zo lief en enthousiast en ze wilden allemaal de echo-foto's zien en feliciteerden met 'een meisje'. Ik had echt zoiets van: hallo, het kind is er nog niet hoor! Echt heel leuk! Ik begin het nu geloof ik pas echt te beseffen ofzo.
plaats even snel een hallo tje, omdat ik anders over de uiterste houdbaarheid van een maand heen ben, haha...

Het is niet bij te benen idd, en ik ben erg druk met klussen!

Volgende week betere tijden!

Iedereen succes met de echo's (ik moet nog zoooo lang wachten... en dat terwijl ik het klus en vakantietechnisch zelf zolang naar voren geschoven heb.. stomstom!)
[quote]Jane 1973 schreef op 17 februari 2009 @ 19:49:

[fgcolor=#FC0808]Padababa: gefeliciteerd met je goede echo !!!!

(ik ben wel héél nieuwsgierig naar het geslacht hoor. Ik gok op een jongen ).

Zou wel goed zijn voor het evenwicht hier in elk geval, het begint wel erg roze te worden.
Nerwen: doe maar even kalm aan, hopelijk ben je die blaasontsteking snel weer kwijt en voel je je weer helemaal toppie. Ik ben normaal ook heel nuchter, maar veel gestresster over de zwangerschap. Komt ook doordat je er zo weinig invloed op hebt denk ik, je moet maar afwachten en kan zo weinig controleren.

Ten aanzien van de kredietcrisis heb ik dat dan weer helemaal niet, maar goed man en ik hebben allebei redelijk zekere banen op dit moment (voor zover je daar iets van kan zeggen). Kan me wel voorstellen dat als je werk iets lekkerder loopt of je in een sector zit waar de echte klappen nu al vallen dat het anders is. Wordt inderdaad ook helemaal gek van die doemdenkerij in de media, net of ze mensen de cirsis ook aan willen praten. Alsof dat helpt.
Ja precies! Dat stoort me zó ontzettend, iedere nieuwsuitzending begint met de crisis en hoe slecht het wel niet gaat. Sorry hoor, maar als ik in het weekend in welk winkelcentrum dan ook om me heen kijk merk ik er vrij weinig van. De mensen kopen zich suf! Je zou denken dat de regering en de media begrijpen wat de term 'self fulfilling prophecy' inhoudt, maar ze doen wel heel erg hun best om hun gelijk te halen als ik al die berichtgevingen zie en hoor. Ik ben altijd blij als ik een positief stukje lees. Misschien is het heel naïef maar ik ga er vanuit dat ik wel weer aan het werk kom als mijn huidige contract is afgelopen. Voorlopig zit ik tot 1 oktober betaald thuis en voor daarna zijn er al zakenrelaties die hebben gezegd dat ik vooral moet komen praten als ik weer aan de slag wil. Laten we hopen dat ze dat ook nakomen want door al die deprimerende berichten begin ik langzaam toch ook een beetje beïnvloed te raken. Bah!

Ring heeft zich volgens mij al een tijdje niet meer gemeld. Gaat het met je of maak je je heel erg druk door wat je collega is overkomen?
Ja hoor ik val weer in de prijzen. Een ooronsteking deze keer. Meeeen wat doet dat pijn. Straks meteen naar de HA, zal wel AB kuur worden. Kom maar op met dat spul want dit is niet te harden.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
pff dames, ik moet even zeuren hoor. Heb enorme huildag. Gisteren ruzie met vriendlief, over stomme dingen en slecht geslapen (niet daardoor, maar door jongste zoon die steeds wakker werd).

nu vandaag kan ik alleen maar huilen (en da's niet handig op je werk). word erg moe van mezelf. zou wel iemand de schuld willen geven, maar helaas..

nou ja, moest ik even kwijt. gaat morgen vast weer beter. gewoon een off-day zullen we maar denken.

en wb die crisis. helemaal mee eens: belachelijk hoe groot het gemaakt wordt, ja zo worden mensen vanzelf onzeker. Niet aan meedoen en lekker blijven consumeren (al die baby-tjes moeten tenslotte mooie spulletjes toch?)
Oei ik denk dat hier wat positieve straaltjes nodig zijn voor alle kwaaltjes, klachten, tranen en alles wat nog meer ellendig is. Klaar? Daar komen ze hoor!!

Nou maar hopen dat het snel beter gaat met iedereen hier!!

Bij mij gaat alles vandaag eigenlijk wel redelijk goed. Vanmorgen goedgekeurd bij de verloskundige en heerlijk naar het hartje liggen luisteren daarna eindelijk het verlossende bericht dat de aanvraag van mijn uitkering rond is (heeft ook weken geduurd) ennn ik mag volgende week eindelijk ergens op sollicitatiegesprek. Nu nog maar afwachten hoe ze mij vinden (zwanger en wel) maar goed... tis een eerste gesprek in al deze tijd dus ik blijf positief denken.

Ik ben benieuwd hoe het met Loeki's echo is gegaan!
quote:MissBR schreef op 18 februari 2009 @ 11:18:

pff dames, ik moet even zeuren hoor. Heb enorme huildag. Gisteren ruzie met vriendlief, over stomme dingen en slecht geslapen (niet daardoor, maar door jongste zoon die steeds wakker werd).

nu vandaag kan ik alleen maar huilen (en da's niet handig op je werk). word erg moe van mezelf. zou wel iemand de schuld willen geven, maar helaas..

nou ja, moest ik even kwijt. gaat morgen vast weer beter. gewoon een off-day zullen we maar denken.

Aaah wat zielig. En herkenbaar! Hou je er maar gewoon aan vast dat het morgen wel weer over is. En vandaag mag je je dan lekker zielig voelen. Wel balen dat je moet werken maar misschien kun je een uurtje eerder weg of zo, als je collega's zien hoe zwaar je het vandaag even hebt? Haal dan iets lekkers en ga als je kunt in bad of zo, of zorg voor een klein beetje me-time. Maar misschien slaat dit ook helemaal nergens op omdat dat helemaal niet kan als je al een kindje hebt rondlopen... Hoe dan ook:

En Chica: oorontsteking is verschrikkelijk. Heb het als kind ongeveer elke winter gehad en dat was een drama dus hopelijk knap je snel op!

Nog iemand een knuffel?
ja dank je wel Pippa. Heb inmiddels een heerlijke brownie op en het gaat iets beter (hoewel: net nog ruzie via email met lief). vanavond een bad is een goed idee, als alle mannen in bed liggen, gaat moeders even plat onder het warme schuim!
Hé ladies,

Eindelijk even kans om te posten, zij het vanaf de pc van mijn ouders. Ben vandaag niet gaan werken i.v.m. huil3daagse, waarvan ik dus nu hopelijk op de laatste dag zit: pijn in m'n kop, in m'n bekken, m'n rug en ben daardoor zoooooo moe!

Heb vandaag tot half 1 geslapen, moet vanmiddag naar de fysio en overweeg om wat minder uurtjes te gaan werken.

Kom ik dus net bij mijn ma binnen, zij verbaasd dat ik ineens voor haar sta en zonder mijn hele verhaal aan te horen (over dat ik me zo ellendig voel en waarom ik een dagje thuis ben) krijg ik alleen maar ongevraagd advies (dan moet je dit doen en dat niet, bladiebla). Ik kan wel weer gaan janken zeg! Voordat ik naar boven ging, vroeg ze nog wel even of we nu weten wat het is en waarom zij het niet mocht weten. Lekker hoor!!! Ik ben echt pissed. Toon eens wat meer interesse, zeg!

Sorry, 't moet er even uit

Maar de echo was GOED! Echt zo bijzonder zeg!

Dit keer zaten we nog niet eens 1 minuut te wachten en we waren al aan de beurt Zo hoort 't!

We hebben gezien wat het is, maar dat ga ik hier niet posten. Voor de omgeving houden we het ook nog even geheim, maarre... 't volgt vast nog wel op Hyves.

Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, ik ga weer naar huis voor ik hier in janken uitbarst.
Knuffels voor MissBR en Loeki

Loek, wel fijn dat je echo goed was !!! Jeuj. Ik zal er een geel balkje van maken
Oh ja...

*strenge modus aan*

Tingeling, Bebeyyo, Jeanelle, Dufty, South en Tsara: meldplicht, anders verloopt jullie 'lidmaatschap' .

*strenge modus weer uit*
ha! iemand die ook alleen maar kan huilen, jammer voor jou Loeki, maar ik vind het wel even fijn dat ik niet de enige ben. En wat kunnen moeders soms STOM reageren he? ik herken dat helemaal!

sowieso snapt niemand dat er geen (echte) reden hoeft te zijn om zo'n huildag te hebben. erg lastig. daardoor ga ik dingen bedenken die heelmaal zo erg niet zijn en die worden dan ineens weer veel te belangrijk. (snappen jullie m nog?)

erg fijn wel dat de echo goed was, ik word wel steeds zenuwachtiger voor komende dinsdag..

ok, ga nog even 'werken' en op tijd naar huis vandaag
Ik ben er nog wel hoor, zo lang geleden was het toch niet dat ik me meldde hier?

Wel lief dat jij (Pippa) je zorgen maakt of het komt door de situatie met mijn collega. Natuurlijk hakte dat er in. Maar... Het leven gaat ook door, heel cru gezegd. Morgen naar de verloskundige en dinsdag de echo. Ik vind het spannend, maar niet overdreven hoor. Ik denk dat iedereen wel die spanning voelt voor de 20 weken echo.

Ik had gisteren ook een emotioneel-om-niks-avond. Het was loeidruk geweest op mijn werk, ik had nog geen zin in koken, zat me net te verheugen op een moment op de bank toen mijn vriend binnen kwam. Een uur te vroeg. Moest ik ineens huilen omdat hij een uur te vroeg was en ik nog eten moest koken!!! Erg toch? Maar... De schat heeft voor mij gekookt en mij lekker verwend. Kerels kunnen soms toch zo lief zijn he? (Alleen jammer dat hij Kluun er steeds bij sleept... Vindt 'ie zo grappig! 'Kluun had gelijk!!!' AAARGH!)

En verder...

O ja, er zijn weer een aantal echo's geweest! Wat heerlijk dat ze allemaal goed waren. Fijn!!!

Ik ben kwijt of ik verder nog wat had of niet. Zwangerschapsdementie, vrees ik.

Kom me morgen nog wel even melden, na de verloskundige. Lekker een dagje vrij, daar heb ik nu al zin in!!!
quote:Ring1981 schreef op 18 februari 2009 @ 20:48:

Ik ben er nog wel hoor, zo lang geleden was het toch niet dat ik me meldde hier?

Even teruggelezen... Het was afgelopen maandag. Is het zo erg met mijn forumverslaving gesteld dat mensen al ongerust worden als ik een hele dag niet online ben?

Geintje hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven