* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Oh meiden, nog een klein maar belangrijk vraagje.

Ik heb sinds gisteravond een paar aften op m'n tong zitten. Zo ongelofelijk pijnlijk!

Heeft iemand tips hoe ze minder pijn gaan doen en snel verdwijnen?

Alvast super bedankt!!!
He dames, wat is er een boel geschreven.

Bij mij is de ergste misselijkheid over (nu 11 weken). Erg prettig, maar nog wel steeds moe. Ik zie er ook erg moe en bleek uit en dat heeft me al bij een aantal mensen ' verraden'. Heeft iemand anders dat ook?

Wij doen wel een combitest en ik krijg donderdag de 18e de echo en ook bloedprikken. Bij zoontje ook gedaan, en toen gunstige uitslag. Altijd moeilijke keuze, maar dit voelt voor ons goed.

Mijn buik valt nog steeds erg mee. Hij is wel ietsje dikker maar is nog makkelijk te verbloemen. Zo lang als mogelijk wil ik positiekleren uitstellen. Tip trouwens, bij de bijenkorf hebben ze nu heel lekkere zachte katoenen jurkjes (van de bijenkorfcollectie) in de aanbieding. Zijn leuk voor nu, maar ook met buik van paar maanden.

Ik ben geen ervaren forummer en ik vind het moeilijk om op iedereen persoonlijk te reageren. Maar jane, top dat je schema zo goed bijhoudt en jojon... ik weet niet wat je tegen aften kan doen (spoelen met iets misschien?).
Jojon, bij de apotheek hebben ze vast wel een spoelmiddel voor je. Zij kunnen je ook vertellen of het mag bij zwangerschap. Ik gebruikte vroeger toen ik nog thuis woonde mirre tinctuur... SMERIG! Maar het hielp wel. Weet niet waar het te koop is. Chloorhexidine helpt ook goed. Of misschien 'simpel' mondwater, bij elke supermarkt te koop?

Bijzonder, dat je met Kerst 12 weken bent. Ik dus iets eerder, neemt niet weg dat het groot feest wordt met Kerst als alles dan nog goed gaat. (In plaats van treuren, omdat ik dan uitgerekend zou zijn. Ben ik blij dat ik voor die tijd weer zwanger ben geworden!)
Hey allemaal,

Missy: ik vind het ook niet te doen als je met zo veel bent om op iedereen te reageren. Denk ook dat iedereen dat wel begrijpt.

Wij doen ook geen combinatietest, wel de 20 weken echo. Hier helaas de vorige zwangerschap daarop geen goed bericht, dus zie er nu best wel tegenop maar weet ook dat als het bij Padaboy niet goed had uitgepakt we er in elk geval op voorbereid waren geweest en in het goede ziekenhuis. Het omgekeerde lijkt me veel erger dat je van niets weet, bijv, thuis bevalt en dan blijkt dat er van alles mis is wat je had kunnen zien op de echo.

Fleurtje: ik heb inmiddels ook 2 echo's gehad. De eerste echo was wat onduidelijk, toen zou ik 7 weken zijn. Een week later bleek op de meting dat ik toen pas 7 weken was. De innesteling kan je nu eenmaal niet volledig zeker bepalen, ook niet met temperaturen of zo. En het is nog zo klein dat een aantal dagen verchil er al snel in zit. Zolang de arts zich geen zorgen maakt zou ik dat ook niet doen.

Kleine man ligt hier nu op bed. Hij werd vannacht al wakker met een poepluier en dat gebeurd nooit. Vanavond koorts en hangerig. Met zetpilletje in bed gelegd en nu slaapt hij gelukkig, ik ga maar vroeg op bed want wie weet wat meneer vannacht uit ga spoken.
quote:maria52 schreef op 10 december 2008 @ 18:02:

Blog, had je de echo bij de verloskundige? Goed nieuws! Ik ga volgende week donderdag naar verloskundige maar die kan zelf geen echo's maken. Dus ik vrees dat ik pas bij 20 weken er één krijg. En jij?Ja, dat was bij de vk. En de volgende is ook pas met 20 weken, hoor!
quote:fleurtje4 schreef op 10 december 2008 @ 18:06:

Even een korte vraag (ik hoef niet in het schema hoor)

Alleen volgens de echo ben ik 6w3dgn ipv 7wkn 2dgn. De arts maakte zich hier totaal geen zorgen om en ik begrijp ook wel dat 1mm verschil bij het meten (meetfout..) een aantal dgn scheelt. En ook dat er vertraagde innesteling geweest kan zijn. Hopelijk kunnen jullie me een beetje geruststellen...........Ik ken een aantal meiden die dat ook hadden. Die maakten zich ook zorgen. Zo van: oooo, hij/zij ligt achter qua groei. Maar dat is echt allemaal goed gekomen. Niks om je zorgen om te maken dus! Enneh... je mag best in het schema, hoor! Juist gezellig! Hoe meer zwangere zielen, hoe meer vreugd!
Nou, vandaag dus voor 't eerst bij de verloskundige geweest! Een hoop blabla én eindelijk de zo gewenste verwijskaart voor een echo (dat doen ze dus niet in hun eigen praktijk).

Ik heb héél lief rekening gehouden met de vakantie van mijn man en de 1e echo-afspraak op maandag 29 december gemaakt, terwijl ik ook een week eerder al had gekund! Ach... dan zien we gewoon een beetje meer mens

Over de hoofdpijn: dat is gelukkig nu over!

Over het dikker worden: mijn BMI is 27,nog wat en de vk stelde voor om een diëtiste in te schakelen, omdat ik erg tegen het dikker worden opzie (eetprobleem gehad paar jaar geleden en 20 kilo lichter geweest, dus voel me nu al errug huge).

Zijn er meer meiden die eigenlijk wat te zwaar zijn? Hoe gaan jullie daar mee om?

Ik eet verder gezond en beweeg genoeg én ben tussen m'n oren veeeeel gezonder dan een paar jaar geleden... nu voel ik me toch best rot dat ik nu al te zwaar ben, terwijl ik juist zo blij ben dat m'n (niet-)eetobsessie weg is.
Hello Dames,

Even over de aften, mijn lief heeft regelmatig aften. Kreeg het advies van de tandarts om te poetsen met blauwe zendium en inderdaad is echt veel minder! En natuurlijk veel vitamines eten, maar dat doen wij eigenlijk altijd al. Die vitamine C tabletten neemt hij ook wel extra als hij aften heeft, is meteen goed voor je ijzeropname las ik in het boekje van het voedingscentrum

Loeki, mijn BMI is ruim boven de 30. Wordt hoogstwaarschijnlijk ook wel een medische indicatie voor ziekenhuisbevalling, wat ik overal lees. Ik ben sinds drie maanden onder controle bij een dietiste, wilde afvallen juist met het oog op zwangerschap en kindje. En nu ben ik al zwanger! Ik blijf ook tijdens de zwangerschap onder controle (heerlijk om de laatste keer te horen dat ik niet zo hard af moest vallen , weer eens wat anders... ) Ik heb wel een boekej bij het voedingscentrum besteld over voeding tijdens je zwangerschap, vond ik ook nog wel wat toevoegen aan wat ik al aan info van de dietiste had. En ik heb een hele leuke dietiste dus blijf gedurende zwangerschap zeker onder controle en daarna dus ook weer om af te vallen denk ik. Maar dat zien we dan wel!

Eerst die echo maar eens goed!

Volgens mij is onze 12 weken grens met oud en nieuw, ook superleuk vind ik! Maar eigenlijk is die 12 weken grens sowieso leuk, ook al is het 21 november oid.
Voor Jane, mijn echo is dus 17 december!
Padababa en Pippa: succes vandaag met de echo!!!
Volgens mij schrijven hier een aantal mensen die in het onderwijs werken (dacht ik). Vraagje: hoe hebben jullie het aan je klas verteld? Of hoe gaan jullie dat vertellen en wanneer? Ik zoek eigenlijk iets leuks om te trakteren. Ik heb al roze en blauwe m&m's gevonden. Maar, omdat ik voor 2 klassen sta, vond ik dat toch een beetje te duur worden. Iemand een leuk idee?
Ik had destijds net voor de bevalling iets leuks gemaakt om te trakteren in het zh ipv beschuit. Misschien is dit een idee voor je:

Hele goedkope "ijscups" (van die ronde chocolaatjes met zo'n ribbeltjespapiertje erom), koop je oa bij de Wibra maar ook wel in de supermarkt denk ik. De bovenkant ervan even smelten boven een pannetje kokend water. Dan die gesmolten bovenkant even in een bordje met muisjes duwen. (in mijn geval roze, jij kan nu roze en blauwe door elkaar doen). De muisjes bleven goed zitten toen de chocola weer hard geworden was en het zag er heel leuk uit (en het was ook nog lekker!).
Hey Blog,

Ik ga in de kerstvakantie kleine cakejes bakken en dan glazuur erop en roze en blauwe muisjes dopen. Leek mij makkelijk, goedkoop en leuk eruit zien! Zag het in het magazine wat ik van Moeders v. Moeders kreeg volgens mij. Misschien doe ik het trouwens pas in februari, ligt er een beetje aan hoe ik me voel. Dan bak ik die cakejes natuurlijk niet in de kerstvakantie

Voor de collega`s wilde ik het eerst ook doen, maar bak liever appeltaart voor bij de vergadering, is lekkerder
Oja en ik ga de dvd van MvM bekijken via mijn digiboard, maar ik heb ook redelijk oude leerlingen (16 tot 18 zmlk) dus daar kan dat ook wel bij (meteen mooie voorlichting). Daarom heb ik die dvd ook besteld, wist even niet zo goed waar ik dat serviesje zou moeten laten in de verhuizing en vond dit wel mooi educatief. Je bent een frik en je blijft een frik he, zwanger of niet
Bedankt voor jullie ideeën (maar nog meer ideeën zijn welkom!). Die DVD is ook een leuk idee, Mardjen! Maar ja, bij mij is de jongte 6 jaar. Dus dat doen we maar niet!
Dag allemaal,

Jee, wat schrijven jullie veel zeg! Ik ben bang dat het lastig voor mij wordt om op iedereen persoonlijk te reageren... Ik had trouwens van de week een paar dagen problemen met inloggen, vandaar nu pas een berichtje. Hebben meerdere van jullie dat?

Iemand schreef dat ze de hele dag door misselijk is. Ik heb dat ook gehad, en heb toen VSM puur mama zwangerschapsgranules tegen misselijkheid gebruikt. Bij mij hielp het redelijk tot goed, dit mag je de hele dag door gebruiken, wel tot een bepaalde limiet natuurlijk.

Voor aften slik ik altijd lysine pillen, die kan je kopen bij De Tuinen. Maar weet eigenlijk niet of je deze wel mag gebruiken tijdens je zwangerschap. En inderdaad ook met zendium poetsen. Ja kan ook een beetje zendium op je aften doen, is een beetje geklieder in je mond, maar door de enzymen uit de zendium schijnen ze sneller weg te zijn.

Wij hadden maandag weer een echo bij de VK, en het hartje klopte nog harder dan de vorige keer. Echt super tof om te zien. Wij moesten toen ook een keuze maken voor de combitest, en doen deze niet. Dit omdat het een kansberekening is, en wij van heel dichtbij hebben mee gemaakt dat de uitslag goed te noemen was, tijdens de 20 weken echo ook niks naar voren kwam, en het kindje toch met down syndroom geboren is. Dus vandaar onze keuze.

29 december mogen we weer komen voor een echo, dan ben ik 11 weekjes ver. (bedankt Jane, voor opname in het schema!)

Zo, al met al nog een heel verhaal geworden.

Groetjes en fijne dag iedereen! Tingeling
ow, nou, rood is het niet geworden... Nieuw poging:

29 december weer een echo voor ons!
Haha, kennelijk doe ik toch iets niet goed...

Wie wil het me uitleggen?

Alvast bedankt!
quote:Tingeling schreef op 11 december 2008 @ 11:30:

Haha, kennelijk doe ik toch iets niet goed...

Wie wil het me uitleggen?

Alvast bedankt!

Tsja ik zat er gisteren ook even mee te rommelen. Je moet eerst de tekst rood maken en dan het hele deel incl [colorblablabla] ervoor en achter selecteren en dan het geheel dikgedrukt maken.

Als je dan onder aan het bericht kijkt mij "bericht bekijken" ipv versturen, kun je even checken of het gelukt is! Succes.
Een paar reacties op alle berichten:

Winkels

Jojon & Blogbabe: bedankt voor de winkeltips! Ik heb er nog een gevonden: Happy Days, nachtegaalstraat 74 in Utrecht.

Seks

Uhm...wij blijven er vrolijk op los vrijen, net als voor de zwangerschap...Meestal iedere dag, heerlijk! Soms een dagje niet..

Man met kids

@Ranja: mijn man heeft twee dochters, van 8 en 3. Schatjes zijn het! Ze zijn om het weekend bij ons, supergezellig. Omdat de oudste een hartafwijking heeft, krijg ik straks ook een extra echo om dat nu te onderzoeken. Al verwacht ik niet dat dat nu weer zal voorkomen.

Doeg!
anoniem_76723 wijzigde dit bericht op 11-12-2008 16:09
Reden: typfoutje hersteld
% gewijzigd
Nog meer reacties:

Werkstress

@Quintie: hoe is het nu met je werk? Goed voor jezelf en je kindje zorgen hoor!

Angst voor bevalling

@Luaska: ik ben ook zo bang voor de bevalling! Ik vind ziekenhuizen zoooo eng (heb heel slechte ervaring met een operatie). Daarom wilde ik eerst persé thuis bevallen.. De kans dat je alsnog in het ziekenhuis belandt is heel groot en ik ben bang dat ik daardoor echt helemaal panisch word, juist op een moment dat je dat niet kunt gebruiken. Het zkh is bij ons zeker 20 minuten rijden, dus daarom heb ik voor mezelf een belangrijke knoop doorgehakt: ik ga in het ziekenhuis bevallen (moet er meteen al weer van huilen, zo eng vind ik het). Maar ik stel me er liever nu vast op in... We gaan ook vooraf een keer kijken, hopelijk word ik dan gerustgesteld. En de beschikbaarheid van een ruggenprik is ook een fijne gedachte..

Zwangere zus

@Mardjen: mijn zussie is ook zwanger (zij van de 2e, ik van de 1e). Onze ouders zijn echt in alle staten, zo leuk vinden ze het. Mijn zus is 4 weken eerder uitgerekend dan ik.

Dikke buiken?

Een vriendin van ons is hoofd van de kinderintensive careafdeling (3x woordwaarde) en zij beweert dat je met 3 maanden nog geen dikke buik kunt hebben (en zij kan het weten, vindt ze, met haar medische kennis en twee zelfgebakken kids). De baarmoeder schijnt dan nog te klein te zijn, het enige wat je kunt zien is dat je je buik niet meer inhoudt.. Ik geloof er niets van! Wat ik nu heb, zat er eerst echt niet! En zo te lezen zijn er velen met mij die dit hebben, dat beelden we ons heus niet allemaal in. Ik moest het even kwijt, was een beetje pissig omdat ze net deed alsof ik me aanstel, terwijl ik juist zo trots ben op m'n buikie!
quote:Engelbengel schreef op 11 december 2008 @ 15:54:

Een vriendin van ons is hoofd van de kinderintensive careafdeling (3x woordwaarde) en zij beweert dat je met 3 maanden nog geen dikke buik kunt hebben (en zij kan het weten, vindt ze, met haar medische kennis en twee zelfgebakken kids). De baarmoeder schijnt dan nog te klein te zijn, het enige wat je kunt zien is dat je je buik niet meer inhoudt.. Ik heb gehoord dat je het nu echt wel kan zien. Dat is natuurlijk niet het kindje die nu 2 tot 4 cm is, maar dat zijn je darmen die opgezwollen zijn en je baarmoeder wordt natuurlijk groter waardoor je darmen aan de kant worden geduwd. Bij mij zie je het al een klein beetje. Maar ik kan nog wel mijn gewone broeken aan.
Engelbengel: Beetje rare reactie van die vriendin. Dat ligt toch per persoon? Zoals Blogbabe al zegt ligt dat ook aan je darmen die opzij moeten

Ik heb het zelf ook iets te druk om op iedereen te reageren helaas. We zijn ook met zoveel. Wel gezellig!

Vervelend dat sommige van jullie bang zijn voor de bevalling en het ziekenhuis. Ik vind de bevalling niet heel erg prettig om over na te denken, maar echt wakker lig ik er niet van. Ik denk elke keer maar: Er zijn miljarden vrouwen mij voorgegaan, dus als zij het kunnen kan ik het ook.

Ziekenhuis vind ik ook niet zo heel fijn, maar toch liever dat dan thuis waar het mis kan gaan zonder dat iemand echt wat kan ondernemen..

Jemig, Engelbengel, elke dag sex! Hoop dat hier het libido over een paar weken weer terug komt hoor....word mezelf nou een beetje zat met dat gezeur.

Hoe zijn de echo's gegaan?!
quote:Tsara schreef op 11 december 2008 @ 17:29:

Jemig, Engelbengel, elke dag sex!!Hihi! Ik begon mezelf ook al schuldig te voelen na dat berichtje. Maar goed... zo hoog lag het gemiddelde bij ons al niet voor de zwangerschap. Laat staan nu....
Oh Blogbabe, ga je nu nu niet schuldig voelen..! Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Hoe vaak je het doet maakt toch niet uit, als je er samen maar van geniet. Het is wel het fijnst als je allebei ongeveer even vaak zin hebt, zodat de een zich niet steeds afgewezen voelt door de ander...(wij hadden dat allebei in onze vorige relaties, dat was niet leuk).

Ik weet wel dat wij het vaker dan gemiddeld doen, maar zo lang we daar allebei gelukkig mee zijn, is het toch prima? Juist als ik moe ben is het zo lekker ontspannend.

En nu ga ik snel m'n sportkleertjes aantrekken, op naar de sportschool... Fijne avond allemaal!
anoniem_76723 wijzigde dit bericht op 11-12-2008 18:30
Reden: typfout
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven