***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Tweede dag wel een stukje beter gelukkig!

Mijn meissie heeft ook goed geslapen en papa bleef thuis met de kids. Ik heb dus maar gekolft voor ik wegging (meissie werd uiteindelijk om kwart over 8 wakker).

Jane, wat gezellig dat je er weer bent! (voel geen druk hoor om te blijven, maar vind het wel gezellig )

Chica

Pippa, ik ben inderdaad ook om mij heen aan het kijken hoor. Ook in mijn verlof, maar zie gewoon niet zoveel.

BSO enzo: in mijn stad kan je je voor de BSO inschrijven vanaf 2 jaar (dit voor zoon dus gedaan) en voor lagere school vanaf 3 jaar.

moet nu naar huis
Ja, ik denk ook wel aan krampjes, maar het maakt niet uit of ik Infacol geef of niet, ze reageert precies hetzelfde (maar wel anders dan in het begin, toen was ze echt hysterisch aan het huilen door de krampjes), vandaar mijn twijfel. Dat wrijven op haar buikje doe ik dan inderdaad ook vaak en soms helpt het.

Ring, wat stoer dat ze ging omdraaien toen jullie het erover hadden. Topwijffie! En fijn natuurlijk dat alles goed is en je voorlopig niet terug hoeft.
quote:Carpe Diem schreef op 08 oktober 2009 @ 16:18:

Het afbouwen gaat wel goed. We zitten nu al een dag of 6 op 3 fv en 2 bv. Deze stap vond ik het meest lastigst, want je geeft dan opeens van s'morgens vroeg tot s'avonds laat geen bv meer. Maar nu lijken m'n borsten er wel weer aan gewend. Nu is de volgende stap de laatste avondvoeding vervangen door fv, maar die ben ik al steeds een beetje aan het uitstellen. Hoe gaat het met jou met afbouwen? Zit je nu ook op 3 fv en 2 bv?

Nee, ben beetje traag: 2 of 3 x fv en 3 of 4 x bv. Hoe ziet jouw schema erui? Ik had bv fv bv fv bv bv (bv) maar nu (ook door kdv) bv fv fv bv bv (bv). Dan drinkt hij rond 10.30 en 14.30 uur een fles. Borsten lijken het\aardig vol te houden maar ben nu voor zekerheid ff kolven (was lang geleden!). Even afwachten of bv nu snel gaat teruglopen.
Lisa, ik moet maandag weer werken en zou dan alleen op donderdag of in weekend kunnen afspreken. Lijkt me wel leuk!
Wat grappig Maria, ik ben straks (ik ga 2 november weer beginnen) ook de donderdag vrij. Moet dus lukken, leuk!
Lisa en Maria. Ik ben op do ook vrij. Nou ja vrij van kinderen haha want dan zitten ze op de creche. Afspreken kan dus makkelijk. Lijkt me wel leuk.

Saar heeft het vandaag niet zo goed gedaan op de creche. Om 04:15 belde ze zelfs dat ze al een uur aan het huilen was. Ze had om half 2 een flesje van 70 ml en toen wilde ze niet meer. Tja, ik weet ook niet zo goed wat ze daar nu precies doen.

Volgens haar waren het krampjes omdat ze veel lucht drinkt tijdens de fles. Nu zijn we sinds 3 dagen over op Friso standaard dus misschien komt het daardoor. De leidster had haar daarna een difraxfles gegeven en toen ging het volgens haar wel goed. Maar ik heb haar net om19:00 de fles gegeven en toen was er niks aan de hand.

Zucht...vind het moeilijk dat ze het zo moeilijk heeft daar. Ik heb al gezegd dat ze haar niet langer dan een uur op moeten houden maar ze slaapt daar ook veel slechter. Elke keer maar een half uurtje of max drie kwartier. Ik denk dat ze even niet zo goed weten hoe ze met haar om moeten gaan. En dat vind ik weer heel moeilijk. Tuurlijk krijgt ze minder aandacht dan hier en moet ze wel eens wachten en is het drukken enz enz maar ik vraag me eigenlijk af of ze netjes doen wat wij vragen.

Nog even en ik ga echt over naar een GO. Daar krijgt ze veel meer persoonlijke aandacht. Nou ja, nog maar even aankijken hoe het maandag gaat. Gelukkig is ze weer 3 daagjes thuis.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Maria, ik had als ritme: bv fv bv bv fv bv, toen gingen we opeens over op 5 voedingen per dag en werd het: bv fv bv fv bv. Inmiddels is het dus: bv fv fv fv bv. De eerste dag dat ik de 3e flesvoeding ging geven, ontploften mijn borsten bijna, maar nu op dag 6 lijken ze eraan gewend. Ik denk dat ik morgen de laatste avondvoeding ga afbouwen.
quote:Jane 1973 schreef op 07 oktober 2009 @ 22:19:

Iemand vroeg nog naar slapen overdag.

Joost slaapt eigenlijk de hele dag en nacht. Hij is overdag 1 à 2 uur wakker na een voeding en slaapt dan weer 2 à 3 uur tot de volgende voeding. Hij slaapt zo'n 18 uur per etmaal. Ik voed op verzoek, dus de ene keer zit er 3 uur tussen, de andere keer 4,5 uur.

Nou, het zal mij benieuwen komende nacht....

Het eerste wat ik dacht toen ik dit las: heeft hij niet zijn dag/nachtritme omgedraaid? Overdag wel goed slapen en alleen wakker voor een voeding? Maar ja, hij is dan na een voeding ook 1 á 2 uur wakker, schrijf je. Vreemd...

Wij houden Evi nu ook 2 uur wakker na een voeding, omdat ze anders na een uur alweer wil slapen; drie kwartier. Nu slaapt ze het dubbele in één ruk door. Dat moeten we hebben!

Ik hoop dat 't snel net zo gaat als met Laura.

En je hebt nog verlof toch? Als je echt ernstig slaaptekort hebt, kun je dan een dagje oppas regelen en dan zelf lekker bijslapen en uitrusten?
Vervelend Chica, dat het niet zo loopt met Saar als je gehoopt had. Misschien moeten ze wel gewoon nog aan elkaar wennen? Volgens mij schreef Maria, dat het met haar zoontje tot nu toe ook niet zo soepel verloopt. Misschien hoort dat er in het begin wel een beetje bij? Ik weet het ook niet hoor. Uk is nog niet eens geweest om te wennen...
Jane, mijn reactie was te voorbarig! Ik zit nu iets van 4 pagina's bij te lezen en zie nu net dat Joost afgelopen nacht geslapen heeft tot 7 uur! Super! Hopen dat 't zo blijft.

Ik ga nu eerst braaf alles bijlezen voor ik weer te vroeg ga reageren!
Chica: wat een heftig verhaal van die overleden vriendin!

Jojon: wat rot zeg, van je bekken. Ik hoop echt dat je geen ingreep nodig hebt, jakkes zeg!

Kom maar lekker naar Brabant met je gezinnetje; heb ik ook eens iemand in de buurt wonen, haha.

Missy: jammer dat je eerste werkdag niet leuk was. Heb je er erg tegenop gezien, omdat je baan sowieso niet naar je zin is? Ben je van plan om iets anders te gaan zoeken?

Maria: ik slaap al 5 jaar met oordopjes vanwege gesnurk van man en ik hoor Evi áltijd – en ook eerder dan man haar hoort! Dus lekker op eigen kamertje laten slapen kan prima, volgens mij.

En wat een drama bij jou, met het kdv! Kan me voorstellen dat de optie verhuizen als geintje dan ineens een serieuze overweging zou kunnen worden.

Stokje: welkom! Gefeliciteerd met je zoon en met je huwelijk! Leuk!

Lisa: kanonne zeg, nu al inschrijven voor de basisschool! Pfff, wie denkt daar nu aan als je net bevallen bent?

Ik ga zo op Hyves kijken, ik ben erg nieuwsgierig naar je!

Tip van onze ervaren oude en lieve kraamhulp: drupje olijfolie in de fles en de poep komt er makkelijker uit. Heeft Evi erg geholpen de eerste 3 weken en toen ging ’t gewoon goed zonder.

Sas: fijn dat je een kdv hebt gevonden en dat je er een goed gevoel bij hebt. Da’s volgens mij het belangrijkst, je vertrouwt toch je kindje aan hen toe.

Ring: gelukkig ben je voorlopig weer van de prikken af, nou ja, Miep dan! Volgens mij is ze echt nog zo’n heel lief klein poppetje met haar gewicht en lengte; leuk! En wat cool dat ze even demonstreerde wat jij beweerde!

Evi is morgen 12 weken, volgens mij rond de 6400 gr en 64 cm lang… Daar was het baby-achtige heel snel vanaf, ook al blijft ze een schatje natuurlijk.

Iemand vroeg/zei pas hoe lang je met een pot Nutrilon doet, dat die dingen maar 1 maand na opening houdbaar zijn en dat dat best zonde is om dan veel te moeten weggooien als er ook nog BV wordt gegeven. Ik ben van Nutrilon lekker cheap overgestapt op de Kruidvat standaardvoeding; dat is misschien wel een optie, want in 1 doos zitten 2 zakjes van 400gr/ml/weet niet.

Moet je dan toch weggooien, dan in elk geval niet zoveel als bij de Nutrilonpotten, waar 900 in zit.

We hebben trouwens niet gemixt ofzo, gewoon overgestapt toen de Nutrilon op was en Evi heeft nooit laten merken dat het niet smaakte

Tijdschriften: ik lees Kinderen en Ouders van Nu; lekker van de bieb! Ik betaal hier 40,- voor een jaar onbeperkt lenen van boeken en tijdschriften: geen maximum per jaar en geen maximum hoeveelheid per keer van boeken en/of tijdschriften. Ik haal dat er makkelijk uit. Gisteren ook weer van elk 2 tijdschriften meegenomen. Stukken goedkoper dan een abo, de informatie is toch niet snel verouderd (wel met acties, ok) en er staat toch één keer in de zoveel tijd weer hetzelfde in.

Haaruitval: geen ervaring mee gelukkig, ik heb wel veel haar, maar ook heel fijn, dus ik wil er niks van missen!

Vandaag is Evi voor de tweede keer op het kdv geweest en het ging weer helemaal super. De oudere kindjes vinden haar superleuk en ze schijnt bedolven te zijn onder miljoenen kusjes.

Ik ben heel blij dat het zo goed gaat, toch een zorg minder!

Ik heb m’n best gedaan met teruglezen en reageren en degenen die ik vergeten ben
Chica, vervelend van Saar zeg. Een uur huilen is wel lang. Ik krijg ook telkens te horen dat zoon veel huilt, maar niet aan één stuk. Hij is gewoon al die geluiden niet gewend. Gelukkig is het kdv nog heel klein, want net opgestart, en lopen ze veel met hem rond (tot nu toe elke keer als ik hem kwam ophalen). Bij ons kdv houden ze trouwens een wenperiode aan van twee maanden. Zij zeggen dat je dan pas echt kunt zien of het iets voor het kindje is. Alle kinderen moeten wennen in het begin, maar de een meer dan de ander. Zoon gaat morgen weer, tenminste, als hij niet ziekjes is. Hij heeft nu toch wel wat meer last van prikjes dan eerste keer. Net heb ik hem twee uur in mijn armen gehad en heeft hij niet gedronken. Ik geloof dat hij nu wel ligt te slapen.

CD, dan heb jij in principe wel op zelfde manier afgebouwd. Ik had eerst ook de voedingen om en om bv en fv. Maar omdat ik de voedingen die thuis zouden kunnen wil proberen te geven, heb ik de derde en vierde voeding omgedraaid: voeding van omstreeks 10.30 en 14.30 met fles en 18.30 uur weer aan borst. Haha, klinkt nu net of we in zo’n strak schema zitten!

Wanneer moet uk naar kdv? Heb je ook nog geen wenafspraak staan? Ik vond het wel fijn dat hij al aan het wennen was terwijl ik nog niet werkte. Nu heb ik hem straks al twee ochtenden en drie keer wat kortere daagjes gebracht.

Loeki, ik weet niet of ik zonder babyfoon van zoon wakker word, want vreemd genoeg is onze jarendertig huis best goed geisoleerd. Ik denk dat ik de babyfoon aan andere kant van onze slaapkamer zet (dichtbij vriend ) zodat ik niet van elk zuchtje wakker word. Die tip van de olijfolie ga ik onthouden, nooit gehoord! En ik merkte dat op van die blikken Nutrilon. Het blik is nu na 3 weken voor bijna 2/3 leeg. We gaan het net niet redden, maar ja, zal toch niet zo precies komen?

Ring, hoe is het nu met Miep na de prikken? En wat stoer dat ze zich omdraaide!

Ik ga denk ik maar niet zoon om 23 uur wakker maken. Hij heeft voor het laatst om 15 uur gedronken, maar door die prikken wil hij denk ik niet. Nou ja, misschien ook wel... Ben alleen bang dat hij dan gaat spoken.
Maria, ik heb even gereageerd op hyves. Wat een toevalligheden weer
Wat een verschil hoe het met de kleintjes op het kdv gaat.

Maria, Ik heb een wenafspraak staan bij het kdv op de vrijdag voordat ik weer aan het werk moet. Het is maar voor een paar uurtjes. Ze gaven daar aan dat het toch vaak meer wennen is voor de ouders dan voor de baby's zelf. Bovendien zal ze er toch heen moeten, ook als het niet soepel loopt, want ik kan nergens anders met haar terecht, als ik werk.

Als ik het goed begrijp wil jij dus gedeeltelijk bv blijven geven als je weer werkt? Ik was dat ook van plan, maar het gaat niet lukken, denk ik. Volgens mij loopt de bv nu te snel terug en heeft uk er niet meer genoeg aan. Vooral s'morgens lijkt ze niet tevreden na een voeding. Ik ga daarom vanavond denk ik ook maar de laatste avondvoeding afbouwen.
Hahaha Loeki, eerst bijlezen .

Gisteravond werd Joost ziek met 38,5 koorts. Hij is snipverkouden en dronk gisteren al weinig, viel me op.

Kwam gisteravond ineens om 20.30 uur voor een extra voeding.

Wilde om 00.00 uur niet drinken, volgens Jane-man.

Om 01.00 lag ie te huilen, maar sliep hij weer door. Wij dus weer wakker....

Om 02.30 uur had ie ineens honger en dronk goed. Tot 04.00 uur liggen lezen.

Om 05.30 uur huilde Laura en

om 06.45 uur huilde Joost van de honger, maar dronk toch maar 40 ml.

Van die alom bekende nachten dus.

Pfffff.....ik hoop dat hij snel opknapt....
What matters most is how you see yourself
Jane, balen dat het maar even een nachtje goed ging. Hopen dat de afgelopen nacht dan straks achteraf gezien een uitzondering was...

Hier ook een wat mindere nacht, maar luxe vergeleken bij jou. Komt zeer waarschijnlijk door inentingen, maar hij heeft niet echt koorts. Gisteravond was zoon al hangerig en huilerig,wel nog om 22.30 uur gedronken, en vannacht ging hij om 3 uur opeens heel hard huilen. Wilde niet drinken, alleen maar hangen en rondgedragen worden. Uurtje later was hij in slaap gevallen en heb ik hem weer in bedje gelegd. Half 7 wakker voor eten (netjes dus) en toen weer hangerig en huilerig. Heb het kinderdagverblijf maar afgebeld. Jammer, want was mijn laatste vakantiedag en ik zou wat met vriendin gaan doen. Nu is het wisselend met zoon. Ligt ie een kwartiertje rustig op schoot en dan gaat ie weer huilen. Vorige inentingen gingen toch beter!
quote:Carpe Diem schreef op 09 oktober 2009 @ 09:00:

Wat een verschil hoe het met de kleintjes op het kdv gaat.

Maria, Ik heb een wenafspraak staan bij het kdv op de vrijdag voordat ik weer aan het werk moet. Het is maar voor een paar uurtjes. Ze gaven daar aan dat het toch vaak meer wennen is voor de ouders dan voor de baby's zelf. Dat is meestal ook zo, bij ons helaas andersom!

Bovendien zal ze er toch heen moeten, ook als het niet soepel loopt, want ik kan nergens anders met haar terecht, als ik werk.Same goes for me!

Als ik het goed begrijp wil jij dus gedeeltelijk bv blijven geven als je weer werkt? Ja, dat wil ik proberen, maar ben bang dat dit niet heel lang lukt. Ik zie wel! In ieder geval moet zoon het met twee voedingen kunnen uithouden op kdv, dus dan kan ik 7.00, 19.00 en 23 uur met bv doen. Ik was dat ook van plan, maar het gaat niet lukken, denk ik. Volgens mij loopt de bv nu te snel terug en heeft uk er niet meer genoeg aan. Vooral s'morgens lijkt ze niet tevreden na een voeding. Ik ga daarom vanavond denk ik ook maar de laatste avondvoeding afbouwen.
Morgen dames,

Ben even een paar dagen niet zo veel geweest, heb eigenlijk ook gewoon niet zo veel te melden. Ons kleine mopje slaapt sinds zondagavond ineens hele nachten door, bijzonder hoor dat ze ineens zulke stappen kunnen maken van 1/2 voedingen naar hele nachten doorhalen en dan ook echt van 19.00/20.00 uur tot 6.15.

Gisteren naar CB geweest, 6810 gram en 61 cm. Ze zat nu iets onder de bovenlijn qua gewicht, curve was (zoals te verwachten) iets minder stijl geworden en lengte nog steeds gemiddeld. Verder geen op- of aanmerkingen, prikjes gehad en ook nog geen last van gehad tot nu toe.

Zoon is gisteren even een uurtje met mij wezen wennen op de peuterspeelzaal. Hij ging gewoon lekker spelen dus denk dat dat geen probleem word. Ze doen ook veel leuke dingen met lezen, veel met thema''s en daaraan gekoppelde uitstapjes enz. dus klinkt helemaal goed. Word wel een drukke tijd voor hem om zo vlak voor sint maarten, sinterklaas en kerst te beginnen.

Ga maar weer eens even weer aan het werk, het is nog steeds druk maar er komt in elk geval wat meer overzicht in.
Wat een nacht Jane! Daar moet je er niet teveel van hebben en al helemaal niet als je weer aan het werk bent.

Maria, wat vervelend dat je zoon zo'n last heeft van de prikjes. De vorige keer was uk wel iets huilerig en hangerig, maar viel het me nog erg mee. Ik hoop dat de 2e keer niet slechter verloopt, maar goed, daar kun je toch niets aan doen.

Pada, fijn dat alles weer in orde is met je dochter. En prettig zeg dat ze zomaar opeens doorslaapt en wel meteen van 19.00 tot 6.15. Hoe kan dat nou opeens? Heb je haar niet meer wakker gemaakt voor de voeding van 23.00 uur en sliep ze toen meteen helemaal door?

De peuterspeelzaal klinkt inderdaad ook goed.

Slapen jullie babies trouwens ook zo onrustig? Ik wordt s'nachts vaak wakker van haar en denk dan dat ze wakker is, maar vaak slaapt ze dan gewoon. Ze zucht vaak in haar slaap, slaakt kreetjes en soms huilt ze zelfs een beetje. Het is wel lastig om op afstand te bepalen of ze dan wakker is of niet :-)
[quote]Carpe Diem schreef op 09 oktober 2009 @ 12:57:

Pada, fijn dat alles weer in orde is met je dochter. En prettig zeg dat ze zomaar opeens doorslaapt en wel meteen van 19.00 tot 6.15. Hoe kan dat nou opeens? Heb je haar niet meer wakker gemaakt voor de voeding van 23.00 uur en sliep ze toen meteen helemaal door?

quote]

Ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een laatste voeding, mijn ervaring is dat dat niets uitmaakt. Ze had toevallig zaterdag nog wel om 23.00 uur een voeding gehad omdat we op verjaardag waren geweest en ze dus wakker werd toen we naar huis gingen maar die nacht werd ze gewoon wel om 4 uur wakker voor een voeding. Zondag hebben we haar om 20.00 uur op bed gelegd en toen sliep ze dus ineens tot 6.15 door. Denk zelf dat het meer met ontwikkelingssprong te maken heeft, maar vind het natuurlijk wel prima zo.

En over dat onrustig slapen: nu slaapt ze heel rustig maar in het begin kreunde ze veel in haar slaap.
Arme Jane wat een vrezelijke nacht! Hoop dat je de dag een beetje doorkomt.

Ik maak meisje wel altijd wakker voor een laatste voeding. Ze is ook ineens van 6 a 7 voedingen naar 5 gegaan. Ik denk dat het nog wel even duurt voor ze naar 4 gaat?

Ik weet nog steeds niet wanneer ik wil gaan afbouwen. Heb wel al een dikke week 1 voeding vervangen, maar verder nog niets.

Meissie slaapt hier tegenwoordig trouwen erg rustig (zelfde als Padababy).
CD, hier ook veel geluidjes tijdens de slaap. Dan denk ik ook dat hij aan het wakker worden is, maar dat is meestal niet zo!

Missy MB, net zo'n twijfelkont als ik qua afbouwen?

Ik ben al heel blij met 5 voedingen (soms nog 6), dus wanneer die 4 komt, wacht ik wel af!
jemig das een hele uitdaging hier schrijven tis niet bij te houden! Reageer maar even op wat is blijven hangen...

hier geen haaruitval, althans niet meer dan normaal haha

Ring stoer van die dochter van je dat ze ff showt dat ze wel degelijk kan draaien! Hier is dat nog niet aan de orde. Wel veel en hard trappelen en van alles met die handen doen, speeltjes pakken, aan m'n gezicht voelen, knuistjes in z'n mond etc.

Vandaag z'n eerste volledige dag op het kdv na 3 dagen wennen. Gaat gelukkig erg goed. Hij drinkt en slaapt goed. Hij huilt/moppert wel voordat ie gaat slapen maar dat doet ie hier ook dus das normaal. Ze vertelden daar inderdaad dat er genoeg kindjes zijn die erg moeten wennen dus dat is niet raar!

Eerste week werk zit erop. Pfff best moe... Vooral het de hele dag concentreren is een uitdaging moet ik zeggen...
O ja snoetje heeft ook een tijdje erg onrustig geslapen. Leek wel of ie dan aan t dromen was!
Maria, dat je dan zo lang met je jochie op de kamer kunt slapen! Ik zou dan dus geen oog dicht doen. Wij hebben 1 nacht met uk op dezelfde kamer geslapen (op de 1e nacht in het ziekenhuis na), omdat we toen ergens logeerden en toen heb ik echt megaslecht geslapen.

Stokje, wat fijn dat het goed gaat op het kdv. Ik kan me voorstellen dat je wel moe bent na je eerste dag werken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven