juli 2010 deel 2

05-01-2010 16:45 2539 berichten
Voor iedereen die in juli 2010 een kindje verwacht! Kom gezellig mee kletsen!

Verder hebben we Nazife onze tribune zitter.

Op naar dikke buiken:

En schattige baby's:

Wil je in de tabel of heb je aavullingen/wijzigingen, wil je dat dan met een kleurtje of onderstreept aangeven? Dan kan ik het gemakkelijker vinden.

Link naar het oude topic
shitter-de-shit, pezuls!! Dikke, dikke Weet verder ook niet zo goed wat ik moet zeggen..... Dikke
Alle reacties Link kopieren
Ach nee toch, Pezuls

Ik ga duimen dat de chemo goed aanslaat. he, verdorie
Pezuls, oh, wat een ontzettend rottig nieuws hebben jullie gehad, en wat zal het zwaar zijn nu je hoogzwanger bent. Ik duim met Fussie mee.
Wat 's r veel geschreven dames!!

Pezuls. Heel veel sterkte.

Hier gaat t goed. 8 kilo aangekomen. Krijg ook opmerkingen van moet j bijna? Ben j al met verlof? Is t een tweeling? Pffff word er niet goed van zeg!

Kindje is te groot. Moeilijke bevalling dus.

Ik schrijf morgen uitgebreider. Nu ben ik mobiel aan t forummen.

Welterusten

groetjes S
Pezuls, wat een rot nieuws! Kan de chemo snel beginnen, en krijgen jullie iets van begeleiding vanuit het ziekenhuis? Zoiets is toch heftig, zeker als je ook nog eens hoog zwanger bent. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel! En kom hier gewoon van je af schrijven hoor als je dat wilt. Sterkte meid.
pezuls, wat een kutnieuws! \gelukkig kunnen ze tegenwoordig vanalles, maar ik kan me voorstellen dat het behoorlijk stress oplevert. \ik wens jullie heel veel sterkt

Hier gaat alles goed, al is het wel druk zo, met een verhuizing aan het einde van je zwangerschap. En het kinderkamertje is geleverd, maar een aantal zijkanten zijn kromgetrokken... dus wekrijgen nieuwe, maar dat duurt weer twee weken. bah. Maar met het kindje is alles goed dus da's t belangrijkste. Nog anderhalve week werken, en dan heb ik ook verlof!
Wat zijn jullie lief, bedankt voor de knuffels en steunende woorden, zit hier met tranen achter de pc.

Dinsdag krijgt hij nog een thoraxfoto om nog beter naar de longen te kunnen kijken en dan donderdag gesprek met de oncoloog en dan horen we hoe verder, ze konden in ieder geval al vertellen dat ze zo snel mogelijk gaan beginnen dus hij zit midden in de chemo's als de baby geboren wordt.

Als hij maar gezond wordt en als de baby maar gezond is!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat gaan met onze twee andere kinderen erbij, maar we komen er wel, ik weet t zeker.
Hoi hoi,

ik dacht , even bijlezen na zo'n mooie dag...

@ Pezuls : Heel veel sterkte voor jullie !!! Meer kan ik er eigenlijk niet van maken. Je klinkt vol goede moed., hou dat vast !!!!

Ik ga nu even een veeeeel te moe kind kalmeren dat naar binnen moest komen....ze ziet gewoon zwart van het buitenspelen !!

Grtz M
pezuls, wat een rot nieuws!! En wat een tegenvaller!! Nu wordt het dus een heel ander traject.. bah, had je eerst de hoop dat alles weg was, dat hij weer 'schoon' was, moeten jullie nu echt de strijd aan tegen kanker! Heel heel veel sterkte!! Ik hoop met jullie mee!

Ik ga ontbijtje maken voor ons drietjes, vriend is net uit bed gerold, dochterlief was al om half 7 wakker, gaap...
Pezuls, hoe is het? Ik moest vannacht nog wel even aan je denken. Dinsdag en donderdag weer spannende dagen dus. Is al bekend hoelang zo'n kuur duurt? Hebben jullie genoeg hulp? Hoe is het met de kinderen?

Het is hier erg zonnig! Man is met de kinderen een stukje varen dus even wat tijd voor mezelf. Wil nog wel even wat opruimen maar kom er nog niet echt toe. Toch maar even doen want straks staan ze weer op de stoep.
Lieve Pezuls,

Wat een vreselijk nieuws,ben er erg van geschrokken!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Wens je in ieder geval alle sterkte en kracht toe voor de komende tijd... en praat van je af, dat zal je waarschijnlijk hard nodig hebben.
Lieve Pezuls, hoe is het nu bij jullie? Ook ik (wij) moet(en) constant aan jullie denken. Voel je vooral niet bezwaard om van je af te schrijven hoor! Dikke voor jullie
Hoi allemaal,

wat lief dat jullie zo meeleven. De zon schijnt lekker he?

Vandaag voel ik me een beetje emotioneel. Ik hoop niet dat er nog meer uitzaaiingen zijn en dat t alleen bij de klieren in zijn buik blijft. Mijn man is lekker boven de commode ofwel de hemnes ladekast van die Zweedse blauwe winkel in elkaar aan t zetten. Hij blijft zo kalm en zo bezig met dingen, dat vind ik echt knap van hem, niet bij de pakken neer gaan zitten!

Ik weet nog bijna niks over hoeveel chemokuren, omdat we eerst onder behandeling van de uroloog waren en nu donderdag overgaan naar de oncoloog.

Hoe gaat het met jullie verder, de laatste loodjes voor het verlof! Heerlijk. Beginnen jullie niet ook ontzettend benieuwd te raken naar hoe jullie kindje eruit zal zien, en hoe die zal zijn, druk, rustig etc?

Ik wil me ook gaan oriënteren op een draagsysteem. Tijd terug hebben we t hier wel over gehad, maar ik heb niet zo'n zin om terug te zoeken. Ik heb vorige keren een baby Björn gehad, maar die had ik alweer doorverkocht en ik wil eigenlijk een draagdoek gaan proberen. iemand tips?

Zijn jullie leuke dingen aan t doen met het pinksterweekend?
Ja, de hemneskast! Ideaal als commode! Wij hebben hem ook.

Knap dat je man zo rustig blijft. Dat vind ik dan ook wel weer wat voor mannen. Praktisch bezig zijn.

Ik ben heel benieuwd naar het kindje! En ook naar hoe het zal gaan met twee kindjes. Ik ben heel bang dat dochter heel erg jaloers wordt. En hoe moet ik dat hebben met het verdelen van de aandacht? Nou ja, je kent het vast wel!

Qua kwaaltjes gaat het hier eigenlijk wel goed. Gewoon de 'normale' dingen; maagzuur, 's avonds rusteloze benen, af en toe wat bandenpijn en wat een zeurende pijn onderin mijn buik (voorweeën? indalingsweeën?) Niks ergs eigenlijk en daar ben ik wel heel dankbaar voor.

Qua draagsystemen: Ik heb tweedehands een tricotslen gekocht. Op aanraden van een vriendin. Alleen schijnt deze dus heel erg warm te zijn in de zomer.... Vorige week was een andere vriendin hier om hem even uit te proberen met haar baby. En dat zag er zó gezellig uit!

Daarnaast heb ik zelf heeft mijn moeder nog een doek gemaakt. Hoe dat gaat bevallen weet ik niet.

Later kwamen schoonouders nog: ze wilden ons heel graag wat cadeau doen voor de baby. Ik vond dat een beetje to much omdat we voor dochter al de kinderwagen en mc hebben gekregen. Dat is toch wel een cadeau voor meerdere kinderen dacht ik zo. Maar nee, ze willen het echt heel graag.

Nou, dan maar een draagzak graag. Is ook gemakkelijker voor man. Ik twijfel nog een beetje tussen de Meduca en de Bondolino. De laatste is iets goedkoper, maar schijnt weer warm te zijn.

Ik ga me eerst nog maar even wat in lezen. Ik vind het eigenlijk zo stom dat er in babyzaken alleen niet ergonomische draagzakker verkocht worden. Je kunt dus niet zo maar even naar een winkel gaan en even voelen, kijken en proberen.
Hè meiden,

Pezuls ik gooi er nog eens een voor je in, ik hoop dat je nu en zeker straks genoeg hulp krijgt (en aanneemt ) en dat je man druk bezig is is denk ik wel fijn. Als ie lusteloos op de bank zit is het ook tebegrijpen, maar dit zet en meer zoden aan de dijk en biedt afleiding.

Ik had een Bb, 2ehands, vond ik niet zo fijn en maar een paar keer gebruikt, ook had ik een draagdoek en die was wel fijn, alleen ben ik niet zo'n knopert. Nu van schoonzusje de Beco Butterfly geleend, verwacht nu ook meer te dragen omdat ik J nog in de buggy heb en geen dubbele wagen wilde aanschaffen voor die paar maandjes.
Pezuls, zijn er tot nu toe alleen uitzaaiingen in de lymfeklieren gevonden? Ik hoop heel erg voor jullie dat je deze week hoort dat er ook echt niet meer uitzaaiingen zijn.

Mango, wij hebben net voor onze vakantie een manduca gekocht, om met zoon (dec 2007) te kunnen wandelen. Met een peuter van een kilo of 14 is die echt nog heel goed te gebruiken. Ik heb er zelf maar een heel klein stukje mee gelopen (man doet hier nu het sjouwwerk), en het gewicht zit erg goed verdeeld: het voelt niet alsof je een behoorlijke hoeveelheid kind sjouwt. De bondolino is voor grotere kinderen geloof ik minder geschikt, maar die is weer handiger voor hele kleintjes.

Fussie, hoe is het bij jou? Zou je, als je dat zou willen, nu nog kunnen besluiten thuis te bevallen? (Hypothetische vraag, geloof ik, want volgens mij ben je erg tevreden over de begeleiding in het ziekenhuis en zou je niet zo snel over stappen.)
Had de vorige keer ook een babybjorn (ofzo..), maar niet veel gebruikt. Wil ook wel een draagzak oid, leek me wel zo handig, heb ik mn handen vrij en kan ik ook nog wat in huis doen om met mn meissie. Dus ervaringsverhalen hoor ik graag!!!

Pezuls, t wordt wel echt he, als je van uroloog naar oncoloog gaat.... en net in deze fase, als t kleintje zo kan komen.. Heftig, maar hopelijk kunnen jullie elkaar er op deze manier doorheen slepen!!

Ik heb van de week gedroomd over dat het kindje er is, dat ik het een flesje gaf, dat het heel rustig was en alles goed ging. Kreeg er zoveel zin in!! Maar geniet ook nog van mn zwangere buik (heerlijk dat ik nu even niet over kleren hoef na te denken die niet passen, blubberbuiken etc). Wel krijg ik steeds meer opmerkingen : goh, wat ben je dik!!!!!!!!!!!!!! Hoe lang meot je nog? Zijn het er twee? Etc! Nou ja zeg, vind het nog redelijk bescheiden... Zal op hyves foto plaatsen!

Ga nu zo naar bed. Heb dikke pootjes van het vocht. Dus benen omhoog. Hoop dat het niet te erg wordt..

dag!
ladies, voor info over draagdoeken etc. vond ik deze site erg handig: http://www.doekentheek.be/

goede uitleg en foto's.
Goedemorgen

Pezuls, nog een hart onder de riem, ik denk regelmatig aan je/jullie...

Draagdoeken, ik lees graag mee. Ik heb bij de 1e een babybjorn gehad, gebruikte ik regelmatig als ik naar de buurtsuper ging, 5 min lopen. Bij de tweede heb ik niets gebruikt, hij was ook erg zwaar en ik zag dat niet zo zitten.

Nu wil ik toch gaan kijken voor een doek oid, wat ook lekker draagt met een zware baby.

Wat een heerlijk weer he dames! Gister hebben de kinderen heerlijk buiten gespeeld met de waterpistooltjes, wat een lol hadden ze. Manlief heeft de tuin opgeruimd en ik heb wat in huis gerommeld. Ik merk dat die buik nu echt in de weg gaat zitten. Ik wilde nml ook in de tuin helpen, t was mijn idee. Maar toen ik eenmaal op mn hurken de plantjes eruit aan het trekken was, kwam ik niet meer overeind!

Dus ik heb voor het drinken gezorgd en de schuur uitgeruimd, spinnenweb vrij gemaakt en weer ingeruimd. Vandaag even langs de karwei en leen bakker, stoeptegels halen om de bloembak te dichten.De buur heeft katten en die vinden het een geweldige kattenbak, nou niet dus he!

Volgens mij is de kleine trouwens ingedaald, of anders had ik flinke voorweeen. Ik ben zaterdag naar de stad geweest, en toen ik de auto had geparkeerd en naar de stad liep, kreeg ik zulke krampen dat ik even stil moest blijven staan. Het zat ook heel laag in mijn buik. En het deed erg zeer. Ik ben geen pieperd maar ik had me al voorgenomen dat als dat niet weg zou trekken, ik even iemand zou bellen. want naar huis rijden zag ik niet zitten. Na ongeveer 20 min was het weggetrokken.

Herkenbaar voor iemand?

Ik herken het niet, ondanks dat het mijn derde is. Nouja, volgende week weer naar de vk, vraag ik het wel even.

Ik lees dat er een aantal al ideeen hebben over hoe het zal gaan als de baby er is. Ik nog niet. Vind het nog steeds moeilijk om me voor te stellen dat er weer een kleintje bij komt. Zie mezelf nog steeds niet met een baby zitten, zo raar!

Terwijl ik toch al bijna 34 weken ben, dus het word wel heul echt nu

Geniet van het mooie weer vandaag nog!
Haha Keye, ik kan me ook totaal niet voorstellen dat er hier over een week of 9 weer zo'n kleintje in de box ligt te pruttelen.
hier ook 34 weken vandaag, en inderdaad, ik kan me er weinig bij voorstellen nog... Ik weet neit eens hoe ik een bedje op moet maken, en raak een beetje in de stress omdat ik geen idee heb wat ik meot aanschaffen nog. En wat draagt een babietje in juli? wat voor kleertjes moet ik kopen?
keye, ik denk dat je last hebt gehad van je schaambotje, had ik laatst ook. als het kindje lager ligt en daar tegenaan drukt, en je dan een verkeerde beweging maakt of idd een stuk gaat lopen, kan het heel branderig en pijnlijk voelen. Gelukkig ging het weer over.
allis: Die stress herken ik! Hoe moest dat nou ook alweer?? Ik geloof een soort van hydrofiel, dan een onderlaken, dan een hydrofiel in een driehoek voor op het hoofdeind (tegen het spugen). Met dochter moesten we twee lagen dekens (ze is van januari) Dus hydrofiel, dekentje, lakentje, dekentje.

En idd wat moet ie aan? Korte mouwen? Lange mouwen?

oh we gaan eten. Tot later en geniet van het weer!
Pezuls, wat een rotnieuws zeg. Dikke knuffel voor jullie, ik denk aan jullie.

Kilo’s… Ik heb ook ongelofelijke trek, en zal straks ook wel even nodig hebben om de kilo’s er weer af te krijgen. Vriendinnen zeggen wel dat het lijkt alsof ik niet veel ben aangekomen, maar met zo’n dikke buik lijken je benen en kont natuurlijk ook wel dunner  M’n oude broeken gaan ook nog maar nauwelijks over m’n kont. Ach is ook vocht natuurlijk, ja toch he???

Ik heb zin in boterhammen en fruit, maar ook in veel ongezonde dingen zoals ijsjes! Droomde laatst zelfs over ijsjes.

@ Felice, ik hoor idd ook veel dat ze vaak groeispurtjes maken. Dat zeggen ze tegen mij na iedere controle als ze hem weer groot vinden: goh, ja hij zal net een groeispurt hebben gehad. Heb steeds een andere vk. Ik mag zelf ook volgende week al weer terug om de groei te controleren. Maar bel idd even als je je zorgen maakt!

@ Keye, herkenbaar hoor! Overal waar ik kom vragen ze ook of hij er nog niet had moeten zijn, en vooral of ie er nu niet elk moment uit kan vallen. Mijn buik zit ook erg laag, ligt echt op m’n benen als ik zit. En ondanks dat hij zo laag zit heb ik toch vaak benauwd. Buik zit vaak in de weg, en ik voel me 200 kilo. Moet mezelf soms echt vooruit slepen… En overal zie ik zwangere vrouwen met van die lieve kleine buikjes! Die nog gewoon in leuke kleren passen en goed vooruit kunnen, en ik hobbel erachteraan als een aangespoelde walvis…

Idd, de vraag of het geen tweeling is, ‘nee hoor, het is één grote’ zeg ik dan meestal. Waarop ze zeggen, ‘weet je het zeker, want mijn nichtje d’r vriendin en daar weer een zus van zou er ook maar één krijgen, en bleken er toch twee, maar die lagen precies achter elkaar’!! Yeah right. ‘Goh’, zeg ik dan, ‘zal het toch eens met de verloskundige overleggen’

@ dragen, ik wil graag gaan dragen in een draagdoek. Heb laatst op de markt hele mooie, fijne, lichte en toch stevige stof gehaald, en daar de randjes van omgenaaid. Is alleen nu een beetje moeilijk passen met die dikke buik. Ik las ergens dat 5 meter zeker wel genoeg is tot mt 46, dus dat hoop ik dan maar. Ik heb 5 meter, maar die is met die dikke buik aan de kleine kant…

Ik ben ook zo benieuwd hoe hij eruit ziet, en ben er eigenlijk ook al helemaal klaar voor. Lijkt me heerlijk om hem straks in m’n armen te houden en kunnen bewonderen!!

Mijn vriend heeft net lekker 3 dagen vrij gehad, en we hebben alleen maar leuke dingen gedaan. Hoewel ik zaterdag echt nog even moest rusten omdat ik me niet lekker voelde. Ik heb ook af en toe van die krampen in m’n buik, en weet niet goed wat het is. Idd af en toe flinke bandenpijn, en sinds een paar dagen heb ik ergens heel laag ‘van binnen’ pijn, een soort stekende pijn. Vraag me af of dat misschien de baarmoedermond is, of iets in m’n bekken. Heb tot nu toe nog helemaal geen last gehad van m’n bekken dus weet niet hoe dat voelt.

De baby is nu meeste dagen wel lekker actief in m’n buik, daar kan ik wel echt van genieten. Ik voel hem zeker één of twee keer per dag hikken, en verder ligt hij veel met z’n kont te draaien. En als ik m’n hand ertegen aan leg voel ik hem terugduwen, dat is zo leuk!!

Ben ook nog wezen zwemmen van de week, maar dat vond ik toch ook wel weer even wennen. M’n rug hing een beetje door had ik het idee. Maar na een paar baantjes was het best lekker. Misschien dat ik deze week eens naar zwangerschapszwemmen ga!
Hoi allemaal,

even bijgelezen, maar moe en niet veel puf, dus ik laat het hier even bij

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven