Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even korte update; lactatiekundige gesproken;

productie is nog te weinig, dus dit weekend blijven kolven (elke 3 uur, dus met voedingen Roan), icm met neusspray voor toeschietreflex en medicatie tegen misselijkheid waarvan bijwerking verhoging melkproductie is. Maandag bellen we weer en als productie dan goed is, komt ze langs om het aanleggen door te nemen en anders denk ik dat ik ga stoppen. Dan is de productie te laag en krijgt Roan te weinig binnen. Moet zeggen, voel me nu al heel moe en dit kost me al veel energie, hoe zal dat zometeen met BV gaan? Nooit gerealiseerd dat dat ook heel veel energie gaat kosten.

Vanmiddag is Roan in tummy tub geweest, voor 2e keer. Ging nu stukken beter, hij wa sniet meer zo gespannen. Daarna alleen luier omgedaan en ik boven uitgekleed (wel bh aan gehouden ivm zalf voor spruw) en lekker saampjes liggen 'kroelen'. Hij is heerlijk op de borst in slaap gevallen. :-)
Ilja, nog bedankt voor je tip! We hebben de 'hulplijn' hier toch maar even gebeld, en zij zeiden hetzelfde. We hebben nu dus een heel klein en dun slaapzakje. Hopen dat het werkt.

Ikol, je kunt in ieder geval zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Heb daar bewondering voor!

Berntsje, wat slaapt Doutzen al lekker lang. Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt.

Peetje, 'gefeliciteerd' met jullie nieuwe auto .

L lijkt vandaag weer een stuk blijer dan gisteren: huilt minder, slaapt en eet beter. Fijn hoor.

Alvast een prettig weekend allemaal (is hier op vrijdag en zaterdag)!
hello dames!

Ilja: Hahaha wat een grappig verhaal van dat spugen zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal in een deuk ligt, ook al is het eigenlijk helemaal niet grappig..haha

Ikol: Gek zeg dat jij moest stoppen met kolven als de melk stopte, want als je dan doorgaat, komt er vanzelf weer wat..althans dat is hier zo en dat is mij ook verteld toentertijd..dus ik moest altijd gewoon 20 min kolven (dubbele kolf)

Heb je wel een krachtige kolf? SChijnt nl ook verschil in te zitten en vooral als je de productie op wilt krikken of op gang wilt brengen..Sorry als ik me er tevele mee bemoei hoor..maar ik vind het zo sneu..doe je zo je best, wil het nog niet zo gaan als jij zou willen...

WW: Kleine WIllem heeft dus zijn duimpje ontdekt..schattig! Ik weet nog dat bij Yara iedereen het zoo schattig vond om haar de duim in haar monjde te duwen...terwijl ik zoiets had van: Joh als ze er behoefte aan heeft, gaat ze m zelf wel vinden en dán vid ik het schattig, maar niet als ze m onder dwang in dr mondje gedouwd krijgt...Bij Jente is het eigenlijk niet gebeurd nog dat iemand m erin duwde....

Berntsje: ZO zeg Doutzen groeit dus goed...heerlijk! IS ze nog steeds veel aan het clusteren? Lijkt me vermoeiend! En dan vooral als je er nog 2 (!!) hebt rondlopen erbij

Jente heeft de afgelopen 2 nachten weer doorgeslapen van 23.30-00 uur tot 6 uur ongeveer..Lekker hoor!

Wel zitten we 's avonds weer de hele avond met haar op schoot...krampjes, dus ze wil zuigen...en speen pikt ze niet...Nouja het kan erger, want vriendin (van dat kinjde dat in zkh lag en in eerste instantie niet zo goed ging en nu dus wel!) vertelde gisteren dat zij zo'n 15 keer per dag met kind aan de tiet zit....en zij is nu 7 weken...kind slaapt niet goed en 's nachts zit er amper 3 uur tussen en is ze een uur bezig minimaal...dus 1 uurtje slaap achter elkaar is veel...dus toen bedacht ik me dat het helemaal niet zooo vervelend was om 's avonds zo'n lief klein knorrend meisje op schoot te hebben dat 'maar'6 keer per dag wil eten en doorslaapt met 5 weken...(niet dat ik er nu vanuit ga dat ze standaard gaat doorslapen, maar we hebben 4 nachten gehad!!)

Yara is moe en wil tegen mij aanhangen...Ik ga even met haar mee hangen..Jente slaapt nog lekker..oh en nu is Yara al niet meer moe......pppff ik vind haar even heel vermoeiend....ze was vanmorgen ook al om 7 uur wakker...ik lag er net weer 10 min in...pppffff...Vriend is vanmiddag vrij..dus ik hoop dan even te kunnen gaan liggen, alhoewel.. vriendinnetje komt rond 15 uur...en ik denk dat Jente dan net weer in bedje ligt..nouja we zien het wel...
Vibeke, ik zie dat je de oplossing van het slaapzakje al gevonden hebt. Hier doet Willem hetzelfde, maar met slaapzak lukt het hem niet. Hij mag wel al lekker mee in de bakfiets, zijn hoofdje is sterk genoeg volgens de CB-arts. Erg fijn, want we hebben wel een auto, maar meestal wil ik ergens heen waar ik die niet kwijt kan.

Wat een geregel met die voedingen, he... Ikol, je kindje haalt er altijd al meer melk uit dan jou lukt met de kolf, dus maak je om de hoeveelheden niet al te veel zorgen. Wél moet je kindje er de kracht voor hebben om er zo veel uit te halen, dat is bij jou denk ik eerder het probleem. Ik vind het dapper van je dat je zo vol blijft houden, hoor, maar als je merkt dat je er erg gestresst van raakt, is het misschien toch een idee om er nog eens goed over na te denken. Van stress neemt de voeding ook af (ikzelf ben daar bijvoorbeeld érg gevoelig voor, zelfs als ik een drukke dag heb gehad merk ik dat de voeding écht teruggelopen is).

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar Willem heeft zowel een speen, onze pinken als zijn vuist om op te sabbelen. Speen is hij niet gek op, maar soms pakt hij hem bij gebrek aan beter. Ik heb serieus al eelt op mijn pink van zijn sabbelen, en soms doet het gewoon zeer... dan krijgt hij dus de speen, of hij nou wil of niet. Nou ja... ik dwing dat ding er niet in hoor, als zijn zuigbehoefte zó hoog is pakt hij hem wel, en anders moet hij het zonder doen.

Nijntje, Jente maakt ook al lekkere nachten! Willem kan ook al aardig doorslapen, helaas doet hij het van 21 tot 3... nou ja, als ik op tijd naar bed ga, heb ik die uren tenminste ook al binnen. En meestal valt hij direct weer in slaap, is een snelle drinker (tien minuten, kwartiertje heeft hij nodig), en komt dan rond half zeven weer. Goed te doen, vind ik, aangezien we met dochter hele nachten hebben lopen rondzeulen omdat ze niet meer wilde slapen. Dan doe ik het hier wel voor!

Peetje, lekker, he, zo'n grote auto! Wij hebben een station, erg fijn om gewoon alles er zonder passen en meten in te zetten.

Willem heeft nu zijn slaapuurtje bij papa (inmiddels al twee uur trouwens ). Wel lekker om de ochtenden even babyvrij te zijn, hoor. Mijn man heeft er echt moeite mee om dingen met Willem te doen. Snapt hem niet, kan er niks mee, al begint hij het nu wel wat leuker te vinden nu Willem begint te lachen en wat meer contact maakt. 't Is soms sneu om te zien als man met Willem op schoot ziet en je gewoon het ongemak van manlief ziet. Hij is écht geen babyman...gelukkig weet ik dat het straks goedkomt als Willem wat ouder is, zoals hij nu met dochter is, is het geweldig! Hij is echt een geweldige vader, maar niet voor babies...
Om een kort verhaal lang te maken...
[
Dank je wel meiden!

Nijn, ik zie het absoluut niet als bemoeizucht hoor! melk blijft idd koene, dus stoppen wanneer er geen melk meer komt is het niet. Ik stop nu na gem 20 min, als er af en toe nog een druppel melk uit komt.

WW, ik dacht idd al dat kindje er vaak meer uit zou krijgen. Maar 30 cc van beide borsten totaal, is natuurlijk wel erg weinig, dus dat moet toch wat meer worden. En de zuigkracht zit er wel hoor! (flesje gaat ook in no time op) In het ZH deed het gewoon pijn. Het is dus ook onduidelijk of de pijnlijke tepels tijdens en na voeden van het zuigen komt, van de kloven of gevoeligheid/ wennen spieren. Niemand kon daar antwoord op geven in het ZH, of hoe lang zoiets kan aanhouden. En om nu maanden met pijnlijke tepels rond te lopen, nee dank je. Als ik weet dat het maar week duurt....

Indian, flesvoeding krijgt hij nu ook en daar geniet ik ook erg van hoor! We zijn er al zo aan gewend, dat ik dus soms ook mn twijfels hebt wb BV ineens. terwijl ik dat dus wel altijd erg graag gewild hebt. Maar paar weken terug baalde ik ontzettend dat het niet lukte, nu zou ik het wel jammer vinden, maar we zitten al zo in de flesjes dat ik nu makkelijker zou kunnen omschakelen.

We gaan vanmiddag naar overdekt winkelcentrum, ik heb wat nieuwe broeken nodig. Heb er wel zin in om even lekker met zn 3tjes eruit te gaan.

Ga zo dus even douchen, meneertje verschonen, kolven, flesje, tas inpakken en dan gaan we denk ik. Vriend is nu boodschappen doen.

Ow, volgende week hebben we van mijn familie een etentje... gaat Roan of lekker mee of voor t eerst bij andere opa en oma blijven. Ik weet eigenlijk niet eens wat ik zelf wil haha.

hebben jullie je kindje al 'achter gelaten' bij een 'oppas'?

Fijn te lezen dat het met iedereen goed gaat!
Ikol, wat je ook kunt doen om de productie te verhogen is clusterkolven.

Clusterkolven betekent dat je gedurende een periode van enkele uren (3 of zo) elke 20-30 minuten een paar minuten kolft, liefst dubbelzijdig. De kolf en de flesjes laat je gewoon staan (onder een doek tegen het stof). Je kolft telkens een toeschietreflex en blijft kolven tot de stroom mindert. Dan opnieuw na een minuut of 20.

Wat je hiermee doet is het imiteren van het clustervoeden dat kindjes vaak zelf doen in de late namiddag, vroege avond om zich voor de nacht vol te tanken. Je prolactine blijft hoog, er wordt telkens wat melk gevraagd en zo maak je makkelijk meer melk met ook nog eens vrij veel vet, omdat het vet in die korte tijd niet de kans krijgt zich af te zetten.

Dit heb ik op internet opgezocht, ik heb het bij Femke ook wel eens gedaan omdat ik de kolfhoeveelheid wat op wilde krikken. Bij mij was het succes trouwens matig. Het zal idd ook aan het soort kolf liggen. Ik heb een medela swing, maar dat schijnt niet zo'n goede kolf te zijn.

Dubbelzijdig is het beste, zal ik ook nog eens over nadenken, maar ze zijn wel erg duur geloof ik...

Nijntje, "fijn" om te lezen dat jij Yara soms ook vermoeiend vindt. Ik vind Femke soms ook vermoeiend, hoewel ze het dan misschien niet eens zozeer is. Het zal hem meer aan mij liggen. Combinatie 2 kinderen, borstvoeding en nachtvoedingen is toch wel vermoeiend. Ik doe niet aan middagslaapjes maar ga meestal wel vroeg naar bed.

Gisteren had ik Luuk nog rond 10 uur gevoed terwijl ik al in bed lag. P. kwam om half twaalf ook en toen lag Luuk nog naast me en ik was in slaap gevallen. Dat gebeurt me best vaak, ik word wel in precies dezelfde houding wakker als waarin ik in slaap ben gevallen, maar ja, ideaal is het niet natuurlijk...

Maar ik kan de moed ook niet opbrengen om zittend te voeden.

WW, de meeste mannen zijn volgens mij geen baby-mannen. P. nu ook niet, alleen toen Femke zo klein was als Luuk nu was hij dat wel, dus daarom valt het mij nu wat tegen dat hij het nu niet is.

De nieuwe auto heeft P. vanochtend opgehaald. Ik zal hem zo ook eens even testen. In ieder geval morgen, want dan ga ik met Femke naar de kapper. Dus voor de zekerheid zal ik maar gaan kolven, dan heeft P. wat achter de hand.

Dat vind ik wel lastig van bv. Het kan per dag zo wisselen, afspraken zijn moeilijk te maken. Of ik moet het zelf een beetje sturen dat kan natuurlijk wel. Maar dat doe ik liever niet te veel.

groetjes!
Net lactatiedeskundige gesproken en ik mag vanavond gewoon weg, joepie! Het regelen kan dan hooguit wat langer duren, maar dat kan geen kwaad. Vannacht kwam ze elke 2 uur! Om gek van te worden... Helemaal als je al een paar weken 6 uur doorslapen gewend bent. Overdag slaapt ze alleen op schoot, heel onrustig. Ben blij dat zoon vandaag naar oma kon, want ik krijg dat niet gecombineerd hoor! Helemaal niet zoals B. nu is, zonder enig ritme.

Gisteravond was ik alleen met die 2 en zij heeft zoveel liggen huilen in haar bedje, echt zielig! Toen zoon op bed lag, viel ze bij mij als een blok in slaap, helemaal gesloopt was ze. Maar ja, ik kan haar ook niet continue bij me dragen als zoon thuis is. Ook nog draagzak geprobeerd, maar daar werd ze helemaal hysterisch van. Zucht...

Ikol, ik heb met de oudste 6 weken gekolfd omdat hij niet zelf uit de borst dronk, maar wat een gedoe was dat, zeg! Snap het heel goed als je overstapt, hoor. Anders stel je voor jezelf een limiet, bijv. dit weekend nog en als het dan niet beter gaat, stop je ermee. Volgens mij zie je ook heel erg tegen de bv op, al zou die goed lopen. Ik vind het eigenlijk wel heel makkelijk en dat had ik niet verwacht. Ik vind het t.o.v. flesjes maar één nadeel hebben en dat is dan ook gelijk een grote: dat het altijd van mij moet komen en dat ze dus erg afhankelijk is van mijn aanwezigheid of van wat ik kolf.

Dus als het eenmaal loopt, is het niet zo'n gedoe meer, hoor, vind ik. (behalve regeldagen dan!)

WW en Nijn, ik kan ook veel minder van de oudste hebben nu. En daar baal ik dan weer van. Lekkere vicueuze cirkel!

Volgende week vast weer vrolijkere berichten van mij, maar ik heb het nu ff helemaal gehad ermee :-[
hey dames!

Wat een zware week voor ons allemaal. En egoberichtjes zijn echt niet erg. Al vind ik het ook moeilijkom ze te posten hoor!

Ikol, wat goed dat je advies hebt ingewonnen. Uiteindelijk moet je zelf beslissen natuurlijk... ik snap dat het zwaar is. Zei de lactatiedeskundige ook dat de hoeveelheid te klein was?

Trouwens gisteren zelf iets ontdekt bij het kolven: ik 'pompte' tien minuten lang. Ik snapte al niet dat een vriendin van me zei dat ze geen lamme hand kreeg... Totdat ik ontdekte dat als de tsr eenmaal is geweest, je gewoon het vacuum in stand kan houden, en dan stroomt het eruit! Mijn kolf-productie is dus ook enorm toegenomen. Ik weet niet of dit bij jou ook zo is, als het wel zo is, dan is het wel een hele makkelijke truc.

Gisteren had madelief een moeilijke dag. Sowieso heeft ze soms opeens een heeeele onrustige voeding, met veel huilen en veel boeren die dwars zitten. Zo had ze gistermiddag de hele middag maar 3x5 minuten gedronken... 's avonds wel gewoon gedronken en met de nieuwe techniek 100ml afgetapt!

Nijn, de mijne heeft hetzelfde als de jouwe: 's avonds heel onrustig en huilen, krampjes en paniek, dan slapen van 00.30 - 06.00, en dan weer tot (vanochtend) 10.30. Op zich kom ik dus aan mijn uurtjes slaap en prijs ik mezelf gelukkig dat er geen middenindenachtvoeding is. Toch, die avonden zijn echt supervermoeiend.

Bosbes, hier ook veel koortslippen in de familie, en ik ben ook panisch. Niet zoenen en niet aanraken. Mij niet en de baby niet. Mijn moeder had er een, en mensen mochten van haar zelfs haar niet aanraken en daarna de baby. Dus zij was nog strenger dan ik, de schat. We zijn net terug van 2 dagen bij mijn ouders, en ze heeft alle tijd lekker ingehaald met Madelief en haar helemaal suf geknuffeld! R. en ik zijn zelfs 's avonds een ijsje gaan eten! (de tip die ik Zonnetje gaf dus zelf in de praktijk gebracht). Ik vond het raar om weg te gaan, en R. kon niet wachten tot we terug gingen, erg leuk!

Nu zijn de krampjes van de voeding van 1300u weer weg, en zit er een heel schattig meisje met grote ogen op mijn schoot. Zo lief. Ik wist echt niet dat het zo onwijs leuk zou zijn. En wat worden ze snel groot! Ze is al drie weken, en zo wakker, en helder en een karaktertje... heerlijk!
Bedankt Til, voor de koortslip uitleg. Brrr dus jij was er ook bang voor? En Roro ook, zielig voor je moeder. Mijn moeder had het dus ook vorig weekend, en vond het echt verschrikkelijk, ze mocht alleen naar haar kleindochter kijken, zo zielig...Koortslip van vriend is op z'n retour, maar we blijven voorzichtig. Ik doe eigenlijk alles nu, elk flesje, verzorgen, badderen, verschonen. Pfff, nu al een week lang, zal blij zijn als vriend weer actief kan meehelpen. Vooral gisteren, Frederique had echt een vreselijke jengel/ huil dag. Last van krampjes, de warmte misschien, maar ook gewoon dat niets goed was (behalve bij mama op de borst slapen...hoewel, dan ook was ze onrustig aan het krioelen...) Het begon al 's nachts om 3 uur...en heeft geduurd tot 22 uur gisteravond...Werd op gegeven moment echt gek van het gehuil en gejengel. Toen ze om 22 uur eindelijk sliep hebben we haar in bedje gelegd, en bij hoge uitzondering de laatste voeding van 24 uur maar even overgeslagen (we waren zo blij dat ze sliep). Vervolgens meldde ze zich wel weer om 3 uur 's nachts uiteraard, voor een flesje...Ik ben ook best wel kapot nu...Zou zo graag eens een nachtje helemaal goed doorslapen... Vandaag was ze wel weer heel lief, maar vooral ook moe van gisteren denk ik hahaha, dus ze ligt steeds heelrijk te slapen tussen de voedingen door...Ik ook dus!

Vandaag naar CB geweest, was erg leuk, samen met vriend. Alles was goed, zo grappig, als ze gewogen en gemeten wordt. Ze is nu al 3820 gram! Joepieee...Lief klein mensje.

Frederique trakteert ons ook al (vanaf afgelopen dinsdag) op wat lachjes...smelt smelt...Geweldig!

Ikol, goed van je dat je zo je best doet zeg. Ik weet hoe vervelend, vermoeiend en frustrerend het is als het niet zo lukt zoals je gehoopt/verwacht had. Goed dat je soort van grens gesteld hebt voor jezelf, qua proberen, dat geeft wat meer rust en zo blijf je niet eindeloos doorgaan zodat je er zelf helemaal kapot en moe van bent. Lekker gewinkeld trouwens Ikol?

Ik denk dat wij Frederique ook best al wel een klein avondje bij oppas (oma) zouden laten binnenkort hoor. Zou het wel raar vinden, maar voor 3 uurtjes ofzo, denk ik dat ik het wel zou doen. De Parade (reizend theaterfestival) is in Utrecht, misschien dat we daar zelfs een paar uurtjes even samen naartoe gaan dit weekend en F bij oma te slapen leggen. Even kijken...Geen nachten in elk geval...hooguit 3 uurtjes is meer dan genoeg denk ik...

Peetje en WW, hier ook aan station fan hahaha... Heerlijk zo'n grote auto. Hupla, alles achterin. Toevallig, net voor de geboorte, was onze oude auto "overleden", rijp voor de sloop...Dus meteen maar een gezinsbak aangeschaft

Fijn he Nijntje? Van die lange nachten. F heeft ze ook gehad, zo 5 achter elkaar, en dan ineens weer niet. Maar elke nacht is er 1, en er zullen er vanzelf meer volgen denk ik dan maar. Wel zielig Nijn en Roro, die krampjes steeds 's avonds. Ik vind dat ook vreselijk zielig.

Rebels, knuffel voor jou...Vermoeiend hoor, om de 2 uur voeden. Hoop dat het snel weer beter gaat.

Peetje, mijn vriend is echt een baby man, hij geniet echt net zo als ik van het verzorgen van haar. Is ook heel zielig voor hem nu, met zijn koortslip...mag hij niet knuffelen en kusjes geven...

Indian, hier precies hetzelfde. Buik wel weer van zelfde formaat, maar nog wat losjes hahaha, goed omschreven, precies zoals 't is.

Vibeke, fijn dat L minder huilt en blijer is...dat scheelt echt. Zo'n huilerige ontevreden dag kan je echt slopen.. Heb echt medelijden met ouders van huilbaby's. Ik kan me voorstellen dat je dan gewoon helemaal gek wordt!

Zo, nog even uurtje proberen te slapen...

Fijn weekend alvast iedereen!!

Oh ja, nog weer een vraagje. Heb een nwe kinderwagen gekocht, daar zitten ook adapters voor maxi cosi bij. Werkt super, alleen krijgen we de adapters niet meer van de maxi cosi zelf af! (wel krijgen we het hele setje van het frame van de wagen af, maar de adapters blijven aan de maxi cosi zitten)...Nah ja, zo raar? Iemand toevallig de gouden tip?? Durf niet met grof geweld te gaan trekken...trouwens wagen is van onbekend merk, voor mij althans (2 N-joy geloof ik)...
He Bosbes,

even snel aan het bijlezen: de adapters krijg je eraf door op de knopjes bovenop de zijkant van de maxicosi te drukken. Dus daar waar de draaghendel begint. Hoop dat het zo duidelijk is...

Hier wordt straks heerlijk gekookt en gegeten. En dan aan de sambuca... heb al flink gespaard met melk, en kan nu een paar glaasjes drinken en een voeding overslaan. Oooh, heb er zo'n zin in!
Joehoee Roro, bedankt!!

Voel me een enorme sufferd dat ik daar niet opgekomen ben zeg. Totaal niet naar die knopjes gekeken

Maar tis gelukt, bedankt!

Fijne avond met de sambuca, heerlijk!
[
[
hoi!

Even iedereen een fijn weekend wensen! Maak er iets leuks van, en fijn, die mannen die lekker overdag thuis zijn. Iets minder druk, maar vooral heel gezellig!

De sambucca ging minder, 1 slokje... en toen overgestapt op de limoncello. Drie halve glaasjes met een grote ijsblok. Is iets minder zwaar, na een jaar zonder alcohol, helemaal niet over nagedacht!

R. heeft dus alle voedingen gedaan, ging prima! En Madelief had een heerlijk rustige avond. En ik maar slapen! Om 01.00u even wakker en 100ml afgekolfd. Toen om 0500u gevoed, en heerlijk weer in het normale ritme.

Bosbes, ik heb ook zo m'n momenten . En echt, babydingen hebben soms teveel knopjes die moeten klikken.
hahaha Roro dat gaat dan snel he..alcohol na zo'n lange tijd geheel onthouder te zijn geweest...

Fijn hoor dat Madelief een goede rustige avond had..Ook fijn voor vriend..

Indian: Niet zwanger?? ;D Wel vervelend dat je er nu weer wat last van hebt...

Wat fijn dta man vandaag vrij was..Heerlijk dagje met gezin en is D al klaar met regelen??

BOsbes: Vervelend zo'n jengel/huildagje en dan duurt de dag wel heeel lang he?

HIer geniet vriend trouwens wel heel erg van Jente, maar hij vindt Yara ook wel erg makkelijk...die kan gewoon veel meer en is steviger en daar kan hij mee praten enz...en ik moet eerlijkz eggen dat ik dat baby-gedoe ook best leuk vind, maar ik vind het wel steeds makkelijker worden hoor...en dat sleept me ook door de wat minder leuke momenten

Yara wordt nu in bed gelegd door vriend en het klinkt als 1 groot drama...HUILEN, HUILEN, HUILEN...en door haar huilen werd Jente ook wakker...Want het was gewoon krijsen van Yara...maar gewoon om het krijsen en daar word ik dan weer kriegel van...

Gaan lekker filmpje kjken!
[
Goedemorgen!

Ja, ik moet ook nog een nacontrole afspraak maken. Bij de vk doen ze dat dus ook, ik zal maandag maar eens bellen, ik vergeet het steeds.

Gisteren heeft Luuk de hele dag veel geslapen, ik heb hem maar 2 keer wakker gemaakt, één keer na 5 uur en één keer na 4,5 uur omdat hij maar blééf slapen. Vannacht was ie weer onrustig en ben ik een paar keer met hem in de weer geweest.

Rond één uur kwam hij. Uiteindelijk heb ik hem om tien voor half drie weer in bed gelegd, ik was in slaap gevallen en hij ook...

Rond half vier kwam hij toen weer een daarna kreeg hij krampjes. Uiteindelijk heeft P. hem toen om een uur of vijf/kwart over vijf weer in bed gelegd.

Rond zeven uur wilde hij weer en onder protest is hij om tien voor half tien in slaap gevallen.

Eerst heb ik hem een kwartier laten huilen, toen hem even getroost met pink in z'n mond terwijl hij in bed lag, muziekje aangezet en ik heb hem niet meer gehoord...

Nu ben ik dus behoorlijk moe...

Dinsdag moet ik met hem naar het cb. Ik ben wel benieuwd hoe zwaar hij nu is en hoe lang hij is.

groetjes, peetje

Ze is even stil dus ik waag het er even op; snel bijgelezen en nu vertellen hoe het hier gaat. 's Nachts blijft ze doorslapen maar overdag lijkt het toch wel op een huilbaby. Langer dan 3 weken meer dan 3 uur per dag huilen, dat redden we hier wel. Ze is wel te troosten, maar huilt ook weer snel en is erg onrustig. Ik zit er een beetje doorheen en voel me bijna met een ketting aan Doutzen vastgelegd. Als ik dan haar lieve koppie zie, dat is dat wel weer over (de natuur heeft er niet voor niets voor gezorgd dat babies er zo lief uitzien, zodat je direct aan ze gehecht raakt). Maar soms zou ik gewoon weer aan het werk willen om niet steeds gestoord te worden in wat ik aan het doen ben. Alles in huis is half af omdat de beeb me weer nodig heeft. Ik laat haar soms wel eens huilen en dan gaat het wel weer over. Maar haar huiltjes verstaan lukt me niet. De vorige twee groeiden slecht maar sliepen verder goed en zo. Doutzen groeit goed maar huilt veel, zo is er altijd wel wat.

G. is ook dodelijk vermoeid omdat hij de rest van het huishouden draaiende houdt, boodschappen doet, kookt, etc. Nu ook nog een puberend neefje op bezoek met vriendinnetje, ze blijven zelfs twee nachten slapen... Niet handig maar G. had het al afgesproken (is neefje van zijn kant van de familie), dus het hele gevolg is nu op stap dus ik heb even het hele huis voor mezelf samen met Doutzen.

Zo, even dit topic als klaagmuur gebruikt, lucht op moet ik zeggen (terwijl Doutzen nu ligt te hikken in de box, wat nú overgaat in huilen...). M.a.w. laat ik er maar weer een eind aan breien. Ik hoop voor jullie en voor mezelf dat ik binnenkort weer gewoon sociaal mee kan schrijven en lezen, want dat betekent dat Doutzen het wat beter doet qua slapen overdag en minder huilen. (inbakeren helpt trouwens een beetje, doe ik nu overdag).

Goede zondag allemaal.
Lekker van je afschrijven bernstje, is belangrijk dat jij ook een plek hebt om even te spuien, is niet niks als ik dat zo allemaal hoor, en dat sociaal doen komt wel weer.

Fijn om hier zoveel verhalen te lezen die ik herken, ook van de peutertjes. Merel is echt een vrolijk kind, maar begint nu ook erg in de "nee" en "ik moet om alles huilen fase" te komen. Zo vermoeiend, wat je ook doet het is niet goed. En S. begint ook steeds vaker mee te huilen. Gisteren ook lekker drama in de supermarkt, hoe was het mantra ook alweer? Fase, fase fase. Gisteren wel een leuk boek gelezen over de peuterpuber tijd van ouders van nu. Stonden aardig wat praktische tips in dus wie weet.

Indian, wat vervelend dat je niet meer zo goed voor jullie dieren kan zorgen terwijl je dat zo graag wilt. Is er geen kinderboederij in de buurt die voor ze wil zorgen?

roro, herkenbaar dat stukje over alcohol. Ik had al last van 1/3 glas rosebier, ok heb afgelopen drie jaar bijna niet gedronken door zwangerschap en bv maar vond dit wel erg bizar, zou wel lekker goedkoop stappen zijn (niet dat ik daar nu aan toe kom;-))
Hey dames!

Indian, dat klinkt inderdaad wel erg zwaar hoor, met al je gewrichten en het hok schoonmaken. Dieren komen eventjes als laatste, maar hebben wel wat basisdingen nodig inderdaad. Misschien een kinderboerderij in de buurt die belangstelling heeft? Dan kan je ze zelf nog bezoeken en soms verzorgen als je daar puf voor hebt.

Nijn, haha, geen grappen maken over zwanger zijn! Een collega van R. had dat dus he, na 2 maanden weer zwanger.. pfff. Nu hebben ze twee meiden rondlopen, en dat is dan wel weer heel gezellig! Hier nog geen sex helaas, nog steeds aan het vloeien na 3,5 week. Wel net alles bijgewerkt qua scheren, voelt weer heerlijk!

Peetje, dat klinkt als een Hele Zware Nacht, tjonge! Ik weet niet of het werkt hoor, maar als je Luuk nou ´s avonds wat extra laat drinken, zeg om 2000, 2200 en 2400, misschien slaapt hij dan wat beter door? Ik probeer ook maar tips te geven hoor, van de zijkant...

Ik moet vrijdag bellen voor het maken van de nacontrole afspraak bij de VK. 27 juli en 24 augustus heb ik afspraken staan bij het CB.

Berntsje, wat heb jij het zwaar, en ook nog twee oudere kinderen rondhobbelen. Jeetjemina zeg, je mag hier zeker van je afschrijven. Hier duurt het echte doorhuilen max 1 uur, maar de hele dag, ik moet er niet aan denken. Werkt het als je met haar wandelt? Bv in een draagzak, of met de babybjorn? Is hier namelijk de beproefde tactiek.

Haha, Girafje, het was ook een heerlijk ontspannen maar korte avond! Gisteren gehouden bij drie slokken wijn. In het weekend heb ik bedacht dat ik wel mag drinken, en als het nodig is afkolf, weggooi en afgekolfde melk te drinken geef. Vind het zo heerlijk om soms van een glaasje te genieten. Afkolven is hier geen enkel probleem, ik kolf zo 160ml (2 voedingen ongeveer) per dag af!
Wat lekker dat het kolven goed gaat Roro. Welke kolf heb jij?

Ik zit er toch steeds meer over te denken om een dubbelzijdige kolf te kopen. Heb nu een medela mini electric en een avent handkolf, maar zit te denken over een dubbelzijdige. Zeker straks met werken lijkt me dat ideaal en ik hoop dat het dan ook beter gaat.

Indian, inderdaad erg jammer dat je de dieren vaak niet kan verzorgen omdat je je beroerd voelt. Misschien idd een kinderboerderij in de buurt?

Misschien wel een goed idee, om hem 's avonds vaker te laten drinken. Meestal komt hij uit zichzelf 's avonds om de 2 uur. Gisteren niet en sliep hij lekker, maar toen begon hij vannacht dus te rommelen. En meestal kan ik hem 's nachts zo terugleggen, maar vannacht dus niet.

Als hij vanavond weer lang slaapt, maak ik hem maar gewoon wakker denk ik, kan hij zich vol tanken voor de nacht.

Berntsje, oef wat zwaar zeg, dat Doutzen overdag zo veel huilt. Wel lekker dat ze 's nachts in ieder geval doorslaapt, maar overdag zoveel huilen is natuurlijk ook verre van ideaal, zeker als je er nog 2 hebt rondlopen...

Luuk slaapt overdag redelijk goed moet ik zeggen, en dat ik wel fijn, want dan kan ik aandacht aan Femke besteden, of, als P. er ook is, dan heb ik lekker even wat tijd voor mezelf.

Alleen de nachten zijn weer iets minder...

[
Vandaag moesten we pasfoto's maken van L., want die heeft hij nodig voor zijn paspoort en visum. Wat een klus! Eerst sliep hij en konden we hem niet wakker krijgen. Daarna was hij natuurlijk moe - dus huilen. Uiteindelijk is het toch gelukt (al is het resultaat niet al te fraai). Nu maar hopen dat het consulaat de foto's accepteert... Wat wel grappig is: we dachten dat hij blond was, maar op de foto's lijkt hij rossig. Even afwachten dus wat het uiteindelijk wordt.

Prettig weekend allemaal!
goedenavond allemaal!

Weekend weer bijna om:-( Betekend dat vriend morgen weer moet gaan werken en ik er alleen voor sta! Gelukkig komt morgen mijn zusje de hele dag langs. Wel fijn, want ben nog steeds aan t kolven en dan kan ik geen aandacht aan de kleine schenken. En 9 van de 10x is meneer dan dus 'druk'.

Hij heeft een paar erg onrustige dagen gehad. Veel huilen en wakker overdag. En 's nachts wel 3 a 4 uur tussen voedingen, maar dan slaapt hij maar 2 van die blokken en wij vonden het wel lekker om 's ochtend rond 8en toch nog even zo'n blok te slapen. meneer dus niet! En 's middags ook niet echt, dus weinig geslapen.

Bosbes, hoeveel krijgt jullie dochter van de flesvoeding? Wij zitten op 90 a 100 ml. Roan was week geleden 4260, dus zal nu boven de 4300 zitten (morgen even wegen:-))

Vibeke, haha, dat lijkt me idd een klus om pasfoto's te laten maken!

Roro, fijn dat je een leuke avond hebt gehad. Ik drink geen alcohol, dus geen problemen hier om dat evt met BV te combineren. Maar anders idd kolven en weggooien als je toch genoeg kolft.

Bernstje, sterkte met je kinderen zo! Balen dat Doutzen een huilbaby is, dat is zo vermoeiend en dan met 2 oudere kinderen er nog bij.

Peet, heerlijk die nachten zo... NOT! Hopelijk werkt de tip van roro.

Indian, vervelend dat je last van je gewrichten hebt! En het verzorgen van de dieren daardoor moeilijker wordt. Hopelijk vindt je een goed huis voor ze.

Fijn dat alles goed gaat met D. Nog iets leuks gedaan vandaag?

Nijn, nog lekker filmpje gekeken? En was Yara weer gauw rustig?

Girafje, heerlijk die peuterpubertijd zeg... tja, dat staat ons ook nog te wachten;-) Maar dat zal best vermoeiend zijn en dan met zo'n kleintje er nog bij.

Ik wete niet wie het had over snel zwanger worden? Mijn jongste broertje en zusje schelen nog geen jaar... mijn moeder was dus heel snel zwanger van nr 4 na nr 3. Ik scheel 5,5 jaar met de jongste, dus was best druk met 4 kleine kinderen. Doe ik haar niet na hoor!

even posten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven