Juni '09

24-06-2009 17:07 687 berichten
Alle reacties Link kopieren
Trouwens sinds deze week weer aan de pil. Ik vind het eigenlijk maar niks, maar 1 verrassing is voorlopig wel voldoende! En andere opties zie ik ook niet echt zitten. Hoe doen jullie dat/gaan jullie dat doen? Niet dat ik trouwens al aan sex DENK hoor.. heeft de vorige keer ook heel lang geduurd. Gewoon geen behoefte aan eigenlijk..

En net mijn 3e ijsblokjes-zakje met melk ingevroren, jippie! Het gaat hard (en met de memmen dus ook, wow.. )
Zonnetje hoe was het vandaag dan helemaal alleen met je 2 mannetjes?

Hier werkt de 10 minuten regel wel aardig...Dan lijkt het heeeel lang, maar is het na 10 min vaak stil of stiller....met tussenpozen....

Vandaag heeft mevrouw ook bijna de hele dag geslapen. Vanmorgen zelfs wakker in bedje gelegd, maar na 2 kikjes in slaap gevallen en heeft toen 2,5 uur geslapen...en vanmiddag lag ze om 16 uur wat te mopperen en toen overgepakt in de duowagen, zodat wij nog even wat boodschapjes konden doen en dat ging ook helemaal goed. Eenmaal aan de wandel was ze zo weer vertrokken naar droomland...

Vanavond wel weer redelijk wat gehuild, maar dat zijn krampjes...ben beetje bang dat ze wel spruw heeft ook..Ze heeft wit tongetje en billen zijn helemaal kapot en volgens vriendin zou dat vaak duiden op spruw. Lactatiekundige gebeld en die zei dat ik eerst maar zalf voor de billen moest proberen en als dat zou helpen, zou de ha eerder geneigd zijn om te behandelen, want een wit tongetje zou niet voldoende zijn voor ha...en dat denk ik ook hoor...vooral omdat ik mijn arts een beetje ken, sinds het hele gedoe met de schimmel bij mij en nu met inbakeren precies hetzelfde...Ik wilde dat hij/zij de heupjes zou checken, want dan kon ik evt eerder beginnen met inbakeren, maar ze wist niet hoe of wat en na overleg met orthopeed belde ze vandaag terug dat ze het inbakeren afraadde....Kon pas na 3 maanden worden vastgesteld en dus niet doen...Nou sorry, maar we hebben Yara na 6 weken al ingebakerd op aanraden van CB..dus ik begin mijn dokter een beetje zat te worden...Wat hij niet kent...

Indian: Als de kans op heupdysplasie groter is, dan mag je niet inbakeren volgens mij hoor...zou dat wel even navragen. Je zou dan wel zo'n bakerzak kunnen proberen begreep ik....

Hier gaan we daar zo mee beginnen, kan er een lenen van nichtje....

Morgen gaan we trouwens even wat tegen de krampjes kopen, want dat wordt nu wel heel erg hoor...

Oh en hie rook zon slechte dagboek bijhoudster....heb wel meteen het eerste jaren boek bijgehouden en ook voor Yara, maar echt een dagboekje gaat hier een dag of wat goed en dan is het weer gedaan....

Fijne avond nog!
Zonnetje, dat werkt hier ook het beste, bij de eerste tekenen meteen hop! Op bed! Eergisteren was ik er erg mee aan het rommelen, maar gisteren en vannacht ging het weer perfect. Hij heeft de hele nacht in zijn wieg geslapen, gisteren op zijn eigen kamer in zijn ledikant (onze slaapkamer is overdag echt véél te warm, was gisteren 31 graden maar op zijn eigen kamer was het een 'aangename' 26 graden... warm huis...). Hij is gelukkig niet anders gewend dan die hoge temperaturen.

En voorbehoedsmiddel... moeten we nog even over nadenken. Manlief heeft altijd gezegd dat hij na de tweede naar 'Dokter Baksteen' zou gaan (uroloog voor sterilisatie ), maar nu puntje bij paaltje komt (letterlijk...) heeft hij toch wat bedenkingen. Ik wacht rustig af, heb hem wel gezegd dat IK een derde geen probleem vindt Ik wil eigenlijk niet meer aan de hormonen, ben inmiddels 37 en heb ze nu 17 jaar gebruikt in verschillende vormen, ben er wel klaar mee. Hij kan zich dat gelukkig goed voorstellen, maar hij moet echt over een drempel om die afspraak te maken. Heeft wel gezegd dat IK die afspraak dan maar moet maken voor hem, maar in dit geval vind ik écht dat hij dat zelf moet doen.

Fleurtje is bevallen?!?! Ow.... wat fijn! Ik ben zó benieuwd hoe het gegaan is, of ze zich er goed bij voelt etc....

Indian, knap dat je een dagboekje bij kan houden. Ik vergeet het steeds... heb wel een hoop andere dingen die ik steeds bewaar, en het groeiboekje van het CB heb ik goed bijgehouden gelukkig. Wat vervelend dat een heupje van D niet helemaal goed lijkt. Ik weet neit of je een draagzak gaat gebruiken of een draagdoek, maar let er dan op dat hij écht goed in de kikkerhouding zit. Babybjorn dan NIET gebruiken, die ondersteunen de beentjes niet in kunnen het alleen maar erger maken. Vriendin van mij haar baby had een heupje uit de kom door de babybjorn, sindsdien verketter ik dat ding

Nijntje, wat vervelend dat je verstandhouding met de huisarts niet geweldig is. Is het geen idee om dan een andere te zoeken? Je wilt toch wel vertrouwen hebben in je huisarts, je kan haar/hem zó nodig hebben....
Om een kort verhaal lang te maken...
Nijntje, gister ging het best goed met de 2 jongens! Vooral omdat M zoveel sliep en Noah ook moe was van 2 dagen kdv. Hij heeft dus ook 2 keer geslapen en dat breekt de dag meteen, erg fijn..

Noah was ook erg lief en heeft veel zelf gespeeld.

We zijn zelfs 2 keer met de hond gaan wandelen! Dat had ik vantevoren echt niet aangedurfd. Noah had zijn eigen kleine buggy mee, met een knuffel erin, gaat hartstikke goed. Je bent een tijdje onderweg , maar dat maakt dan ook niet uit. De 2e keer wilde hij het laatste stuk wel gedragen worden, dus dat is wel even pittig, maar als dat alles is.. Ben dus erg opgelucht!

Inderdaad al een raar verhaal van je huisarts toen jij met de schimmelinfectie zat en geen goed teken dat je nu toch een beetje aarzelt om te bellen.. Is er niet iemand in je omgeving die je een andere, prettigere huisarts kan aanraden? Je moet toch met een fijn gevoel om raad kunnen vragen, ook al is het misschien voor niks. En dat verhaal over inbakeren.. tsss.. hoop dat de bakerzak uitkomst biedt, wij hebben hem ook al geleend, voor het geval dat. Fijn ding!

Fijn dat het slapen ook bij jullie al wat beter gaat. Vandaag heeft meneer welgeteld 1 minuut gehuild en viel toen lekker in slaap, wat een verademing! Zag toch op tegen dagenlang gehuil, maar hopelijk heeft ie (en wij) zijn 'trucje' gevonden om lekker in slaap te vallen. En wit tongetje en kapotte billen kunnen idd wijzen op spruw.. Kan je het wit wegvegen met een doekje/gaasje? Dat is ook 1 van de symptomen (als het blijft zitten dus).

WW, lekker dat Willem nu ook in zijn eigen bed slaapt. Wat was het vies warm gister he? Jullie hebben wel een erg warm huis idd, onze slaapkamer is het warmst in huis, maar daar kwamen we gelukkig niet verder dan een 'frisse' 28 graden.. bah. Maar als ze niet anders gewend zijn gaat dat prima volgens mij.

Vinden jullie het trouwens ook zo lastig wat je die kleintjes nou aan moet trekken? Met dit warme weer natuurlijk zo min mogelijk, maar soms zit het er net tussenin en dan sta ik zo 10 minuten voor de kast.. lange mouwen, korte mouwen, jasje ja of nee? Zal blij zijn als ie iets groter is, dan wordt dat allemaal weer makkelijker (idd, het zijn gelukkig allemaal fases en ik vind het echt steeds leuker worden naarmate ze groeien)

Hehe, dokter Baksteen Dat ie met die bijnaam nog durft te gaan, haha! Maar goed, toch wat cold feet van zijn kant dus.. Of zou je toch nog voor een 3e willen gaan?

Voor zoiets zou hij inderdaad toch echt zelf mogen bellen. Haha, ik zie het al voor me: "hallo, met WW, ik wil mijn man graag laten steriliseren.." Net of je met je hond naar de dierenarts gaat

Kan me voorstellen dat je na 17 jaar geen troep meer in je lijf wilt. Ik wilde liever ook niet meer aan de hormonen, maar de alternatieven vind ik ook niet geweldig. Condooms, tsja, jullie weten hoe dat is afgelopen , spiraaltje vind ik eigenlijk een beetje eng. Waarschijnlijk ongegrond, maar toch liever niet. En sterilisatie vind ik toch wat vroeg op dit moment. Wie weet of het over een paar jaar weer gaat kriebelen (hoewel ik tijdens de zwangerschap besloten had dat dit toch echt de laatste is)

Hoorde ook verschillende verhalen over de Babybjorn. Zat nog te twijfelen of wij er 1 aan zouden schaffen, maar dan zou ik hem sowieso pas na een paar maanden gaan gebruiken, ik vind M nog veel te breekbaar nu. We hebben nu een Lodger geleend, maar ik kan er niet echt mee omgaan, geloof ik. Hij zit er zo half dubbelgevouwen in, voelt niet fijn.. (help, wat doe ik nou verkeerd?)

Ben trouwens wel erg benieuwd hoe het met Ikol is! Hoop dat alles goed gaat!

Nou, heel l*lverhaal weer.. je kunt wel merken dat de kinders in bed liggen . Maar nu ga ik weer even iets doen, was de kledingkast aan het uitmesten.
Zonnetje, een lodger geeft niet echt veel steun omdat je hem niet goed om je kindje heen kan vouwen, het kindje hangt er echt in. Wat dat betreft kun je beter een ringsling of een draagdoek gebruiken. Voor als Willem wat groter is heb ik een Marsupi aangeschaft, lijkt enigszins op een babybjorn, maar heeft een ergonomische vormgeving waardoor het kindje in kikkerzit zit en dus niet al het gewicht op het kruis hangt. In een ringsling kun je de stof zo aantrekken dat je kindje écht comfortabel ligt. En een draagdoek, kun je alle kanten mee op, ik ben alleen een nerd met knopen en man wil er zo wie zo niet mee lopen, dus die is afgevallen helaas bij ons. Maar misschien is het wel wat voor jou?

Willem heeft trouwens alleen een romper aan, zelfs 's nachts (al die leuke kleertjes ongebruikt, want hij groeit gestaag richting maat 62 ), want het is hier in huis zo warm dat méér echt mishandeling zou zijn. Wijzelf slapen ook alleen onder een laken, Willem heeft er dan nog een hele dunne deken bij. Dochter slaapt het liefst nog steeds onder haar dekbed , hoe warm het ook is.

Ik kan nog steeds niet op de hyves, weet niet of FleurtjeFee zich daar al heeft laten zien, maar willen jullie haar feliciteren? Zodra ik er ook op kan, doe ik het zelf ook nog eens, hoor!!
even een kort bericht van mij, want het gaat hier even iets minder lekker (*mompelt mantra: het is een fase, het is een fase, het is een fase*). Het hele ritme lijkt weg, hij huilt veel, wil niet slapen, maakt hapbewegingen voor borst maar eet niet als hij eraan hangt etc. Komt vast weer allemaal goed, maar even weinig tijd voor forum.

Roro in ieder geval gefeliciteerd, Fleur ook als je meeleest (ik zal zo nog even naar hyves gaan).

Vibeke, ik hoop dat je ook snel zo'n lieverd in je armen mag houden.

Liefs, en als ik wat meer tijd heb reageer ik wel wat uitgebreider op iedereen. Herfst
Oh en Indian..die w die jij hebt toegevoegd, blijkt een hyves vriendinnetje van mij te zijn...

Denk dat zij niet door had hoe of wat en het haar wel leuk leek om ook lid te worden van deze hyves...dus je mag haar deleten hoor wat mij betreft
[.
Even snel, wilde alleen even kijken of er al nieuws van Ikol was... Het is weekend hier, dus we hebben nog allemaal leuke dingen gepland .

Had vandaag weer controle bij de gyn. Alles was goed, maar er is inderdaad geen enkel teken meer dat de baby snel gaat komen. Daarom hebben ze voor volgende week zaterdag de inleiding geboekt. Dus binnen nu en een week is de baby er! Erg spannend, maar vind het wel een fijn idee!
lodger was hier bij merel ook geen succes, baby bjorn wel, maar toen was ze wel al iets ouder.

indian, vervelend dat je allergisch reageert, hopelijk gaat snel over.

Vibeke, spannend hoor! Geniet van je weekend.

herfst sterkte ermee meis, goed mantra :-)

Hier w.s ook maar weer even aan de pil, uiteindelijk hier ook sterilisatie van manlief. Wat ons betreft is het nu wel ok, alleen manlief ziet nu operatie niet zitten, ben het wel met hem eens is al genoeg hectiek geweest het afgelopen jaar en met die gebroken nachten bij zo´n kleintje knap je ook net snel op. Dus over een jaartje ofzo.

pff hier ook zo´n warm huis, gelukkig wel gergeld de van aan en goed doorluchten, S. heeft ook meestal alleen romper aan of soms broekje erbij. Naar buiten is soms wel lastig, gelukkig houdt S. zichzelf makkelijk warm.
Herfst, sterkte hoor! Kop op, het wordt echt beter.. (fase, fase, fase..) Dat weet je zelf gelukkig ook en heb je nu niks aan natuurlijk. Probeer af en toe even de deur/kamer uit te gaan. Even geen gehuil aan je hoofd, want dat kan een moederhart gewoon niet te lang aan

Hier ook even een mindere avond. Beide mannetjes helemaal over de stekker. Noah slaapt inmiddels, pfff..

Waarschijnlijk op mijn goeie dagen toch iets teveel gedaan, nu weer last van rug/stuit en weinig melk

Ga even bij vriend en M kijken en hopelijk zo lekker onder zeil.

Dank nog voor de tips over de draagzakken, kom er later ff op terug!
Oh ja, Vibeke, fijn dat je nu weet dat uiterlijk zaterdag je kindje er is! Veel plezier met alle leuke plannen (dat je het volhoudt, bikkel!)
Herfst, klinkt toch echt als de beroemde regeldagen... fasefasefasefase inderdaad (ow, wat zullen we elkaar dat nog váák vertellen het komende jaar )

Indian, dat mailadres doet het niet meer (te lang niet gebruikt). Je kunt me ook mailen op ********** at hotmail punt com. Die zie ik nog wel regelmatig, en zal hem de komende dagen wat beter in de gaten houden.

En D. nog in maat 44... jemig, Willem is al braaf onderweg naar maat 62

Vervelend van die zalf. 't Kan zijn dat de huid van je tepels er te zacht van geworden is waardoor het te snel geïrriteerd raakt als D drinkt. Geen idee wat je er tegen zou kunnen doen echter.

Vibeke, wat spannend, het gaat bij jou dus ook niet lang meer duren!!

Vandaag weer zo'n goede dag (en nacht) van Willem. Hij huilt wel af en toe (ow.. en ik weet dat het tot 6 weken alleen maar méér wordt ik kan eerlijk gezegd zó slecht tegen babygehuil, zelfs, of júist van mijn eigen baby ) maar heeft nu ook veel meer dat hij rustig twintig minuten tevreden om zich heen ligt te kijken en wat met z'n armen te maaien. En leve de hormonen, ik vind het geweldig om naar te kijken! Belachelijk toch eigenlijk, zit ik gewoon twintig minuten naar zo'n ongecoördineerd aapje te kijken , helemaal verliefd En verder wordt er nog steeds veel geslapen... ik heb soms ook wel het idee dat hij heel veel boven ligt, hoor...
Even een kort berichtje door de vriend van Ikol

Op 27 juni is onze zoon Roan geboren na een zware en heftige bevalling. Het is een flinke knul van 4100gr. Moeder en zoon verblijven op moment in het ziekenhuis en maken het ondertussen redelijk goed.

Ikol zal het hele verhaal vertellen als ze thuis is, maar dat kan wel een kleine week kunnen duren
Jeujjj Ikol, hartelijk gefeliciteerd. Ook de papa natuurlijk!
[.
Hey dames!

Hier even een berichtje! Ikol, gefeliciteerd met Roan!! Jij ook een heftige bevalling dus, veel succes en sterk maar eerst helemaal aan. De rest van de wereld komt later wel. Alles goed hier met mij en met Madelief. Het is als een droom, een perfecte kraamperiode. Ik snapte echt niet dat er een baby in mijn buik zat, en nu, nu is alles zo compleet en vanzelfsprekend alsof het nooit anders is geweest.

Het is een heerlijke baby, een heftige eerste week, ook met Dorstkoorts van de warmte en heeeeel veel aanleggen. Ze huilt alleen bij honger en kramp. We hebben 36 uur bijgevoed met KV, maar nu compleet op BV en ik ben optimistisch dat we een ritme te pakken hebben . En krampjes zijn zo zielig... Ze was wel 110gram aangekomen!

Nog niet bijgelezen, dat komt later wel. Ik probeer even een fotootje te plakken...

Ik zag Lodger voorbij flitsen, ze ligt er nu in, ik met mijn pink in haar mond en met de andere hand typen... te lief! Nu weer lekker een tijdje mijn bed in.
Nog een keertje cheeren voor Vibeke. Nog even meid en dan is het einde in zicht. Het zou fijn als het nog gebeurd voor as zaterdag maar anders weet je in ieder geval dat ze je gaan inleiden. Dat lijkt me toch wel een fijn gevoel.

Gefeliciteerd voor Ikol natuurlijk en aan alle andere meiden van het juni topic die ik nog niet gefeliciteerd had. Jullie zijn bijna compleet, goed hoor.

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ikol, van harte! Ben benieuwd naar je verhaal!!

Roro, wat klink je ontzettend rozewolkerig, meid!! Heerlijk, geniet er van!!

Indian, dank je voor de link, ik heb m'n adres weer weggehaald! Wacht nu vol smart op toestemming. Ben zo benieuwd of FleurtjeFee behalve mijn overtijdrecord ook Willem's zwaarterecord heeft overtroffen (ik gok van wél ) Balen dat je blijkbaar toch allergisch voor de zalf bent, hopelijk is er een alternatief.

Hier weer een heerlijke nacht, ik geloof dat Willem het dag- en nachtritme even doorheeft (voor zo lang het duurt ). Weliswaar drie keer een voeding vannacht, maar ik vind het al zo'n zegen dat hij tussendoor in z'n wieg slaapt. Kan ik tenminste op m'n buik liggen (na dat 5 maanden niet gekund te hebben).
Chica, jullie zitten natuurlijk vol smart op Vibeke te wachten zodat jullie 'officieel' van start mogen natuurlijk Veel succes, en dank je voor de felicitaties, lief!
Gefeliciteerd Ikol!
.
ikol gefeliciteerd, vervelend dat het zo´n heftige bevalling is geweest, hopelijk kun je rustig aansterken en van je ventje genieten. Dikke knuf iig

Indian, wat een gedoe zeg, nou hopelijk gaat alles nu beter.

chica, volgens mij gaat het bij jullie ook al aardig snel, zag al 3 mama´s staan en volgens inside info is vandaag mama 4 erbij gekomen bij jullie, geniet ervan en wens maar sterkte aan al die meiden die nog moeten bevallen.
Lieve Ikol, gefeliciteerd!!!!

Hoop dat je snel opknapt... geniet van jullie zoon

liefs bosbes
;

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven