Juni 2008

22-10-2007 10:47 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://i231.photobucket.com/albums/ee314/Kangoona/vivajuni2008mamas-1.jpg
Ik heb een LAT-relatie, woon dus gewoon in mijn eentje. Mijn ouders zijn vrij traditioneel, dus vandaar dat ik me een beetje druk maakte om hun reactie. Gelukkig was er geen vuiltje aan de lucht.

Nog twee dagen tot het verloskundige bezoek...
Oke, dat snap ik, fijn dat ze zo goed reageerden!!! Blijf je ook alleen wonen als ik vragen mag?
Hey Choccie, ook grappig; ik zie in het overzicht dat wij (als het goed is) dezelfde dag uitgerekend zijn en we hebben allebei donderdag een echo! Spannend he!!!!
Hoi ladies,

Na een paar dagen druk druk in het nieuwe huis, ben ik er ook weer even. Ben de laatste dagen ook weer een beetje onzeker. De weken hiervoor groeide mijn buik al een beetje en voelde ik me echt zwanger (misselijk, licht in mijn hoofd enz.) De laatste dagen heb ik dat minder, al ben ik wel MEGA moe.. Zelfs met mijn middagslaapje (ik ben deze week vrij voor het klussen) ben ik om acht uur 's avonds doodop. Heb wel gehoord dat de hormonen zo rond 10/11 weken minder worden (ben nu 11 weken en 1 dag), maar toch.. Misschien is het ook wel weer de onzekerheid voor de volgende echo, over een week. En misschien ben ik ook al wel gewend aan alle verschijnselen...

Waar ik niet aan wen en wat nu al erger wordt, zijn mijn bekkenklachten. Mijn therapeut was er niet zo tevreden over. De klachten zijn, sinds vorige week, toch wel toegenomen. Komt natuurlijk ook door de drukte rondom het klussen enzo. Maar ik moet nu al met mijn bekkenband om dingen doen en veel keren per dag plat gaan liggen, om mijn bekken rust te geven...Waren er nog meer meiden die eerder bekkenklachten hadden gehad? Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen...
..
Hoi Frederik; ik heb ook bekkenklachten overgehouden van mijn vorige zwangerschap. Toen begon het rond de 20 weken. Wat begint de pijn al vroeg bij jou!!! Klachten zijn nooit weggegaan dus ik heb ze nu 2,5 jaar. Heb bij fysio's, manueel therapeut en Mensendieck gelopen. Was net doorgestuurd naar de neuroloog voor een MRI-scan en toen bleek ik weer zwanger. We zijn er nu achter dat mijn linkerbekken steeds naar achter kantelt en dat ik vrij instabiel ben van onderen. Ik loop nu onder controle bij een (eindelijk goeie) fysio. Daar ga ik eens per 3 weken heen om het los te masseren en te laten bekijken of het nog goed staat. Ik verwacht eerlijk gezegd ook problemen deze zwangerschap, maar probeer nu heel goed naar mijn lichaam te luisteren. Vorige keer ben ik ver over mijn grenzen gegaan. Ik hoop dat dat helpt. De fysio heeft het meeste afgeraden qua sport wat ik deed uit voorzorg. Ik kan wel wandelen, zwemmen en fietsen (zonder van het zadel af te komen).

Dat klussen bij jullie nekt je waarschijnlijk! Wij zijn dit jaar verhuisd en toen kon ik helemaal niks meer behalve liggen. Waarschijnlijk weet je dit allemaal al maar probeer zoveel mogelijk uit te besteden en vooral niet te tillen! Als je tilt, of boodschappen doet altijd aan beide armen eenzelfde gewicht zodat je in balans blijft. Kussen tussen je knieën met slapen kan ook helpen. Probeer met werken of gewoon zitten op je houding te letten. Ik dacht altijd dat ik goed zat totdat ik zo'n arbo-test via Internet deed. Laat je zoon/dochter zoveel mogelijk zelf doen. Weet niet hoe oud hij/zij is maar ik probeer mijn zoontje eerst te laten staan in bed voordat ik hem er uit til (met holle rug!!!) en wil hem proberen te leren in de autostoel te klimmen. En voor mezelf wil ik proberen niet al teveel aan te komen want dat leunt alleen maar op je bekken. Maar goed dat heeft vorige keer ook niet geholpen want toen was ik niet eens zoveel aangekomen (11 kilo).

Enne; ik ben ook echt doodop. Op mijn werk vallen 's middags zowat mijn ogen dicht. Mijn bekken heb ik nog geen last van, ik baal alleen nu heel erg van de misselijkheid (die had ik vorige keer niet).
Hi meiden,

zou iemand mij van de lijst kunnen halen?

Ben wel nog gewoon zwanger, maar merk dat ik het hier teveel "gemutst" en geklaag vindt wat niet echt bij mij past.

Iedereen een hele fijne en voorspoedige zwangerschap gewenst!!
Hoi,

Frederiek, ik ken het onzekere gevoel, ik heb daar ook last van. Komt denk ik omdat ik de ene dag meer last heb van mijn "kwaaltjes" dan de andere. Maar ik weet van mijn vorige zwangerschappen dat ze afnemen, dus daar mee probeer ik mijzelf gerust te stellen.En ik zal blij zijn als ik niet meer misselijk ben. Ik kijk ook echt uit naar mijn tweede echo, volgende week woensdag.

Wij hebben het van het weekend verteld aan onze ouders, broertjes + aanhang.....en het allerleukste aan onze kids! Ze hadden al ergens een vermoeden (vooral de oudste)...ze zijn echt superblij!
Jill, jammer dat je er zo over denkt.

Volgens mij is dit topic bedoelt om niet alleen leuke dingen, maar ook je zorgen met elkaar te delen. Maar goed ik haal je van de lijst en wens je nog een hele goede zwangerschap en bevalling.
Ik heb een sollicitatie gehad en vanavond gehoord dat ik per 1 januari een benoeming krijg. Eerst overleg gehad met de vakbond hoe het zit met een evt. zwangerschap, maar dat hoefde me niet tegen te houden om een poging te wagen. Met succes dus. Ik zie wel op om het tegen mijn nieuwe werkgever te gaan vertellen. Ach als het meezit/tegenzit zien ze het gelijk.

Wij zijn het samenwonen wel aan het regelen, maar voorlopig slaap ik de meeste nachten gewoon alleen. We wonen ruim 70 km bij elkaar vandaan, dus we zien elkaar doordeweeks bijna nooit. Wel grappig Adama dat jij ook lat. Willen jullie op den duur wel samengaan wonen?

Over moe zijn kan ik wel meepraten. Dit weekend twee keer de klok rond geslapen en ik val gewoon nog om. Het is nu ook al veel te laat, maar heb een beetje veel adrenaline door mijn lijf lopen vanwege dat telefoontje net haha.

Slaap lekker allemaal!
Hoi,

Hier vandaag een heel goede echo.

Ook heel vreselijk nieuws gehad dit weekend. Ik wil niet in details treden, vanwege de herkenbaarheid, maar ik zal even wat minder schrijven omdat ik totaal kapot ben van het bericht. Beetje abacadabra, sorry daarvoor. Leven en dood liggen dicht bij elkaar...
m75 schreef op 09 november 2007 @ 13:05[/message]:[/b]

Ik vind 3 kids niet zo uitzonderlijk, maar de meeste vinden het heel veel. Mij lijkt het in ieder geval erg gezellig. Maar het scheelt denk ik wel dat mijn oudste 2 al "groot" (9 en bijna 8) zijn. Zij zijn al behoorlijk zelfstandig. Dit is dus echt een nakomertje....voor ons echt een kadootje![/quote]

De kinderen zullen wel zorgzaam zijn straks. Leuk is dat.

En als ze wat ouder zijn, altijd oppas :smile:

en erg fijn dat ze zo goed als zeker zelfstandig zijn!
Apple goed dat je echo goed was.

Ik weet niet wat er aan de hand is bij jou prive maar ik wens je veel sterkte!
Jaja, mijn eerste huilbui. :'-(

pfff. op het werk.

Ik loop het 2 dagen in te houden.

En vandaag, pats.

Ik moet even mijn verhaal kwijt sorry....

Ik dacht even wat op te lossen aan de telefoon voor een collega maar die wou dat niet. normaal doen we dat altijd maar ze moest perse het zelf doen.

Okay dan krijg je hem.

Dus ik zei tegen mijn andere collega op een leuke manier ik ga naar huis.....

(ik zit de hele tijd al een beetje te mopperen vandaar dat ik dat zei).

Ondertussen is collega klaar met telefoon en gaat een potje lopen zeiken tegen mij, dus ik zeg: is goed, ik zal het voortaan zo doen. En zij gaat door, dus ik verzocht haar op een nette manier: zou je misschien er over op kunnen houden, ik ben vandaag chagrijnig, dus als je er over op wilt houden graag. Gaat ze door!!!!!! GRRRRRRRRRRRRRR dus ik weer hou alsjeblieft op. Ik kan er vandaag even niet tegen. En maar door gaan.

Ik liep maar weg en op dat moment belt vriendlief, hoe het met me gaat. Ja fout!!!! haha.

SNIK.

Ben nog helemaal een beetje pffff. straks werkoverleg. feest. jeetje.....bah.

Sorry gaat helemaal nergens over, jullie snappen het verhaal niet helemaal natuurlijk maar ik ben het even kwijt!!!

Sorry dat ik jullie er lastig mee val! :cry:
Hoi meiden,

Nou, ik wil even zeggen dat ik heel leuk vind op het forum.

Apple: Fijn dat je echo goed was! Rot voor je dat je helemaal stuk bent van het nieuws dat je hebt gekregen, ik wens je sterkte.

M75: het lijkt me inderdaad voor je kids superleuk om een kleine BB in huis te hebben straks!!! En het mee-genieten met je buik natuurlijk!

Manouk: Ze kunnen je inderdaad niets maken, je nieuwe werkgever betaald jouw zwangerschapsverlof ook niet, dus.....Maar ik kan me wel voorstellen dat het ook weer niet helemaal prettig voelt. Maar GEFELICITEERD met je nieuwe baan.

Ik heb ook goed nieuws! Ik had vandaag weer een goede echo. Ik was heel zenuwachtig..........en het was GOED! Het kindje bewoog met de handjes en had zijn/haar beentjes over elkaar, schattig he? Sorry dat ik zo overdreven doe maar ik voel me blij.
Hoi Sjaakfan,

Ik had je bericht gemist, waarschijnlijk tegelijk gepost.

Ja, die hormonen en dan nog een irritante collega...Laat je niet gek maken hoor. Het komt allemaal goed (ugh, wat een nare opmerking van mij...maar het is echt zo, hoor) Nog even en dan kan je het vertellen en dan houden ze vast wat meer rekening met je....Of weten ze het al?

Als je zwanger bent mag je lekker huilen, lastig zijn en mogen anderen niet tegen je zeuren....Zo, dat is mijn beleid....;-)
knorrie, wat een vreselijk bericht weer. Veel sterkte.

Katootje.Ikkan me voorstellen hoor dat je heel blij bent dat de echo goed was. Het blijft toch altijd heel erg spannend.

Frederiek, erg vervelend die bekkenklachten. Zeker omdat ze al zo vroeg beginnen.Een verhuizing is dan ook niet echt bevordelijk. Ben vorige keer een maand voor de uitgerekende datum verhuisd. Vond dat echt vreselijk. Je wilt zoveel doen maar je kunt niets. En had toen niet eens last van bekkeninstabiliteit.

Sjaakfan. Leef je maar lekker uit op dit forum hoor.Vind het wel leuk om dit soort verhalen te lezen. Het blijft wel de vervelendste periode va de zwangerschap. Je voelt je vaak het slechts van de hele zwangerschap en niemand kan er rekening mee houden omdat ze het nog niet weten.

Heb morgen mijn echo. Vind het wel hel er spannend. Heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in. Ik heb zo weinig symptomen.
Hm ben benieuwd wat er onder "gemuts" verstaan wordt... Lijkt me toch sterk dat alle 30 deelnemers van dit forum mutsen zijn ;-) Inderdaad wat je zegt Klikkie het blijft bij heel veel vrouwen een vervelende periode van de zwangerschap door alle ongemakken en ik vind dat daar best over gesproken mag worden. Ik beschouw mezelf ook als een type van 'schouders eronder en niet piepen', zag niet tegen een bevalling op want dat kon iedereen toch?! Nou daar ben ik even op teruggekomen na mijn eerste zwangerschap en bevalling. Bekkenklachten vond ik ook zoiets raars, dat krijg je toch alleen maar als je amper beweegt en niet sport?? Ik sportte toen 3/4x in de week. Nou wel bekkenklachten dus helaas. Maar goed Jill; jij ook een goede zwangerschap gewenst zonder kwalen.

Kan me voorstellen dat je onzeker raakt als je geen symptomen hebt Klikkie. Toch had ik dat bij mijn eerste zwangerschap ook niet behalve een vieze smaak in mijn mond. Had ook geen zere borsten en was niet misselijk. Succes met je echo!

Gefeliciteerd met je goede echo Katootje!! Ik moet nog even geduld hebben tot vrijdag...

Niet leuk van die collega Sjaakfan!! Hormonen kunnen rare dingen met je doen, niks van aantrekken hoor :-)
Dag mede-mutsen (geintje),

Apple gefeliciteerd met je goeie echo en heel veel sterkte met het slechte nieuws.

Katootje jij ook gefeliciteerd met de echo.

Klikkie heel veel succes morgen.

Sjaakfan wat een rotstreek van je collega. Hopelijk gaat het nu weer beter.

Gisteren moest ik weer naar de verloskundige en omdat ik volgens de echo 10,4 weken zwanger ben, wilde ze eerst niet proberen om het hartje te luisteren. Natuurlijk wilde ik het wel, en na even zoeken hoorden we het hartje. Ben zo blij.
Wat een goed nieuws allemaal, met die goede echo's en de hartjes die klopten.. lijkt me ook wel bijzonder hoor, om weer voor het eerst het hartje te horen. Ook al is het de tweede keer dat ik zwanger ben, het blijft bijzonder.

En ik ben ook zo'n muts, haha! Ik ben er ook van overtuigd dat het na veertien/zestien weken beter wordt met alle kwalen. En dan zullen we met z'n allen vast meer genieten en minder mutsen ;-)

Isa, bedankt voor al je tips rondom de bekkenklachten. De meeste kende ik al, omdat ik dus de eerste keer ook bijna de hele zwangerschap onder behandeling ben geweest bij een Mensendieck-therapeut. Nu heb ik opnieuw al die tips gekregen, hopelijk lukt het een beetje om me eraan te houden. Gelukkig is mijn zoontje (2 jaar en 3 maanden) al redelijk zelfstandig, al houdt hij altijd weer van die 'mama'-momenten dat hij bij me wil hangen...

Nog een weekje en dan heb ik de nekplooimeting en dus weer een echo. Ben erg benieuwd en ook wel een beetje gespannen over de uitslag.. Al houd ik mezelf voor dat er maar een kleine kans is dat het niet goed is... Komt vast goed!

Ik ga nog even een uurtje werken...
Arme Sjaak, ik had gister thuis die huilbui. Ik was op de bank in slaap gevallen en de hele middag geslapen. Toen vriendlief belde schrok ik wakker en begon zomaar te huilen. Hij dacht meteen dat er iets ergs was...

Apple, ik wens je sterkte. Ik begrijp dat je dan even geen behoefte hebt aan een forum met 'mutsende' zwangeren.

Frederiek, bah, die bekkenklachten. En dan zo vroeg al, is er kans dat zoiets herstelt / minder wordt tijdens de zwangerschap?

Wij gaan morgen voor de eerste afspraak naar de vlos, ik hoop dat het hartje te horen zal zijn. Ik ben dan 11+1, het kan dus zo zijn dat er nog niets te horen is. Toch zal ik daar erg onzeker van worden. Ik heb zondag behoorlijke krampen gehad, maar volgens mij kwamen die vanuit mn darmen (verstopping). Het voelde absoluut niet als menstruatiekrampen in elk geval.
Leuk mu...eh, Jippies dat je het hartje hebt horen kloppen.

Isa: Vrijdag dus.......!

Klikkie: Succes morgen met de echo, ik zal duimen.
Lief al de reacties.

Gisteren nog een beetje vol tranen gezeten. Maar het ging beter in de loop van de avond.

Alleen onwijze hoofdpijn door een beetje spanning.

Alles komt dichterbij, vk, echo, het nieuwe huis en dan gezeik op het werk. PFFFFF. haha.

Gelukkig is die collega vandaag vrij, andere collega met wie ik wat moeite heb (gelukkig ligt het niet aan mij want iedereen heeft er moeite mee) is ziek gemeld. Heerlijk!!!

Ik ben vrolijk.

vandaag een half dagje, heerlijk!!

Ik ga aan het werk. En vind het wel leuk hier op forum! Dus gewoon lekker verder mutsen!

Klikkie, succes met echo vandaag! spannend!!

Jente vandaag intake vk, ook spannend!!

Jippies Hartje horen kloppen is geweldig lijkt mij. Ik hoop dat ik morgen mag luisteren, maar ik reken nergens op!!
Ik ga begin van de avond naar de VK. Ben er een peux nerveux voor... Later meer, groetjes!
Ha dames, het is even stil geweest van mijn kant want ik heb me de afgelopen 5 dagen hondsberoerd gevoeld. Ben gisteren dus ook thuis geweest en voel me vandaag weer een stuk beter. Heb gisteravond voor het laatst overgegeven dus wie weet red ik het vandaag zonder boven de wc te hangen ;-)

Rustig aan allemaal en waar nodig succes bij de VK!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven