Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Heb nog niks gelezen, is te veel om dat nu effe snel te doen. Kom vanmiddag of vanavond wel even terug.

Heb nu erg veel pijn in mijn knieen en voeten, van het vocht van de prednison.

Yuma vannacht nog goed ziek geweest, nu met zetpil weer wat actief. Gister middag ook van 12:45-15:45 best actief geweest, daarna zakte hij weer in.

Heb gister leidinggevende gesproken, ook over contract, en jippie het wordt niet verlengt. Weet dat je daar in deze tijden niet zo blij mee moet zijn, maar ben het toch,. Ben zooooo blij dat ik daar straks niet meer terug hoef. Zei gister tegen man, het lijtk wel, sinds ik daar werk dat het alleen maar slechter gaat met mij, meer en meer ziek. Ben nog nooit zoveel ziek geweest als bij deze werkgever.

Vanmiddag naar de gyn. Hopelijk is alles goed. Vrijdag 20weken screeningsecho.

Iedereen met echo vandaag veel succes!!
ook even een kort berichtje om iedereen veel sterkte en hopelijk plezier te wensen met de echo's die er deze week aankomen. Toch spannend!

Indian, sterkte met je pijn.

Helaas verder geen tijd voor uitgebreide reacties, sorry

Hier voel ik helaas nog steeds geen baby. Heb heel misschien vrijdag iets gevoeld, maar daarna niet meer, dus ik denk dat het toch gewoon mijn darmen zijn geweest. Jammer, ik zit er echt op te wachten.

Iemand ervaring met de Mutsy urban rider? Is die goed en kun je die ook twee kanten op zetten (dus zitje naar de bestuurder van de wandelwagen toe?)

groetjes,

herfst
Herfst..wij hebben de mutsy urban 4 rider gekocht en vorige week opgehaald en in elkaar gezet. Ik vind het nu al een fijne wagen en dan moet ik hem nog gaan gebruiken. Je kan de zitting inderdaad 2 kanten opzetten, vond ik een grrot pluspunt, ook heeft hij veel opbergruimte onderin en allerlei vakjes op de wagen zelf. het buggy gedeelte kun je ook in 2 standen zetten, handig als je kindje wil slapen, dit heeft ook niet elke wagen. en wij hebben gekozen voor 4 wielen omdat ik dat zelf prettiger vond, met 3 wielen heb ik het idee dat de wagen omkiept als ik de stoep zou afgaan, maar ja dat is persoonlijk. Oh ja en hij is goed betaalbaar vond ik, Ik heb er 600 euro voor betaald, alles erop en eraan.

Jammer dat je je baby nog niet kan voelen, maar dat komt vast binnenkort, bij mij is het nu echt schoppen geworden (ben ook al bijna 22 weken en het is een jongen haha, weet niet of dat wat uitmaakt hoor, volgens mijn man is het een voetballertje)
Angela voor het schema, ik heb 2-2 een afspraak met de VK.

Fijn dat je het schema zo goed up tot date houdt, is vast een hele klus want het is een grote groep.
Hoi,

Bij de gyn was alles goed. 24-02 terug. Niet zo heel uitgebreid gekeken vandaag omdat ik vrijdag de uitgebreide screeningsecho heb. Ondanks de prednison blijft mijn bloeddruk erg netjes. Dacht 125/70 (of 120/70) Suiker enzo was ook allemaal goed.

Maar ben erg blij dat alles goed is met ons kleintje!.

Dankje Herfst. En ook jij zult je kleintje vast gauw voelen. Ik voel het al wel een hele tijd maar ook niet heel veel. En ook echt niet dagelijks. Maar kan ook zijn dat de CU te overheerst en het daardoor minder meemaak/voel. En je kindje is nog klein, heft nog heel veel ruimte, is nog niet zo heel krachtig, dat komt allemal nog. MIsschien krijg je nog wel ooit "spijt" van dat hij/zij te hard stampt. (blauwe ribben/plekken tot gevolg)

Ka alweer 22 weken!! Wow. Wij zijn a.s. zaterdag 20 weken!
Haaaalooo iedereen,

Het is inderdaad flink aanpoten zo'n forum haha, om alles goed bij te houden. Ik merk dat ik in het weekend dan vaak wat actiever ben, maar als ik moet werken is er overdag ook vaak al zoveel geschreven dat het soms lastig is om bij te houden...Dus wel herkenbaar hoor weatherwax..

Iedereen bedankt voor jullie verjaardags-felicitaties! Ik was al eerder jarig, maar heb het afgelopen zondag gevierd. Was erg gezellig, maar had mij afgelopen weekend wel veeeeel te druk gemaakt...Ben er nog steeds van aan het bijkomen. Ben dus erg moe en gisteren al om 19 uur naar bed gegaan. Vanavond weer vroeg naar bed denk ik en de volgende keer toch ietsje rustiger aan doen.

@ Girafje, jaaaa het lijkt nu alsof ik heel veel werk verzet heb in de babykamer, maar dat is maar schijn hoor. De baby komt bij ons op de slaapkamer te liggen. Wij hebben echt een mega slaapkamer, met een soort uitbouw/nisje eraan...er zit ook een soort afscheiding tussen (beetje moeilijk uit te leggen)...maar goed, dat wordt baby's kamertje de eerste tijd. En die kamer was al erg mooi en eigenlijk ook prima geschikt als babykamer (zachte mooie vloerbedekking, geschilderde muren, mooie gordijnen en lamp etc). Dus eerlijk is eerlijk, ik hoefde er alleen maar een commode/ladenkast voor te kopen, plankje erboven ophangen, leuk wandlampje en klaar is Bosbes. Oh ja, het ledikant moet nog, maar die moet nog geschilderd worden. We hebben wel een extra kamer over, maar die is veelvuldig in gebruik (mijn vriend werkt daar vaak) dus daarom voor deze oplossing gekozen, totdat ze wat ouder wordt natuurlijk!

@Angela, we zijn inderdaad in de minderheid he? Met onze meisjes! Oh ja, voor het schema, ik heb maandag 2 feb de 20 weken echo.

@ Indian, jammer dat het nog steeds niet zo goed gaat. Wel fijn voor jou dat je contract niet verlengd wordt, deed je echt zulk rotwerk? Of geen leuke collega's? Fijn dat alles goed was bij de gyn, op naar vrijdag!!!

@Peetje, gelukkig dat je weer helemaal opgeknapt bent...

@ Herfst, jammer dat je baby nog niet zo voelt. Maar dat zal vast niet heel lang meer duren voor we het allemaal wat regelmatiger voelen. Ik voel haar wel, maar echt heel wisselend. De ene dag voel ik heel veel en vaak, en dan weer dagen niets...Geen pijl op te trekken eigenlijk.

Iedereen gefeliciteerd met jullie goede 20 weken echo's!!!!!!
Bosbes, klinkt wel erg mooi jullie slaapkamer zo, met zo'n uitbouwtje.

Het werk is over het algemeen leuk, maar de werktijden en collega's niet (collega's met ups en sowns, en er zitten wel 2 leuke collega's bij). En zeker als ik naar de toekomst kijk, dan ben ik straks altijd werken als Yuma uit school komt (kleuterschool etc) En dat wil ik ook niet meer! Of in ieder geval dat het duidelijk is voor hem en mij welke dagen hij dan oppas kan verwachten in huis. En niet dat dit per week verschilt van di tot en met vrijdag. (maandag altijd vrij)
herfst ik voelde merel ook pas na 20 weken, kwam toen omdat de placenta aan de voorkant van mijn buik lag en alles dempte. Voel de kleine nu al veel langer en duidelijker.

Indian, fijn dat je niet meer hoef te werken daar als je er zo van baalt.

Ik moet nog even geduld hebben met de echo pas volgende week vrijdag, volgens manlief gaan we hier de jongens versterken, ben benieuwd.
Girafje, ben benieuwd.

Ik zeg ook een jongen, man zegt een meisje, begin nu wel af en toe te twijfelen dat hij gelijk krijgt. We zien het vrijdga wel hopelijk.

Ja moet er nog tot aan het verlof werken en dan niet meer. Ben echt blij. Best een heerlijk voorutizicht!
Goedemorgen allemaal!

Indian, snap best dat je dan minder zin hebt om daar te blijven werken. Geluk bij een ongeluk dus dat je contract niet wordt verlengd!

Ik ben alweer met de laatste paar dagen bezig hier. Vervangster inwerken en zo... Daarom vandaag ook alleen een kort berichtje. Vanaf volgende week zal ik weer meer op iedereen reageren .
Goedemorgen!

Vibeke, ik ben het heel even vergeten denk ik, maar jij gaat volgende week al stoppen met je baan?

Indian, spannend of het meisje of jongen zal zijn. Wel fijn dat je zo blij bent dat je stopt met werken daar. Ga je wel ander werk zoeken, of blijf je een thuis moeder? Werkt je man fulltime? Wij moeten denk ik allebei wel blijven werken om financieel rond te komen. Maar wel allebei 4 dagen (waarvan ik een 1 dag in de week ouderschapsverlof opneem, dus eigenlijk werk ik er dan maar 3).

Girafje, bij mij lig t placenta ook aan de voorkant van mijn buik zagen we bij de echo, dus misschien dat het daarom ook langer duurt.

Bosbes, klinkt mooi, jullie slaap/babykamer. Gezellig om straks met z'n drietjes een kamer te delen.

Ka, bedankt voor de info over de mutsy. Hij is inderdaad wel wat goedkoper dan de bugaboo ofzo, terwijl hij even goed lijkt. Ik ben er alleen nog steeds niet over uit of ik een nieuwe of 2dehandse wil.
Herfst, mijn contract is niet verlengd vanwege de zwangerschap (had geen recht op verlof omdat ik nog geen jaar bij dit bedrijf in dienst was, zo werkt dat in Dubai). Maar sowieso ligt het een beetje gecompliceerd hier, want parttime werken bestaat in de praktijk niet. En als je dan de keuze hebt uit een 45-urige werkweek of thuis zijn bij je kindje...

Wil alleen wel mezelf blijven ontwikkelen, dus denk erover om weer te gaan studeren. Dan heb ik, als we over een jaar of twee weer naar Nederland gaan (of naar een ander mooi land), meer kansen op een leuke baan .

Oh ja, ik herinner het me weer, maar dat is dus nu al. Dat is dan een heftig lang zwangerschapsverlof! 45 uur per week is inderdaad wel erg veel naast een kindje. Weet je al wat je wil gaan studeren? En ga je dat dan daar doen? Of bijv. via Nederland via post?

groetjes

Kan me inderdaad voorstellen dat je dan wel blij bent om daar niet meer te hoeven werken Indian. Maar ben ook benieuwd, net als herfst, of je een andere baan gaat zoeken? of lekker voorlopig thuis bij de kindjes blijft? Ik moet ook gewoon blijven werken herfst, ook 4 dagen en misschien 1 dag ouderschapsverlof. Vriend gaat ook 4 dagen werken. Daarnaast wil ik ook gewoon graag blijven werken, dus vind het prima!

Pfff Vibeke, 45 uur is ook wel pittig ja, dat zijn wel even andere uren dan hier (ik kan hier maar maximaal 36 uur werken).

Wat is het weer koud he? Nog 1 dagje werken, dan alweer weekend, eigenlijk vliegen de weken voorbij!!
Hoi allemaal hoe gaat het hier??

Roro, veel plezier en succes morgen bij de VK.

Pff 45u per week werken, da's veel.

Ik wil wel weer gaan werken, maar had met man afgesproken om ongeveer 6mnd na de bevalling thuis te blijven, omdat de CU dan waarschijnlijk op gaat vlammen (als die uberhaubt al weg is voor de bevalling)

Maar mocht ik geen klachten hebben dan ga ik wel wat eerder werken. (werk zoeken haha)

Ga dus iets anders zoeken, liefst ook uit de zorg, maar vind ik niks dan gewoon in de zorg. Ik denk in eerste instantie via een arbeidsbureau of uitzendbureau (zijn er grote verschillen tussen die 2???)

Ik vind dat ik een goede moeder ben/blijf als ik blijf werken. 7dgn per week, 24u perdag thuis zou mij helemaal gek maken, kriebelig etc etc en dus een slechtere moeder. (klinkt erg zwart-wit zo, maar vind het moeilijk om uit te leggen, hopelijk snappen jullie wat ik ermee bedoel)

En blijven ontwikkelen enzo vind ik ook belangrijk. Alhoewel dat nu wel op een laag pitje staat.

Man werkt fulltime. Is wel seizoensafhankelijk van hoelang zijn dagen zijn. In de zomer is het topdrukte en werkt hij van 6 tot soms wel 23u. Rond feestdagen die met eten te maken hebben is het ook altijd iets drukker, maar dan is het meestal max. 19u.

Hij is chauffeur op een container wagen en haalt aardappels bij de boeren van het land of uit de schuren.

Dit doet hij met veel pelzier, enige nadeel is dus dat ik vooral in de zomer niet op hem kan bouen qua opvang van de kids. En dat speelt ook erg mee waarom ik iets anders aan het zoeken was.

Pff wel een heel ego verhaal zo!

Nou kom later of mrogen weer terug.

Doei
Hey meiden

Gister 20 weken echo gehad en alles lijkt goed. We weten niet wat het wordt. Ik ben er heilig van overtuigd dat het een meisje wordt en vriend denkt jochie...mss is dat ook stikem onze hoop? Ik bedoel een jochie en een meisje is natuurlijk leuk, maar ik vind 2 meiden ook wel bijzonder...Maarja we zullen het zien

De placenta ligt alleen ietsjes voor de uitgang en dat gaan ze nu in de gaten houden.

Over 10 weken weer een echo, wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind...en als het dan nog steeds zo is, 5 weken later weer en als het dan nog steeds zo is, dan moet ik in zkh bevallen en mss zelfs keizersnee...

Maar ik ga er vanuit dat dat niet aan de orde is/komt, want hetr is maar heeeel ietsjes.

Kans is alleen wel groter dat ik een keer bloedverlies krijg, maar dan weet ikw aar dat aan ligt!

Maak me er echt niet druk om eerlijk gezegd en ik vergeet dat ook altijd te vertellen als mensen vragen hoe de echo was...maar nu dacht ik Meteen even zeggen haha

Gister iets te druk geweest en dat merkte ik dan weer meteen en vandaag ook nog...maargoed dat gaat ook wel weer goed komen.

We hebben behang gezocht voor Yara's nieuwe kamer, we hebben gordijnen besteld (nu 20 % korting bij Hema) we hebben stoeltje besteld voor Yara's verjaardag (ze krijgt van ons voor in haar nieuwe kamer een kroonstoel van happybaby, erg leuk!!) en ik moest naar echo bureau en ik had afspraavk..dus ik was om 21.30 echt kapot en lag ook echt te slapen terwijl vriend House aan het kijken was....

Indian: Maar jouw verlof is toch niet tot nov?? Hoe gaan ze dat dan doen? Jou gewoon doorbetalen, terwijl je niet werkt vanaf je einde verlof tot aan einde contract?

Misschien kan je ook helemaal niet werken dan nog hoor door CU, maar ik ben benieuwd hoe jouw werkgever dat gaat doen...

Vibeke: Jeeeeeetje 45 uur....Ik vind 32 al erg pittig met kind, kan me voorstellen dat 45 uur gewoon niet te doen is. Maar is het daar ook niet zo dat vrouwen bijna niet werken? Dat die vaak toch 'gewoon' thuis zitten en dat mannen 45 uur werken is dan alweer iets normaler.....

Die van mij gaat per volgende week een dag minder werken en hij kan niet wachten totdat dat zo ver is... haha

Ka: Fijn he die Mutsy?

Dat wast alweer voor vandaag....zo lekker op de bank tv kijken

Liefs Nijn
Hehoi,

De tabel is week bij.

We zijn inderdaad wel met veel, maar zal zo als iedereen weer door de 20 weken echo is weer even gaan opschonen. Volgens mij hebben er best veel afgehaakt na 1 berichtje...

oh Indian, een man die deze zomer zoveel moet werken en dan ook nog CU... Haal je genoeg hulp in huis?

En Nijntje: jammer dat ze het niet konden zien. Maar een verrassing is ook leuk.

Ik sprak vandaag trouwens met iemand uit India. En die vertelde dat ze daar het geslacht helemaal niet mogen vertellen, omdat ze bang zijn dat mensen "gekke" dingen gaan doen. Blijkbaar willen daar mensen liever meisjes omdat die meer op leveren...
Fijn dat je 20weken echo goed was Nijn.

Nee werkgever gaat niet door betalen. Wil het nog wel even hebben idd over als ik ziek ben, ga daar echt niet mijn vakantiedagen aan opgeven. (die krijg ik wel gewoon betaald) (tenminste ben IK niet van plan!!) Na de vakaniedagen is het onbetaald ouderschapsverlof tot aan 15 nov. (als het goed is tenminste)

Angela, ja haal hulp in huis. Zo ie zo kan ik dan weer huishoudelijke hulp aanvragen.

Oud oppasmeisje, wat dit weekend ook komt, komt ook een week (waarschijnlijk een week) logeren en Yuma entertainen. En dan natuurlijk nog de opa's en oma's. Nee komt goed!!!

Ga gauw, Yuma ophalen, hem toch naar de PSZ gebracht. Nog niet helemaal lekker maar hij speetl weer wat.

SLiep trouwens vannacht een stuk beter, toen ik zijn matras weer omhoog had gelegd. Moet nodig op zoek naar een balk om zijn hoofdeind omhoog te kunnen zetten. (onder de poten van eht bed) Hadden we bij zijn ledikantje ook, scheelt veel voor benauwdheid bij hem!
Hey dames!

gezellig om jullie allemaal weer te lezen! Ik hou het niet meer zo goed bij hoor, sorry. De kleine verbouwing is begonnen, ben weer ziek geweest maar nu weer aan het werk en volgende week de nieuwe keuken.

Vanochtend 20 weken echo gehad (Indian, wat goed dat je dat weet zeg!). Alles was goed. Alleen het hartje konden ze niet zo heel goed zien. Dus ik moet naar het ziekenhuis, daar hebben ze betere apparatuur. Alles wat ze zag was goed, dus maak me niet zo druk. En we krijgen een meisje!!

Fijn dat iedereen zich wat beter voelt, je lichaam went er toch wel een beetje aan, dat merk ik ook! En ik ga nu ook structureel wat minder werken, in de hoop dat ik minder vaak ziek ben.

Nu helaas even een ego-berichtje, maar kom later nog terug!
Hee Roro en Nijn,

gefeliciteerd met de goede echo's. En dus een meisje voor roro, dat brengt weer wat evenwicht in de tussenstand.

Nu weer snel verder werken,

liefs herfst
tussenstand: 4-3 voor de jongens...

Gefeliciteerd roro!

ga snel weer aan het werk
Hey Roro proficiat. Leuk een meid!!

Ennuh dat kan ik gewoon in het schema zien!!!
Gefeliciteerd Roro!

Enne, Angela, super dat je het schema zo goed bijhoudt.
Goedemorgen!

Zo, ik ben weer bijgelezen. Iedereen gefeliciteerd met jullie goede 20-weken echo! Wij hebben hem maandag.

Ik moest inderdaad veel bijlezen ook, wel gezellig hoor. Maar 't is dan lastig om te reageren. De "stand" is nu 4 jongens, 3 meisjes, lees ik. Wij willen het dus niet weten, maar ik weet zeker dat ik maandag toch een glimp probeer op te vangen. Net als de vorige keer na de 20-weken echo. Toen zei ik als eerste toen we wegliepen: volgens mij zag ik 2 schaamlipjes. En P. zei meteen daarna: o, ik dacht dat ik 2 balletjes zag. Ik had de vorige keer gelijk.

Nu denkt P. dat het een meisje is en ik dacht dat ook eerst, maar denk nu soms dat het misschien toch een jongetje is. Ach ja, we zullen zien.

Vibeke, ik kan me voorstellen dat je gaat stoppen met werken als je de keus hebt tussen 45 uur of niets. Hoe doen die andere moeders en vaders dat dan daar, hebben die een nanny oid? Of werken er meer moeders dan niet, zoals Nijntje ook schreef?

Indian, fijn voor jou dat je contract niet verlengd wordt, omdat je dat ook niet wil.

Over de Mutsy heb ik ook goed verhalen gehoord van anderen. Wij hebben trouwens een mailtje naar de quinny gestuurd ivm de gordels die nu al te klein waren eigenlijk en het voorwiel wat vast bleef zitten. Ze hebben ons (gratis) een verlengsetje gegeven voor de gordels, dus nu pas ze er weer goed in. En ze hebben uitgelegd hoe je het voorste wiel er af kon halen (wiel met stukje stang geloof ik) en dat schoon kan maken. Dat heeft P. gedaan en nu rijdt hij weer stukken beter gelukkig, dus we zijn er weer blij mee.

groetjes!
Indian, vandaag jouw echo zie ik het schema. Hoe laat heb je het? Spannend! Hopelijk ook bij jou alles goed. Wilden jullie weten wat het is (jongen/meisje)?

angela, goed werk met het schema!

Spannend peetje, jij maandag. Ben benieuwd of je na de echo wel een idee hebt of het een jongen of meisje zal zijn (en of jullie er dan dit keer hetzelfde over denken). Ik weet niet of ik nog hier kom dit weekend, dus voor jou ook alvast veel succes gewenst.

En maandag is ook bosbes aan de beurt. Veel 20 weken echo's op een rijtje. Hopelijk alleen maar goede echo's!

groetjes!
anoniem_58098 wijzigde dit bericht op 30-01-2009 10:20
Reden: dubbel woord
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven