Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Ja, vind ik ook Indian. Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb best wel een goede dag. Niet zo heel moe en ook niet heel raar in mijn buik of zo.

Vrijdag gaan we het aan mijn ouders vertellen. Daar heb ik zo'n zin in! Ik ben dan 7,5 weken. Wanneer gaan jullie het vertellen?
Hey ja nu je het zegt Ilta, hier ook geen krampjes meer!!

Weeig nog wel, nu ook weer.

Ik weet nog neit wanneer wij het gaan vertellen, vorige keer rond de 8weken gedaan, maar nu wil man wachten tot de 12weken. maar waarschijnlijk toch met 10weken ongeveer, eind nov. dan hebben we sinterklaas bij de opa's en oma's met de broers van ons. Hebben we mooi iedereen bij elkaar. handig!!

Nog 11dgn tot de echo, ben dan net 6 weken.

Vanmiddag lekker bijna 2uur geslapen, maar ben nog zoooooooo moe!!!!

Ben benieuwd of we nog meer juni mama's krijgen, nog 6 dagen na jou Ilta. (dan is het 30juni).

Was met zoon op 19mrt uitgerekend, nu 20juni. Ben erg benieuwd wanneer deze dan geboren gaat worden, liever niet de 18de (is broer man jarig) of de 23ste (is man jarig) Zoon is geboren met 40weken en 3 dagen.

Bij hoeveel weken is/zijn jullie kindjes geboren? (voor diegene waarbij het de 2de of volgende is)

Whahaha, man gisteravond: Oh dan moet ik ook een babykamer gaan maken. uh ja!! Wel handig!! hahaha. Ben al heeeeellll lang bezig op het kleine kamertje om het behang te verwijderen, is er al ongeveer af. Wil graag dat man het stuuct. (huh hoe schrijf je dat??) Man is er niet zo goed in, maarja, wie niet waagt...

Weet niet meer wie het vroeg, maar ben nu 6 weken en 4 dagen. Bij de vorige zwangeschap kreeg ik met 7 weken en 4 dagen een echo, nu iets later omdat er eerder geen plek was. Dit heeft niet te maken met andere echo's. Ze doen hier altijd een vroege echo, dan weet je vroeg dat het goed zit! Met 12 weken krijg je dan nog een echo erg leuk!

Bij de vorige was ik uitgerekend op 8 oktober en ze kwam op 6 oktober, 2 dagen te vroeg! Nu op 8 juni uitgerekend (had het verkeerd gezegd voor het schema), dus benieuwd of het weer de zesde wordt!

Dochterlief gaat naar zolder, die moet ook verbouwd worden. En dan helemaal leuk maken met roze dingetjes! Babykamer blijft hetzelfde, misschien een paar kleine nieuwe dingentjes...
080808 dat lijkt me echt fijn: een vroege echo en dan met 12 weken nog een keer! Dat zou ik ook wel willen. Ik krijg pas met 9,5 weken een echo en daarna pas weer met 20 weken. Ik wil ook wel weten of het goed zit of niet...
Leuk 0808. Ik was dat die dat vroeg. Kan nog niet zo goed bijhouden hoever iedereen nu is. Scheelt toch bijna 3 weken met sommige.

Ik kreeg met zoon elke keer een echo. Dat maakte het voor mijn man ook erg levendig. Hopelijk nu ook!! Vond dat zelf ook genieten. Dacht dat ik toen elke 4 weken moest komen, maar 100% zeker weten doe ik dat niet meer. Dat is dan het enige voordeel van het ZH. De vele echo's.

Leuk 0808, een echt meidenkamer gaat het dus worden.

Jobje, balen dat je zo lang moet wachten. Je bent nu ongeveer 7 a 8 weken??
't Is inderdaad lastig om te zien hoe ver iedereen is...

Ik kan wel een teller voor iedereen in de table zetten, maar volgens mij wordt de table dan heel groot... Wat denken jullie?

Een ander idee is dat iedereen het gewoon onder z'n posting toevoegd... Ik weet alleen niet hoe dat automatisch moet. (maar als je op het topic met de zwangeren bekende mensen onder entertainment kijkt, heeft iedereen een quote... Dus het moet wel kunnen...)

Dan krijg je zoiets als dit onder ieder berichtje:

.................................................................................

.................................................................................

Ik weet het niet hoor :-)

0808, 2 echo's! Leuk! En Indian iedere keer?

En ik weet niet wie het vroeg, maar mijn eerste was precies twee weken te vroeg...
Goed idee Angela!!

Zal ook wel eens gaan proberen. Ben soms best handig op de pc.
Zo, was een tijdje geleden dat ik voor het laatst hier gekeken heb, maar er zijn er al weer een paar bijgekomen!! Gefeliciteerd!! Wordt een leuke club zo!

Ben zo benieuwd hoe het met Peetje is... daarom heb ik eerlijk gezegd even niet meer gekeken. Ben op het moment emotioneel incontinent om het maar zo te noemen, kan om een zonnestraal al in huilen uitbarsten. Dochter gaf me gisteren een zoen, ik weer in tranen... vreselijk gewoon. En slecht bericht betekent echt een dag huilen... tenminste, als het net als de vorige keer gaat.

En misselijk... ben al bijna een week elke dag aan het spugen. Net als de vorige keer dus...

Ik ga volgende week een afspraak maken bij de verloskundige, hier mag je de eerste keer met 12 weken komen, dat is eind November dus pas. Bleh... zou het liefst nu al willen gaan, maarja...
Om een kort verhaal lang te maken...
quote:ilta schreef op 16 oktober 2008 @ 16:14:

Volgens mij mag je bij ons met 8 weken langskomen als je tijdens de zwangerschap prenatale screening wilt. Sommige onderzoeken moeten geloof ik rond de 11e week gebeuren, en dan is het wel handig als ze je al een keer gezien hebben. Ik wilde dit niet, en dus werd mijn 1e afspraak later gemaakt....

Helaas geldt dat hier niet. Wij willen namelijk wel prenatale screening, maar daar is bij de telefonische intake bij de verloskundige niet naar gevraagd.

En even een reactie op de eerdere vragen:

Mijn dochter is twee dagen te vroeg geboren. Eigenlijk dus gewoon netjes op tijd!

Wij gaan binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning, dus kunnen gelijk een kinder- en een babykamer maken!

Ik vind de tabel overigens nu wel een beetje groot. Misschien is een banner onder je bericht wel handig. Maar ik zou niet weten hoe dat werkt. Ach ja, het maakt mij ook eigenlijk niet zoveel uit!

groetjes!
Hoi a.s. juni mamas, nou wij hadden hier maandag een super verassing. Ik teste positief en dit terwijl we absoluut niet bezig waren om zwanger te worden. Ik heb al een dochter die net 1 geworden is. Manlief zag een tweede kleine eigenlijk nog niet zitten (is nu wel helemaal om hoor). Normaal heb ik een erg lange cyclus en we willen het in het begin daarvan nog wel eens onveilig doen. Maar surprise voor het eerst sinds tijden heb ik een cyclus van 28 dagen en hierdoor dus zwanger! Moet nog erg aan het idee wennen, maar nu komt ook meteen die onzekerheid van wat als..... Ik mag met 6 weken bellen voor een afspraak bij de vk,dus ben benieuwd. Hier houden we het voorlopig nog stil. Er zijn op dit moment veel zorgen in de familie dus we laten het even. Alleen 2 collega´s weten het. Lijk me leuk om hier mee te schrijven.
Welkom Girafje, leuke verrassing.

Wel van de schrik al bekomen?

Wanneer denk je uitgerekend te zijn?

Pfff zoon is echt een duiveltje op het moment. Dadelijk, na zijn slapen mag hij even met papa mee, met de vrachtwagen. Vind hij helemaal geweldig. Ga hem nog maar eens toespreken dat hij nu echt moet gaan slapen!!!

Tot straks!

4weken en 6 dagen!!!!
Girafje, gefeliciteerd en welkom!! Leuke verrassing!

Peetje, hoe gaat het met je?

Zit op m'n werk en kan me totaal niet concentreren. Vanmorgen was ik weer even flink misselijk in de bus maar eenmaal hier aangekomen trok het snel weg gelukkig.

Hier (d.w.z. in Arnhem) is het helaas ook niet zo dat je met 8 weken al naar de vk mag (ook niet als je prenatale screening wilt). Eerste bezoek is gewoon pas met 10 weken.

En dan nog even een reactie eerdere vraag: ik was bij m'n oudste uitgerekend op 9 juli en ben uiteindelijk op 20 juli bevallen (11 dagen na uitgerekende datum dus) en bij de jongste was ik uitgerekend op 7 mei en ze kwam op 8 mei. Ben benieuwd hoe lang het dit keer gaat duren. Kan me er nog nog niks bij voorstellen, 't is allemaal nog een beetje onwerkelijk. Juni lijkt ook nog zoooo ver weg

Ga nu proberen om toch nog even wat nuttigs te doen. Bijna weekend!
Hoi girafje, gefeliciteerd!

Weatherwax: jammer dat je zo misselijk bent! Lijkt me heel naar. Dat emotioneel incontinent herken ik wel: nadat ik gisteravond ineens begon te huilen om de filmmuziek van de Lion King (ik geloof tenminste dat het die muziek was...) kwam er geen eind meer aan. Ben geloof ik huilend in slaap gevallen. Erg vervelend! Vooral omdat mijn ogen vanmorgen zo'n beetje vastgeplakt zaten...Nou ja, gelukkig ben ik vandaag vrij!

Ik merk dat ik door mijn hormonen wel snel in een negatieve spiraal kom. Als ik eenmaal aan het huilen ben wordt ik bang dat het allemaal niet goed zal gaan, en vanaf dan kan ik niet meer stoppen met huilen. Ik kan echt in 10 seconden van héél blij naar héél verdrietig gaan, zonder aanleiding! Zijn er mensen die dit herkennen? Ik baal er heel erg van, en ik wil echt proberen om mezelf een beetje onder controle te houden. Ik kan beter gewoon genieten dan bang zijn! Gelukkig voel ik me de meeste tijd heel goed hoor, maar áls ik eenmaal huil....Heeft iemand tips over hoe ik hier mee om kan gaan? Ik weet dat ik altijd vrij heftig reageer op hormoonschommelingen (ook in m'n gewone cyclus), maar ik herken mezelf nu soms niet meer.

Ik heb ook wel het gevoel dat het een beetje door de snelheid komt waarmee het allemaal gegaan is: van het ene op het andere moment de knoop doorgehakt, toen binnen 3 dagen(!) zwanger geraakt, 2 weken daarna dus positief getest, en nu....wachten! Net of het een sneltrein was die nu ineens stil staat. Het dringt allemaal nog helemaal niet door en ondertussen doen de hormomen goed hun werk. Als ik het zo typ klinkt het eigenlijk ook niet raar dat ik wat 'uit balans' ben...

Nu maar lekker even uitwaaien op de fiets, even m'n hoofd weer leeg maken!
Oh, en sorry voor deze emo-bijdrage..... Maar ik moest het even van me af schrijven! (Ik zal een dagboek aanschaffen voor de volgende uitbarsting! )
quote:tessnoa2 schreef op 17 oktober 2008 @ 13:39:

Hier (d.w.z. in Arnhem) is het helaas ook niet zo dat je met 8 weken al naar de vk mag (ook niet als je prenatale screening wilt). Eerste bezoek is gewoon pas met 10 weken.

Hee, das toevallig!! Even in code-taal...zit jij bij groep blauw/geel of bij groen/oranje? Ik zit zelf in groep blauw!
Hoe doen jullie dat? Als je 's ochtends harstikke misselijk bent en dan je oudste kindje lekker een ontbijtje mag voeren????

(tabel is weer gefixed, ik vond hem ook erg groot...)

Girafje2: weet je al wanneer je uitgerekend bent?
Ilta...helaas kan ik je niet helpen.Laat het gewoon op z'n beloop en schrijf vooral dingen van je af! Dat lucht in ieder geval op!

Girafje...welkom! Wat een verrassing inderdaad zeg!

weatherwax...wat naar zeg, elke dag spugen! Slik je ook emesafene? Dat helpt tegen het spugen. Is wel op recept van de huisarts.
quote:angela1979 schreef op 17 oktober 2008 @ 15:29:

Hoe doen jullie dat? Als je 's ochtends harstikke misselijk bent en dan je oudste kindje lekker een ontbijtje mag voeren????

Gelukkig ben ik niet zo misselijk 's ochtends, maar ik zorg wel gelijk als ik wakker wordt dat ik zelf ontbijt (was vanochtend dus om 5.30!) Dan is het nog te doen. Ik moet niet te lang in bed liggen want dan slaat de ellende toe. Als ik zelf heb gegeten, kan ik makkelijker ander eten (en stinkluiers) verdragen.
Hier ook snel ontbijten als ik wakker wordt, anders wordt ik ook misselijk. Maar gelukkig nog steeds niet spugen!
Weet iemand hier hoe je die tekst standaard onder je bericht kunt krijgen?? Daar kunnen we dan misschien een banner plaatsen.
Misschien kom ik binnenkort meeschrijven in dit topic. Vriend en ik twijfelen ernstig of ik zwanger ben en als het goed is zou ik dan ongeveer eind juni zijn uitgerekend. Ik kan dit niet precies narekenen, want... ik heb een spiraaltje. Ik zou het gevoel dat ik zwanger ben dus helemaal niet moeten hebben en misschien is het ook niks, maar toch...

Sinds een week of twee plas ik me helemaal suf, ik ben ontzettend vermoeid, ik heb hoofdpijn, ik heb wit verlies, mijn buik is gezwollen en ik heb krampjes helemaal onderin mijn buik en richting mijn liezen. Mijn borsten zijn de enige dag wat gevoelig en de andere dag helemaal niet. Af en toe ben ik ineens ontzettend misselijk en wat duizelig en tegelijkertijd eet ik best veel.

In eerste instantie ging ik van blaasontsteking uit. Maar ineens flitste het door mijn hoofd dat het ook wel eens iets heel anders kan zijn. Ik heb het spiraaltje nog maar een paar maanden en direct vanaf het begin veel gedoe mee gehad. Veel buikpijn en onduidelijkheid of hij wel goed zat. De arts zei van wel en daar heb ik op vertrouwd, maar inmiddels twijfel ik dus wel een beetje.

Ik heb al heel lang geen bloeding meer gehad en we vrijen heel vaak, dus ik kan niet zo terugrekenen wanneer het gebeurt moet zijn. Ik vermoed ongeveer twee weken geleden. We hebben al een test gedaan, maar die was negatief. Alhoewel ik een bepaald licht een streepje meende te zien, maar volgens vriend zag ik dingen die er niet zijn

Ondanks het spiraaltje hebben we wel besloten dat als het ons wel gegeven is het kindje heel welkom is. En we hebben meteen besloten dat als het nu niet zo is, we er volgende zomer echt voor gaan. Dan zijn we iets meer gesetteled.

Al met al nog een heel verhaal. Zondag gaan we weer een testje doen... Ik hou het bijna niet meer van de spanning! Wat een schok zou dat zijn, we zitten beide helemaal in de zenuwen...

Alle zwangeren hier: gefeliciteerd! Geniet er van!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Spannend doortje! Succes
Fijn weekend iedereen.

Heerlijk, had van de week even zitten tellen. Als ik 6wkn van te voren met verlof ga, dat is op 9 mei. (dag voor mijn verjaardag ) Dan heb ik verlof tot en met 13 september. Uitgaande dat de kleine niet later als 20juni komt, anders krijg je dat er nog bij. Nou dan mooi de vakantie erachter aan plakken!! Heerlijk.

4wkn van te voren stoppen ga ik denk ik niet redden. Vond het met de eerste al zwaar, toen wel 4wkn van te voren.

Hallo,

Zo, ik kom net terug van 2 daagjes Ameland. M'n ouders zijn daar een weekje op vakantie en ik ben met m'n dochtertje "even" op bezoek geweest, m'n vader was gisteren nl jarig.

Ik heb tot nu toe eigenlijk geen bloedverlies meer en ga er eigenlijk toch alweer stiekem vanuit dat het misschien wel goed gaat, dus als het volgende week donderdag misgaat zal het wel weer een flinke teleurstelling zijn, maar goed, het zij zo.

Maar spannend blijft het wel.

Maar goed, Ameland was in ieder geval een goede afleiding. M'n broer en schoonzus blijken ook in verwachting te zijn, dus dat is ook erg leuk, zij is eind mei uitgerekend. Was een hele verrassing, want we waren er vanuit gegaan dat er bij hun geen kinderen zouden komen. Ik vind het wel heel leuk.

Dus sommigen van jullie zijn al wel misselijk? Ik (nog) niet, maar eigenlijk hoop ik dat ik last krijg van ochtendmisselijkheid, had ik de vorige keer ook bij m'n dochtertje. Dat stelt dat nog wat meer gerust....

Ja, en van emoties heb ik dus ook last...afgelopen dinsdag kon ik ook niet meer stoppen met huilen op het werk, toen ik dacht dat het mis was dan.

Had ik bij de vorige zwangerschap ook, dan kon ik ook "opeens" beginnen te huilen. Tijdens het avondeten ofzo. M'n man vond dat altijd wel komisch.
Wat leuk Peetje, dat je zus ook zw is. Schelen jullie niet zo veel.

Net zoals bij Anicha.

Nou mag het weekend weer werken, bleh!!!

Fijn weekend allemaal!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven