Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
He bah Fleurtjefee, wat ontzettend K&#@ dat je met zo'n internist te maken hebt zeg. Ongelooflijk hoe artsen soms zo over je heen kunnen walsen, zonder daadwerkelijk te luisteren, zal wel erg moeilijk zijn voor ze....tsssss....

Wat leuk Vibeke, dat jullie weer naar jullie baby gekeken hebben en dat ie alweer wat molliger was. Die tijd komt nu zo'n beetje he? Dat ze steeds behoorlijk in gewicht aankomen. Schattig. Lekker groeien :-)

He Til, die last van je onderrug, dat heb ik ook. Vervelend he? Ik kan ook helemaal niet meer op mij rug liggen op een "harde" ondergrond. In bed gata natuurlijk prima. Maar lag vrijdag (en vandaag) even op een dekentje in het park op 't gras. Maar bij het opstaan had ik het gevoel alsof mijn rug in tweeen brak! Deed behoorlijk pijn, kon ook bijna niet meer opstaan.

He leuk Ikol, dat de meubeltjes er zijn. Wordt het mooi??

heerlijk nog een weekendje weg, waar gaan jullie naartoe?

Girafje, wat lekker een weekje Texel zeg. Jullie hadden wel erg mooi weer he? Ik moet nog 4 weken werken...maar het zijn maar 13 dagen in totaal, door al die vrije daagjes ertussendoor...Pfff kijk echt uit naar mijn verlof.

He Indian, dat zou mooi zijn, als jullie baby gedraaid is :-)

Ik voel haar ook onderin (het meeste gewicht), maar voel inderdaad ook bovenin steeds schopjes of een voetje lijkt wel ...zo lief...Verder alles goed hier. Genoten van het heerlijke weer, net even lekker samen met vriend gepicknickt in 't park...heerlijk. Morgen weer werken, vanavond lekker uitrusten.

Fijne avond iedereen!
Ik moet nog 4 keer werken, elke week 1keer, dus nog 4 weken!

Morgen naar de MDL arts en de GYN. Man gaat weer een keer mee! Leuk!!!!

Groetjes en tot morgen!

Hey Bosbes, je posting gemist net.

Leuk picknicken maar idd van een erg harde ondergrond (lees: grond,vloer,gras etc) dan kom ik ook bijna niet meer over eind. Weet niet of ik dan ook pijn in mijn rug heb, want probeer ervoor te zorgen dat ik niet zo laag hoef te gaan zitten. Maar makkelijk, nee dat is het zeker niet.

Fijne avond nog samen met je vriend/

En jullie allemaal natuurlijk nog een fijne avond!
Bedankt Indian, jij ook fijne avond!!

Zwaai zwaai
Indian, succes bij de MDL-arts en gynaecoloog vandaag! Hoe gaat het nu zonder prednison?

Bosbes, fijn, nog maar 13 dagen werken, dat schiet op zeg.

Ikol, is de babykamer mooi geworden?

Nog bedankt voor jullie verhalen over wel of geen pijnmedicatie. Dat is zo lastig hier. Net als bij Angela verwachten ze dat je 'gewoon' een ruggenprik neemt, terwijl in Nederland alles juist zo natuurlijk mogelijk gaat. Heb volgende week een voorlichting over TENS, kijken of dat wat is.

Over kwaaltjes: voel me soms wel schuldig als ik jullie verhalen lees, want ik heb eigenlijk bijna nergens last van. Voel me prima en heb volop energie... Komt waarschijnlijk ook doordat mijn buik nog relatief klein is.

Zo, tijd voor pilates. Fijne dag allemaal .
Vibeke. ik heb TENS gebruikt bij mijn vorige bevalling. Ik vond het een topper. Ik ga het ook opnieuw gebruiken.

TENS zorgt er niet voor dat de bevalling pijnloos is.

Maar je hebt het idee dat jezelf controle houd over de weeen.

De plakkers op je rug zijn verbonden aan een apparaatje en die houd je ook vast gedurende de bevalling. Hierop zit een schakelaar die je kleine stroomstootjes/prikkelingen geeft.

Als een wee komt ''aanrollen''.....dan draai je aan de schakelaar en die zet je steeds hoger.......want díe wee die gaat ook steeds ''hoger''....latenwemaarzeggen....

Ik had ZO het idee dat ik mijn weeen aan het sturen was. Heel prettig.

Ik kon dáárdoor HEEL goed rustig blijven, goede ademhaling behouden, en uiteindelijk bijna stoned worden van de endorfines die het lichaam aanmaakt bij pijn....

Afijn, ik zweer er dus bij. Maar goed, ik houd dan ook van alternatieve dingen/yoga/beetje dat zweverige.....
Enne fijn hoor Vibeke dat jij je goed voelt. Zo hoort het ook lijkt me!!! En geeft de mens weer moed!!

Gooi dr alsjeblieft een dosis positieve/energieke verhalen in, anders zijn we ook maar zo'n ''zieken/kwaaltjes-zwangeren-topic'. Haha.

Dus NIET schuldig voelen!!!

Heerlijk trouwens dat je aan pilates doet!
Hallo allemaal!

Hier even afwezig geweest door al dat mooie weer, dan wil ik gewoon zo snel mogelijk naar buiten! Pasen was hier lekker relaxed. Zondag met mijn familie gebrunched (niet mee gaan wandelen want ik kreeg de hele tijd harde buiken) en maandag zijn we lekker aan het klussen geweest voor de baby, dus ook dat gaf een tevreden gevoel!

Hier ook een kindje met het hoofd naar beneden, maar dat is al zeker 2 weken zo. Maar je zult zien dat het een eigenwijs ding is en nog lekker een keertje terugdraait om de spanning erin te houden!

Bij de VK liet hij mij het hoofdje voelen, ik dacht al dat ik dat kon voelen, en ik had nog gelijk ook!

Onderaan mijn buik en net boven mijn schaamstreek kon ik opeens een harde ronding voelen. Dat is dus het hoofdje! Vreemd hoor!

@ Fleurtje: wat vreselijk dat je zo behandeld bent door die man! Wat een stomme rotzak om je klachten zo af te doen.

Iedereen heeft het al gezegd maar toch: ik hoop dat je snel een second opinion gaat aanvragen en misschien kan een begripvolle huisarts je daar bij helpen. Veel sterkte met die akelige doktermannen.

@ vibeke: lekker zo'n lijstje met keuzes! Wil ik ook wel. Ik weet absoluut niet wat ik ervan moet verwachten (de bevalling dan) maar ik sta niet negatief tegenover pijnbestrijding. Als ik denk het nodig te hebben dan gebruik ik het zeker! In week 36 hier overleg met vk betreft de bevalling. Dus ik hoop dan meer te weten.

@ til: wij hebben bij de yoga standaard twee matjes op elkaar liggen. Misschien een tip voor je? Dan is het weer net wat dikker.

@ ikol: Jep! Ik ben inmiddels ook bij hyves aangemeld, al moet ik bekennen dat ik mijn gezicht er nog iet heb laten zien!

En wat een leuk nieuws over die 3 kilo bij de heupen! Volgens mij zitten die er hier namelijk wel op.... Dus het is een fijn idee als ze ook snel weer gaan verdwijnen.

@ indian: als het goed is ben je nu af van de prednison! Hoe bevalt het? Gaat het allemaal goed met je?

Volgens mij heb ik ook van die steken waar jij het over hebt, vooral als ik aan het lopen ben, ik moet dan echt even terugschakelen naar het bejaardentempo en dan wordt het wel minder.
Hier ook een heerlijk paasweekend gehad! 1e Paasdag waren bij mijn zus en zijn we na de brunch naar een geiten/kinderboerderij geweest. Geweldig om te zien hoe Björn daarop reageerde, hij vond het helemaal super. En ze mochten ook de kleine geitjes flesjes melk geven, zo lief!

Jippie Indian, je bent van je prednison af! Hoe gaat het daar mee? Reageert je lichaam daar goed op?

Vibeke, dat heb ook een beetje. Ik wandel eigenlijk ook heel gemakkelijk door deze zwangerschap heen. Heel anders dan bij mijn vorige zwangerschap. Blijkt dus wel dat geen één zwangerschap gelijk is. Toen allerlei kleine kwaaltjes, bekkenklachten (cesartherapie gehad), constante blaasontsteking, enz. enz. Ik geniet nu dus ook volop...

Ravenna, ik heb al 2 matjes bij de yoga en de vorige keer kreeg ik nog een dubbel gevouwen boxkleed erbij. Het is ook alleen maar als ik, zoals Bosbes ook zei, op een "harde" ondergrond gelegen heb. Ik neem volgende keer mijn voedingskussen mee en dan op m'n zij ontspannen. Misschien is dat wat... Maar in ieder geval bedankt voor je tip.

Wij zijn weer aan het twijfelen over de meisjesnaam. Weten jullie of hebben jullie ook leuke ideeen over scandinavische meisjesnamen? Graag met 1 of 2 lettergrepen! Alles is welkom... Ben benieuwd of jullie ook wat vernieuwends weten...

Jongensnaam, die we nu hebben, ben ik heel blij mee.

Fijne dag allemaal...
Hoi iedereen,

ook ik meld me weer even na de Pasen. Vibeke, het lekker weer doorsturen is echt gelukt, het was heerlijk hier, en dat is het nog steeds. Geloof wel dat je voor volgend weekend nog opnieuw wat moet sturen, want er is regen voorspeld.

Fleurtje, hoe gaat het nu met je? Wat ontzettend erg dat je zo'n internist hebt getroffen. Ik zou ook zeker voorzichtig zijn met medicatie als het niet duidelijk is of dat schade kan aanrichten bij zwangerschap. Tip van Indian lijkt me wel goed, huisarts laten verwijzen naar zo'n MDL (ofzo) arts en dan proberen met spoed daar naar toe ivm zwangerschap. Woon je niet toevallig beetje bij Indian in de buurt dat je naar haar MDL arts kunt, als die wel vriendelijker is? Sterkte!

Indian, hoe gaat het zonder prednison? Leuk dat ik je morgen zie! Ik ben benieuwd!

Dat TENS klinkt wel interessant Fleurtje, ik zal nog eens even google kijken.

Bosbes, girafje, indian, berntsje, lekker nog zo weinig dagen werken. Ik ga het nog niet in dagen uitrekenen, dat zijn er teveel, aangezien het nog 7 weken is. Maar gelukkig veel korte weken ivm feestdagen steeds. En dan heb ik wel lekker vrij tot eind september, dus dat is weer erg prettig.

Vibeke, ik heb gelukkig ook nergens last van qua kwaaltjes en voel me daar ook wel eens schuldig (maar ook heel dankbaar) over.

Verder alles goed hier, veel geschop in de buik, super leuk. Dat ga ik nog missen. En ik ben flink aangekomen met Pasen (meer dan een kilo in een paar dagen), dus ga deze week weer even normaal eten en proberen niet te veel overgebleven paaseitjes te eten.

Over namen, daar zijn we gelukkig redelijk uit, maar we hoeven dan ook alleen een jongensnaam. Hoop niet dat het stiekem toch een meisje is, dan hebben we niet eens een naam!

Til, is er niet ook een meisjesnamen topic op de kinder-pijler? Ik heb me nog niet zo verdiept in meisjesnamen, dus heb even geen leuk idee voor je.

Gaan jullie ook dopen? Wij willen dat wel doen, maar moeten dus ook wel doopnamen verzinnen!

Hoi allemaal,

Vibeke, ik had bij de 1ste zwangerschap ook nergens last van, ook ene klein buikje, begon pas echt enorm te groeien de laatste 2 weken. Met 5,5mnd kon ik mijn buik niet meer verbergen, niet dat die toen al "dik" was, maar was toen net een klein bolletje.

Heb toen 9mnd op een rose wolk gezeten, nu ook wel, maar met veel meer kwaaltjes/klachten, wat misschien ook wel veel van de CU en de prednison afkwam, maar toch!

Ja dit is de 1ste dag zonder prednison!! Nergens last van, in de zin van, mijn CU speelt nog neit op. Hopelijk blijft dat jaren zo!!!

Verder, tja al het vocht is er nog neit af, en zal ook wel wat opblazen van de zwangerschap, maar hoop vooral dat het vocht in mijn gezicht en nek verdwijnt, want dat vind ik echt niet leuk!

Ja FleurtjeFee, haha da's waar, veel positieve verhalen, is fijn en leuk om te lezen en bloeit jezelf ook weer op vind ik altijd!

Heb/had nog nooit van Tens gehoord. Maar fijn dat het je goed bevallen was.

Herfst, ons kindje wordt ook gedoopt. Doopnamen hebben wij al. Probeer nu de kerk te bereiken om alvast een datum te plannen, wil dat erg graag als het kindje nog klein is, rond de 6weken. Maar na de bevalling kerk regelen is ook nog tijd genoeg!

Ravenna, ja klopt daar kun je het hoofdje (of billetjes) voelen. Als het dadelijk verder indaalt, wordt het iets moeilijekr, dan moet je wat harder drukken op je buik om het te voelen.

Denk trouwens dat mijn lijf vandaag nog niet in de gaten hefet dat ik geen prednison heb gebruikt. Hopelijk zie ik eind van de week al wat resultaat (in verlies van vocht, haha)

Ravenna, hier merk ik neit dat het door rustiger lopen midner wordt. Was wel fijn geweest.

Til, ken geen scandinavische namen, zal er wel eens op google!

Ja Herfst, morgen ga ik je zien. Grappig hoor, woon je zo dicht bij elkaar, en toch ken je elkaar niet. Maar misschien wel van gezicht dadelijk.

Wow moet jij nog 7 weken!!! Da's veel. Oh maar je stopt misschien 4 weken van te voren of niet??

Heb dat toen met Yuma ook gedaan, nu toch echt 6 weken vant e voren. (moet ook ivm ziektewet)

Klinkt alsof iedereen een heerlijk paasweekend heeft gehad!! Super!

Ben erg benieuwd hoe de kleine ligt nu, voelde hem gisteraond overal,. boven, onder, links, rechts. Klein druktemakertje!!

Kom me straks weer melden!!

Doei fijne dag allemaal!!!

FF gegoogled, en kwam deze meisjesnamen tegen (scandinavische meisjes namen)

Alfsigr Elf overwinning

Anja genadig

Asdis een godin

Astrithr beeldschone godin

Birgit verheven, godin

Birgitta verheven, godin

Bodil geneesmiddel, strijd

Bodille geneesmiddel, strijd

Borghild strijd Fort

Brandee brandewijn

Brendy zwaard

Charlotta mannelijk

Dagny nieuwe dag

Delling flikkerend

Dyre dierbaar hart

Elin fakkel

Erica eervol heerser

Espen beer god

Ester ster

Gefjun iemand die weelde beschenkt

Gersemi juweel

Gull god

Gunda vrouw krijger

Gunhild oorlog, strijd

Gunhilda oorlog, strijd

Gunvor oorlog, voorzichtig

Gyda goden

Haley held

Halle steen

Hedvig oorlog, strijd

Hjordis zwaard godin

Jannike God is verzoenend

Karena pure

Karina puur meisje

Karita liefdadig, liefde

Kelda heldere berg bron

Kirsten aangewezene, volger van Christus

Klair heldere, helder

Klara heldere, helder

Lisbet gewijd aan God

Madrona moeder

Marja droefheid van de zee

Marny van de zee

Metta parel

Mikaela Die als God is

Mimir de profetie godin

Munin geheugen

Norell van de noord

Oke herten liefhebber

Oletha gevat

Paiva God van de zon

Pearline waardevol nobelsteen van de zee

Quenby vrouwelijk

Quinby van het verblijf van de koningin

Ragna raadsman, adviseur

Ragnborg raadsman, adviseur

Ragnfrid vredige adviseur

Rakel lammetje

Runa geheime spreuk

Rune geheim geloof

Sanna lelie

Savea Zweedse natie

Selma goddelijke beschermde

Serwa juweel

Sif bruid

Signa signaal, teken

Signe nieuw overwinning

Signy nieuw overwinning

Sigrid beeldschone overwinning

Siri beeldschone overwinning

Skule verstopt

Sonje kennis

Stina aangewezene, volger van Christus

Sunniva geschenk van de zon

Svanhild zwaan, strijd

Svea de Zweedse natie

Swann als een zwaan

Synnove zon geschenk

Thorborg Thor`s beer

Thyra mytische godin van oorlog en recht

Thyrza Lieflijkheid/bekoorlijkheid

Tora donder

Torborg Thor`s beer

Toyah speeltje

Tyra oorlog en gerechtigheid

Ulla machtig, voortvarend

Vanja God is verzoenend

Winka mensen uit Chili

Ylva Wolf

Ylwa vrouw wolf

Zwi Gazelle

Hoi allemaal, heerlijk weer, weer vandaag!!

Bij de MDL arts was alles goed. Heb 19mei nog een afspraak staan, maar die mag ik evt omzetten naar een bel afspraak. Dus kijk even hoe het gaat, en als het goed blijft gaan, zet ik de afspraak om!

Bij de gyn was alles goed. Had gelijk, de kleine ligt idd met het koppie naar beneden. Het getrappel wat ik soms nog wel beneden voel, of de steken waar ik over schreef komt waarschijnlijk van zijn voetjes. Hij ligt met zijn voetjes langs zijn hoofd (niet de hele tijd, denk ik, maar op de echo wel)

Ze had ook een inwendige echo gemaakt om er even zeker van te zijn dat de baarmoedermond nog lang zat was. Nou die was nog meer als lang zat, dus bevallen zxat er voorlopig nog niet in. (Gelukkig, want vind 30weken echt veel te vroeg)

Haha maar hoop toch dat de kleine met net 37weken komt, dan weet ik ook zeker dat man nog niet ver weg zit met het werk! Aan de andere kant wil ik met pinksteren graag naar de kermis/braderie bij mijn broertje in het dorp. We zien wel, de kleine eigenwijze kan goed besluiten (veel) te laat te komen.

Moet over 2 weken alweer terug, erg snel vind ik. Was dat bij Yuma niet gewend. Daar ben ik tot 38weken elke 4 weken geweest. Nu 3 weken en van vandaag tot de nieuwe afspraak 2 weken. Is dat "normaal"??

Nieuwe afspraak gyn: 28april

Indian

hahaha, wat een lijst!!!! Zal straks even kijken of er iets bij zit.

Die vervolg afspraak over 2 weken is heel normaal hoor, Eerste afspraken waren om de 4 weken, daarna tot 30 weken ging ik om de 3 weken en nu tot 36 weken om de 2 weken en na de 36e week is het elke week. Geen zorgen over maken dat dat te snel is.

Fijn dat alles goed was bij MDL arts en gyn. Had je die inwendige echo om een speciale reden? Was Yuma te vroeg geboren, dat ze daarom die inwendige echo deed?

Fijne avond allemaal...
Wat grappig dat jullie elkaar in het echte leven gaan ontmoeten Herfst en Indian, dus jullie wonen vlakbij elkaar??

Indian, ik heb geen idee of 't normaal is dat je nu eens in de twee weken moet komen. Bij de gewone verloskundige is dat in elk geval wel zo. Ik moet ook eens in de drie weken nu. Heb volgende week weer een afspraak, en vanaf dan eens in de twee weken.

Is toch helemaal goed dat je je zo lekker voelt Vibeke! Ik voel me ook over algemeen prima. Begin wel iets minder energie te krijgen, maar a la. Verder ook weinig klachten hoor. Maar ik ben inderdaad ook nog niet zo heel erg dik, dat scheelt denk ik wel. Een collega van mij is net met verlof, en mijn god zeg, zij had een buik!!!! Alsof er een drieling in zat. Voor haar was 't echt al snel heel lastig om je naar je werk te slepen, erg vermoeiend...pffff...

Fijn Indian, eerste dag zonder prednison...joehoeeeee.

Tens klinkt inderdaad interessant Fleurtje. Ik ga ook eens even googelen.

Verder niet zoveel nieuws hier, lekker gewerkt vandaag, nu weer even uitrusten... Fijne avond iedereen!
Wat een verhalen zeg voor 1 dag!

Indian, fijn dat je van de prednison af bent. Hopelijk blijft de CU idd jaren lekker weg, fijn dat je ukkie prima op zijn plek zit.

En til zitten er leuke namen bij?

herfst wij hebben ook alleen jongens namen, We laten trouwens het kindje wel dopen maar op zijn eigen naam, dus geen extra doopnamen (hebben mijn man en ik ook niet)

Ravenna, ga je het reden om je studie op tijd af te ronden?

fleurtje fee, nog bij de huisarts geweest?
Til, die echo was om zeker te weten dat die steken niks met een begin van de bevalling zou zijn. Het is waarschijnlijk gewoon de kleine die erop stampt. Lollig kind, haha.

Ik herkende die steken van Yuma, toen zijn bevaling begon, nu had ik niet het vermoeden dat dat al zou beginnen maar was wel bang dat misschien mijn baarmoedermond al weker ofzo begon te worden.

Maar gelukkig alles rustig!!

Hoe gata het met je werk? Is het nog vol te houden? Heb je nu wel minder klanten ingedeeld als normaal of niet?

Bosbes, ja herfst en ik wonen ongeveer 8km uit elkaar. Haar dorp ligt langs mijn dorp.

Oke, is dus "normaal" dat je vaker moet. Vond het toen bij Yuma wel jammer dat ik niet vaker hoefde (las dat van mijn andere topic toendertijd dat die mama's vaker dan ik moesten) Maar nu dus wel, maar is dus gewoon normaal. Oke!!

Thanks.

Ja foutje, het is al dinsdag natuurlijk, dus al 2 dagen zonder prednison. Haha, echt blond.

Heb wel weer wat bloed met afvegen zeg maar, zei dat ook tegen de mdl arts, maar ik denk dat dat komt omdat ik bijna verstopt zit. (vorige week nog diarree, nu weer verstopt, leuk! not!!) Dus zal wel iets kapot zijn ofzo!

Heb nog net het idee dat de CU weer opvlamt.

Ja FleurtjeFee was ik ook nieuwsgierig naar, al ergens geweest?? Iemand die wel even luisterd en handeld?

Girafje, leuk ook je kindje laten dopen.

Hebben jullie daar een speciale reden voor? Wij zijn niet enorm katholiek ofzo, maar willen het ons kindje wel meegeven, en dan kan het later zelf kiezen of het naar de kerk wil, ofzo.

WIj komen zelden in de kerk, klinkt wel tegenstrijdig als ik dat zo opschrijf, niet naar de kerk gaan, maar wel dopen.

Nou fijne dag morgen allemaal!!!

Even copy/paste uit de gezondheid-pijler waar ik ook schrijf:

Zo fijn dat ik hier mijn frustraties én emoties kan uiten.

Hierdoor was ik zó rustig bij mijn eigen huisarts.

Had een briefje bij me met mijn vragen. Ik praatte rustig en kalm. En realiseerde me dat de dok. geen glazen bol heeft. Toch kon de beste man héél goed mijn vragen beantwoorden.

Hij heeft het me goed uitgelegd. Komt erop neer dat momenteel de bloedingen heel vervelend zijn, máár, tot nu ben ik niet doodziek --->qua hoge koorts of erge pijn.

Pentasa mag ik gebruiken en 1 zetpil per dag is óók goed!

(wat een dombo is die arts of niettan? Me volpompen en dan zal-het-wel-goed zijn. Overigens Modjoh:Tis een MDL arts! Ik ga ook niet meer naar hem toe. 1. Omdat ik ga verhuizen en 2.omdat het een domme arts is.)

Daarnaast was mn h.a ook van mening dat voeding wel degelijk invloed heeft. Dus toch goed om daar op te letten.

Ik mag borstvoeding geven ook al zou ik na de bevalling nog steeds deze klachten hebben en pentasa moeten gebruiken.

Daarnaast moest ik even vragen aan mijn verloskundige of ik een keertje een extra echo kan krijgen om voor de zékerheid het gewicht van ons kindje te bepalen.

Verder zou er geen relatie zijn met vroeggeboorte/darmontstekingen.

Najah, daar denk ik iets anders over....

Maar ik had de beste man al zoveel vragen voorgeschoteld...

Ik ben gerustgesteld. Dat is al heel wat! Mijn h.a vond het ook erg vervelend dat het zo was gelopen met die andere arts.

Ik ga dus vanaf nu weer 1 zetpil nemen.

En daarnaast neem ik nog 1 bruistablet fosferron, 1x vitamine zwangere, 1 glas cranberry sap ter voorkoming blaasontsteking, en 1 glas water met vezels.

VOL dat ik dáárna ben. Hahahaa.

Maar goed, álles voor een gezond kindje hé. (en mama)

Over een week of 2 terug naar mijn huisarts. Ik hóóp dat de pentasa nu wel zn werk gaat doen!!

Dank voor jullie berichtjes. Het lucht zo op hier je verhaal te kunnen doen en advies te krijgen.

Ws ben ik er nog láng niet.....maar ik ben al zo blij dat ik me rustiger voel.

Dus ik ben blij. :- ))

Ik heb dr een weekje vrij op zitten en morgen weer werken. Drie dagen. En dan na het weekend ook nog 3..en dan....VERLOF! WOW!

Ik ben er echt aan toe!

Twijfel ook héél erg of ik nú al moet beginnen met de pentasa.

Er zit simpelweg een hele grote kans in dat ik mij heel slecht ga voelen. En wil het wel beetje leuk afronden op het werk.

Even nog over nadenken..

Meiden, heerlijk dat jullie je goed voelen. Zo hoort het toch ook! Laat het hier weten. En hóe dát is? Hóe voel je je dan? Ja, klinkt mss gek gezegd maar voor mij is dat echt effe ver-van-mijn-bed.... Máár, ik geniet wél. Die kleine in mijn buik. Dat aftellen..(het gaat zó snel!!) Vanmiddag het blad 'Geboorte' gekocht. Is een uitgave van Ouders van Nu. Erg leuk!! Alles over de periode vlak voor de bevalling. De bevalling & kraamtijd. Leuk leesvoer én heeeeeeeeeeeele lieve foto's van baby's. *smelt*

Hier is het geboortekaartje ook zo goed als gekozen.

De naam hebben we ook. Schrijven jullie De naam ook wel eens op? Ik wel. En dan gauw weggooien. Hahaha.

Als we over de baby praten noem ik niet zijn naam. Vind ik zo raar. Hoe doen jullie dat?

Knap van een aantal die het geslacht weten en niets verklappen. Ik zou zo mijn mond voorbij praten

De trapjes zijn zo gezellig. Mijn buik is heel fors. En velen laten mij dit ook weten. ( haha)

Tis er toch echt wel 1 hoor. :- D

Ik blijf het moeilijk vinden om te voelen hoe hij ligt. Ik voel soms laag onderin plopjes, alsof hij de hik heeft. Maar bovenaan voel ik duidelijk wat hards......Ik twijfel zo. Het kán een heupje/billetjes zijn. Ik weet het niet..

Ik heb al gemaild met een echobureau. Ik wil a.s.a.p een kort-echo-consult om eens te bekijken hoe hij ligt. Ik weet het echt niet meer.

En 'meten' is 'weten'.

Nu nog een gaatje vinden in mijn agenda...
Hey FleurtjeFee, ik had ook nagevraagd hoe het met daromontstekingen zit en vroeggeboorte.

Als je de darm nog ontstoken is tegen de tijd dat je meot gaan bevallen dan kan het dus eerder komen, maar dit gebeurde maar zelden, en dan moest de ontsteking wel hefitg zijn, zei ze.

Fijn dat je gerustgesteld bent door de HA.

Heerlijk hoor volgende week verlof!!

Betreft de pentasa, ik zou daar mee starten. Ik snap dat je je werk leuk en fijn wilt afsluiten, maar het is belangrijker dat je darmen rustig worden!!

Ja wij schrijven en zeggen de naam ook, als we met zijn 2 zijn!! En de naam staat ook op de proefdruk van het geboortekaartje! LEUK,LEUK,LEUK.

Het valt ook niet mee om je mond te houden FleurtjeFee, ik wil het zooooo graag vertellen!! Maar nu is het nog ene beetje een verrassing voor andere mensen.

Ons kleintje ligt dus wel met het koppie omlaag, maar heeft ook regelmatig de voetjes naast het hoofd (jaja doe maar even standje moeilijk) En dan voel ik dus ook schopjes onderin. Maar kleintje ligt dus wel goed!! (tot nu toe dan!)

De gyn schatte dit kindje ongeveer op hetzelfde gewicht als Yuma toen was. Ben benieuwd. Kleintje doet het erg goed!!! Ben zoooo blij dat de kleine eigenlijk niks van de darmen en prednison mee heeft gekregen!!

Hoe is het met de andere mama's??

Lekker aan het genieten van het mooie weer??

Hallo!

Wat is er alweer veel bijgeschrevne in korte tijd!

Pff... ik voelde me vanmorgen dus echt ff niet lekker, weer misselijk:-s Volgende week even aankaarten bij VK. Vriendin gaat dan gezellig mee:-)

En vrijdag intake kraamzorg. Spannend, geen idee wat ik daar nu van moet verwachten. Vriend heeft iig paar uurtje ervoor vrijgenomen, dus hij is ook bij de intake.

Net even wat kleding gekocht...oeps, weer een heel bedrag armer:-s Na ja, toch nodig (en leuk, hihi). kreeg wel de tip dat er bij onze prenatal volgende week dagen zijn met extra korting. En aangezien we qua babyspullen nog aardig wat in huis moeten halen. wel zo handig;-)

Zie trouwens door de bomen het bos niet meer.... pfff wat heb je veel nodig....

Van het weekend ook nog kaartje besteld (met korting, 25eurp pp!) voor DirtyDancing!! Wilde ik altijd al graag heen, vriend wat minder, maar nu gaan we toch!!! (zus en vriendinnen die dat leuk vinden waren al geweest, dus tja)

En over 1,5 week dus lekker weekend weg. Nog geen idee waarnaartoe, we hebben het mystery parc geboekt. Er zijn 6 parken van center parcs die daaraan meedoen, begin volgende week horen we waar we naar toe gaan:-)

Zit iig een ligbad in het huisje..... heerlijk,! Hebben we thuis niet, dus lekker me dat wel erg lekker om dat wel in het huisje te hebben. We kunnen ook een super de luxe huisje krijgen, maar dat is dus nog onbekend. We zien wel:-)

Voor degene die zich zo goed voelen: lekker van genieten juist!!! Geloof me, je niet lekker voelen tijdens je zwangerschap is nix!

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik tot nu toe er weinig aan vind eiegenlijk (schaam, schaam). Ben wel superblij hoor met ons kindje, maar moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als we 2 maanden verder zijn. Kan er gewoon niet zo intens van genieten geloof ik. Iedereen gata er altijd van uit dat je op zo'n roze wolk zit lijkt het, maar ja dat heb ik dus niet. Vind het getrappel in mijn buik wel heel fijn en bijzonder en denk dat ik dat wel ga missen zometeen. maar das het enige 'leuke'. (oke, al die klachten in begin en werksituatie werken niet echt mee, maar had van mezelf verwacht dat ik het toch anders zou ervaring... niet dus.:-( )

Overigens is mijn huid nu wel erg rustig qua acne. Das wel erg prettig hihi.

Reageren doe ik vd week even, ga even buiten vh weer genieten (als ik me niet te beroerd voel, anders ga ik maar op de bank liggen).

Fijne zonnige middag!
Hee Ikol, lastig die misselijkheid! Ja over die roze wolk..en eigenlijk alles mbt baby's/zwangerschap/bevalling/kraamtijd. Iedereen doet dit op zn eigen manier. Waar jij het fijnst bij voelt! Tis geen kwestie van goed/slecht. Meer een kwestie van uitersten.. Al die gevoelens. En het is allemaal zo verschillend hoe we dit ervaren. Het levert altijd stof tot praten op! Ook leuk!

Leuk van de kleding!! Wat heb je gekocht?

Over de intake vd kraamzorg. Het is een gesprekje ter kennismaking. En vragen over borstvoeding/flesvoeding. Dan weten zij ook wat ze die maand kunnen ''verwachten.''

Ik zie zoiets dat het met name om hún planning gaat. Even heel kort door de bocht gezegd dan!

En soms kunnen ze je tips geven wat je wel en niet hoeft te kopen. Doornemen welke uren kraamzorg. (Kan nog worden van afgeweken mocht dit nodig zijn.)

Indian, helemaal super dat de baby niets heeft meekregen van de medicatie. En fijn dat het goed gaat nu! Ik start vandaag met de pentasa. Vind het weer eng. :- ( Mjah.

Baby is dus lenig!! Benen langs het hoofdje! Wow.

Ik hoop zo dat die van mij niet in een stuit ligt....en nóg voel ik bovenaan iets hards..Ben al wezen googelen op moxa-therapie.

Mijn vriend lacht mij uit. Maar serieus. Ik vind het heel erg als dit zo blijft.

Ik zit nog op mijn werk. Nog even en ben ik vrij.

Lekker naar buiten!
Hoi Allemaal!

Jullie zijn ongetwijfeld allemaal naar buiten gevlucht om van het heerlijke weer te genieten. Ik zit helaas nog binnen vandaag was scriptie-dag dus ik ben streng voor mezelf en moet achter de computer blijven zitten!

Til, veel succes op de yoga, ik hoop dat het werkt met een voedingskussen en zijligging. Bij mijn yoga is de ontspanningsoefening altijd op de zij en met een kussen tussen de benen. En ookal heeft Idian al heeeeeel veeeeel namen gevonden, hier nog een site waar je ook in verschillende 'genres' (scandinavisch, gernaams, enz) namen kan zoeken: www.behindthename.com er staat ook altijd de betekenis bij dus das handig.

Wij gaan ons kind niet dopen. Al houd ik wel van meerdere namen, ik heb er zelf ook 3 maar ben niet gedoopt. Dus ons kind krijgt wel een 'doopnaam' of 2 erbij, maar geen ritueel.

Ookal vind ik dat best mooi enzo, ik heb het echt niet zo op het instituut van de kerk en al helemaal niet op de paus!

Dus dan maar liever niet dopen, de juiste normen en waarden hopen we dan zelf mee te geven.

Indian wat fijn dat het tot nu toe wel lekker loop zonder de prednison. Maar ik snap dat het wel even aankijken is. Dus hopelijk blijft het goed gaan! Hier moet ik ook eerst om de 4, toen 3 en nu twee weken naar de VK.

Enne van die steken, ik denk dat we daar maar even aan zullen moeten wennen! Het hoort erbij volgens mij....

Girafje: ik hoop mijn scriptie eind april af te hebben, maar lukt dat niet is er nog geen man overboord. 1 mei begint mijn verlof en dat betekent dat ik in eens 2 dagen extra heb om eraan te werken.

Wat fijn dat je huisarts je vragen grotendeels kon beantwoorden fleurtje! Ik kan me voorstellen dat het je kalmeert. Dus ik duim voor je dat je medicijn goed gaat werken en dit keer wel aanslaat.

Wij noemen/schrijven de naam eigenlijk nooit. Vooral omdat we hierover nog geen beslissing hebben genomen. We hebben een aantal 'opties' en we willen eigenlijk pas kiezen als het kindje er is. We hebben allebei het idee dat we dan pas 'weten' wie het kindje is. Klinkt misschien wel raar.....

En ikol! Dat klinkt wel heel lekker zeg, kleren kopen en een weekendje weg. Dat klinkt heel goed!

Enne hier heb ik ook niet echt een roze wolk hoor (misschien te wijten aan mijn nuchtere karakter).

Ik heb weinig echte klachten en tot nu toe gaat alles oke. Maar ik vind zwanger zijn vooral 'a means to an end' en ik vind het fijn dat alles goed gaat en dat het kindje lekker beweegt. Maar ik zit niet echt te springen van happy happy joy joy .

Volgens mij ervaart iedereen het gewoon anders.
ik hoorde ook positieve verhalen over die moxa-therapie. Het onderzoek is ook gepubliceerd in een heel goed wetenschappelijk tijdschrift, dat het echt zorgt voor een grotere kans dat het kind nog draait. Dus je vriend moet je niet uitlachen, dit is echt wetenschappelijk vastgesteld. Bij mijn zwangerschapscursus en in de verloskundepraktijk wordt het ook echt aangeraden om dit te doen in geval van stuit bij 33 of 34 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven