Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Iedereen die tot nu toe een positieve test heeft, gefeliciteerd trouwens!! En voor degenen die nog moeten testen... duimen!!
Om een kort verhaal lang te maken...
ilta...dat klinkt toch wel als zwangerschapsklachten. Maar ja, we moeten niet te vroeg juichen. Ik had van te voren totaal geen klachten. Sterker nog, ik had me er eigenlijk al weer op ingesteld dat ik gewoon weer ongesteld zou moeten worden. Pas toen ik op mijn nod en dag erna nog steeds niet ongesteld was, begon het toch een beetje te dagen.

cabouwter...hoezo te vroeg bellen? Dat maakt toch niet uit? Ze plannen dan toch de afspraak rond 10 weken. Wat maakt het dan uit of dat over 5 of 6 weken is...nouja...

Ik belde met 5,5 week de huisarts en die was verbaasd dat ik de verloskundige nog niet had gebeld. Dus zo kan het ook!

angela....wat dat eten betreft, moet ik er ook weer even inkomen. Ik heb van de week wel een broodje rosbief afgeslagen. Ook ben ik een grote fan van filet americain, maar dat gaat dus voorlopig ook even niet meer. Maar nu je het hebt over zalm denk ik ook weer 'oja, rauwe vis...dat mocht ook niet'.

haha...weatherwax...12 oktober, ja dat zou wat zijn zeg!

Ik merk wel dat ik echt op tijd moet eten, want als ik wat te lang wacht, word ik toch wel wat weeig in mijn maag. Verder gaat het wel prima.

groetjes!
Ik heb even een teller toegevoegd bovenaan, hij werkt het beste voor Dagje28 en Moaicha, want we tellen af tot 1 juni, de rest moet dus wat dagen bijtellen :-)

(Die 237 dagen zijn wel depressing hoor!!!!)

Itta - ik duim voor je! Ik dacht trouwens dat je die testen al voordat je ongesteld moet worden kunt doen. Maken ze geen reclame met 5 dagen ervoor?
Ik vergat helemaal door te geven dat ik 36 ben en dat ik 21 okt mijn eerste afspraak heb bij de verloskundige en 27 okt 'n afspraak voor 'n echo heb.Ik zou hem eigenlijk de 13 de hebben die echo maar ik heb hem gister verplaatst omdat ik bang ben dat ik in de stress schiet als ik dan geen hartje zie omdat ik dan net 7 weken ben,nu heb ik hem met 9 weken en dan moeten ze het kunnen zien en horen.

Ook al is het mijn vierde het is net zo spannend als dat het je eerste is Verder gaat de tijd zooow langzaam,hebben jullie dat ook?

Oja morgen komt moeders voor moeders,op 1 of andere manier gaat de tijd sneller als je de hele tijd in 'n kan moet plassen
@ cabouwter,Wat vervelend voor je dat je nog geen afspraak mag maken. Ik belde met 4,5 week en ze maakten meteen 'n afspraak voor als ik 8 wkn 1 dag ben.
Nou, ik had pijnlijke borsten vanaf een week na mijn eispring. En daar heb ik nooit last van. Maar verder geen kwaaltjes vooraf.

Ennuh Dagje, je mag wel rauwe vis als je het zelf klaarmaakt en direct als je het uit de vriezer haalt (niet uit het koelvak) gaat gebruiken. NIet een dagje laten staan en dan is alles prima! Ik heb me ingelezen want vind het allemaal veel te lekker... Maar filet american. Helaas niet nee

Ik heb via bol.com het boek 'zwanger' besteld tweedehands. En die is net binnen, dus ik ben zo even weg, lekker lezen.....

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest en die heeft een verwijsbriefje voor de verloskundige mee gegeven. Ik kan nu al bellen want ze maken gewoon een afspraak zei ze. Dus dat moest ik dan maar snel gaan doen...
quote:Moaicha schreef op 07 oktober 2008 @ 15:47:

Oja morgen komt moeders voor moeders,op 1 of andere manier gaat de tijd sneller als je de hele tijd in 'n kan moet plassen

Ik doe niet mee met moeders voor moeders. Ik heb het bij de eerste wel gedaan, maar ik woon (nog twee maanden!!!) in een flat en dan is het heel lastig, want dan moet je steeds thuis zijn voor het ophalen. Dan zat ik de hele maandagochtend te wachten. Echt hopeloos!

Maar goed, we gaan over twee maanden verhuizen naar een eengezinswoning! Lekker veel ruimte en een tuin! Ik kan niet wachten!
quote:kiekeboe23 schreef op 07 oktober 2008 @ 16:12:

Ennuh Dagje, je mag wel rauwe vis als je het zelf klaarmaakt en direct als je het uit de vriezer haalt (niet uit het koelvak) gaat gebruiken. NIet een dagje laten staan en dan is alles prima! Ik heb me ingelezen want vind het allemaal veel te lekker... Maar filet american. Helaas niet nee

Ja, dat bedoel ik. Veel etenswaren hebben opeens een gebruiksaanwijzing. Vis is heel gezond, maar dan niet zo uit een pakje. Etc.

Ik heb via bol.com het boek 'zwanger' besteld tweedehands. En die is net binnen, dus ik ben zo even weg, lekker lezen.....

Is volgens mij een super boek. Ik heb zelf 'je baby'. Dat is volgens mij het vervolg. Ik heb laatst 'je peuter' uit de bieb geleend. Ik denk dat ik die ook nog ga aanschaffen, want dat was ook een super goed naslagwerk.
@Kiekeboe23,ik eet altijd vegetarische file american van AH en die proeft net zo lekker vind ik (heb al ruim 4 jaar geen echte file american gegeten dus misschien vergis ik me echt in de smaak ;) maar je kan het altijd proberen.

Dagje 28,Lekker 'n nieuw huis!!!!
Ach ja, dagje, het ligt er misschien aan dat het een hieperdepieper hip geboortecentrum in een grote stad is. Die willen je graag laten voelen dat je toch wel HEEL BLIJ moet zijn dat zij je gaan helpen bij het ´verlossen´:)

Ilta, ik zal voor je duimen!!!!

Mmm, gerookte zalm en rauwe vis worden bij mijn verloskundige niet op de not-to-eat-when-you-are-getting-bigger-list gegooid hoor! Als de vis maar vers is! Zie je maar weer dat het toch nog een vage lijst is.

Weatherwax, ik wil ook wel 12 oktober hoor! Zie er wel een beetje tegen op om weer uit mijn voegen te groeien. Bij de eerste is er 30 KILO aangekomen. Ze waren er weer netjes af, maar ik ga bij deze wel een beetje opletten.
he dames!

volgens mij mag ik ook meeschrijven! Volgens internet op 10 juni uitgerekend. Ik heb zondag mijn eerste test gedaan (was toen al 5 dagen overtijd) maar kreeg maar een heel licht streepje.

Ik ben dit jaar al eerder zwanger geweest, maar helaas een miskraam gehad met 9 weken. Daardoor wordt het allemaal wel extra spannend!

De vorige keer had ik echt heeeel veel klachten, ook al in deze fase, maar nu nog h e l e m a a l niks. Wel vreemd hoor..

(mijn man zegt dat ik alle hormonen de vorige keer heb opgebruikt :-)).

Oh ja, ik ben 29 jaar en ga de verloskundige morgen ofzo bellen, vanavond maar even een nieuwe test doen! Het wordt (hopelijk) ons eerste kindje.
Leuk zeg, nu al zoveel meeschrijvers! Laten we hopen dat alles goed blijft gaan en dat we maar zo min mogelijk kwaaltjes zullen hebben.

0808, nog gefeliciteerd met je dochtertje! Mijn zoontje wordt over 2 maanden alweer 3. Wat gaat het snel.

Ik heb de VK nog niet gebeld. Hier mag je pas komen met 12 weken, dus ik bel pas met 7 weken denk ik.

Kwaaltjes heb ik nog steeds niet (afkloppen). Alleen erg moe en pijnlijke tepels. Bij de eerste was ik tot de 16e week misselijk en moest ik elke dag overgeven. Ik weet alleen niet meer in welke week die misselijkheid begon. Ik hoop dat het me nu bespaard blijft.
Helaas... ik ga hopen op de maand juli 2009, ben net ongesteld geworden. Was pas de eerste poging dus nog niet getreurd. Iedereen veel succes met zwanger-zijn!

groetjes Jo
quote:jojon schreef op 07 oktober 2008 @ 18:30:

Helaas... ik ga hopen op de maand juli 2009, ben net ongesteld geworden. Was pas de eerste poging dus nog niet getreurd. Iedereen veel succes met zwanger-zijn!

groetjes JoJammer Jo, veel succes!
Wat is het al druk gezellig hier!

Even voor de tabel, ik ben 27 ( de jongste tot nu toe!, haha). En 28 oktober ga ik voor mijn intake en eerste echo naar de verloskundige. Bij de eerste had ik bij 7 weken en 4 dagen al mijn eerste echo en toen was alles zichtbaar, maar nu dus iets later! Spannend.

Heb moeders voor moeders nog niet gebeld. Eigenlijk nog niet aan gedacht. Heb eigenlijk helemaal geen zin om in een potje te piesen de hele tijd, maar ja het is voor het goede doel. Dus ga me toch maar aanmelden (vind het ook spannend, dat je dan nog een test krijgt... alsof die dan ineens aangeeft dat je niet zwanger bent).

Kwaaltjes hier: iedere nacht mijn bed uit om te plassen! Dan had ik bij de eerste ook vanaf dag 1. Verder had ik de eerste keer hele zere borsten en nu helemaal niet. Wel rommelende darmen en af en toe wat misselijk. Bij nummer 1 was ik iedere avond heel erg misselijk, en moest ik echt kokhalzen bij bepaalde groenten (hoef ik nu nog steeds niet!), dat heb ik nu nog veel minder! Heb nooit gespuugd bij de eerste en hoop dat ook nu niet te doen! Wel voor mijn gevoel al een opgezette buik, alsof mijn broek al strakker zit. Maar denk dat ik me dat inbeeld..... ben net 5 weken zwanger!
Zo, wordt een leuke groep zo!

Goh, verloskundige bellen... ik had gedacht dat over een week of vier eens te gaan doen.

Willen jullie trouwens prenatale testen laten uitvoeren? De nekplooimeting vind ik geen probleem, maar alles waarbij invasieve handelingen uitgevoerd moeten worden wil ik niet.

En het geslacht weten? Zit ik erg over in dubio. Mijn man wil het graag een verrassing laten zijn, maar hij heeft zich de eerste keer nauwelijks met de aankopen betreffende de baby bemoeid, en ziet niet zo dat het best handig is als je weet wat 'het' wordt. Overigens maakt het hier niet zo uit. Ik heb namelijk eigenlijk niets bewaard. We hadden in eerste instantie besloten dat we het bij eentje zouden laten. Maar daar zijn we dus op teruggekomen. Onze eerste is zóóó leuk, daar willen we er nog eentje van!!!

Moeders voor moeders is hier ook lastig, moet ik ook voor thuisblijven. Erg lastig met mijn werk. Dus helaas, dit keer niet. Bij de eerste hadden ze een voor mij gunstige ophaaldag, dus toen vond ik het niet zo heel erg (al vond ik het wel vervelend er een ochtend voor thuis te moeten blijven, maargoed, voor het goede doel en zo). Nu is het op een dag dat ik meestal werk, omdat onze dochter dan naar het KDV gaat.
Hallo, wat leuk dat er al een juni-2009 topic is. Ik ben een juni-2007 mama en ben er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben (nu 7 weken, dus officieel een mei-moeder, maar laat in mei en het is daar al zo druk Ik ga voor juni! ). Was nog niet helemaal gepland, maar we zijn er super blij mee!

Omdat mijn eerste zwangerschap mis ging, ben ik wat huiverig om al mee te komen schrijven. Vinden jullie het goed als ik over een paar weken weer kom kijken? (mits alles goed is natuurlijk)

groetjes Zon
Zo, de table it weer geupdate,

Welkom roro!

Ik zal volgende week eens op zoek gaan naar een nieuwe gyn. Eerst deze week even naar de andere kant van het land verhuizen (we gaan naar Texas), en zodra alles weer een beetje normaal is hoop ik dat ik iemand in de buurt kan vinden. Verloskundigen heb je hier helemaal niet, je moet gelijk naar de gyn.

Zijn jullie trouwens veel aangekomen met je vorige zwangerschap? Ik 16 kilo... En nu ik dus net weer in mijn gewone kleren pas, ben ik alweer zwanger... Nou ja, ik heb in ieder geval alvast een leuk jurkje voor de kerst :-)

Geslacht weten? Ik ben veel te nieuwsgierig om het niet te vragen... En man vindt dat het raar is als de dokter wel weet wat het wordt, maar wij niet.
Bij de eerste wisten we het geslag niet, en denk dat ik het nu weer niet wil weten! Ben enorm nieuwsgierig altijd, maar dit is wel een hele leuke verassing! Weet nog niet wat man ervan vindt, nog niet over gehad!
Oh ja, gefeliciteerd allemaal, trouwens!
He dames!

Wat opvallend he, dat de een al allemaal klachtjes en klachten heeft en de ander helemaal niet. Ik had het de vorige keer dus ook, maar nu echt nergens last van.

Net nog een test gedaan, en nu was het streepje al een stuk duidelijker, maar nog niet echt 100%. Op de een of andere manier is het nieuws nog niet aangekomen bij ons allebei. Wellicht ook een stukje voorzichtigheid?

Wij hebben besloten de testen niet te doen, omdat het volgens ons alleen maar stressverhogend werkt: het is alleen een kansberekening. En dan krijg je de uitslag en heb je een ernstig verhoogde kans op een kindje met Down-syndroom, of iets anders, van 1 op 250. Maar ja, 249 van de 250 is er dus niets aan de hand, maar je stressniveau gaat wel door het plafond.

Geslacht willen we wel weten ja, als je het kan zien tenminste. En nee, dat wordt waarschijnlijk ook geen geheim :-)

Succes met al het plassen, slapen en de misselijkheden!
Hallo! Gister heb ik een test gedaan; uitslag was positief!! Ik kon het bijna niet geloven!

Wat over mijzelf: Ik ben 27, dit is de eerste keer dat ik zwanger ben, vindt t echt superspannend, ben zo bang dat er iets misgaat..

Uitgerekende datum is volgens internet op 12 juni. Erg raar om daaraan te denken nu. Ik heb als enige klacht eigenlijk dat ik behoorlijk gevoelige borsten heb. Verder merk ik al dat je je heel snel in kan gaan beelden dat je last hebt van van alles.

Hebben jullie het al aan mensen verteld?? (behalve aan je vriend/ man??). Ik sta te popelen, maar ja.. nog zo vroeg he.. En daarnaast is mijn vriend binnenvaartschipper en dus steeds een week van huis (nu dus ook).. En ALS we het aan mensen vertellen, willen we het wel graag samen doen.

Vandaar dat ik me aansluit op dit forum; kan ik lekker ongegeneerd praten over zwanger zijn enzo..
Bij de eerste wisten we van tevoren het geslacht niet, dat was een verrassing (zeker voor mij want ik dacht dat het een meisje zou zijn haha). Dit keer willen we het wel weten, meer uit praktisch oogpunt eigenlijk.

Een nekplooimeting doen we niet, vorige keer ook niet gedaan. Stel dat de uitslag niet zo goed is, dan zit je al die maanden nog in vreselijke spanning.

Vorige keer ben ik bijna 30 kilo aangekomen. Ik heb echt nergens op gelet, echt gegeten waar ik zin in had. Maar dat doe ik nu dus niet meer! Met veel pijn en moeite kreeg ik die kilo's eraf, maar dat wil ik niet nog eens hoeven doen. Dus nu let ik erg op wat ik eet.

Zijn jullie van plan om borstvoeding te gaan geven? En voor diegenen die al een kindje hebben, hoelang hebben jullie dit gedaan?

Mijn zoontje heb ik 10 maanden bv gegeven, maar ik denk dat ik dit keer na 6 maanden stop.
Hallo meiden,

Misschien kom ik vanaf morgen met jullie mee schrijven. Ik ben vandaag al een week overtijd, maar de test van afgelopen zondag was (nog) negatief. Moest sowieso al morgen naar de huisarts, vanwege t uitblijven van een zwangerschap na ruim een jaar proberen. Morgen zouden ze bij de HA testen, heb wel allerlei vage kwaaltjes. Krampjes in de buik, zeren borsen, moe , hoofdpijn/duizelig, misselijk én honger

Dussss, misschien tot morgen!

snico
Anicha, jij ook een 'waterman' aan de haak geslagen?!?! Ik ook, een machinist... nu werkt hij nog 24-uurs diensten, maar dat gaat een combidienst van 12-uurs- en weekdiensten worden. Maar iedere keer een week weg lijkt me best pittig. Ach, je raakt er aan gewend neem ik aan!

Snico, veel succes bij de HA morgen, en hopelijk een positief bericht!

0808080, al kwaaltjes... ik zou bijna willen dat ik ze al had, om het wat echter te maken!

Angela, eerst nog een verhuizing. En in America naar de andere kant van het land... da's niet mis! Sterkte, want met de vermoeidheid die je de komende weken staat te wachten kan dat best pittig worden.

Roro, maak je niet druk, een streep is een streep, hoor, ook al is hij maar vaag!

Zonnetje, ook welkom!! Kan me voorstellen dat je huiverig bent, ik heb in Mei een vroege miskraam gehad, maar dit keer voelt het voor mij toch anders. Maar dat zegt niets, dat weet ik ook wel. Sterkte de komende spannende weken, en hopelijk zien we je terug!

Phillipa, vorige keer was ik ook bijna 30 kilo aangekomen. Ik hoop dat dat dit keer minder is. Overigens was dat echt het grootste deel water, want anderhalve maand na de bevalling zat ik al op het gewicht van voor de zwangerschap.

Bij de eerste borstvoeding gegeven, na drie maanden moest ik helaas over op de flesvoeding. Ik ben verpleegkundige, en direct na mijn zwangerschapsverlof werd ik in de nachtdiensten gepland. En dat trok mijn lichaam niet... einde borstvoeding helaas. Als ik er veel moeite voor gedaan had, zou ik het misschien weer op gang hebben kunnen krijgen, maar ik was er toen ook eerlijk gezegd wel klaar mee. Dit keer wil ik het wel graag een half jaar volhouden. Ga dus ook geen nachtdiensten draaien zolang ik borstvoeding geef. Moet ik mijn baas maar op tijd laten weten... gelukkig weet ze al dat ik een bloedhekel aan de nachtdiensten heb en er echt ALLES voor doe om daar onder uit te komen, dus die zal wel zeggen... zeker de komende 8 jaar borstvoeding, he, zodat je geen nachtdiensten hoeft te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven