Juni 2010......

27-09-2009 17:36 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan en waarachtig, er verscheen een tweede streepje! Ben helemaal beduusd en happy! Zijn er al meer dames die rond deze tijd uitgerekend zijn? Ben benieuwd naar jullie verhalen, gedachten!
Hey Kimmie meid, wat erg..... Heel veel sterkte en hopelijk mag je heel snel weer mee praten. Laat je het wel weten dan, mocht het een ander topic worden??

Een dikke knuffel
@ Valerie... Gefeliciteerd meid! Ook ik ben af en toe misselijk.... maar ja, dat hoort er bij... Het enige waar ik meer last van heb zijn krampen... lijkt net alsof je moet menstrueren en dat voelt ook best wel eng....
@Duende.. Wat ik zo raar vind, bij mijn vorige zwangerschappen was ik kotsmisselijk (ook al bij 5 weken) en nu nauwelijks. Zou dat een minder goed teken zijn?
hallo hallo,

Ik kan het nog niet helemaal bevatten maar ik ben zwanger, zaterdag getest en jawel, een streep. natuurlijk nog twee testen gedaan en ook die waren positief:).

Ik heb maandag de vk gebeld en moet 26 okt voor de eerste controle, spannend hoor.

Ik ben eind juli gestopt met de pil en daarna nog 1 keer ongi geweest, is best wel snel, maar echt superwelkom.

Hebben jullie al veel last van misselijkheid enzo, ik heb de hele dag door een beetje zeurende misselijkheid en ben moe en een zere neus, lijken mijn klieren wel ofzo, hebben jullie dat ook?

als ik het goed heb uitgerekend ben ik ongeveer 5 juni 2010 uitgerekend.

Wij hebben het al wel aan de omgeving verteld, ze wisten ook dat we aan het proberen waren dus ja, en ik heb voor mezelf ook zoiets van, als het misgaat dan hoef ik niet zoveel uit te leggen, ben er nog wel erg onzeker over en zit echt nog te wachten op mijn ongesteldheid, hebben jullie dat ook, nou ja, vragen zat dus, hahahahaha, het is misschien wel duidelijk, dat dit mijn eerste is.

Verder iedereen gefeliciteerd en geniet ervan
@ valerietje.... Het is mijn eerste, dus uit ervaring kan ik niet spreken, maar hoor wel om me heen dat het per zwangerschap kan verschillen. Sommige zeggen dat het bij hun ook verschilt tussen een jongen of een meisje, maar of dat waar is weet ik niet. Maar ik zou me geen zorgen maken hoor!! Misschien komt het nog. Ik ben ook niet echt misselijk, af en toe een beetje, maar niet ernstig....

@ tesseltje.... Gefeliciteerd!! Dat is inderdaad erg snel gegaan, heb zelf anderhalf jaar moeten wachten.... Wij hebben het gelijk aan de omgeving verteld, hadden allebei zoiets van "waarom niet". En ik zit ook nog steeds te wachten op mijn ongesteldheid, kan het gewoon nog niet geloven, terwijl ik het morgen al weer een week weet....

De klachten die ik tot nu toe heb, zijn:

*krampen, vooral aan het van de middag en 's avonds...

*pijnlijke borsten, soms erg, soms een beetje

*af en toe een beetje misselijk, maar niet erg

*moe, sinds gisteren vooral

*duizelig

*en voordat ik het wist, steken in mijn hoofd

*O ja, een verstopte neus 's morgens, alhoewel dat al beter wordt.

Mijn uitgerekende datum weet ik niet... ik had een zeer onregelmatige cyclus en vrij lang, ga ik van 28 dagen uit, is het 26 mei en ga ik van mijn gemiddelde van 37 dagen uit, is het 11 juni. Vandaar dat ik maar bij de groep van juni ben gegaan Lijkt me gezellig hier! Mijn afspraak bij de arts weet ik ook nog niet, maar binnen 2 weken. Dit is omdat ik gelijk richting het ziekenhuis ga en allerlei artsen te zien krijg... dus dat is even afwachten, maar als de molen eenmaal gaat draaien vind je mij er vaak...
Niet zwanger......... 5 dagen te laat, maar toch ongesteld.

nieuwe ronden, nieuwe kansen (maar ik hoopte stiekem toch een beetje, omdat ik zo laat was...)

@Valerie en Tesseltje: van harte!

@Kimmie, hoe gaat het met je?

Nou, op naar de drogist maar, voor nieuwe voorraden o.b.
@sardegna... Wat jammer zeg!! Kan me voorstellen dat je gaat hopen als je te laat ongesteld wordt, maar idd, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
@ sardegna... helaas meid, maar wie weet de volgende keer!!! Ik zal voor je duimen!! Heel veel succes!! Laat je het even weten als je zwanger bent, ook als je met een ander clubje gaat schrijven?
Ook ik trek de stoute schoenen aan, en meld me op het juni 2010 topic! Ik heb al vanaf afgelopen maandag een positieve test (en alle dagen tot nu toe ook ). Kan me niet voorstellen dat het zo snel is gegaan. Op 31 augustus is mijn spiraaltje pas verwijderd! Ik snap er niets van en ben ook elke keer als ik ga plassen bang om ongesteld te zijn. Ik heb pijnlijke borsten en "zeuerende" onderrug, en een beetje moeier dan normaal. Verder eigenlijk prima. Zou me liever iets misselijker voelen .

Dit wordt ons tweede kindje, uitgerekende 9 juni. Onze dochter is twee jaar.

Succes allemaal met jullie/ onze zwangerschappen!
Alle zwangeren: gefeliciteerd!

@Kimmie: veel sterkte. Ik hoop dat je veel steun hebt in je omgeving.

In maart gestopt met de pil en nu is het dan zover, zwanger! Volgens de berekeningen ben ik 8 juni uitgerekend. Erg onwerkelijk allemaal, durf niet heel erg blij te zijn vanwege die angst om 'het' te verliezen...

Dinsdags getest (woensdag ook nog even) en donderdag gebeld naar de HA en VK. Aangezien ik een beetje grieperig ben wilde ik weten of ik nog ergens op moest letten. Veel rust nemen dat is het enige advies.

Andere symptomen:

- zere borsten

- af en toe misselijk en kokhalsen

- jeuk!!!

- iets meer moe (nog niet heel ernstig)

- vaker en meer plassen
Bapauw en Zonne2.... Van harte gefeliciteerd meiden!!!

@Bapauw... dat is inderdaad wel heeeeel erg snel gegaan. Haha, het liefst zou ik ook elke dag een test doen, maar.... 3 testen was voor mij genoeg.....

@ Zonne.... volgens mij is die angst iets wat we bijna allemaal hebben. Ik denk dat het komt omdat we het zo graag willen en het gewoon niet kunnen bevatten dat het nu eindelijk zover is....

De misselijkheid is bij erger geworden het afgelopen weekend en vanmorgen had ik het gevoel (kan ook verbeelding zijn, haha) dat mijn broek strakker zat dan voorheen....

Morgen is mijn eerste afspraak in het ziekenhuis, dat is voor de diabetes en vrijdag moet ik naar de verloskundige... dat lijkt me heel spannend, de eerste echo!!

Hoe is het met de andere meiden??? Vraagje.... hebben jullie al baby-dingetjes in huis... De verleiding is soms zo groot om bijvoorbeeld een leuk knuffeltje of rompertje te kopen.... Heb nog tijd zat, maar toch..... het is zo lief allemaal!!
Goedemorgen!

Hier ook een juni2010 baby in aantocht. Spiraal in juni laten verwijderen, nu 5,5 week zwanger en ik weet het sinds donderdag 1-10. Iedereen maar meteen op de hoogte gebracht, dan heb ik een hoop schouders als het mis mocht gaan hadden wij maar bedacht.

Het enige waar ik echt last van heb zijn pijnlijke zeer snel groeiende borsten. Ik heb van nature een AA cup, zit nu al op een volle B. Het is helemaal wennen, kan niet stoppen met kijken. Verder heb ik de hele dag honger, maar daar heb ik minder last van.

Leuk om mee te schrijven!
Welkom Schaap76.... Ook van harte gefeliciteerd!! Die pijnlijke borsten herken ik wel... Een teken dat er echt iets gaande is!!
@Duende: nog weinig babyspul in huis, wel sokjes (van vriend gekregen) en een boek en tijdschrift over zwangerschap. Heerlijk om daar in te lezen.

@Schaap gefeliciteerd! De zere borsten zijn idd herkenbaar, maar ook dat hongergevoel. Ik ben al niet een van de slankste, dus moet er echt op letten dat ik gezond blijf eten (en snoepen).

Misschien leuk om een tabel te maken, zodat we kunnen zien wie er naar de VK moet of naar het ZH en natuurlijk de uitgerekende datum. Weet alleen niet goed hoe we het moeten plaatsen. Wie wel??
hallo hallo,

wat leuk, nog meer leden, ik vind het wel echt een superiets, zo'n forum:).

schaap: dat hongergevoel de hele dag door ken ik, ik ben met vlagen misselijk maar als dat even weg is eet ik alles wat los en vast zit, hahahhahahaa, ach, beter dan helemaal niets meer kunnen eten toch.

Duende: ik heb zelf nog niets gekocht voor de baby, ik vind het nog iets te vroeg, maar mijn moeder kwam langs, die woont op texel en had slofjes, een rompertje en een 'my first texel t-shirt' mee, ik vond het helemaal geweldig, en dan krijg je toch wat meer besef dat het zo is, want het voelt nog niet echt echt.

ik heb de ha wel gebeld, heb hulp nodig met stoppen met roken, ben er nu wel bijna vanaf maar ik vind het erg moeilijk, ik rook al bijna 20 jaar en voor ik zwanger werd meer dan een pakje per dag, nu nog maar 3 per dag, ik weet dat het superslecht is dus ga ik in therapie want nicotine pleisters mogen niet als je zwanger bent, wish me luck
Wat babyspulletjes betreft heb ik zelf ook nog niets gkocht hoor.... krijg wel af en toe wat van mijn moeder, maar de verleiding is zo groot!!!! Heb alleen het boek "pap en mam Vertel eens" gekocht, een leuk boek met allerlei vragen die je in kunt vullen..... Heb het boek "mam vertel eens" ooit aan mijn moeder gegeven en vond het zo leuk toen ik hem terug kreeg!!

@ tesseltje.... ik wens je HEEL VEEL succes en sterkte, want makkelijk zal het niet zijn.... Je weet wel waarvoor je het doet!! En dat is natuurlijk de belangrijkste motivatie!!
O ja.... ik weet wel hoe je een tabel kunt maken hier, maar niet hoe ik hem op de eerste pagina krijg.... Dat zal Missswiss dan moeten doen denk ik.... Hebben jullie een idee hoe dat anders kan?
Doordat wij al een dochter hebben, is eigenlijk alles al in huis. Hoop op een tweede dochter aangezien ik nog wel 5 dozen met (roze ) kleding op zolder heb staan. Nee hoor, een zoon is even welkom (en maar hopen dat roze hem leuk staat ).

Wij hebben wel een pakje "geboren in 2010 gekocht"en dat aan mijn schoonouders gegeven om te vertellen dat er een beeb aankomt. En een turbo kwarktaart met roze en blauwe muisjes. Ze waren erg blij. Nu mijn iegen ouders nog volgende week maandag. Kan niet wachten.

Wow moeilijk lijkt me dat als je nog moet stoppen met roken, maar goed dat je meteen hulp in roept!

Ik ga woensdag nog een test doen en hoop dan op een duidelijke streep!

Zou dan precies 5 weken moeten zijn!
Hier nog een mama to be. Vanochtend voor echo geweest omdat mijn laatste menstruatie op 25 juni was. 5 weken geleden test nog negatief. 3 weken later en heel veel krampen later test positief. Omdat het onduidelijk was hoelang ik nu zwanger ben mocht ik vanochtend al voor de eerste echo.

Ben volgens de berekeningen nu 6 weken zwanger. Uitrekendatum 31 mei (ok is wel geen juni) uitgaande van hoe groot de kleine ukkepuk nu is.

Al die kleine kwaaltjes komen nu op:

* Pijnlijke borsten

* Krampen

* Jeuk (niks erger dan dat)

* Eetlust en dan weer het gebrek aan eetlust.

Allemaal erg spannend nu. Vriend is ook erg gelukkig en nu superzorgzaam, hoef maar te zeggen dat ik het koud heb en meneer komt aanzetten met een dekentje.
Hoi allemaal!

Eindelijk ook weer eens een berichtje van mij! Ik merk dat ik er op dit moment veel te weinig aan toe kom (of te weinig tijd voor neem...) om regelmatig op het forum "bij te schrijven". Wel leuk om alles te lezen trouwens! Wel bijzonder hè, dat we allemaal in hetzelfde "schuitje" zitten...

Tot nu toe ben ik nog niet misselijk (afkloppen!!!!), heb alleen veel steken in m'n onderbuik, steeds aan de linker kant. Ben soms wel bang dat het een bbz is, maar ik ga er maar vanuit dat het bandenpijn is. Toch?

Borsten zijn bij mij ook al flink gegroeid. En idd erg gevoelig!

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik een tabel moet maken. Iemand anders? Moeten we dan een nieuw item openen?
Een tabel moet je volgens mij in je openingsbericht veranderen. Met de icoontjes kun je een tabel maken.

Hier trouwens erg veel krampen in de onderbuik in de afgelopen 24 uur. Ik ben ook wel bang voor een miskraam of BBZ hoor!
hey juni 2010 mama's hartelijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Lekker genietne de komende maanden!!

(Begin juni bevallen van een 2de zoon.)

Groetjes
NaamLeeftijd Kinderen Uitgerekend Bijzonderheden Missswiss Uma283eBegin juni28-10 eerste echo Duende311steBegin juni 2010 9-10 VK Valerietje4 344e3 juni 2010 Tesseltje 5 juni 201026-10 VK Bapauw 2e9 juni 201026-10 VK 3 weken later eerste echo Zonne2271ste8 juni 20105-11 VK en 12-11 eerste echo Schaap76 1ste4 juni 201013-10 VK:cheer2:Kamille 31 mei 20101ste echo gehad 5-10 Dyantha 7 juni 20109-11 VK en eerste echo Sandraatje7138 Mamalijntje 2e6 juni 2010 22-10 eerste echo

Eens kijken of dit wat is..... hij staat alleen niet op de eerste pagina....
@Duende: mooie tabel!! Hoe is het in het ziekenhuis gegaan (moest je toch heen vandaag?)

Ik heb op 5 nov eerste afspraak bij VK en 12 nov eerste echo. Het is mijn eerste kindje en ik ben 27.

Hoe is het met iedereen verder? Hier nog niet erg misselijk, wel druk op mijn onderbuik en een opgeblazen gevoel. Borsten nog steeds pijnlijk bij aanraking. Ook erg veel moeite met het stoppen met roken. Vanaf zaterdag niets meer gerookt. Maar voor het tweede streepje (hihi) een pakje per dag!!
Hoi!

Ik ben ook nog steeds niet misselijk, hooguit wat gevoelige borsten. Kan eigenlijk nog niet echt genieten tot ik mijn echo heb gehad!

Ben trouwens ook pas gestopt met roken, heb er gelukkig geen last van!

Voor de tabel:

Ben 28 en verwacht begin juni ons derde kindje. Op 28 okt eerste echo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven