kan dit? Zwanger?
donderdag 6 november 2008 om 12:33
Hoi,
Heb een beetje complex verhaal. Maar op 14 okt heb ik de spiraal laten verwijderen i.v.m de bijwerkingen. 2 dagen daarna met de pil begonnen en tussen tijds wel gemeenschap gehad meerdere keren ookdaarna. Mijn menstruatie is een chaos, mijn laatste menstuatie was vanaf 6 okt ongeveer een weekje. Maar ik voel me behoorlijk zwanger test zegt negatief. Hebben jullie raad.
djw
Heb een beetje complex verhaal. Maar op 14 okt heb ik de spiraal laten verwijderen i.v.m de bijwerkingen. 2 dagen daarna met de pil begonnen en tussen tijds wel gemeenschap gehad meerdere keren ookdaarna. Mijn menstruatie is een chaos, mijn laatste menstuatie was vanaf 6 okt ongeveer een weekje. Maar ik voel me behoorlijk zwanger test zegt negatief. Hebben jullie raad.
djw
donderdag 6 november 2008 om 12:35
Pilstrip is de eerste maand niet betrouwbaar.
Zwangerschapsverschijnselen lijken ontzettend veel op 'hormoonvrije' menstruatieverschijnselen.
Als de test negatief is, ben je (op dit moment) niet zwanger, in ieder geval niet 'zwanger genoeg' om voldoende HCG te produceren. Over een week nog een keer testen als je nog niet bent gaan menstrueren.
Zwangerschapsverschijnselen lijken ontzettend veel op 'hormoonvrije' menstruatieverschijnselen.
Als de test negatief is, ben je (op dit moment) niet zwanger, in ieder geval niet 'zwanger genoeg' om voldoende HCG te produceren. Over een week nog een keer testen als je nog niet bent gaan menstrueren.
Om een kort verhaal lang te maken...
donderdag 6 november 2008 om 12:41
quote:weatherwax schreef op 06 november 2008 @ 12:35:
De pilstrip is wel gewoon de eerste maand betrouwbaar als je ermee begint op de eerste dag van je menstruatie. Maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik. Als ik jou was zou ik nog even wachten en later weer een test doen. En in tussentijd condooms gebruiken.
De pilstrip is wel gewoon de eerste maand betrouwbaar als je ermee begint op de eerste dag van je menstruatie. Maar dat is bij jou niet het geval begrijp ik. Als ik jou was zou ik nog even wachten en later weer een test doen. En in tussentijd condooms gebruiken.
donderdag 6 november 2008 om 12:44
Hoezo voel je je zwanger? Kan ook komen door de pil, dat is vaak even wennen en alles voelt anders.
De pil is idd alleen betrouwbaar de eerste maand, als je hem de eerste dag van je menstruatie bent begonnen. Lees de bijsluiter er maar even op na, daar staat een en ander heel duidelijk in.
De pil is idd alleen betrouwbaar de eerste maand, als je hem de eerste dag van je menstruatie bent begonnen. Lees de bijsluiter er maar even op na, daar staat een en ander heel duidelijk in.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
donderdag 6 november 2008 om 12:45
donderdag 6 november 2008 om 12:53
quote:vivameid schreef op 06 november 2008 @ 12:37:
nou nee heb niet speciaal een zwangerschapswens
Ok.
Ik heb mijn vinger net twee seconden lang boven een kaars gehouden, heben jullie raad?
Raad: vinger niet boven kaars houden. Wil je zeker weten of dat je je vinger hebt verbrand, ruik er dan effe aan.
nou nee heb niet speciaal een zwangerschapswens
Ok.
Ik heb mijn vinger net twee seconden lang boven een kaars gehouden, heben jullie raad?
Raad: vinger niet boven kaars houden. Wil je zeker weten of dat je je vinger hebt verbrand, ruik er dan effe aan.
donderdag 6 november 2008 om 12:54
quote:Eowynn_ schreef op 06 november 2008 @ 12:45:
Raad?
- de bijsluiter van de pil lezen voordat je hem slikt
- condooms gebruiken als je denkt dat de pil nog niet veilig is
- geen seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen als je niet
zwanger wilt worden.
- de test die je gedaan hebt vertrouwen en anders over een
paar weken nog een test doen.
We kunnen allemaal NIET door het beeldscherm kijken naar je baarmoeder om te vernemen of er iets in zit. Ik word altijd zo moe van dit soort vragen * gaapt *
Raad?
- de bijsluiter van de pil lezen voordat je hem slikt
- condooms gebruiken als je denkt dat de pil nog niet veilig is
- geen seks hebben zonder voorbehoedsmiddelen als je niet
zwanger wilt worden.
- de test die je gedaan hebt vertrouwen en anders over een
paar weken nog een test doen.
We kunnen allemaal NIET door het beeldscherm kijken naar je baarmoeder om te vernemen of er iets in zit. Ik word altijd zo moe van dit soort vragen * gaapt *
donderdag 6 november 2008 om 12:55
donderdag 6 november 2008 om 12:59
donderdag 6 november 2008 om 13:00
quote:JohnnyCake schreef op 06 november 2008 @ 12:59:
Serieus vivameid, van mij mag je zoveel onveilige sex hebben als je wilt, zeker als je net je spiraal uit hebt en nog niet aan de pil bent. Maar wat voor serieus antwoord kunnen we je geven hier? Of is er wat meer dat je ons wilt vertellen? Ik ben wel geintereseerd naar je gedachtengang.Ik sluit me hier bij aan!
Serieus vivameid, van mij mag je zoveel onveilige sex hebben als je wilt, zeker als je net je spiraal uit hebt en nog niet aan de pil bent. Maar wat voor serieus antwoord kunnen we je geven hier? Of is er wat meer dat je ons wilt vertellen? Ik ben wel geintereseerd naar je gedachtengang.Ik sluit me hier bij aan!
donderdag 6 november 2008 om 14:15
donderdag 6 november 2008 om 14:35
ja, je kunt zwanger zijn, hebt n tijdje onveilige sex gehad.
Je bent nu nog niet overtijd als ik t goed lees. gewoon ff afwachten dus.
Dat je je zwanger voelt zegt helemaal niks. Kan heel goed bijwerking van 1e maand pil zijn.
sterkte.
btw, spiraaltje voorkomt bij geen enkele vrouw de ovulatie, volgensmij.
Je bent nu nog niet overtijd als ik t goed lees. gewoon ff afwachten dus.
Dat je je zwanger voelt zegt helemaal niks. Kan heel goed bijwerking van 1e maand pil zijn.
sterkte.
btw, spiraaltje voorkomt bij geen enkele vrouw de ovulatie, volgensmij.
donderdag 6 november 2008 om 14:58
quote:vivameid schreef op 06 november 2008 @ 14:00:
Ikben wel aan de pil zoals je kunt lezenJa, maar zoals staat beschreven in de gebruiksaanwijzing werkt deze alleen als de eerste strip is gestart op de 1e dag van de menstruatie. Misschien niet de gebruiksaanwiijzing gelezen en neemt ze ze allemaal tegelijk in? Kan natuurlijk, maar of de werking dan is zoals TO hoopt?
Ikben wel aan de pil zoals je kunt lezenJa, maar zoals staat beschreven in de gebruiksaanwijzing werkt deze alleen als de eerste strip is gestart op de 1e dag van de menstruatie. Misschien niet de gebruiksaanwiijzing gelezen en neemt ze ze allemaal tegelijk in? Kan natuurlijk, maar of de werking dan is zoals TO hoopt?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 6 november 2008 om 15:30
75twinkel, in de meeste gevallen hebben vrouwen géén ovulatie meer bij de Mirena stond in mijn bijsluiter. Bij een koperspiraal ligt dat weer anders. Maar als je nog gewoon ongesteld wordt met de Mirena (zoals TO dus, want die schrijft dat ze 6 oktober haar laatste menstruatie had) heb je ook gewoon een eisprong.