Kapla

06-11-2010 16:35 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de sintlijst van mijn Oudste staat Kapla. Hartstikke verantwoord, hij vond het in de kleuterklas heel leuk (maar daar hadden ze natuurlijk ook heel veel) en hij heeft zich er al redelijk op ingesteld dat hij het krijgt. Gelukkig ook nog leuke andere alternatieven.

Nu mijn vraag: is het wat, voor (flink) oudere kinderen? Kun je wel wat met 200 blokjes (meer kan ik zo gauw niet missen, en elke uitbreiding zal weer een aanslag op mijn krappe budget zijn). Zitten er genoeg voorbeelden die ook tot de verbeelding van oudere kinderen spreken (zoals de Eiffeltoren van het plaatje) in het bijgeleverde voorbeeldenboek?

MP wordt al bestormd door professionele tweedehandskopers dus is helaas geen optie voor het betere speelgoed.

Wie helpt?
Hoe oud is je Oudste? Ik ken wel jongens van 12 die er nog mee spelen... Die gebruiken 't dan samen met ander speelgoed om er iets van te maken, Bijv. een weg waar hun race auto 'in' moet rijden. Of een soort omheining voor hun dieren...

Ze hebben die rechte plankjes, ik weet niet wat je er allemaal nog meer van hebt? Die jongens doen trouwens niets met de voorbeeld plaatjes...
Ik vind dat je er nooit te oud voor bent.
Ik heb in het verleden voor mijn zoon een goedkopere variant via internet besteld. Heb toen op goedkope kapla gegoogled en had een grotere partij voor 35 euro geloof ik. Helaas is dat bij ex achtergebleven.

Nu heeft de Bart Smit een alternatief, voor 30 euro. Staat meen ik op pagina 26 van het speelgoedboek. Mijn zoon gaat deze nu voor zijn verjaardag krijgen, ik weet zeker dat hij er dolgelukkig mee gaat zijn. Hij wordt overigens 8.
Kapla klinkt trouwens wel een stuk stoerder dan Kabouter plankjes
KaPla is het ideale speelgoed maar je moet er wel veel van hebben zodat je ook echt iets moois kunt bouwen. Bij ons op de BSO worden torens van anderhalve meter gebouwd en zijn ze er uren zoet mee.
De jongen is 11, ik heb gezien dat er nu een goedkopere variant is die carlatjes heet. De set van Bart Smit inmiddels gezien in het speelgoedboek. Complicatie alhier is dat er al jaaaren een mand met gewone speelgoedblokken staat te lummelen hier, dus het moet wel echt lijken... nadeel van oudere kinderen dus.
wij hebben deze en wordt bijna dagelijks gebruikt door al mijn kinderen (van 4 tot 12)

in het begin werden netjes alle afbeeldingen gevolgd, maar nu laten ze hun hele fantasie erop los, zo is het een kasteel, of een onderdeel van de treinrails, of maken ze de hoogste toren.

of wat dan ook, ik vind het zeker het geld waard.
Kapla is super, wel heel erg duur. Kijk uit voor nep Kapla, een vriendin kocht het voor haar zoontje maar deze latjes braken makkelijk en er kwamen splinters vanaf. Dat hebben wij met onze echte Kapla nog nooit gehad.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Nou, met de nepvariant die wij hadden was echt niets mis...kan wel eens kijken of ik nog kan terugvinden waar die vandaan kwam. Er is echt jaren mee gespeeld (en dagelijks zo ongeveer)
Dus met 200 blokjes heb je wel genoeg om uit te komen, Jala? Dat zou heel fijn zijn. Grappig dat alle kinderen er nog mee spelen..
quote:Jala5 schreef op 06 november 2010 @ 16:54:

wij hebben deze en wordt bijna dagelijks gebruikt door al mijn kinderen (van 4 tot 12)

[afbeelding]

in het begin werden netjes alle afbeeldingen gevolgd, maar nu laten ze hun hele fantasie erop los, zo is het een kasteel, of een onderdeel van de treinrails, of maken ze de hoogste toren.

of wat dan ook, ik vind het zeker het geld waard.Wij hebben deze ook, maar eerlijk, 1 groot bouwwerk en de doos is leeg...
Volgens mij was het hier....

http://www.dehoutwagen.nl ... ducten_informatie&id=1917

300 latjes voor 37,50
quote:Annewiep schreef op 06 november 2010 @ 17:11:

[...]

Wij hebben deze ook, maar eerlijk, 1 groot bouwwerk en de doos is leeg...ja, da's waar, ze willen ook een extra doos en dan de helft daarvan kleuren met gekleurde beits.
Ik ga het ook kopen voor mijn dochter van 4. Onlinekapla is redelijk scherp geprijst. Verzendkosten komen er denk ik nog wel bij.

Hier in de speelgoedewinkel hebben ze een vaste klanten avond volgende week en is die doos met 200 stuks voor 34,95. Die ga ik dan dus kopen. En verder staat er op het verlanglijstje de kleine gekleurde dozen van 15 euro en de voorbeeldboekjes. Ik denk dat ze er met deze leeftijd wel even mee vooruit kan toch?
Bij mij op de bso wordt er ook heel veel mee gespeeld. Wij hebben zo'n grote kist, maar zelfs dat is niet genoeg haha..

Hier worden de boekjes overigens nooit gevolgd, ze bouwen er torens, garages, paardenstallen, weilanden en andere bouwwerken van. Zowel door de 4 jarigen als door de 10/11 jarigen..
weet iemand waar je bouwtekeningen kunt downloaden?
quote:mamzelle schreef op 06 november 2010 @ 16:35:

Op de sintlijst van mijn Oudste staat Kapla. Hartstikke verantwoord, hij vond het in de kleuterklas heel leuk (maar daar hadden ze natuurlijk ook heel veel) en hij heeft zich er al redelijk op ingesteld dat hij het krijgt. Gelukkig ook nog leuke andere alternatieven.

Nu mijn vraag: is het wat, voor (flink) oudere kinderen? Kun je wel wat met 200 blokjes (meer kan ik zo gauw niet missen, en elke uitbreiding zal weer een aanslag op mijn krappe budget zijn). Zitten er genoeg voorbeelden die ook tot de verbeelding van oudere kinderen spreken (zoals de Eiffeltoren van het plaatje) in het bijgeleverde voorbeeldenboek?

MP wordt al bestormd door professionele tweedehandskopers dus is helaas geen optie voor het betere speelgoed.

Wie helpt?Je hebt ook namaakkapla. Echt hetzelde spul, maar veel goedkoper. Mickey kabouterplankjes, ¤29,95 voor 300 plankjes, verkrijgbaar op www.spelmaterialen.nl :

in het groot:

http://www.spelmaterialen ... bcaa3b31073695dc0b655cebb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven