keuterliefde

20-03-2012 16:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 5 gaat sociaal gezien goed de laatste tijd. Fijn hoor want dat is wel eens heel anders geweest (zie eerder topic ergens over anderhalf jaar kleuteren). Nu zit er sinds kort een meisje bij hem in de klas, is een jaar jonger en die twee zijn helemaal dol op elkaar. Leuk om te zien hoor, ze spelen ook vaak samen in de pauze. Net toen ze naar buiten kwamen kreeg mijn zoon een dikke kus van haar op de mond. Ach, het is onschuldig natuurlijk dus ik moest er ook wel om lachen hoor. Maar ik herken dit dus absoluut niet van mijn eigen kindertijd. Ik woonde in een heel klein dorp, 3 groepen in 1 klas met 1 leraar en allemaal nogal veilig en klein gehouden. Bij ons op school was niemand verliefd en werd er niet gekust. Dus naast mijn vertedering stond ik ook wel een beetje verbaasd te kijken hoor. Al denk ik dat het allemaal niet valt binnen het 'verliefdheidsspectrum' hoor. Maar goed, mijn zoon van 5 'zoent' dus op school, en ik moet er even een klein beetje aan wennen merk ik. Wie herkent dit kleutergedrag?

Zie nu dat ik een L ben vergeten in de titel, staat er nu wel een beetje raar.
Ik vroeg me al af wat keuter was!

Z'n eerste vriendinnetje!

Ik ken t wel hoor. Op de kleuterschool had ik een vriendje, verkering en verloofde.

Was ook allemaal iets anders.
Ach, mijn oudste zoon is ook 5 en die zoent elke dag uitgebreid met zijn beste vriendje van eveneens 5. Als ze elkaar een week niet gezien hebben, vliegen ze elkaar om de nek. Schattig toch.... Jochie in kwestie is trouwens van Franse komaf, dus wie weet daardoor wat meer lichamelijk ingesteld.

Ik heb zelf trouwens ook vroeger nooit een kleuterliefde gehad hoor, werd pas op m'n 13e voor het eerst verliefd, daarvoor nooit over nagedacht.
..
Enigzins herkenbaar. Zoon heeft altijd een hele horde meiden achter zich aan (is 4,5) als ik sta te wachten tot zn klas uitgaat zie altijd meiden aan hem plukken, knuffelen en kusjes geven. Ik heb er geen problemen mee, hij is erg geliefd bij de meiden, en zo lang het hier bij blijft is er geen probleem.
Ik denk overigens dat je ook moet onthouden dat de gevoelens die wij bij zoenen hebben, bij kleuters niet spelen. (sexuele gevoelens, verliefdheid e.d.) bij hen is het meer dat het fijn, leuk is, dat ze op iemand gesteld zijn, meer niet
Wat schattig ..

Heel normaal hoor.

Ik zie het wel veel op school bij die kleintjes.

De meisjes willen mijn zoontje(5)ook kusjes geven maar hij vind dat maar stom.

Verder dan handje vasthouden komen ze niet bij hem
Normaal hoor! Ik had op mijn 4e jaar al een vriendje haha.
Aahh, dat is toch schattig

Ik kan me eigenlijk uit die tijd niet zoveel meer herinneren, wel vanaf de 6e klas (ben nog uit de pre-groepen periode )

Dan ging de hele klas in een kring staan, 1 in het midden, die draaide dan met uitgestoken vinger en ogen dicht rond en ondertussen werd er gezongen: "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, wie mag ik een kusje geven?". Dat leverde soms hilarische reacties op.
Of: "jongens moeten de meiden kussen!"
Ik zat ook in een klein dorp op een buurtschool en had op mijn 4e een vriendje.

Kusjes geven weet ik niets meer van, maar ik zou dat niet raar vinden. Ik weet nog wel dat ik ontroostbaar was toen hij ging verhuizen.
mn dochter van bijna 3 heeft al een jaar een vriendje van een ruim half jaar ouder, De laatste weken geven ze elkaar ook kusjes, daarvoor waren ze gewoon heel blij elkaar te zien en knufffelden ze erg vaak.

ik vind het alleen maar schattig. ik noem m mn schoonzoon
Ik vind een kus op de mond met 5 jaar een stuk minder zorgelijk dan een tongzoen met 10 jaar. Dat schijnt namelijk ook te gebeuren. Het eerste is mijns inziens onschuldig omdat er nog niet echte liefdesgevoelens meespelen. Met 10 jaar raken sommigen al in de pre-puberteit. Al zo intiem zoenen op jonge leeftijd zou er misschien toe kunnen leiden dat er al heel vroeg seksuele gevoelens tot ontwikkeling kunnen komen. En ja, ik vind 12/13 jaar wat dat betreft te vroeg. Veel te vroeg. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik had vroeger op de kleuterschool ook al vriendjes en verloofden enzo. Mijn zoontje van 7 heeft inmiddels ook al heel wat hartjes gebroken

Ik weet van mezelf nog dat ik weleens kusjes op de mond gaf en knuffels maar mijn zoontje dan weer niet (moet ie niks van hebben) maar hij schrijft momenteel allemaal liefdesbriefjes
Ik had mijn eerste verloofde al op de kleuterschool. In de zandbak beloofden we elkaar eeuwige trouw en ik zou een prachtige witte jurk dragen op de bruiloft.

Het is er nooit van gekomen

Oh ja, kusjes geven deden we niet. Dat zie ik ook nietbbij mijn dochter van vijf, maar in haar klas, groep 2, hebben ze het al wel over verliefd zijn. Niet dat ze begrijpt wat dat is, dan ga je trouwen zegt mijn dochter.
mijn dochter was 5jaar en wist niet wie ze van haar vijf vriendjes , het eerst moest meenemen naar het stadhuis. .

het leven van en kleuter kan soms zwaar zijn hoor.
Mijn dochter was drie toen ze haar eerste aanzoek kreeg. De aanstaande gom was vier, en er werd driftig gezoend .

Nu bijna acht jaar later hebben ze elkaar toevallig weer ontmoet... dochter kon zich de romance nog wel herinneren, gommetje niet. Maar dat maakt niks uit, ze kunnen het wederom erg goed vinden samen .
Tranen met tuiten hier, bij twee vierjarigen, toen de dame in kwestie ging verhuizen.

Ik heb met de a.s. schoonvader afgesproken dat we ze naar De Gouden Leeuw zouden brengen als ze 17 waren. Konden ze elkaar weer ontmoeten.

Gaat De Gouden Leeuw failliet als ze een jaar of zes zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven