keuze middelbare school. ...

23-02-2019 21:08 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik post dit in de hoop dat mensen wat ervaringen kunnen delen. ..
Oudste gaat aankomend jaar naar de middelbare school. Ze twijfelt tussen 2 scholen. Ze heeft voorzichtig de voorkeur voor een school die mij ook echt wat voor haar lijkt ( creatief, veel zelfstandigheid, veel cultuur ed) . Echter. .waar mijn twijfel over is....de eerste 2 jaar werkt deze school met n mavo / havo / vwo brugklas. Dochter heeft vwo advies gekregen. Vooral door reacties van anderen ga ik twijfelen : veel mensen vinden t niet verstandig haar in zo'n gemengde klas te zetten: mn omdat leerhouding, gedrag en motivatie van mavo kinderen vaak anders is dan vwo kinderen. Zij vinden dat je iemand met n vwo advies in havo / vwo moet zetten. Ook mijn man twijfelt of zij in n gemengde brugklas goed tot haar recht komt. ..

Zijn er mensen die ervaring hebben met n gemengde brugklas of mensen die er bewust wel / niet voor hebben gekozen? Ik hoor t graag.
Alle reacties Link kopieren
Dus je dochter heeft vanaf de kleuters tot groep 8 in een klas gezeten met allemaal kinderen met verschillende niveaus, kwam daar prima tot haar recht en de eerste 2 jaar op de middelbare zou dat ineens anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
waar maak je je druk om? Komt allemaal weg goed. Trouwens, wat heeft de wereld aan de zoveelste universiteitscommunicatiekunde-afgestudeerde als je dochter naar de uni gaat omdat ze zogenaamd vwo advies heeft en jij wil dat ze goed tot haar recht komt? VWO is het aller aller belangrijkste? Ze heeft 8 jaar lang op de basisschool bij verschillende niveaus gezeten, alsof het nu ineens anders is? Je ziet beren op de weg, de miept nu om het miepen
Alle reacties Link kopieren
yeps1 schreef:
23-02-2019 22:29
Deze school geeft al ongeveer 30 jaar op deze manier onderwijs. Is n jenaplan school. .ik zag dat ongeveer 35% van de leerlingen uiteindelijk hoger slagen dan t advies, 16% lager. Uitleg wordt deels op de verschillende niveaus gedaan. Opdrachten maak je passend bij je niveau en er wordt op de verschillende niveaus getoetst.

Ik denk dat ze dit wel aankan. .ze komt van jenaplan af (groep 6 7 8 door elkaar) en in haar groepje 8 zaten kids van vmbo b tm vwo+ . Ze volgt al langer haar eigen leerlijn en heeft dit altijd wel goed gedaan
Ik denk dat je hier zelf het antwoord geeft op je vraag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bij de keuze voor het VO vooral goed navragen voor wie "de leuke dingen" bedoeld zijn.

Zoon koos voor een school die toneelles en videobewerken aanbood. Het lullige is alleen dat toneel voor atheneum is en video voor TL. Dat vertellen "ze" van te voren niet.

Hij als havist heeft die leuke dingen dus niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
digijuf schreef:
24-02-2019 13:29
Ik denk dat je hier zelf het antwoord geeft op je vraag.
Ja dat denk ik ook. ...bedankt voor alle reacties! !!
Hier heb je zo'n school (Dalton in Voorgburg) waar de eerste twee jaar iedereen mavo/havo/vwo doet. Het is altijd een verrassing welk niveau de toets van vandaag is. Als je voldoende staat voor de vwo-toetsen ga je naar vwo, zo niet maar wel voor havo, die ook niet naar de mavo.

Nog nooit gehoord dat slimme kinderen ineens naar de mavo moesten want je krijgt gewoon toetsen op niveau, alleen soms zit er een hele makkelijke toets tussen maar dat weet je nooit van tevoren.
Overigens hebben we hier ook een school met havo/vwo klassen waar veel kinderen met een vwo-advies naar de havo gaan. Dat komt volgens mij omdat ze een bepaald gemiddeld cijfer moet halen.
Maar als het twee cijferlijsten zijn of toetsen op niveau zou het niet moeten uitmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven