Keuze tussen twee manieren van inleiden, help
maandag 28 september 2009 om 13:12
Aanstaande donderdag word ik als alles volgens de planning verloopt ingeleid, ik ben dan 37 weken zwanger.
Nu krijg ik van het ziekenhuis de keuze vanwege een onderzoek tussen twee verschillende manieren van inleiden. Met gel of met een soort ballonnetje (meer ouderwetse methode die mogelijk toch beter zou zijn)?
Heeft iemand hier ervaring met inleiden met een van deze manieren en hoe beviel dat?
Nu krijg ik van het ziekenhuis de keuze vanwege een onderzoek tussen twee verschillende manieren van inleiden. Met gel of met een soort ballonnetje (meer ouderwetse methode die mogelijk toch beter zou zijn)?
Heeft iemand hier ervaring met inleiden met een van deze manieren en hoe beviel dat?
maandag 28 september 2009 om 14:24
Ring1981:
Mijn gynaecoloog geeft ook aan dat het moeilijk is om een keuze te maken. Maar omdat het om een onderzoek gaat, krijg je die keuze dus wel. Volgens haar: soms een groot nadeel om in een academisch ziekenhuis te bevallen.
Ook de pijnbestrijding was een onderzoek, daar wilde ik zeker aan mee doen, kreeg alleen vandaag te horen dat ik in de groep zit die niet bij aanvang van de bevalling een ruggeprik krijg, overigens was dit ook pas bij twee cm ontsluiting. Als ik de verhalen zo lees kan je ook voor die tijd al de nodige pijn hebben.
Ze staan zeker niet negatief tegenover pijnbestrijding maar hoeft niet ineens een ruggeprik te zijn.
Valt wel op dat het vaak wel snel gaat, als er eenmaal met een infuus begonnen wordt.
Mijn gynaecoloog geeft ook aan dat het moeilijk is om een keuze te maken. Maar omdat het om een onderzoek gaat, krijg je die keuze dus wel. Volgens haar: soms een groot nadeel om in een academisch ziekenhuis te bevallen.
Ook de pijnbestrijding was een onderzoek, daar wilde ik zeker aan mee doen, kreeg alleen vandaag te horen dat ik in de groep zit die niet bij aanvang van de bevalling een ruggeprik krijg, overigens was dit ook pas bij twee cm ontsluiting. Als ik de verhalen zo lees kan je ook voor die tijd al de nodige pijn hebben.
Ze staan zeker niet negatief tegenover pijnbestrijding maar hoeft niet ineens een ruggeprik te zijn.
Valt wel op dat het vaak wel snel gaat, als er eenmaal met een infuus begonnen wordt.
delicious35 wijzigde dit bericht op 28-09-2009 14:25
Reden: tikfoutje
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
maandag 28 september 2009 om 14:25

maandag 28 september 2009 om 14:32
Ik heb een ballonnetje gehad (zonder infuus), dat werd 's avonds laat geplaatst en daarna werd ik de nacht met rust gelaten in mijn ziekenhuiskamer. Mij was verteld dat het ballonnetje alleen ontsluiting zou veroorzaken en alleen bij uitzondering de weeën op gang zou brengen.
Bij mij kwamen de weeën meteen op gang (ik was ook wel overtijd, daarom werd ik ingeleid). De volgende ochtend had ik 5 cm ontsluiting en ben ik aan het eind van de middag bevallen.
Bij mij kwamen de weeën meteen op gang (ik was ook wel overtijd, daarom werd ik ingeleid). De volgende ochtend had ik 5 cm ontsluiting en ben ik aan het eind van de middag bevallen.
mahna mahna tuduuuudududu

maandag 28 september 2009 om 14:51
Delicious, dank dank! Heb je nog wel inspraak in de pijnbestrijding? Mag je nog wel nee zeggen? Ik zou zelf graag nog wel een beetje de regie willen, voor zover je die hebt bij een bevalling dan.
Fleur, ik kolf niet meer dus buiten lunchen is mogelijk. Moet wel voor 1 uur las ik elders?
Fleur, ik kolf niet meer dus buiten lunchen is mogelijk. Moet wel voor 1 uur las ik elders?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

maandag 28 september 2009 om 14:53
maandag 28 september 2009 om 14:58
maandag 28 september 2009 om 15:02
Fleur heb je mijn mailadres nog? (supersmollie @ gmail enz) Ik zou de 13e kunnen, tot die tijd helemaal vol op dinsdag.
Delicious, ik ga er wel vanuit ja, dat je dan zelf ook nog iets te melden heb.
Ik moet nu gaan mijn veeleisende dreumes wil mij niet langer delen met het beeldscherm.
Delicious, meid, veel sterkte met de bevalling en kom je vertellen hier hoe het is gegaan? Zal aan je denken donderdag.
Delicious, ik ga er wel vanuit ja, dat je dan zelf ook nog iets te melden heb.
Ik moet nu gaan mijn veeleisende dreumes wil mij niet langer delen met het beeldscherm.
Delicious, meid, veel sterkte met de bevalling en kom je vertellen hier hoe het is gegaan? Zal aan je denken donderdag.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 28 september 2009 om 15:04
Het ligt natuurlijk aan meerdere factoren, wat de mogelijkheden zijn. Van mijn yogagroep zijn er vier meiden in hetzelfde ziekenhuis als ik bevallen. Ik heb een ruggenprik gehad. Drie van de vier anderen hebben ook om een ruggenprik gevraagd, maar er geen een gekregen. Twee omdat ze te ver waren, en één omdat ze conditie van de baby niet goed genoeg was voor de ruggenprik. (Hartslag daalde teveel bij een wee.) Zij kreeg een pethidine prik waardoor ze tussen de weeën door kon slapen, terwijl de pijn wel bleef tijdens de weeën. Dat kan ook nog.