Kids vermaken op borrel voor volwassenen? Hoe?

20-09-2008 20:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ga binnenkort een feestje geven ter ere van mijn verjaardag en die van vriendlief. We doen het expres 's middags (int weekend) zodat de kindjes er ook bij kunnen zijn (onze zijn 3,5 en 1,5) en zodat het toch leuk is maar geen nachtwerk wordt. Eerder vierden we het altijd 's avonds maar nu dus voor het eerst overdag.

De volwassenen zullen zich ongetwijfeld vermaken maar hoe houden we die kids een beetje bezig? Ik wil geen clown a 500 euro inhuren. We vieren het in november dus er is een kans dat het regent. Met een parytent en heaters (ojee, die kids....) kom je voor de 'grote mensen' een end dus binnen is best wat ruimte voor ze. Leeftijd varieert van 1,5 tot 5, meeste zo rond de 3,5-4.

Alle tips zijn welkom!! Alvast bedankt!
Ben vanmiddag met mijn kinderen naar een grotemensenfeest geweest en ik denk dat het een topper is als je ze vraagt te helpen in de keuken.

Laat ze maar rondlopen -om de beurt- met zo'n bordje kaas en worst. Of laat ze het snijden..

Verder is die leeftijd al heel tevreden met elkaar en bakken speelgoed. Kinderfeestjes organiseren op zo'n leeftijd eindigt dan ook in spelen met het speelgoed van de jarige. Probeer een leuke verkleedkist op de kop te tikken, ook leuk. Het hoeft allemaal niet zo'n moeite te zijn.

Zelf tentje laten spelen in die binnenruimte?
een kindertafel maken

met ranja, chips spekjes

lego, duplo, klei etc.
Richt boven een 'kinder'kamer in met spelletjes, kleuren, lekkers en ranja en huur het buurmeisje in als oppas. Of 2 buurmeisjes als het om veel kinderen gaat.
Inderdaad iemand inhuren om op de kinderen te passen en ze bezig te houden. Dan heb je daar in ieder geval geen zorgen om en de gasten ook niet.
Klinkt leuk hoor, zo'n oppas, maar dat kleine grut vindt toch -allemaal om de beurt- wel een reden om eens even bij papa of mama te buurten.
Waarom moeten kinderen in hemelsnaam bezig gehouden worden? Die kunnen toch gewoon zelf spelen? Zeker als er meerdere kinderen in dezelfde leeftijdscategorie zijn én er is speelgoed (en chips en ranja) dan amuseert dat grut zich over het algemeen uitstekend zelf. En dan komen ze af en toe bij papa en mama aan het been hangen, nou en? Hoort er toch gewoon bij? Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo. Dit soort feestjes vind ik nou juist de makkelijkste, met het minste "last" van je kinderen.
Grappig, ik heb dat laatst gedaan. Oppas geweest op een 50jarighuwelijksfeest was ontzettend leuk. Ik had 10 kinderen met een vriendin samen. We hadden onze eigen hoek en ik had wat dingen voorbereid om samen met ze te doen. Mooie kronen kleuren knippen plakken, liedjes zingen etc.

We hadden ook een buiten"afdeling" met een speelhuisje en wat ballen enzo. Voor de ouders was het echt heel fijn, zeker met het eten, speeches etc scheelde het enorm dat wij er bij waren.
Stapel DVDs, lekkers en speelgoed. Niet teveel letten op zooi en alle breekbare/gevaarlijke dingen wegzetten. Stapel kussens op de grond zodat er gehangen kan worden en klaar.

Of giet er bij ieder kind een borrel in....
Wat een goeie tips! Bedankt allemaal! Ik ga een grietje vragen om de kids een beetje te begeleiden met kleien, verkleden etc. Bedankt voor jullie reacties!
Als je genoeg ruimte hebt: een kunstof glijbaantje met 3 tredes ofzo kan heel goed binnen ...met verjaardagen wel eens gedaan...grote kussens eromheen, en iemand die oplet voor de allerkleinsten uiteraard. En als de omstandigheden het toelaten: een paar driewielertjes/loopdingetjes...

Veel succes en plezier!
ik had laatst met mijn verjaardag een slaapkamer ingericht voor alle (meegenomen) kinderen met :

-kleurplaten, stiften en potloden

-sticker/spelletjesboeken (met van die schrijfoefeningen enzo)

-stapel video's en dvd's

-computer (met allerlei spelletjes)

stapel kussens erbij om op te zitten

regelmatig kwamen er 1 of 2 naar beneden om drinken voor de groep te halen of wat te eten.

hou het simpel, ze vermaken zich vaak toch wel. je kan trouwens ook op internet (op www.kleurplaten.nl) heel veel kleurplaten en knutseldingen uitprinten

nog wat ideetjes : bladeren rapen en die opplakken, stoepkrijten, stempelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven