Kiezen voor IUI of IVF???
maandag 1 oktober 2007 om 17:15
Hoi!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
Heb even jullie ervaringen en advies nodig!
Twee jaar geleden in de mmm gekomen, aangezien ik uit mezelf geen eisprong heb en een pco achtig beeld te zien is op de echo's. Na een jaar clomid in allerlei doses en in combinatie met metformine had ik nog steeds geen eisprong gehad. Ik mocht met Puregon en pregnyl beginnen en kreeg eisprongen. Dit is zo'n 8 keer geweest het laatste jaar (ook 2 keer een cyste gehad)Tot op heden nog niet zwanger. Wel heeft man goed zaad, was de SLT erg goed, heb ik een kijkoperatie gehad en ben ik doorgespoeld, het mag tot nu toe niet baten. Nu wil ik, na bijna een jaar spuiten, naar de volgende stap toe, mijns inziens IVF. Vanmorgen een gesprek gehad met de gyn en zij hebben besloten dat ik eerst nog 3 maanden door moet met alleen spuiten. Daarna moet ik 6 keer IUI of ik moet mee willen doen aan een trial waarbij, als ik ingeloot word, 1 keer IVF krijg met 1 embryoterugplaatsing en daarna IUI. Ik snap niet waarom men nu met IUI aankomt, aangezien ik daar de meerwaarde niet van inzie.
Wat zouden jullie doen?
Heeft IUI wel een meerwaarde en wat is die dan?
Is dit een normale gang van zaken, of kan ik beter naar een ander ziekenhuis gaan?
Thanks!
dinsdag 15 juli 2008 om 16:34
woensdag 16 juli 2008 om 18:19
Gem, hoe gaat het nu met je?? Ik begrijp het heel goed hoe teleurgesteld en verdrietig je bent. Het is ook heel wat waar je allemaal mee te maken krijgt, ik hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt. Elke keer je emoties weer bij elkaar te rapen en je weer positief probeert in te stellen , vraagt heel veel van je.Is het geen idee om een gesprek aan te vragen met je gyn. en te vragen hoe dit nu kan dat er helemaal geen bevruchting heeft plaatsgevonden? Is dit nu gewoon vette pech of kan er wat anders aan de hand zijn???Misschien is het al wel allemaal duidelijk voor je maar ik probeer gewoon met je mee te denken! Ik voel met je mee....
donderdag 17 juli 2008 om 14:45
Dankjewel voor jullie lieve berichtjes, ben even 3 dagen met manlief er tussenuit geweest, hadden we echt even nodig om wat afleiding te vinden. Als het goed is wordt er nu onderzoek gedaan naar het waarom van het niet hebben van bevruchting en ik hoop dat die uitslag op maandag er is als we daar een afspraak hebben. Onze eigen arts had ook heel attent een boodschap ingesproken op het antwoordapparaat dat hij zich voor kon stellen dat het een klap in ons gezicht was, en zo voelde het echt! "Kneuzing" is nog erg goed voelbaar nu, maar wat afgezwakt. Ik hoop dat er een oplossing is voor het niet bevruchtenprobleem, want ik wil eigenlijk gewoon weer verder!
donderdag 17 juli 2008 om 15:54
Goed idee om er samen even tussenuit te gaan! Het is een hele schok en ik hoop ook dat er een oplossing is voor het feit dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Je hebt een goede drive Gem, je wilt gewoon weer verder!!! Eigenlijk hoop ik gewoon dat het vette pech is dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden of door een fout in het proces... in ieder geval wel zoiets, zodat jullie vol goede moed weer verder kunnen!!!!
woensdag 30 juli 2008 om 18:58
Hier net terug van de arts. Het lijkt erop dat het aan het eitje lag, maar dat het aan de cyclus gerelateerd was (want de vorige keer was er niets aan de hand met kwaliteit van het ei). Dit schijnt vaker voor te komen met pco. De vorige keer was het ook niet echt heel goed met het aantal, toen ik van de 15 follikels uiteindelijk 4 eicellen had. Het op en neer gaan tussen overstimulatie en dan weer naar beneden gaan is niet echt goed voor de kwaliteit van de eicellen. Oftewel, tijd om het anders aan te pakken, maar dan ook echt rigoreus anders, want buiten het feit dat ik van middel ga wisselen om follikels te stimuleren, ga ik van lang naar kort schema. En dat is tegen de huidige maatstaven in, maar ze willen kijken hoe mijn lijf dan reageert. Verder was de theorie van het lange protocol gebaseerd op drijfzand volgens de arts, echt hele duidelijke argumenten zijn er niet, het zijn vooral vermoedens. Om de bijwerkingen van de lucrin (de stillegger die ik vorige week gekregen heb) nu te verminderen ga ik aan de oestrogeenpilletjes. Over 10 dagen moet ik provera pakken en oestrogeen en dan de 21ste augustus, na de ontrekkingsbloeding moet ik terug. Dat was even heel anders als dat ik in mijn hoofd had, aangezien ik dacht volgende week wel te kunnen starten. Maar we zullen het er maar mee moeten doen. De voorzichtige aanpak zoals algemeen gehanteerd werkt niet bij mij, dan wordt de onvoorzichtigere aanpak geprobeerd. Ook hier loop ik wel kans om overstimulatie te krijgen, maar dat had ik in het lange schema ook. Nu maar even afwachten hoe het allemaal weer uitwerkt!
dinsdag 12 augustus 2008 om 13:50
Ik ben er net weer van vakantie, het was leuk.... maar alweer vorrbij......
Ik heb nu eigenlijk helemaal geen zin om weer te beginnen met het gewone leventje laat maar zeggen....
Ik wilde wel even hier reageren op de andere topics nog niet...
misschien moet ik het allemaal ook maar gaan loslaten.
Maar bij jou blijf ik nog voorlopig kijken want ook jij moet gewoon een keer ontzettend zwanger raken!!!!!!!!!
Ik heb nu eigenlijk helemaal geen zin om weer te beginnen met het gewone leventje laat maar zeggen....
Ik wilde wel even hier reageren op de andere topics nog niet...
misschien moet ik het allemaal ook maar gaan loslaten.
Maar bij jou blijf ik nog voorlopig kijken want ook jij moet gewoon een keer ontzettend zwanger raken!!!!!!!!!
dinsdag 12 augustus 2008 om 18:09
wat ontzettend lief dat je mij zo blijft volgen! Hele dikke knuffel voor jou!
Ook ik had helemaal geen zin om naar de vakantie weer aan de slag te gaan....maar ja, er zit dan helaas niets anders op he?
Ik blijf hier gewoon updates geven van mijn traject, volgende week donderdag heb ik weer een afspraak!
Ook ik had helemaal geen zin om naar de vakantie weer aan de slag te gaan....maar ja, er zit dan helaas niets anders op he?
Ik blijf hier gewoon updates geven van mijn traject, volgende week donderdag heb ik weer een afspraak!
dinsdag 26 augustus 2008 om 09:55
Wat lief al jullie berichtjes!
Diamond, dank voor je compliment, maar ik heb niet echt het idee heel sterk te zijn. Ik merk dat ik nogal op en neer ga met mijn reactie op dingen die gebeuren in de mm en vaak heftiger reageer dan dat eigenlijk zou moeten.......maar gelukkig kan ik nog steeds de energie opbrengen om door te gaan en daar ben ik wel heel blij mee.
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Diamond, dank voor je compliment, maar ik heb niet echt het idee heel sterk te zijn. Ik merk dat ik nogal op en neer ga met mijn reactie op dingen die gebeuren in de mm en vaak heftiger reageer dan dat eigenlijk zou moeten.......maar gelukkig kan ik nog steeds de energie opbrengen om door te gaan en daar ben ik wel heel blij mee.
Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
dinsdag 26 augustus 2008 om 15:24
Hey meis,je bent echt wel sterk hoor!! de hele MM is een zwaar traject,geestelijk maar ook lichamelijk,dat het je af en toe de neus uitkomt is ook niet meer als normaal denk ik...ik heb ook mijn momenten gehad met het spuiten en de hormonen die zo lekker de vrije loop met je nemen dat ik dacht van: jezus wat een p*kkezooi...
en de teleurstelling elke keer,veeg dat niet weg,tis gewoon heel zwaar
En je hebt PCO las ik?pfff meis een dikke knuffel van mij
Maar je bent weer begonnen,ik lees elke dag wel even om te kijken of je wat geschreven hebt en ik hoop dat dit keer alles goed gaat!!
je bent een toppertje hoor
groetjes diamond
en de teleurstelling elke keer,veeg dat niet weg,tis gewoon heel zwaar
En je hebt PCO las ik?pfff meis een dikke knuffel van mij
Maar je bent weer begonnen,ik lees elke dag wel even om te kijken of je wat geschreven hebt en ik hoop dat dit keer alles goed gaat!!
je bent een toppertje hoor
groetjes diamond
dinsdag 26 augustus 2008 om 16:20
wat is het toch overweldigend om dit soort berichtjes van mensen te krijgen, die je irl nog nooit gezien hebt. Vind ik erg bijzonder dus dankjewel allemaal!
Op zaterdag was er nog niets te zien, nu wel! De controle liet vandaag wel wat groei zien, 8 links van 12 mm, 5 rechts van 10 mm. Nu is het zaak om het een beetje in de gaten te houden zodat het niet ineens omslaat naar veel te veel. Oftewel mag ik donderdag weer en moet ik morgen mijn dosering al aanpassen (van 112,5 naar 75)
Op zaterdag was er nog niets te zien, nu wel! De controle liet vandaag wel wat groei zien, 8 links van 12 mm, 5 rechts van 10 mm. Nu is het zaak om het een beetje in de gaten te houden zodat het niet ineens omslaat naar veel te veel. Oftewel mag ik donderdag weer en moet ik morgen mijn dosering al aanpassen (van 112,5 naar 75)