Kind (10) ziek na griepje steeds verhoging in de avond

13-06-2021 21:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week vrijdag gaf mijn zoon aan dat hij zich niet lekker voelde. Hij was rillerig en hoofdpijn en toen heb ik getempt en had hij koorts. Voor de zekerheid Corona test gedaan. Zaterdag heeft hij 1 keer gespuugd en in het weekend had hij wisselend koorts/verhoging.

Hij leek daarna wel goed opgeknapt maar nu heeft hij elke dag voor het slapen gaan niet zijn normale temperatuur. Het is elke keer 37.8, 37,9 of 38. Dus al een ruime week nu. Maar hij voelt zich verder prima en wil graag morgen weer naar school, hij heeft een week gemist.

Ik weet even niet wat wijsheid is. De huisarts vrijdag gebeld en die zei aankijken tot maandag. Ja dat is morgen dus...
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Morgen dus weer de huisarts bellen
Opzich is het normaal dat de lichaamstemperatuur omhoog gaat in de loop van de dag
Alle reacties Link kopieren
Hier zou ik me zelf nog geen zorgen op maken. Mijn dochter heeft dit ook vaak.
Weet je trouwens wat zijn avond temperatuur is normaalgesproken?
Misschien was die sowieso al wat hoger en heb je dat nooit geweten?
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn kids heeft al vanaf baby af aan een hogere temp in de avond. En soms gaat dat in normale stand over de “is ok” temp, en dan is er weinig aan de hand.
Jammere is dat je natuurlijk niet iedere maand of zo voor je lol gaat tempen om er achter te komen wat normaal is.
Ik zou afgaan hoe hij zich gedraagt en voelt dus.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen koorts, als hij zich prima voelt lekker naar school laten gaan.

Ik temp een kind niet meer als ze zich goed voelen. Dat vind ik een veel betere graadmeter dan de temp.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-06-2021 21:54
Dat is geen koorts, als hij zich prima voelt lekker naar school laten gaan.

Ik temp een kind niet meer als ze zich goed voelen. Dat vind ik een veel betere graadmeter dan de temp.
Dit dus. Waarom temperatuur meten als hij zich prima voelt? Het zou bij mij eigenlijk niet in me op komen om de temperatuur nog te meten als kind aangeeft zich prima te voelen.
Waar meet je trouwens? Ook dat kan nog verschil geven.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
13-06-2021 22:01
Dit dus. Waarom temperatuur meten als hij zich prima voelt? Het zou bij mij eigenlijk niet in me op komen om de temperatuur nog te meten als kind aangeeft zich prima te voelen.
Waar meet je trouwens? Ook dat kan nog verschil geven.
Rectaal.

Normaal zit hij in de avond niet zo hoog, rond de 37, het is sinds vorig weekend toen hij koorts had.

Ik meet nu ivm Corona wel iets langer door omdat ik hem graag opgeknapt weer naar school doe. Er heerst wel iets op school trouwens. 2 juffen waren ziek wat ook niet Corona was.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Rectaal meten en hij gaat al naar school?
Lang leve de oorthermometer. Mss niet zo nauwkeurig als rectaal, maar mijn god, dat doe ik niet meer met mijn schoolgaande kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
13-06-2021 22:11
Rectaal meten en hij gaat al naar school?
Lang leve de oorthermometer. Mss niet zo nauwkeurig als rectaal, maar mijn god, dat doe ik niet meer met mijn schoolgaande kinderen.
Ja dat was de vraag niet.
Mijn kind vindt t niet vervelend.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
De temperatuur van mijn kind is ook in de avond iets hoger, een halve graad ongeveer. Ik dacht eigenlijk dat dat bij iedereen was.
Ik weet het van mijn kind redelijk nauwkeurig omdat we twee jaar geleden wegens een aandoening een maand of drie tweemaal daags hebben moeten temperaturen.
Koorts herken ik direct, daar heb ik geen thermometer voor nodig. Het klinkt mij vrij normaal in de oren.
Maar als je je zorgen maakt, is het natuurlijk altijd verstandig om de huisarts te bellen. Je kent zelf je kind het beste.
Beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
13-06-2021 22:11
Rectaal meten en hij gaat al naar school?
Lang leve de oorthermometer. Mss niet zo nauwkeurig als rectaal, maar mijn god, dat doe ik niet meer met mijn schoolgaande kinderen.
Jeetje :@@: . Een sticker voor jou dan maar?
Ik heb een jaar geleden een kind gehad wat maandenlang verhoging had. De huisarts heeft alles gecheckt en alles was goed. Zelfs zijn ontstekingswaardes waren laag.
Uiteindelijk kreeg hij een ontsteking waar hij een AB kuur voor nodig had en sindsdien is het weer 37 graden. Geen idee wat het was
Alle reacties Link kopieren
Jullie stellen me wel gerust :)
Ik doe hem wel naar school morgen dan.
Maar ik check het ook nog even bij de huisarts. Ik vond hem afgelopen week nog wel wat snel moe, maar goed vorig weekend had hij ook wel echt hoge koorts en gespuugd dus. Dan ben ik zelf ook vaak een paar dagen een lamme tak.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
zou met de leraar overleggen dat als hij zich moe voelt / oog hij einde van de ochtend naar huis mag.
beetje rustig aan van de week.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Winterland schreef:
13-06-2021 22:11
Rectaal meten en hij gaat al naar school?
Lang leve de oorthermometer. Mss niet zo nauwkeurig als rectaal, maar mijn god, dat doe ik niet meer met mijn schoolgaande kinderen.
Ik gebruik ook de oorthermometer als ze zich niet ziek voelen maar ik wel een beetje wil weten hoe het gaat.

Maar de huisarts wil toch echt liever dat je rectaal meet hoor... ook bij jezelf. Het is toch betrouwbaarder blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je kind last van hooikoorts? Die van mij zijn echt ziek door de hooikoorts. Mijn oudste is echt honds- en hondsberoerd, de kleine heeft vooral wat last van verhoging ook.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Wel reden om het even goed in de gaten te houden. Ik ben begin mei goed ziek geweest, 2 keer getest op corona maar beide negatief. Ik ga er dus vanuit dat het griep is geweest alhoewel corona toch niet uitgesloten kan worden zei de huisarts. Maar ik heb nu nog steeds meerdere keren per dag koorts, echt boven de 38/38.5.
Vrijdag moest ik bloed af laten nemen en als daar niks uitkomt word ik verwezen naar het ziekenhuis, het is niet goed als je langere tijd zonder echt aanwijsbare reden verhoging of koorts hebt.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
13-06-2021 23:20
Heeft je kind last van hooikoorts? Die van mij zijn echt ziek door de hooikoorts. Mijn oudste is echt honds- en hondsberoerd, de kleine heeft vooral wat last van verhoging ook.
Dat is wel een goeie FV, staan veel mensen niet bij stil maar daar kun je best beroerd van worden en zeker aan het einde van de dag "klaar" mee zijn oftewel hogere temperatuur.
Alle reacties Link kopieren
Wij meten altijd rectaal, is ook nauwkeuriger. Op de middelbare deden ze dit uiteraard zelf.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een echte griep kan wel 2-3 weken duren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik snap niet goed hoe je enerzijds van een 'griepje' kunt spreken en anderzijds een week en 2 dagen lang vindt.
Het klinkt niet als griep maar als verkoudheid en met dit weer is mijn temperatuur rond de 37,5, terwijl ik normaal gesproken rond de 36 heb.

Als hij zich prima voelt, kan hij gewoon naar school toch?
Alle reacties Link kopieren
Kan inderdaad ook gewoon van de warmte komen? Mijn jongste heeft met dit weer standaard een wat hoge temperatuur, heeft het gewoon heel snel warm.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
Met dit weer heb ik die temperatuur ook. Soms ook echt koorts savonds. Ik kan m'n warmte niet goed kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven