Kind 2,5 slapen

21-01-2020 16:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje van 2,5. Nooit problemen gehad met slapen sinds 3 weken... krijsen als ik weg loop na naar bed brengen... van alles geprobeerd en weinig helpt. Hij wil de deur open. Vandaag langs het consultatiebureau geweest voor advies. Deze geven aan laat maar schreeuwen met de deur dicht en een klein lampje aan... moet na 3 weken beter gaan.... eerste nacht geprobeerd en hij sliep pas na 2,5 uur schreeuwen.... iemand hier ervaring mee? Me hart breekt
lilalinda schreef:
21-01-2020 16:47
dan doe je als hij diep slaapt zachtjes de deur dicht
Als wij s avonds gaan slapen doen we het ganglicht uit en haar kamerdeurtje zachtjes dicht, merkt ze niets van.
Anders wordt ze inderdaad wakker als wij s nachts naar de wc gaan.
2,5 uur laten huilen. Ben je wel goed?
Sorry hoor, maar waar zit je gevoel?
Hier wil onze 15 jarige nog steeds deur half open en lamp op de overloop aan.

Als wij weer zo'n roerige inslaap tijd hadden, bleef ik iets langer bij ze en liep ik weg op het moment dat ze rustig waren en zei ik dat ik in de buurt was. Ik ging vaak strijken op de overloop, badkamer kleine beurt geven etc.

Bied hem geborgenheid en geen afstand !
Ga t ook niet doen vanavond... ga proberen ze deur zachtjes dicht te doen vanavond... hopelijk wordt hij snachts niet wakker....
Ik kan mij niet voorstellen dat er nog cb medewerkers zijn die dit advies geven..

Ik zou een officiële klacht over haar indienen dat jij om advies hebt gevraagd en dat de medewerkster jou tien heeft aangeraden om je kind te mishandelen.

Ik snap überhaupt niet dat je er tegen kon om gewoon beneden te blijven zitten terwijl je kind daar in zijn eentje lag te huilen.

Het advies gast zeker werken. Hij zal na 3 weken echt wel geleerd hebben dat hij niet op zijn ouders kan vertrouwen..

Dat is toch niet wat je wil.

Doe gewoon een lampje aan op de gang en laat de deur open. Blijf bij hem zitten tot hij slaapt.

Ja een kind kost tijd ja. Het is geen pop met een aan en uit knop.
Essie19987 schreef:
21-01-2020 16:46
Ik vroeg het cb advies omdat ik het niet meer zo goed wist... sochtens die deur open is ook vervelend ik moet om 05:00 opstaan om te douche en werken.... dan wordt hij dus wakker vandaar....
Nogmaals, mag ik het nummer van dat CB?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat heb je aan dat nummer of die info? Ik vroeg hier toch alleen hoe jullie zouden handelen?
Wat had je hiervoor allemaal geprobeerd?

Hier is het over de jaren steeds een beetje meeveren geweest. Soms weer wat strenger als ze de boel in de maling zat te nemen, maar bij echte angst weer wat losser.

Inmiddels is ze 4, gaat graag naar bed, nul problemen, maar wel: licht aan, deur open en ik zing een liedje terwijl ik wegloop.
Essie19987 schreef:
21-01-2020 17:29
Wat heb je aan dat nummer of die info? Ik vroeg hier toch alleen hoe jullie zouden handelen?
Een consultatiebureau medewerkster dieenden adviseert om hin kind te mishandelen moet gestopt worden.

Dat er niet meer mensen net als jij dit advies opvolgen en denken dat ze goed bezig zijn omdat kind na een tijdje inderdaad zal stoppen met huilen.
Essie19987 schreef:
Is je topic nep??
Mijn 10 jarige wil nog steeds met de deur open en het licht op de gang aan slapen. Prima toch. Ik doe het wel uit als ik ga slapen en soms is het weer aan als ik wakker wordt.
Als hij zoals laatste een niet geschikte film heeft gezien (met mijn ex in de bios) dan komt hij logeren.
Hij doet maar, dat heeft hij dan dus kennelijk nodig. Na een paar dagen is dat logeren weer klaar.
Ik zou gewoon doen wat je zoon nodig heeft en zeker niet laten huilen.
Essie19987 schreef:

Ik wil ze graag even bellen omdat het een bijzonder advies is. Lijkt me geen probleem toch? Stuur maar een pb.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vroeg om advies en ik krijg allemaal reacties alsof ik gek ben... gelukkig weten jullie het allemaal heel goed ik ga van dit forum af doei
Hopelijk reageer je niet zo aangebrand op je kind.
Essie19987 schreef:
21-01-2020 19:13
Ik vroeg om advies en ik krijg allemaal reacties alsof ik gek ben... gelukkig weten jullie het allemaal heel goed ik ga van dit forum af doei
Het advies is dus om te luisteren naar je kind. En ja ik vond het gek dat je je kind van 2 twee uur lang laat krijsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven