Kind 2,5 slapen

21-01-2020 16:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zoontje van 2,5. Nooit problemen gehad met slapen sinds 3 weken... krijsen als ik weg loop na naar bed brengen... van alles geprobeerd en weinig helpt. Hij wil de deur open. Vandaag langs het consultatiebureau geweest voor advies. Deze geven aan laat maar schreeuwen met de deur dicht en een klein lampje aan... moet na 3 weken beter gaan.... eerste nacht geprobeerd en hij sliep pas na 2,5 uur schreeuwen.... iemand hier ervaring mee? Me hart breekt
Uhm deur open laten en erbij blijven? 2,5 uur huilen is echt gruwelijk lang.
Laat je ook de deur open? Wanneer is dit begonnen in de vuurwerkperiode?
Alle reacties Link kopieren
Welk consultatiebureau was dat? Mag via pb. Ik wil ze wel eens bellen dan.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
21-01-2020 16:08
Welk consultatiebureau was dat? Mag via pb. Ik wil ze wel eens bellen dan.
doe ze van mij ook de 'groeten' wat een randdebielen
Slaapt hij nog overdag?
Alle reacties Link kopieren
Als je hart breekt moet je het maar niet meer doen.
Alle reacties Link kopieren
het komt weer goed TO, je zoon moet weer even wennen aan dat jullie beneden zitten en hij alleen boven ligt
Neem er juist meer tijd voor!

Wat bij onze jongste hield was alle deuren openlaten en dat wij beneden wat meer geluid maakten. Vond ze fijn
En hem 2.5 uur laten huilen is hartstikke zielig.
Kan hij aangeven waarom hij krijst? Misschien niet op het moment zelf, maar op een rustig momentje overdag.
Is er iets gebeurd? Of is er iets veranderd?
Wij slapen trouwens allemaal met de slaapkamerdeuren open. De kinderen horen ons graag rommelen bij het in slaap vallen, dat geeft ze een vertrouwd gevoel. Ook nu ze tiener zijn.
Wat een idioot advies. Arm kind zeg. Doe gewoon de deur op een kier en luister naar wat je kind nodig heeft.
Alle reacties Link kopieren
Dan doe je de deur toch open??? Wat maakt het in godsnaam uit? 3 weken laten huilen, van de zotte.
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij een nare nachtmerrie gehad en daardoor beetje bang in z’n kamertje?
Of is dit inderdaad zoals iemand al zegt ontstaan na het vuurwerk dat hij daarvan geschrokken is?

Uren laten krijsen en huilen is zielig en gaat hij zich niet veiliger van voelen in zijn kamertje.
Kan hij vertellen waarom hij niet wil slapen?
Alle reacties Link kopieren
En hier ook de deur open met lamp aan op de gang, ze is sinds een tijdje een beetje bang in het donker.
Dochtertje is ook twee en een half.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-01-2020 16:14
Wij slapen trouwens allemaal met de slaapkamerdeuren open. De kinderen horen ons graag rommelen bij het in slaap vallen, dat geeft ze een vertrouwd gevoel. Ook nu ze tiener zijn.
mijn jongste van 15 (jaar, niet maanden) slaapt ook met de deur open.
En ze heeft graag een lichtje aan in de gang
Het knuppie
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
21-01-2020 16:14
Wij slapen trouwens allemaal met de slaapkamerdeuren open.
Wij ook. Hoor ik haar sneller en goed voor de ventilatie.
lilalinda schreef:
21-01-2020 16:17
mijn jongste van 15 (jaar, niet maanden) slaapt ook met de deur open.
En ze heeft graag een lichtje aan in de gang
Het knuppie
:flirting:
Lampje: check!

Volgens mij hebben we het al eens eerder gehad over dat het bij ons thuis hetzelfde gaat :)
Brucedehond schreef:
21-01-2020 16:07
Uhm deur open laten en erbij blijven? 2,5 uur huilen is echt gruwelijk lang.
Dit inderdaad. Waarom blijf je niet even bij hem tot hij slaapt?

Mijn zoon van 3 wil dat ook sinds een week. Prima knul, doen we.
Essie19987 schreef:
21-01-2020 16:02
...krijsen als ik weg loop na naar bed brengen... van alles geprobeerd en weinig helpt. Hij wil de deur open.
Dat laat je de deur toch gewoon (een stukje) open en laat je een lampje aan of geef je een zaklampje?
Alle reacties Link kopieren
blablamana schreef:
21-01-2020 16:24
Dit inderdaad. Waarom blijf je niet even bij hem tot hij slaapt?

Mijn zoon van 3 wil dat ook sinds een week. Prima knul, doen we.
Precies. Het is nog maar een guppie, kindje is pas twee...
Verhaaltje voorlezen, nacht lampje aan, deur open, wat langer bij ze blijven...hoort erbij, t zijn peutertjes.
De wereld is al spannend genoeg voor ze.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend zielig voor je zoontje dat je hem zo lang hebt laten huilen! Waarom laat je niet gewoon de deur open als hij dat zelf aangeeft?
Ik snap niet dat je hiervoor het CB om advies vraagt. Heb je zelf dan geen enkel idee en volg je dan maar alles op wat een ander zegt? Hoe ver kun je van je kind af staan.. Ik vind het een vorm van mishandeling om je kind zo alleen te laten huilen. Je leert je kind daarmee dat het dus niet op z'n ouders (de belangrijkste mensen waar hij compleet afhankelijk van is) kan rekenen. Hij weet dat jullie hem kunnen horen, maar jullie kiezen ervoor hem niet te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het cb advies omdat ik het niet meer zo goed wist... sochtens die deur open is ook vervelend ik moet om 05:00 opstaan om te douche en werken.... dan wordt hij dus wakker vandaar....
Alle reacties Link kopieren
Essie19987 schreef:
21-01-2020 16:46
Ik vroeg het cb advies omdat ik het niet meer zo goed wist... sochtens die deur open is ook vervelend ik moet om 05:00 opstaan om te douche en werken.... dan wordt hij dus wakker vandaar....
dan doe je als hij diep slaapt zachtjes de deur dicht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven