kind aan een tuigje in de tuin?

01-04-2009 14:56 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Onze jongste zoon (in aug wordt hij 2) is nogal een ondernemend mannetje. Hij vindt het heerlijk om op ontdekkingsreis te gaan, zeker buiten. Onze eigen tuin is helemaal omheind, dus daar kan hij lekker scharrelen. Maar deze zomer hebben we een vakantiehuis gehuurd met een tuin met zwembad. Om het zwembad zit een hek en we hebben ook een zwemvest evt. Maar nu denk ik eraan om een tuigje te kopen om hem in de (grote open) tuin met een (lang) touw vast te kunnen zetten. Ik ben bang als hij vrij rondloopt dat we dan letterlijk geen seconde rust hebben. Hij is watervlug en is er zo vandoor met levensgevaarlijke gevolgen. Natuurlijk ga ik hem niet de hele dag vastzetten, maar af en toe eventjes.

Wat vinden jullie hiervan? Kan dit? Of is het echt not done?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Wij hadden een riem voor om zijn buik met daaraan een touw van een meter of 4/5. Beter nu vast zetten als dadelijk spijt krijgen omdat hij in een onbewaakt ogenblik het zwembad in kukelt, of gewoon ineens weg is.



En wat bij ons ook opviel, als zoon losliep was hij heel de tijd aan het weglopen en ontdekken. Zodra hij vast zat ging hij heerlijk zitten spelen. Gewoon voor hem en voor ons een stuk rust.



Box of campingbedje is even leuk, maar dat hou je ook geen hele vakantie vol.



Fijne vakantie!
anoniem_33303 wijzigde dit bericht op 01-04-2009 15:16
Reden: typfout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En als ouder broertje of zusje is het natuurlijk rete-leuk om alles nét even buiten zijn bereik te houden , of te gaan hardlopen , zodat je broertje steeds terug getrokken wordt door dat touw
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ben het ook met BGB eens dat je je kind beter kunt leren om te luisteren.
Vroeger liepen toch veel kinderen aan een tuigje? En nu spreek je toch nooit iemand waarvan je denkt "Gut, die zat vroeger zeker in een tuigje...".



Volgens mij kan het niet zo veel kwaad, je moet hem natuurlijk wel evengoed in de gaten houden. Maar daar zal je zelf ook al wel aan hebben gedacht.



Je kunt ook voor elastiek kiezen ipv touw, of ketting.
Alle reacties Link kopieren
Als je kinderen hebt, dan moet je toch altijd opletten. Nu heb ik er (nog) maar eentje, maar die is vliegensvlug. Mijn rustpunt is als hij slaapt. Verder zou ik een vakantie boeken met alle gemakken die je nodig hebt. Bijvoorbeeld een omheinde tuin. Ik vind het idee van een kindje aan een tuigje aan een paaltje ook behoorlijk eng klinken. Wat stopt hij bijvoorbeeld allemaal in z´n mond en welke beestjes kunnen hem wel bereiken, maar waar hij niet voor kan vluchten. Oplettendheid blijft geboden denk ik. Een box of campingbedje lijkt mij ook een beter plan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 april 2009 @ 15:16:

En als ouder broertje of zusje is het natuurlijk rete-leuk om alles nét even buiten zijn bereik te houden , of te gaan hardlopen , zodat je broertje steeds terug getrokken wordt door dat touw Gheghe, met elastiek is het nog leuker!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook van die opvouwbare konijnenrennen. Kun je zo groot maken als je wilt en gewoon in de grond duwen om vast te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet een stuk van de tuin afzetten. Een hele grote box creëren ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte ook dat dit een 1 aprilgrap was



Tja, als je ernaast zit, vallen ze ook niet in het zwembad. Het is nu eenmaal zo dat je kleine kinderen in de gaten moet houden, ook als ze aan een tuigje zitten (want daar kunnen ze zich in verhangen). En inderdaad, vaak komt het erop neer dat je totaal niet aan je rust toekomt in de vakantie. Vaak slapen de kinderen ook minder goed op het vakantieadres. Niet zelden zijn de ouders dan ook blij als ze weer thuis zijn



Misschien kun je een klein opblaasbadje meenemen waar je zoontje in kan spelen? Daar is hij vast lang zoet mee en je kunt het ding gewoon naast je stoel zetten, zodat je hem makkelijk in de gaten kan houden. Als je doel is even rust te hebben omdat je je zoontje niet in de gaten hoeft te houden, zou ik hem in een box/campingbedje o.i.d. zetten, maar zeker niet aan een touw vastbinden.
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 01 april 2009 @ 15:18:



.....



Je kunt ook voor elastiek kiezen ipv touw, of ketting.Haha! Ik zie het al voor me. Kind dol gelukkig dat het zo ver kan lopen. BAM wordt ie terug geslingerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou óf geen huis met zwembad huren (want ik zou me elke dag minstens 1x doodschrikken als 1 van de kinderen even uit het zicht was) óf ik zou een box of iets dergelijks meenemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 01 april 2009 @ 15:18:

Vroeger liepen toch veel kinderen aan een tuigje? En nu spreek je toch nooit iemand waarvan je denkt "Gut, die zat vroeger zeker in een tuigje...".Nou... nu je 't zegt
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de paar mensen die hier serieus op ingaan. Voor de rest vind ik het nogal flauwe reacties. Hij is mijn 3e kind, dus ik weet heus wel hoe je kinderen moet leren luisteren en dat je altijd hoe dan ook moet opletten (bij mijn andere kinderen is dat ook heel goed gelukt!). We gaan met meerdere gezinnen op vakantie, hij is de jongste, dus echt rekening houden met alle leeftijden is gewoon lastig. Als het zwembad niet omheind is hebben we een zwemvestje voor hem, maar het gaat om de andere momenten tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Als ukkie speelde ik ook vaak in een tuigje in de tuin. Ik leef nog en ben psychisch in orde. Ik heb foto's van een vrolijk meisje in het tuigje. Zelf lijkt het me beter dan in de tuin in een box of campingbedje, want daarmee ontneem je hem sowieso alle mogelijkheden om de wereld te verkennen. Wij woonden trouwens op het platteland met een grote sloot vlakbij de tuin en alle gevaren van het boerenbedrijf. Maar volgens mij vond mijn moeder het ook wel lekker rustig, dan hoefde ze maar met een half oog op me te letten.
Alle reacties Link kopieren
Mariap, Mijn reactie was misschien inderdaad wat té. Maar ik zou in jouw geval, met zo'n ondernemend kind toch voor een andere vakantie bestemming hebben gekozen, dus geen zwembad in de tuin.



En 3 weken bij oma laten is ook zielig ja



Vwb een tuigje ik zou het niet doen, maar als jij er een goed gevoel bij hebt om jouw kind wel aan een tuigje/touw te laten rondscharrelen, wat let je?
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 01 april 2009 @ 15:07:

Maar eigenlijk wel eens met Mamasaar: in de stad e.d.In de stad oid kan ik het me nog een beetje voorstellen idd, maar in de tuin lijkt het me gewoon gevaarlijk, aan een lang touw enzo..
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 01 april 2009 @ 15:22:

[...]





Haha! Ik zie het al voor me. Kind dol gelukkig dat het zo ver kan lopen. BAM wordt ie terug geslingerd. zie het al helemal voor me.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben twee jaar geleden ook op vakantie geweest naar een huis met een groot zwembad erbij. Vond het ook doodeng maar heb zoon vanaf dag 1 altijd in een zwemvestje gehesen en dat ging prima. Gewoon iedere ochtend meteen dat ding aan, geen centje pijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 15:24:

Als het zwembad niet omheind is hebben we een zwemvestje voor hemWat bedoel je daarmee? Dat een zwemvestje hem beschermt als hij in het zwembad mocht vallen?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 15:24:

Bedankt voor de paar mensen die hier serieus op ingaan. Voor de rest vind ik het nogal flauwe reacties. Hij is mijn 3e kind, dus ik weet heus wel hoe je kinderen moet leren luisteren en dat je altijd hoe dan ook moet opletten (bij mijn andere kinderen is dat ook heel goed gelukt!). We gaan met meerdere gezinnen op vakantie, hij is de jongste, dus echt rekening houden met alle leeftijden is gewoon lastig. Als het zwembad niet omheind is hebben we een zwemvestje voor hem, maar het gaat om de andere momenten tussendoor.waarom zijn de reacties flauw, omdat er iets gezegd is wat je niet wilt horen? je vraagt hier om meningen die krijg je dan dus ook. als jij je kind in een tuigje wilt doen, moet je dat doen.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Kess en anderen, vind een tuigje met heel lang touw gevaarlijk i.v.m. ophangen. Gewoon goed op hem haar letten en zoals BGB zegt, leren luisteren.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:mariap schreef op 01 april 2009 @ 15:24:

Bedankt voor de paar mensen die hier serieus op ingaan. Voor de rest vind ik het nogal flauwe reacties. Hij is mijn 3e kind, dus ik weet heus wel hoe je kinderen moet leren luisteren en dat je altijd hoe dan ook moet opletten (bij mijn andere kinderen is dat ook heel goed gelukt!). We gaan met meerdere gezinnen op vakantie, hij is de jongste, dus echt rekening houden met alle leeftijden is gewoon lastig. Als het zwembad niet omheind is hebben we een zwemvestje voor hem, maar het gaat om de andere momenten tussendoor.

Jij mag vinden wat je wilt, ik ben bloedserieus.

Maar ik heb ook al gekkere dingen gezien hoor...mensen die een speen op een kindergezichtje vastplakken om dat eruit ploppen steeds zo lastig is....en zo zul jij het lastig vinden om het kind voor de vakantie bij te spijkeren dat ie bij jou moet blijven en een tuigje een betere oplossing vinden.

Doe wat je wil.
quote:jules schreef op 01 april 2009 @ 15:19:

welke beestjes kunnen hem wel bereiken, maar waar hij niet voor kan vluchten. .
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vroeger ook weleens in een tuigje in de kinderstoel. Anders spong ik er uit. K heb er ook nix aan overgehouden.
Alle reacties Link kopieren
Als je er zelf van overtuigd bent dat het oké is, dan hoef je ook geen topic te openen om om meningen te vragen, toch? :-)



Ben je bang dat die andere families commentaar zullen leveren, wil je daarom bevestiging dat het normaal is?



Het lijkt me juist handig dat je met een groep mensen bent, dan kun je af en toe vragen of een ander je kind in de gaten houdt.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven