Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
De viva-glazenbollen werken helaas ook alleen maar als je die man dan ook al gevonden hebt hè. Geven jammergenoeg alleen maar antwoord op de vraag of je zwanger bent of niet. Lastig.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
kikkervisjes is 'n goeie!

Een goede vriendin van mij is een BAM en heeft op haar 39e een kind gekregen.

Gaat prima hoor!

Laatst hadden we een gesprek erover en toen gaf zij aan dat ze wel spijt heeft dat ze het niet 5jr eerder had gedaan!

Hoe jonger hoe flexibeler en fitter zoals zij zei.

Wat ze ook heel belangrijk vind is dat er een "mannelijk referentiekader" is voor haar zoon.

Dus ooms, vrienden en nu dus af en toe mijn vent die met de jongens "mannendingen" doet.

Anyway, gewoon niet te lang wachten Vinyl!
quote:Vinyl schreef op 30 september 2009 @ 21:06:

[...]

Klopt....

Aan de andere kant roep ik dat al 7 jaar: ik kom hem vást nog wel tegen

En dat is best lastig, kon ik maar in de toekomst kijken.Vandaar ook mijn laatste alinea. Als jij tot de conclusie komt dat je dit wilt en kan, dan kan je nu gaan uitzoeken hoe en wat en de eerste dingen regelen (ivm genoemde wachttijden). Daarmee heb je het in gang gezet (net zoals je nu met dit topic gedaan hebt). Mocht je tussendoor toch iemand tegenkomen, dan kan je deze optie laten gaan. Zo niet, dan is er al veel geregeld en hoef je dan niet nog een keer jaren te wachten.
Wat een fijn topic voor je.

Ik heb lang niet alles gelezen, maar zorg als je deze stap waagt, voor een achterban!

Je moet af en toe, zowel in praktische als inhoudelijke zin, kunnen delen (dat hoeft geen man te zijn mi)
Vinyl, ik denk dat je er voor moet gaan! Jij kan prima een goede stabiele moeder én vader zijn voor je kindje, vóór je de liefde van je leven ontmoet.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Vinyl schreef op 30 september 2009 @ 19:45:

[...]

Nou ja, de klinieken hebben heel lange wachtlijsten.

Zelf een donor zoeken, eventueel via internet, zou dan een optie kunnen zijn.

Adoptie niet. Veel landen willen geen alleenstaanden en het duurt vaak een jaar of 4-6.Kwam vanochtend deze tegen:

http://www.depers.nl/buit ... lozen-zaad-in-Europa.html

*leest nu ff verder in het topic*
Zó, dat is dus geregeld Vinyl!

Volgende punt: waar vinden we kikkervisjes voor je?
Peas on earth!
Echt kennen doe ik je niet. Maar als er iemand is van het forum die ik in staat acht dit te kunnen dat ben jij het wel ja. Zelfstandige kikker, durft zich open te stellen en durft onzekerheden te tonen.
Jee, wat zijn jullie allemaal positief over mij!

Maar ik ben ook best heel onzeker of ik dit wel kan hoor!

@ Watervrouw: een kikker-viking! Klinkt super!

Ik ga de site even bekijken.

(vraag me alleen af: donorzaad is bevroren, kun je dat zomaar zelf gebruiken?)

(hoezo plastisch, haha)
Nou Vinyl, het lijkt me duidelijk dat je het moet doen. Dus morgen maar een pot Foliumzuur gaan kopen en je aanmelden bij het slimme meiden topic!
Slimme meiden topic?

(help me!)

En die scandinavische site is wel cool zeg!
quote:Vinyl schreef op 30 september 2009 @ 21:32:

(hoezo plastisch, haha)

Kan, maar dan krijg je het mee in een soort stikstof-box.

*vraagt zich af waarom ze dit soort dingen weet*
Peas on earth!
Fniel: http://www.freya.nl/web_folders/folder23.php

En dan kopje 'invriezen'.
Peas on earth!
Ha die Fniel!

Geen reacties gelezen, alleen even reageren op je openingspost.

Goed dat je dit topic hebt geopend! Ik begrijp je dilemma heel goed. En het moet me heel fijn lijken om er nu eens open over te spreken. En wellicht heb je al wat gehad aan bovenstaande adviezen.

Als je het aan mij vraagt vind ik het nogal heavy.

Vind je idd nog erg jong. En natuurlijk, niks in dit leven is maakbaar maar als ik jou was zou ik toch nog even wachten.

Vind het ook best zielig dat zo'n babytje al gelijk 4 dagen naar de creche/opvang moet omdat jij moet blijven werken om het geld erin te blijven steken.

Normaal zou je zoiets met zn tweetjes kunnen opvangen.

Je kan niks delen met elkaar, geen zorgen over de opvoeding. Kindje zal nooit de vader kennen!

Mijn advies is; niet doen! Stel je anders een ultimatum.

Wacht tot je 35e en beslis dan (wellicht met wat ondersteuning van een therapeut) wat je doet.

En natuurlijk kan je je afvragen, wat nou als ik mijn ware nooit tegenkom? Dat kan idd. Er is ook nog een grote kans dat ie wel in beeld is over een tijdje. Maar wacht nog een paar jaar.

Je hormonen eierstokken gaan nu zo met je aan de haal dat ik niet zeker weet of je hier echt stevig in staat.

Succes met je beslissing!

(hoezo plastisch, haha)*Ziet nu voor zich hoe Kikker een ijsblokje naar binnen duwt....yaikzz!*
quote:Vinyl schreef op 30 september 2009 @ 21:35:

Slimme meiden topic?

(help me!)

Op de kinderpijlerT Kikker. Deze pijler is zeker nog helemaal nieuw voor je
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 30 september 2009 @ 21:35:

[...]

Kan, maar dan krijg je het mee in een soort stikstof-box.

*vraagt zich af waarom ze dit soort dingen weet*

Nou ja, ik bedoel meer: moet je dat dan thuis ontdooien?

't is trouwens héél erg duur.
quote:Vinyl schreef op 30 september 2009 @ 21:41:

[...]

Nou ja, ik bedoel meer: moet je dat dan thuis ontdooien?

't is trouwens héél erg duur.Op die website staat dat sperma in 'enkele minuten' ontdooid is, zodat je het hoppaa naar binnen kunt dingesen
Peas on earth!
Hoe duur is dat dan?
Peas on earth!
quote:Sterretjee schreef op 30 september 2009 @ 21:37:

Ha die Fniel!

Goed dat je dit topic hebt geopend! Ik begrijp je dilemma heel goed. En het moet me heel fijn lijken om er nu eens open over te spreken. En wellicht heb je al wat gehad aan bovenstaande adviezen.

Vind je idd nog erg jong. En natuurlijk, niks in dit leven is maakbaar maar als ik jou was zou ik toch nog even wachten.

Vind het ook best zielig dat zo'n babytje al gelijk 4 dagen naar de creche/opvang moet omdat jij moet blijven werken om het geld erin te blijven steken.

Je kan niks delen met elkaar, geen zorgen over de opvoeding. Kindje zal nooit de vader kennen!

Wacht tot je 35e en beslis dan (wellicht met wat ondersteuning van een therapeut) wat je doet.

En natuurlijk kan je je afvragen, wat nou als ik mijn ware nooit tegenkom? Dat kan idd. Er is ook nog een grote kans dat ie wel in beeld is over een tijdje. Maar wacht nog een paar jaar.

Je hormonen eierstokken gaan nu zo met je aan de haal dat ik niet zeker weet of je hier echt stevig in staat.

Succes met je beslissing!

Hmm.. maar als ik 35 ben, en A. de wachttijden zijn lang en B. ik ben niet een type dat makkelijk zwanger word, dan zit ik wel in de risico zone al...

Daarnaast denk ik zelf niet dat ik hier onstevig in sta. Mijn kinderwens heb ik al een jaar of 7 a 8 zo sterk. Ik vraag me zelf af of ik dan moet wachten. Ik wil liever geen oude moeder worden. En vind 32 niet heel jong.

Maar goed, dat ben ik!

4 dagen werken vind ik zelf overigens wel een dilemma, al hoor ik hier dat dit vaker zo is, ook bij stellen!

Onzekerheid goes with the territory, of je er nu samen of alleen aan begint.

Je weet waar de verschillen zitten tov een kind samen met een partner opvoeden, daar kun je prima oplossingen voor vinden. En als je er zo serieus mee bezig bent en jezelf de juiste vragen stelt, zoals jij doet, dan komt dat volgens mij dik in orde.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 30 september 2009 @ 21:42:

Hoe duur is dat dan?

Voor 1 behandeling 2 'dosis' à 200 euro = 400 euro.

Per aanbevolen verzending 200 euro.

Dus per ronde dat je kunt proberen 600 euro.

OEPS.
Wat een aparte wereld zeg

Niet Verzekerde Zorg

• Behandelingen met donorsperma

Het screenen van de ontvangster t.o.v. de donor valt onder de basisverzekering. De kosten van het donorsperma zelf vallen NIET onder de basisverzekering en kunt u dus NIET bij uw verzekering declareren. Dat is ook het geval indien u gebruik moet maken van donorsperma bij de IVF- of ICSI-behandeling.

Medisch Centrum Kinderwens heeft het verwerven van het donorsperma uitbesteed aan de Stichting Cryopreservatie Nederland. Deze stichting brengt bij u in rekening:

• Entreekosten spermabank ¤ 1.000,00

U betaalt dit bedrag eenmalig , ook als u t.z.t. (maar binnen 5 jaar) eventueel voor een tweede kind in aanmerking wilt komen. De Stichting Cryopreservatie werft ondermeer de donoren, betaalt het medisch onderzoek en hun reiskostenvergoeding. Ook de kosten van het reserveren, bewerken, opslaan en klaarmaken voor inseminatie van het sperma zijn hierin begrepen. In geval van financiële belemmeringen is het mogelijk dit bedrag in 3 termijnen te betalen. U dient dit voor de start van eventuele behandelingen bij het secretariaat kenbaar te maken.

• Kosten behandeling ‘eigen donor’ ¤ 1.000,00

Wanneer u gebruik maakt van een zg ' eigen donor', iemand die speciaal voor u sperma doneert, betaalt u een totaalbedrag van ¤ 1.000,-. Dit bedrag omvat het volledige onderzoek van de donor, de bloed- en urinetesten bij de donor, het invriezen en in quarantaine houden van het sperma en het sperma geschikt maken voor IUI. Bovendien is het in bewaring houden van het sperma tot 1 jaar na de donaties inbegrepen. In geval van financiële belemmeringen is het mogelijk dit bedrag in 3 termijnen te betalen. U dient dit voor de start van eventuele behandelingen bij het secretariaat kenbaar te maken. Indien de donor na het eerste onderzoek niet geschikt blijkt wordt ¤ 800,- aan u teruggestort.

• Invriezen van sperma ten behoeve van uzelf ¤ 300,00 per ejaculaat

Heeft u redenen om sperma op te slaan voor later gebruik in uw eigen relatie, dan zijn de kosten van het invriezen en opslaan op ¤ 300,00 per ejaculaat gesteld. U ontvangt bovendien jaarlijks een nota voor het verder in bewaring houden van het sperma (zie hieronder).

• Verlenging opslag sperma per jaar: ¤ 200,00

Dit bedrag wordt jaarlijks berekend nadat u sperma van uzelf bij ons in opslag heeft gegeven ongeacht het aantal ejaculaten. U krijgt de nota aan het begin van de opslagtermijn. Cliënten die de bovengenoemde 'entreekosten spermabank' hebben betaald zijn hiervan vrijgesteld. Cliënten met een eigen donor betalen deze kosten vanaf het tweede opslagjaar.

• Opslag eigen embryo's per jaar: ¤ 50,00

Dit wordt jaarlijks berekend voor het in vloeibare stikstof bewaren van embryo's, ontstaan na IVF of ICSI.

• Ovulatietesten tbv IUI of KI behandeling : ¤ 25,00 per 6 testen

Met een firma die deze testen levert is een overeenkomst gesloten zodat wij deze testen direct aan u kunnen doorleveren. Informeer hiernaar bij het secretariaat.
Peas on earth!
quote:Sterretjee schreef op 30 september 2009 @ 21:37:

Ha die Fniel!

Succes met je beslissing!Kan alle punten apart benoemen, maar ik hou het bij: hier ben ik het niet mee eens. Ik mag geen lelijke woorden gebruiken, maar vind deze reactie dus echt bekrompen en niet van deze tijd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ja das dan meer hoe je er zelf in staat.

Ik vind het echt teveel als je bewust kiest voor een kindje.

Maar hee, that's me.

Ja..moeilijk Fniel.

Maar stel dat je binnen nu en een jaar zwanger raakt van een donor, binnen een paar maanden komt spontaan jé vent je leven binnen wandelen.

(hoor je vaker, t komt als je het het minst verwacht. En er is minder stress want je bent inmiddels al zwanger)

En dan krijgt je kindje straks een broertje of zusje die wel een vader heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven