kind met koortslip?

29-11-2009 10:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoontje is 1 jaar en 2 weken. En lijkt nu een koortslip te hebben, wit blaasje op z'n lip. Verder nergens last van.

Geloof dat het pas echt ernstig is bij hele jonge babys, maar toch vroeg ik me af of meer moeders kinderen met koortslippen hebben en wat ik wel en niet moet doen. En hoe je zeker kan weten of het een koortslip is
Kijk even hier!
ik snap dat je tegenwoordig alles kan googelen. Maar ik vind de zoekterm baby en koortslip niet meer helemaal van toepassing op een dreumes van 1 jaar. lees overal hoe gevaarlijk het kan zijn bij babys en dat wist ik ook wel. Maar vroeg me dus af hoe het zit met kindjes van 1 jaar. en hoe je zeker weet of het een koortslip is en of anderen nog tips hebben

daar heb ik meer aan dan steeds maar op google te lezen hoe voorzichtig je moet zijn als je een koortslip en een baby hebt...
Ik heb eens bij het consultatiebureau nagevraagd tot wanneer een koortslip gevaarlijk is voor kinderen. Zij vertelden dat er niet echt een leeftijdsgrens aan te geven is, maar dat het zeker tot de peuterleeftijd iets is om in de gaten te houden. Ik zou even de huisarts(endienst) bellen. Maar als hij verder nergens last van heeft hoef je je vast niet veel zorgen te maken.
Het kan ook krentenbaard zijn, dat wordt nog weleens verward met een koortslip.

Krentenbaard lijkt vooral in het begin op een koortslip, maar ipv en grote blaas en daarna een korst, droogt een krentenbaard op in een gelige korst, die er weer afweekt na bv een douche/bad. Hiervoor heb je een creme nodig van de huisarts.

Mijn dochter heeft beide wel eens gehad. Op jonge leeftijd begonnen bij haar ook de koortslippen. lastig, maar niet ernstig.

gewoon in laten drogen met bv een zinkzalf.

Hopelijk kan jouw kindje er vanaf blijven! (da's wel belangrijk!, het moet niet verspreiden naar bv de ogen)
Een kind met een koortslip mag gewoon naar het KDV dus het zal wel meevallen, denk ik.
k had als kind last van Koortslip EN krentebaard.. Hele gezicht zat vol met de blaasjes.. brrr.

Maar Zovirax (te halen bij drogist/weekendapotheek.d) kan geen kwaad wanneer je het er op smeert.
quote:misspoez schreef op 29 november 2009 @ 11:05:

Kijk even hier!Sjonge, wat een flauwe reactie zeg, zo betuttelend, net of TO dat zelf niet zou kunnen verzinnen. Alleen vraagt ze die informatie helemaal niet.
Jee Roelfien, jij kent Google ook niet? Ze vraagt niet om info over kleine kindjes en koortslippen?
dan kunnen we allemaal wel gaan googlen en dit forum opheffen...maar dat doen we niet en hoeven haar dus ook naar google te sturen, toch?
quote:misspoez schreef op 02 december 2009 @ 23:24:

Jee Roelfien, jij kent Google ook niet? Ze vraagt niet om info over kleine kindjes en koortslippen?Nee, ze vraagt niet om informatie over baby's en koortslippen. Dat wat jij voor haar googelt.

TO, hoe gaat het nu met je zoontje? Ben je nog iets wijzer geworden?
he,

precies, dat kleine babys gevaar lopen wist ik wel, maar vroeg me gewoon af hoe het zit met 1 of 2 jarigen.

in ieder geval is het blaasje na 2 dagen verdwenen, ik weet dus nog steeds niet of het een koortslip was of niet.

heb wel extra voorzichtig gedaan, bijv. geen kusjes geven in de buurt enzo. Benieuwd of het nog eens terug komt

bedankt voor de leuke reacties, als we allemaal zouden googlen kunnen we 3/4 van de forumonderwerpen wel opdoeken ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven