Kind wel of niet naar frankrijk

27-05-2017 23:39 76 berichten
Mijn dochter van 11 word in augustus 12.
Ik heb zelf op het moment niet de mogelijkheid om haar een mega vakantie aan te bieden naar het buitenland.

Mijn lieve broer en zijn vrouw willen mijn dochter nu graag mee nemen naar Frankrijk.
Eigenlijk gun ik mijn dochter dit wel (zelf nooit mee gemaakt een vakantie) en het lijkt mij de mooiste ervaring.
Maar heb er nu geen geld voor en geen mogelijkheid wegens omstandigheden.

Ik gun het haar met mijn hele hart en ziel en vertrouw mijn broer en zijn vrouw wel.

Toch maak ik mij druk en dat komt omdat het 3 weken zouden zijn ver weg..... aanslagen gedoe... en mijn onwetendheid misschien en angst dat er van alles kan gebeuren.

Ben ik overbezorgd? Ik ken dit allemaal niet! Op vakantie zo ver weg...
Zoals ik al zei ik gun haar alles wat ik niet ken en niet gehad heb maar waarom houd iets mij dan zo tegen?

Ik weet niet of ik ja of nee ga zeggen en dat weten mijn broer en dochter ook.
Mijn dochter wil nu mee... Maar hij kon beter eerst met mij bespreken want nu ben ik de boeman als ik nee zeg.
En ik weet niet wat ik moet zeggen.. Ik gun het ze allemaal.. vind de kans mooi en lief.
Maar ik ben bang!

Ben ik een overbezorgde moeder?
Of wat zouden jullie doen?

Alle reacties en meningen zijn welkom ook als ik ze niet wil horen.
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is al bijna 12? Ik zou haar gewoon afzetten op vliegveld, er is speciale begeleiding, kan weinig misgaan.
Persoonlijk denk ik niet dat het goed is als je je kinderen enorm beschermd opvoedt, later zullen ze daar wellicht problemen mee krijgen.
Frankrijk vind ik niet ver, juist dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met drie weken echt wel een probleem hebben. Veel te lang! Echt niet dat ik mijn 11 jarige zo lang kan missen...

Qua school: je dochter is al bezig met het afscheid, dan is twee weken missen toch echt lang: musical, uitzwaaien, samen afronden: mist ze dan. Ik vraag me af of je dat moet willen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, laat haar dat laatste weekje invliegen, of doe dat samen met haar.
Hartstikke leuk, zonnig weekje Frankrijk bij familie, alle problemen opgelost.
Vliegen is veiliger dan fietsen dus ze kan ook prima alleen. Als kind word je uitstekend begeleid, het is simpel als wat.
Leuk voor haar!
Natuurlijk moet een kind in groep 8 niet de laatste weken van het schooljaar missen. Dat kun je nooit meer overdoen.
Sneu dat je broer haar dan eerst heeft blij gemaakt met een dooie mus. Qua vakantie zou ik er geen probleem mee hebben, maar drie weken wel heel erg lang vinden. 10 dagen vind ik over het algemeen lang zat.
Frankrijk is niet ver weg. En als ze hier in eigen land gaat tienertoeren en 'n dagje naar een grote stad gaat kan ze ook midden in 'n aanslag terecht komen. Je kunt daar geen rekening mee houden anders heb je geen leven.
Laat haar elke dag 'n appje sturen en hou eveneens contact met je broer en gun je kind die vakantie als jij dat haar niet kan bieden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is toen hij 9 was alleen op het vliegtuig gestapt naar Spanje. Hij had ook nog onverwacht een tussenstop waar hij het vliegtuig uit moest. Daar werd hij niet begeleid. Hij ging toen 10 dagen naar zijn oom en tante toe.

Zelf hebben wij een vriendinnetje van 8 meegenomen op vakantie naar Frankrijk.

Ik zou 12 dus geen enkel probleem vinden. Hoe je het moet oplossen met de extra vrije dagen weet ik niet. Zou ze misschien met het vliegtuig naar je broer kunnen gaan? Als je goed zoekt vallen de tickets heel erg mee voor een enkele reis.
Ik ken ook mensen die wel buiten bet seizoen twee weken met de kinderen weg gaan en dus toestemming krijgen .
Ligt aan de omstandigheden.
Laatste twee weken school missen zou ik minder vinden is toch het afsluiten en afscheid van een lange basisschooltijd.
Hartstikke leuk voor haar maar niet handig van je broer dat hij niet eerst overlegd heeft.
De laatste 2 weken van de basisschool missen zou ik echter geen optie vinden, en ik denk ook niet dat school daar toestemming voor geeft.

Ook zou ik 3 weken alleen van huis weg best lang voor je dochter vinden, voor de eerste keer. Heeft je broer zelf kinderen?
Ik zou bekijken of ze de laatste week mee kan. Alleen, of samen met jou.
Update.

Mijn broer wil proberen de datum van de vakantie te veranderen.
Ik heb toestemming gegeven vond het egoïstisch om haar bij mij te houden omdat ik over bezorgd ben.

Dat zij deze kans krijgt is haar gegunt.
Prachtig!
Ps. Mijn dochter vind het niet vervelend om 3 weken weg te gaan. Ze is al wel eens 2 weken bij mijn broer geweest. Ze mist mij wel maar het gevoel van even weg vind ze ook wel fijn.
Waarschijnlijk viert ze wel haar 12e verjaardag dan niet bij mij maar dit valt te verzetten vind ik. Of ze mist de verjaardag van haar zusje. Maar als ze hierom niet zou mogen kan het nooit dus die redenen zijn waardeloos daar ga je geen 3 weken vakantie naar het buitenland voor opgeven voor 1 dagje.
Pretzel66 schreef:
28-05-2017 10:40
Ik ken ook mensen die wel buiten bet seizoen twee weken met de kinderen weg gaan en dus toestemming krijgen .
Ligt aan de omstandigheden.
Laatste twee weken school missen zou ik minder vinden is toch het afsluiten en afscheid van een lange basisschooltijd.
Ligt aan of ze aan de voorwaarden voldoen. TO en haar dochter en deze vakantieplannen doen dat niet.



Maar leuk dat je broer gaat kijken of hij kan schuiven TO.

Wat erg lief zeg!
Alle reacties Link kopieren
TO, even een compliment naar jou! Je eerste gevoel schreeuwt heel hard NEE, maar je bent in staat om eerlijk naar jezelf te kijken en het beste voor je dochter te willen. Dat je nu toch je dochter voor 3 weken naar Frankrijk wil laten gaan vind ik echt heel netjes! Ik vind dat je een dik compliment voor verdiend omdat je zo erg het beste wil voor je kind (ook al is het moeilijk voor jezelf)
Niet goed gelezen, sorry.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 23:42
Reden: Verkeerd gelezen, moet eigenlijk niet meer zonder leesbril op mijn telefoon, pffff
71.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kweet niet Minke, volgens mij vindt TO zichzelf egoistisch als ze het niet doet.

Afijn, lief dat je broer probeert om het te verzetten en fijn voor je dochter dat ze mee mag. En bij wie kan ze beter zijn dan bij jouw broer, die vast even zuinig op haar is als jij. Het is geen vreemde tenslotte.
En hey, jij hebt drie weken vrij van rommel, lusiknie en geenzinin. Dat is ook best wel eens lekker hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
27-05-2017 23:51
waar gaat dit over? een tiener die met haar oom en tante op vakantie mag? Gaat toch nergens over
Dit!

Echt, doe even normaal en knip de navelstreng door

Ze gaat niet op kamelensafari in Aub Dabhi
Frankly my dear, I don"t give a damn
MinkeDeWit schreef:
28-05-2017 18:42
Maar niet zo aardig dat je broer je egoïstisch noemt. Dat is echt heel onaardig.
Ik bedoelde mijzelf met dat egoïstisch eigenlijk.
Dat ik haar liever niet wilde laten gaan uit mijn angst etc
calvijn1 schreef:
28-05-2017 20:59
Dit!

Echt, doe even normaal en knip de navelstreng door

Ze gaat niet op kamelensafari in Aub Dabhi
Nee dank je. Ik lust geen mosterd na de maaltijd.
Lees even al mijn reacties. Misschien kun je dan een beetje begrip opbrengen.
En anders maar niet.
Ik heb een update geschreven dus voordat je (ver)oordeelt moet je die misschien even lezen.
dennen schreef:
28-05-2017 18:36
TO, even een compliment naar jou! Je eerste gevoel schreeuwt heel hard NEE, maar je bent in staat om eerlijk naar jezelf te kijken en het beste voor je dochter te willen. Dat je nu toch je dochter voor 3 weken naar Frankrijk wil laten gaan vind ik echt heel netjes! Ik vind dat je een dik compliment voor verdiend omdat je zo erg het beste wil voor je kind (ook al is het moeilijk voor jezelf)
Dank je wel! Maar zo is het inderdaad!
Eigenlijk vind ik het nu heel leuk voor haar. En als ik ooit zelf zo'n kans gehad had dan had ik ook mee gewild toen ik zo jong was.

Ik woonde op die leeftijd niet meer thuis maar ben in leefgroepen opgegroeid vandaar dat ik niet altijd weet wat wel en niet normaal is.
Maar ik had vroeger wel vriendinnetjes die op vakantie gingen en wilde dat toen ook wel graag.
Zij wil ook heel graag dus ze gaat gewoon mee.

Bedankt voor je lieve reactie.
Doet mij goed!
Alle reacties Link kopieren
Lampie1986 schreef:
28-05-2017 23:41
Nee dank je. Ik lust geen mosterd na de maaltijd.
Lees even al mijn reacties. Misschien kun je dan een beetje begrip opbrengen.
En anders maar niet.
Ik heb een update geschreven dus voordat je (ver)oordeelt moet je die misschien even lezen.
Maar dan nog.
Juist omdat jij een rotjeugd hebt gehad, moet je proberen het voor haar anders te gaan doen.
Dat je niet weet 'hoe dat moet', vind ik eigenlijk een slap excuus
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
29-05-2017 11:15
Maar dan nog.
Juist omdat jij een rotjeugd hebt gehad, moet je proberen het voor haar anders te gaan doen.
Dat je niet weet 'hoe dat moet', vind ik eigenlijk een slap excuus
En omdat ze niet weet 'hoe dat moet' vraagt ze toch hier advies? Sterker nog, ze volgt dat advies ook volledig op!
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
29-05-2017 11:15
Maar dan nog.
Juist omdat jij een rotjeugd hebt gehad, moet je proberen het voor haar anders te gaan doen.
Dat je niet weet 'hoe dat moet', vind ik eigenlijk een slap excuus
TO verbiedt het toch niet? Ze vraagt advies omdat ze er onzeker over is uit bezorgdheid en zelf weinig reiservaring heft.


TO: laat haar heerlijk gaan naar lieve oom en tante. Fijn dat je broer de datums wil veranderen. Al had hij dat beter eerder kunnen bedenken. Maar toch een toffe oom en tante voor je dochter! Daar kun je dankbaar voor zijn.
Ik hoop dat je dochter nu ook de laatste schoolweken mee kan maken. Die zijn heel bijzonder voor je dochter. Deze mijlpaal komt nooit meer terug.
Ik hoop dat je broer de vakantie nog kan verzetten. Het zou toch echt een heerlijke ervaring zijn voor je dochter.
Alle reacties Link kopieren
Los van dat je hier echt geen vrij voor krijgt van school (dat weet je inmiddels wel) is het toch ook niet leuk voor dochter om het hele afscheid te missen? En de musical is geen dingetje? Dat is toch juist één van de leukste gebeurtenissen van de basisschool? Ik heb dat in ieder geval als superleuk ervaren, zou het echt superjammer hebben gevonden als ik dat had gemist.
Maar goed, eigenlijk allemaal niet meer van toepassing.

Hopelijk kan je broer zijn vakantie nog verplaatsen en anders is er hopelijk een manier te vinden waarop je dochter de laatste week alsnog vakantie kan vieren in Frankrijk!
calvijn1 schreef:
29-05-2017 11:15
Maar dan nog.
Juist omdat jij een rotjeugd hebt gehad, moet je proberen het voor haar anders te gaan doen.
Dat je niet weet 'hoe dat moet', vind ik eigenlijk een slap excuus

Joh.
Dat probeer ik toch ook ?
Ik vraag toch geen advies zonder er naar te luisteren?
Ik begrijp je overdreven reactie niet helemaal maar ga er ook geen woord meer aan vuil maken.

Leer je in te leven .
dennen schreef:
29-05-2017 11:24
En omdat ze niet weet 'hoe dat moet' vraagt ze toch hier advies? Sterker nog, ze volgt dat advies ook volledig op!
Dank je wel dat je wel alles goed gelezen hebt!
Zeker volg ik het op! Als zo veel mensen het zelfde denken dan zal daar wel wat in zitten en moet ik mijn gedachtengang veranderen. En dat heb ik gedaan met hulp van begripvolle vrouwen die wel eerlijk zijn.. En mij serieus nemen.

Bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven