Kind wel of niet naar frankrijk

27-05-2017 23:39 76 berichten
Mijn dochter van 11 word in augustus 12.
Ik heb zelf op het moment niet de mogelijkheid om haar een mega vakantie aan te bieden naar het buitenland.

Mijn lieve broer en zijn vrouw willen mijn dochter nu graag mee nemen naar Frankrijk.
Eigenlijk gun ik mijn dochter dit wel (zelf nooit mee gemaakt een vakantie) en het lijkt mij de mooiste ervaring.
Maar heb er nu geen geld voor en geen mogelijkheid wegens omstandigheden.

Ik gun het haar met mijn hele hart en ziel en vertrouw mijn broer en zijn vrouw wel.

Toch maak ik mij druk en dat komt omdat het 3 weken zouden zijn ver weg..... aanslagen gedoe... en mijn onwetendheid misschien en angst dat er van alles kan gebeuren.

Ben ik overbezorgd? Ik ken dit allemaal niet! Op vakantie zo ver weg...
Zoals ik al zei ik gun haar alles wat ik niet ken en niet gehad heb maar waarom houd iets mij dan zo tegen?

Ik weet niet of ik ja of nee ga zeggen en dat weten mijn broer en dochter ook.
Mijn dochter wil nu mee... Maar hij kon beter eerst met mij bespreken want nu ben ik de boeman als ik nee zeg.
En ik weet niet wat ik moet zeggen.. Ik gun het ze allemaal.. vind de kans mooi en lief.
Maar ik ben bang!

Ben ik een overbezorgde moeder?
Of wat zouden jullie doen?

Alle reacties en meningen zijn welkom ook als ik ze niet wil horen.
Lariba schreef:
28-05-2017 00:19
Lief dat ze met je broer mee mag!
Dat verlof gaat wel een punt worden. Dit valt onder luxe verzuim en daar wordt scherp op gelet. Ik zou mijn dochter ook zeker niet de laatste twee weken van groep 8 willen laten missen.
Dat is dus een nieuw probleem. Dat weet Ik pas net.
Mijn broer woont aan de andere kant van nl en ze was daar vandaag dus vandaar dat ze opeens mee wil.
En ik begrijp het wel maar zit idd met luxe verzuim en laatste jaar.
Ze zit in groep 8 nu en is er enorm mee bezig dat ze afscheid moet nemen dus dat is een dingetje nu.

Anders had ik direct een beslissing kunnen maken.
Ik ben over bezorgd blijkbaar en zie dingen anders.
Daarom vraag ik soms wat aan jullie.
En heb daar wel wat aan.
TinyBel schreef:
28-05-2017 00:29
2 hele weken school missen zou hier dan weer een "no go" zijn.
1 of 2 dagen oké, maar meer niet.

Dan gaat ze maar een andere keer mee als haar oom es in een schoolvakantie gaat.
Ja.. bij hun is het dan vakantie.
Maar hier pas na 2 weken.
Dat is dus een nieuw probleem.
Ik wil jullie wel bedanken voor de eerlijke en nuchtere reacties had verwacht dat mensen juist zouden zeggen nee... niet laten gaan.. te ver weg.. wat ben je voor een moeder dat je je kind 3 weken mee geeft naar frankrijk.

Daarom open ik dus zo'n topic.

Ik wil het goed doen voor mijn kind en eerlijke mensen spreken hier over die ons niet kennen en dus echt vanuit hun eigen gevoel reageren.

Bedankt allemaal.
Lariba schreef:
28-05-2017 00:19
Lief dat ze met je broer mee mag!
Dat verlof gaat wel een punt worden. Dit valt onder luxe verzuim en daar wordt scherp op gelet. Ik zou mijn dochter ook zeker niet de laatste twee weken van groep 8 willen laten missen.
Daar gaat ze ook nooit goedkeuring voor krijgen.
Lampie1986 schreef:
28-05-2017 00:32
Ja.. bij hun is het dan vakantie.
Maar hier pas na 2 weken.
Dat is dus een nieuw probleem.
Dat gaat niet door hoor. Dat krijg je niet goedgekeurd.


Er is geen echt geen geld om samen met haar een weekje mee te gaan? Ipv 3 weken alleen zij die toch niet gaat lukken?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 00:50
3.93% gewijzigd
Beetje onnadenkend van je broer om zn nichtje mee te vragen en niet eerst te kijken of ze dan wel vrij is. Nu is ze blij gemaakt met een dooie mus.
Verder, ja je bent overbezorgd. Projecteer je eigen angsten niet op je kind.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
28-05-2017 00:45
Beetje onnadenkend van je broer om zn nichtje mee te vragen en niet eerst te kijken of ze dan wel vrij is. Nu is ze blij gemaakt met een dooie mus.
Verder, ja je bent overbezorgd. Projecteer je eigen angsten niet op je kind.
Ik denk dat die broer er niet bij stilgestaan heeft, had ook handiger geweest eerst met zijn zus te overleggen alvorens het kind voor te spiegelen dat het mee mag op vakantie. Maar twee weken school missen kan inderdaad niet.

Los daarvan, ja, je bent overbezorgd, TO. Je kind gaat met je (zeg je zelf) lieve broer en zijn vrouw mee, dus een 11/12-jarige zou ik met een gerust hart op vakantie laten gaan met een oom en tante waarvan je weet dat die goed voor haar zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Fee-de-Goede schreef:
28-05-2017 00:42
Dat gaat niet door hoor. Dat krijg je niet goedgekeurd.


Er is geen echt geen geld om samen met haar een weekje mee te gaan? Ipv 3 weken alleen zij die toch niet gaat lukken?
Jawel maar niet 3 weken naar frankrijk.
Lampie1986 schreef:
28-05-2017 01:02
Jawel maar niet 3 weken naar frankrijk.

Maar dat kan sowieso niet, zij heeft nog 2 weken school en speciaal verlof ga je niet krijgen.

Dus waarom niet de ene week dat het wel dan samen met haar mee naar je familie? Of alleen zij die week. Breng je haar als school klaar is en ga je zelf weer naar huis na een nachtje ofzo. Komt zij na een week weer met je broer mee terug.
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 28-05-2017 01:07
21.34% gewijzigd
Ga je een week met haar naar Zeeland. Tentje lenen van iemand, dikke lol.
pejeka schreef:
28-05-2017 00:51
Ik denk dat die broer er niet bij stilgestaan heeft, had ook handiger geweest eerst met zijn zus te overleggen alvorens het kind voor te spiegelen dat het mee mag op vakantie. Maar twee weken school missen kan inderdaad niet.

Los daarvan, ja, je bent overbezorgd, TO. Je kind gaat met je (zeg je zelf) lieve broer en zijn vrouw mee, dus een 11/12-jarige zou ik met een gerust hart op vakantie laten gaan met een oom en tante waarvan je weet dat die goed voor haar zijn.
Je hebt gewoon gelijk.
Mijn broer is echt een heel verantwoordelijke man en zijn vrouw ook. Daar zit het probleem ook niet.

Je hebt gewoon gelijk in je tekst en ik ben te bezorgd en mag ik ook wel eens horen.
Bedankt voor je reactie!

Denk dat 2 weken te veel gevraagd zou zijn voor school.
Dat wist hij idd niet.
Hoort hij net van mij omdat ik niet wist wanneer hij wilde gaan.
Ik besprak dit en kwam toen tot de conclusie dat ze dan 2 weken vrij zou moeten krijgen en ik weet niet of dat mag.
Pluisi schreef:
28-05-2017 00:45
Beetje onnadenkend van je broer om zn nichtje mee te vragen en niet eerst te kijken of ze dan wel vrij is. Nu is ze blij gemaakt met een dooie mus.
Verder, ja je bent overbezorgd. Projecteer je eigen angsten niet op je kind.
Allemaal waar.
Daarom open ik ook een topic omdat ik niet wil dat zij de dupe is van mijn angst en bezorgdheid.
En dan wil ik eerst horen dat ik mij "aanstel" van buitenstaanders.

Ik vind idd ook dat hij er beter eerst mee bij mij kan komen maar het was een spontaan iets geloof ik.
Hoe ik het begreep kwam het voort uit een gesprek tussen beiden.



Jij ook bedankt voor je reactie.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ntie-nemen.

Nee dus.
Fee-de-Goede schreef:
28-05-2017 01:05
Maar dat kan sowieso niet, zij heeft nog 2 weken school en speciaal verlof ga je niet krijgen.

Dus waarom niet de ene week dat het wel dan samen met haar mee naar je familie? Of alleen zij die week. Breng je haar als school klaar is en ga je zelf weer naar huis na een nachtje ofzo. Komt zij na een week weer met je broer mee terug.
Ja dat mag sowieso en is wel eens gebeurt ook.
Ze zijn stapel gek op haar.
Wij willen ook een week weg... Maar 3 weken frankrijk kan nu even niet.
Voor ons samen dan... met 4 personen.
Kan uiteindelijk wel maar nu nog niet.
Nee idd.
Lampie1986 schreef:
27-05-2017 23:39
Mijn dochter van 11 word in augustus 12.
Ik heb zelf op het moment niet de mogelijkheid om haar een mega vakantie aan te bieden naar het buitenland.

Mijn lieve broer en zijn vrouw willen mijn dochter nu graag mee nemen naar Frankrijk.
Eigenlijk gun ik mijn dochter dit wel (zelf nooit mee gemaakt een vakantie) en het lijkt mij de mooiste ervaring.
Maar heb er nu geen geld voor en geen mogelijkheid wegens omstandigheden.

Ik gun het haar met mijn hele hart en ziel en vertrouw mijn broer en zijn vrouw wel.

Toch maak ik mij druk en dat komt omdat het 3 weken zouden zijn ver weg..... aanslagen gedoe... en mijn onwetendheid misschien en angst dat er van alles kan gebeuren.

Ben ik overbezorgd? Ik ken dit allemaal niet! Op vakantie zo ver weg...
Zoals ik al zei ik gun haar alles wat ik niet ken en niet gehad heb maar waarom houd iets mij dan zo tegen?

Ik weet niet of ik ja of nee ga zeggen en dat weten mijn broer en dochter ook.
Mijn dochter wil nu mee... Maar hij kon beter eerst met mij bespreken want nu ben ik de boeman als ik nee zeg.
En ik weet niet wat ik moet zeggen.. Ik gun het ze allemaal.. vind de kans mooi en lief.
Maar ik ben bang!

Ben ik een overbezorgde moeder?
Of wat zouden jullie doen?

Alle reacties en meningen zijn welkom ook als ik ze niet wil horen.
Om eerlijk te zijn, nee Frankrijk is niet de andere kant van de wereld. Daarentegen, dat is Engeland ook niet, en kijk wat zich daar recentelijk heeft afgespeelt!?
Anderzijds, dit had eerst met jou besproken moeten worden in plaats van met je kind.
En dan moet je je bedenken, in alle eerlijkheid, hoe steken je kind en/of je familie in elkaar waar je je kind aan meegeeft. (Zit het verantwoordelijkheidsgevoel een beetje snor, loopt geen van alleen in 7 sloten tegelijk, om maar een voorbeeld te geven)

Puur om het idee dat Frankrijk relatief dichtbij is, en het daarom zou kunnen vind ik persoonlijk een drogreden. Het gaat erom waar JIJ je als ouder prettig bij voelt en veilig en verantwoord vind. Natuurlijk, er kan altijd wel iets gebeuren, maar momenteel leven we best in een enge wereld, en er zijn een hoop idioten die nog loslopen.

(Mijn gedachten na het lezen van de TO, zonder al te veel reacties gelezen te hebben!!!)

Edit: Ik lees dat er een verschil in zit van 2 wkn qua vakantie periodes... Dochter van TO zou 2 wkn school moeten missen om mee te kunnen. Nee, inderdaad 1 a 2 dagen zou nog kunnen. 2 wkn zou onacceptabel zijn. Ook tov school of de leerplichtambtenaar niet te verantwoorden.
Maar TO waarom reizen jij en dochter je broer dan niet achterna in die ene week? Hebben jij en je dochter toch de frankrijk ervaring en is het relatief betaalbaar omdat je maar 1 week gaat en alleen reiskosten hebt.
Ik snap ook niet waarom het per se 3 weken moet zijn en waarom ze een megavakantie zo belangrijk vind voor haar kind.

En een weekje meegaan zonder jou is misschien ook nog te overzien qua zorgen. En ook fijn, zat kinderen die nooit of niet lang op vakantie kunnen.

2x een week weg is toch hartsikke fijn en luxe.
Moonchild82 schreef:
28-05-2017 02:44

(Mijn gedachten na het lezen van de TO, zonder al te veel reacties gelezen te hebben!!!)

Edit: Ik lees dat er een verschil in zit van 2 wkn qua vakantie periodes... Dochter van TO zou 2 wkn school moeten missen om mee te kunnen. Nee, inderdaad 1 a 2 dagen zou nog kunnen. 2 wkn zou onacceptabel zijn. Ook tov school of de leerplichtambtenaar niet te verantwoorden.
Ze hoeft dat niet te kunnen verantwoorden. Maar dat soort dingen moeten officieel aangevraagd worden en ze voldoet niet aan de voorwaarden om dat toe te kennen.
Alle reacties Link kopieren
Bedank hen en vertel hen dat je momenteel niet zoveel zakgeld voor haar hebt. Dus een beetje budgetbesef en ze mag mee. Dat moet natuurlijk wel waar zijn, want als blijkt dat jij intussen een nieuwe prijzige jas hebt gekocht dan zal dat wantrouwen wekken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou als ik jou was creatief gaan kijken of jullie niet zelf een vakantie van 2 weken kunnen regelen.

De laatste 2 weken van de basisschool missen zou ik niet doen. 3 weken met een oom en tante mee ook niet, vanwege heimwee (het is net iets te lang).

Een goede familietent en kampeeespullen kan je misschien van iemand lenen of goedkoop op marktplaats kopen. Een camping die ingericht is op kinderen en bereikbaar per trein kan je ook zoeken (weet niet of jullie een auto hebben). Al is het Zeeland, Drenthe of Belgie.
Er moet toch wel iets mogelijk zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vlieg die laatste week anders samen met haar naar je broer toe. Kan nooit heel duur zijn, zeker niet als hij de accommodatie betaalt en een weekje Nederland wel in je budget past. Mooi compromis?

Als je Frankrijk al ver vindt (in perspectief; mijn vriend besloot vanochtend dat hij komend weekend daar even een paar dagen heen gaat, omdat het toch maar een paar uurtjes rijden is...), is je wereldje wel héél klein zeg. Dat lijkt me naar voor je! Ik hoop dat je wat dat betreft in de toekomst nog mooie ervaringen tegemoet mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gedachten gingen dezelfde kant op als die van Koffiehagedis, hoewel je een twaalfjarige ook best alleen met het vliegtuig kunt laten gaan, dat moet je melden en dan wordt begeleiding geregeld, dus dat zit wel goed. Als je broer haar dan van het vliegveld daar ophaalt heeft ze een weekje Frankrijk, mist ze niks van school én ze is geen drie weken lang van huis. Want ja, als ze heimwee zou krijgen is drie weken wel heel lang en zou je andersom iets moeten regelen.

En ik vind Frankrijk ook niet ver hoor, Belgie is maar een paar km om te doorkruisen. Mijn man is wel eens naar Frankrijk geweest met een paar collega´s, voor één dag. Goed, in het Noorden van Frankrijk, maar toch.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Een 12 jarige met vliegervaring zou ik nog wel alleen laten vliegen, maar TO's dochter is zoals ik het hoor nog nooit met het vliegtuig gegaan. Dan zou ik toch even een goed gesprek met dochter houden of ze dat echt wel ziet zitten met alleen begeleiding van een vreemde.
Ik zou met broer overleggen dat je het leuk voor je dochter lijkt als je meegaat op vakantie maar dat je met 2 punten zit
1. Hoe krijgt ze 2 weken vrij van school?
2. jouw budget.

Laat je dochter in ieder geval wel weten dat je haar probeert mee te laten gaan, maar wat deze vakantie in de weg staat. Ze is nu toch al blij gemaakt met deze vakantie en anders ben jij die saaie moeder die overal altijd bij voorbaat nee tegen zegt.

Een knuffel omdat je volgens mij zelf geen fijne jeugd gehad hebt: :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven