Kinderbescherming??! Moederbescherming!!!

22-06-2010 14:18 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
*zucht*....ze zijn zó leuk die 4-jarigen...hoe vaak ik per dag niet te horen krijg 'ik haaaaaat jou!'. Hoe vaak hij niet een woedeaanval krijgt die gepaard gaat met tegen de deur aantrappen, fiets omver gooien, schreeuwen met rood aangelopen hoofd....zó leuk die 4-jarigen. Waarom heeft niemand mij gewaarschuwd dat moeder zijn echt niet altijd leuk is? Of moet ik zeggen; waarom heb ik niet geluisterd toen mijn moeder zei dat moeder zijn het zwaarste beroep ter wereld is? Ik snap nu opeens helemaal wat ze bedoelt...wat kunnen kinderen af en toe kleine monsters zijn!

De natuur heeft het overigens wel prima geregeld dat diezelfde kinderen met 1 actie je hart weer (enigszins) laten smelten. Als hij met dat lieve snoetje en zijn blonde haartjes rustig tv zit te kijken (rust voor mama ) of als hij in bed ligt met dat lijfje dat steeds langer begint te worden. Dat hij (ondanks zijn voorkeur voor papa) mama héél af en toe spontaan een kusje komt brengen.

Kinderen....zó leuk
Hier een 3 jarige die ieder uur roept:Ga jij maar weg!

Als ie iets niet mag,gaat ie wel bij oma wonen.

Maar hij roept even zoveel keer per dag,jij bent mijn prinses mama,oh mama wat hou ik van jou.En dat maakt alle minder leuke dingen weer goed!
*zucht* Wat ben ik blij met mijn kinderen van 14 maanden. Laat ze nog maar lang deze leeftijd houden Al moet ik wel zeggen dochter heeft nu een pop, ik hoop toch echt niet dat ze later zo met andere om gaat
...
Wacht maar tot je een puber hebt.....
Hier ook een 4 jarige. Gelukkig herken ik het niet. Misschien omdat het een meisje is dat het zo scheelt.

Sterkte met je lieve mini monstertje
quote:Liv schreef op 22 juni 2010 @ 14:42:

Wacht maar tot je een puber hebt.....

Dat zeg je nu wel, maar als hij zo'n bui heeft, dan denk ik inderdaad serieus 'hoe moet dat in godsnaam als hij in de puberteit zit?'...

Ik maak er wel een beetje een grapje over, maar ik vind het onwijs moeilijk om mee om te gaan.
quote:mars 74 schreef op 22 juni 2010 @ 14:43:

Hier ook een 4 jarige. Gelukkig herken ik het niet. Misschien omdat het een meisje is dat het zo scheelt.

Echt niet, ik heb zo'n meisje

Sterkte met je lieve mini monstertje

Dank je

Ik ben bijna uitgerekend van de 2e en oh wat zou het fijn zijn als daar zo'n lief, engelachtig meisje uit zou komen die de hele dag achter mama aanfladdert i.p.v. schietend achter mama aanrent
quote:jackie23 schreef op 22 juni 2010 @ 14:45:

[...]

Dank je

Ik ben bijna uitgerekend van de 2e en oh wat zou het fijn zijn als daar zo'n lief, engelachtig meisje uit zou komen die de hele dag achter mama aanfladdert i.p.v. schietend achter mama aanrent Zie mijn post van 14:45
quote:Pammie schreef op 22 juni 2010 @ 14:47:

[...]

Zie mijn post van 14:45 Niet gezien
quote:jackie23 schreef op 22 juni 2010 @ 14:44:

[...]

Dat zeg je nu wel, maar als hij zo'n bui heeft, dan denk ik inderdaad serieus 'hoe moet dat in godsnaam als hij in de puberteit zit?'...

Ik maak er wel een beetje een grapje over, maar ik vind het onwijs moeilijk om mee om te gaan.

Eén troost: het gaat over.... Ja, ik weet het, daar heb je nu niks aan, maar weet je: het gaat zo enorm snel (jemig, wat een clichés ).

Mijn oudste is nu 13 en die kan ik dus niet meer voor straf in de gang zetten (of zoiets). Maar gelukkig valt daar dan wél weer mee te praten (zo nu en dan tenminste )

Iedere leeftijd heeft zo zijn voor- en nadelen vind ik. Maar soms is het inderdaad erg lastig, dat weet ik....
quote:jackie23 schreef op 22 juni 2010 @ 14:45:

[...]

Dank je

Ik ben bijna uitgerekend van de 2e en oh wat zou het fijn zijn als daar zo'n lief, engelachtig meisje uit zou komen die de hele dag achter mama aanfladdert i.p.v. schietend achter mama aanrent Mijn dochter is erger dan mijn zoon hoor

Hier ook een 4 jarige. Gelukkig herken ik het niet. Misschien omdat het een meisje is dat het zo scheelt. Jij hebt gewoon een zeldzaam meisje. Meisjes zijn echt erger dan jongens. Na drie zoons kwam er een meisje hier. Ik dacht heel wat gewend te zijn. Nou mooi niet dus. Het meisje is inmiddels een heks draak terrorist peuter van bijna 2,5 jaar. Allemachtig ik weet nog steeds niet wat er dan zo leuk zou moeten zijn aan meisjes. Ze is fel en furieus en kan van engelachtig schattig naar Al Qaida drilsergant in drie seconden.
MILF in the making ;-)
meisjes tam en mak? Ehm (denkt diep) eg nie!

Maar serieus, schreeuwt jouw 4 jarige serieus dat hij je haaaaat?? En trapt echt tegen deuren, smijt fietsen om etc. etc.??

Mijn dochter mocht me met 4 gerust stom und so weiter vinden, maar haten deed ze maar inwendig. Net als dingen slopen. En dan nog heb/had ik er genoeg mee te stellen (blijkbaar van een andere orde dan schreeuwen en slopen). Vind ik persoonlijk niet doorsnee kleuter gedrag dus.
meisjes zijn echt niet makkelijker. Hier een peutermeisje van 2,5. Iedereen vindt haar schattig en lief ( en tuurlijk is ze dat ook veel) maar oh oh wat kan die heksen. Vanmorgen nog krijsend de hele supermarkt door achter me aan gehad. Maar mijn bui werd opgefleurd door een meelevende papa die me een knipoog gaf. Een lotgenoot! Wel fijn naast al die chagerijnige blikken.

Oudste studeert voor commando. Die commandeert me de hele dag in het rond. Die is net vijf. pfff
quote:jackie23 schreef op 22 juni 2010 @ 14:18:

*zucht*....ze zijn zó leuk die 4-jarigen...hoe vaak ik per dag niet te horen krijg 'ik haaaaaat jou!'. Hoe vaak hij niet een woedeaanval krijgt die gepaard gaat met tegen de deur aantrappen, fiets omver gooien, schreeuwen met rood aangelopen hoofd...

Kinderen....zó leuk Een corrigerende tik op de billetjes kan echt geen kwaad hoor.
Een 4-jarige die zegt 'ik haat jou'?

Oei..

Mijn zoon van vier is ook een draak van een vent, maar het woord haten ken hij gelukkig nog niet..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:Pammie schreef op 22 juni 2010 @ 14:45:

[...]

Echt niet, ik heb zo'n meisje Hier ook zo'n meisje...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 22 juni 2010 @ 19:32:

[...]

Hier ook zo'n meisje...

Hier nog een!

Maar verder dan stomme mama en heel erg boos kijken is ze toch echt nog niet gekomen (5). Dingen als ik haat je roepen en gooien/smijten/slopen met en van spullen vind ik geen normaal kleutergedrag.
quote:DarkRosePrincess schreef op 22 juni 2010 @ 17:00:

[...]

Jij hebt gewoon een zeldzaam meisje. Meisjes zijn echt erger dan jongens. Na drie zoons kwam er een meisje hier. Ik dacht heel wat gewend te zijn. Nou mooi niet dus. Het meisje is inmiddels een heks draak terrorist peuter van bijna 2,5 jaar. Allemachtig ik weet nog steeds niet wat er dan zo leuk zou moeten zijn aan meisjes. Ze is fel en furieus en kan van engelachtig schattig naar Al Qaida drilsergant in drie seconden. ha ha, ik dacht al dat gaat over mijn dochter! Hier ook zo'n vaatje buskruit, inmiddels bijna 7 jaar. Het gaat dus niet over als ze ouder worden, het wordt hoogstens nog een graadje erger.
quote:duet schreef op 22 juni 2010 @ 19:58:

[...]

ha ha, ik dacht al dat gaat over mijn dochter! Hier ook zo'n vaatje buskruit, inmiddels bijna 7 jaar. Het gaat dus niet over als ze ouder worden, het wordt hoogstens nog een graadje erger. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!! Dat wilde ik dus niet horen. Het is een fase, het is een fase, het is een fase... Hier blaft de jongste de oudste (elf jaar) van de bank als zij vindt dat hij op haar plek is gaan zitten. En hij gaat ook nog. Oké dat laten wij als ouders niet gebeuren, maar het geeft aan hoeveel kracht er in haar stembandjes zit.
MILF in the making ;-)
Ai... Waarom lees ik dit nou... Hier ook zo'n meisje... Nu echt een draak die de boel behoorlijk op stelten zet. En wij maar hopen op het einde van die faaaaaaase...

Maar het gaat over toch?
Oke, ik moet dus blijkbaar hopen op nog een jongetje en niet op een meisje

V.w.b. 'ik haat jou'; dat blijkt hij op school opgepikt te hebben. Ik heb meerdere moeders horen klagen dat hun zoon/dochter dat zegt. Blijkbaar is er een kindje in de klas die dat roept (en ik heb een heel sterk vermoeden welk kindje dat is)...V.w.b. het schoppen tegen de deur; dat gebeurt wanneer hij te ver gaat en ik hem op de gang/trap zet om af te koelen...vaak geeft hij dan uit nijd een trap tegen de deur...ik probeer het niet goed te praten hoor, maar ik snap wel waar het vandaan komt.
quote:Sunemom schreef op 22 juni 2010 @ 19:55:

[...]

Hier nog een!

Maar verder dan stomme mama en heel erg boos kijken is ze toch echt nog niet gekomen (5). Dingen als ik haat je roepen en gooien/smijten/slopen met en van spullen vind ik geen normaal kleutergedrag.Die van mij helaas wel. Dat is geen normaal kleutergedrag meer, maar daar krijgen we binnenkort gelukkig hulp bij.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven