Kinderboekenhulp nodig!

05-02-2009 12:23 36 berichten
Hallo!

Volgende week nemen onze kinderen afscheid van hun huidige creche. Ik wil als afscheidscadeautjes voor beide groepen en hun leidsters een boek kado geven met een theepakketje erbij. Voor de kids dan ook nog een kleinigheidje.

Sarahmeisje zit nog in de babygroep, van 0 tot 1 jaar. Sarahzoon zit in de groep 1 tot 3 (daarna gaan ze over naar een 3 tot 4 jaar-groep). Ik heb al even op bol.com zitten kijken, maar ik kom er niet echt uit.

Voor de babygroep lijkt me een prentenboek wel mooi, en voor de groep van zoon een voorleesboek.

Hebben jullie tips??? Ik denk wel dat het vrij nieuwe boeken moeten zijn, anders lopen we natuurlijk het risico dat ze het boek al hebben. Of zou dat niet uitmaken?

Kortom: wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
http://www.bol.com/nl/p/b...01004005017381/index.html

Beschrijving

Als je overal naartoe zou kunnen waar je maar wilde, wat zou je dan kiezen? Het strand, de stad, het bos, de woestijn, een vulkaan of de ruimte...?

Met wie zou je het liefste vriendjes worden? Met een piraat, een elfje, een robot, een marsmannetje of met de kerstman...?

En wat zou je het liefste doen? Schaatsen, vliegeren, in een boom klimmen of een schilderij maken?

KIES MAAR!

In dit interactieve prentenboek is zo veel te zien, dat je nooit uitgepraat raakt! Kinderen leren allerlei dingen te benoemen en worden gestimuleerd om erover na te denken en te vertellen wat ze ervan vinden. En niets is natuurlijk leuker dan daarna ook aan papa of mama te vragen: 'Wat kies jij?'

---

Dit is een aanrader! Ik krijg het plaatje niet geplakt, maar het is een erg leuk boek om samen met kinderen te lezen en over te praten. Het is nooit hetzelfde en gaat nooit vervelen! Succes met je keuze, en wat een leuk idee om ze een boek bij het afscheid te geven!
Thanx Marjo, die is wel erg leuk inderdaad, kan mooi voor de groep van zoon. Maar dan zoek ik ook nog iets voor de babygroep....ik kan erg weinig vinden wat vanaf 0 tot 1 geschikt is...
Dikkie Dik? Dribbel?
Dikkie Dik is vanaf drie jaar staat op Bol

Dribbel is vanaf 1, lijkt me wel geschikt, thanx! (vond ik vroeger zelf ook altijd heel leuk, Dribbel )
"Wie heeft er op mijn kop gepoept?? " Dat boek is vooral voor 3jarige erg leuk.

En voor de baby's is altijd een boek met grote platen of vakjes waar wat achter zit leuk. Dribbel bijvoorbeeld of Koetje Boe is jarig.
quote:HNK schreef op 05 februari 2009 @ 12:33:

Dit waren grote hits bij ons thuis "vroeger"...

"Wiele wiele stap" en "Stappe stappe step" van Miep Diekman... Enige probleem; ze zijn niet meer nieuw te krijgen (althans, niet dat ik weet), dus dan moet je genoegen nemen met een tweedehandsje... (en ik weet niet of je dat wilt).

Jaaaa, Stappe stappe step was echt mijn favoriete kinderboek toen ik klein was.

In het verzamelboek "in de maneschijn" staan een paar verhaaltjes uit Stappe stappe step.
Dikkie dik vanaf 3 jaar? Met twee kan het ook makkelijk. Wat een onzin zeg.
De boeken van Kimio zijn heel leuk en ook al vanaf babyleeftijd.

Deze bijvoorbeeld: http://www.kimio.nl/boeken/titel/dierenvriendjes

Op die site staan nog meer leuke boekjes.
Deze boeken op die site zijn vanaf 8 maanden: http://www.kimio.nl/boeken/leeftijd/8maanden

@All; bedankt voor jullie hulp!

Ik heb voor de juffen van Sarahzoon "Kies Maar" uitgezocht, en voor de juffen van Sarahmeisje heb ik "Kleurtje hier, kleurtje daar" en "stipje hier streepje daar" uitgezocht (= vanaf tien maanden).
Galop een scanimation prentenboek, erg leuk!

Bijna alles Misschien zijn de peuters hier nog iets te jong voor, maar voor peuters die alles willen weten..

Beestenboel ook zeker een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven