kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
Chica, helaas, dat wil mijn baas me dan nog niet geven. Misschien dat ik dat over 10 jaar verdien hoor (is wel mijn streven ) maar op mijn 26e? Met een baan waar ik niet voor opgeleid ben? Neuh, ik zie het niet gebeuren. Manlief trouwens ook niet, met zijn baan in zijn eigen vakgebied, op HBO niveau.
Mararoulette; okiedokie

Even nader info over wat ik net schreef over de discussie van kosten kinderopvang;

De kosten van kinderopvang zijn gewoon ontzettend gestegen. Er zijn heel veel mensen die thuis zitten en gewoon hun kind naar de opvang kunnen brengen. Dat vind ik krom, terwijl werkende mensen wel veel moeten betalen. Terwijl NL aanmoedigt dat moeders moeten blijven werken; toch kosten van opvang het in sommige gevallen weleens onmogelijk maakt.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 12:05:

Volgens mij hebben mensen hier maandlonen in gedachten van boven de 2500.- pp ofzo, als ze roepen dat ze van 1 loon rond kunnen komen óf ze maken stiekem gebruik van allerlei regelingen en ze kúnnen dus helemaal niet van 1 loon rondkomen maar hebben daar hulp van de overheid bij nodig.Behalve kindgebonden budget en kinderbijslag maken wij geen gebruik van regelingen, mijn man verdient inderdaad gewoon erg goed.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Nastik schreef op 08 juli 2009 @ 12:11:

[...]

Dat vraag ik me dus ook af. Ik had een maandsalaris van EUR 1075,- netto en lief rond de EUR 3100.- netto.

Toch krijg ik voor 47 opvanguren per maand een vergoeding van de Belastingdienst van EUR 620,-, het totaal aan opvang kost EUR 823,50 Ik heb alles goed doorgegeven aan de Belastingdienst en toch vind ik de kosten echt meevallen voor Kinderopvang.Ja wij betalen ook weinig. Maar we hebben ook weinig, vriend verdient 1400 netto en ik studeer nog. In mijn ogen is die regeling juist wel terecht. Zo kunnen mensen die minder geld hebben toch blijven werken of zich blijven ontwikkelen. Dat zou niet kunnen als iedereen evenveel zou moeten betalen.
quote:MamaD schreef op 08 juli 2009 @ 12:15:

Manlief verdient vrij veel, ikzelf verdien ook aardig. Maar als ik twee kinderen naar KDV breng voor 3 dagen in de week, zou mijn volledige salaris daar heen gaan!

Volgens mij kan ik nl geen gebruik van regeleingen maken ivm salarishoogte. (heb nog geen kinderen) maar zou straks dus vooral werken voor mijn eigen plezier en ontwikkeling, want houd er met twee kids en drie dagen werken/ opvang dus noppes aan over...Maar mama D het is niet alleen jouw salaris dat telt, dat van je man telt ook mee. Ik bedoel je te zeggen dat technisch gezien niet alleen jouw salaris er aan op gaat, maar dat je man ook zijn deel heeft. En als hij veel verdient is zijn aandeel groter. In die zin blijft van beide salarissen geld over.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 12:15:

Chica, helaas, dat wil mijn baas me dan nog niet geven. Misschien dat ik dat over 10 jaar verdien hoor (is wel mijn streven ) maar op mijn 26e? Met een baan waar ik niet voor opgeleid ben? Neuh, ik zie het niet gebeuren. Manlief trouwens ook niet, met zijn baan in zijn eigen vakgebied, op HBO niveau.Haha snap het helemaal ( het was ook een grappie maar dat begreep je toch wel?) en lijkt me logisch als je 26 bent dat je dat nog niet verdient. Trouwens het belangrijkste aan een baan is NIET het salaris. Ik wil niet zeggen dat het onbelangrijk is, ik ben tenslotten ook geen chritatieve instelling, maar de motivatie bij een baan komt ergens anders vandaan. Maar dat weet iedereen hopelijk wel..
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 12:15:

Mararoulette; okiedokie

Even nader info over wat ik net schreef over de discussie van kosten kinderopvang;

De kosten van kinderopvang zijn gewoon ontzettend gestegen. Er zijn heel veel mensen die thuis zitten en gewoon hun kind naar de opvang kunnen brengen. Dat vind ik krom, terwijl werkende mensen wel veel moeten betalen. Terwijl NL aanmoedigt dat moeders moeten blijven werken; toch kosten van opvang het in sommige gevallen weleens onmogelijk maakt.Aha zo zie je maar weer ik dacht dat je iets anders zei. Je kunt trouwens echt niet zomaar thuis zitten tenzij dat je partner heeeeel veel verdient en het kdv kan betalen. Je krijgt niet zomaar subsidies.
quote:mararoulette schreef op 08 juli 2009 @ 12:21:

[...]

Maar mama D het is niet alleen jouw salaris dat telt, dat van je man telt ook mee. Ik bedoel je te zeggen dat technisch gezien niet alleen jouw salaris er aan op gaat, maar dat je man ook zijn deel heeft. En als hij veel verdient is zijn aandeel groter. In die zin blijft van beide salarissen geld over.Dat weet ik natuurlijk wel, maar het zijn dus hele grote sommen geld en als je onze salarissen op een hoop gooit, blijft het dat ook al verdeel je het over ons beide, een van ons net zo goed (voor de financieen) niet zou hoeven werken. Dus: ik (en/of man) werken straks voor plezier en ontwikkeling. Ik ben het met pres eens dat de kosten voor hogeropgeleiden/ meerverdieners extravagant hoog zijn. Ik vind wel dat mensen die minder verdienen minder hoeven te betalen, alleen ik vind ook: dit salaris is mij niet in de schoot geworpen. Ik heb keihard gewerkt, veel uren, twee studies gedaan, waarvan een in de avonduren, ik ben erg goed in mijn werk () etc. En van dat al blijft (finacnieel nogmaals) niks over. Toch jammer.
quote:elska schreef op 08 juli 2009 @ 11:42:

[...]

Eerlijk gezegd vind ik het heel naar voor je dat je je kinderen zo moeilijk los kan laten dat je op van de zenuwen bent voor een middagje werken.. Als je een vriendin van me was zou ik je misschien zelfs wel psychische hulp aanraden, want op mij komt dit niet normaal over. Want dat je niet wil werken: prima, eigen keuze. Maar bij jou lijkt het veel dieper te zitten dan dat.Het heeft niet zozeer te maken met het niet kunnen los laten van m'n kinderen, maar meer dat ik het erg vervelend vindt dat m'n kinderen het niet naar hun zin hebben bij de gastouder. (oudste zegt letterlijk:" niet naar ******* toe vandaag?" en is zichtbaar opgelucht als ze thuis blijft.) bij de psz heeft ze het prima naar d'r zin en wil graag naar "sjool" Ook als ik m'n werk nog steeds erg leuk zou vinden zou ik wel weer op zoek gaan naar een andere gastouder, maar nu het er aan zit te komen dat ik thuis blijf (en ze heoven incl vandaag nog maar 3 keer heen) doe ik dat liever niet.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:47:

ja bij papa kan natuurlijk ook. daar heb ik verder geen mening over. maar wat ik wel weet is dat mjn kind het echt prima thuis heeft. veel rust, als hij wil spelen kan hij spelen, over het fruithapje kunnen we rustig een half uur doen, als het mooi weer in hup naar buiten lekker in een badje spetteren. denk maar niet dat de verzorgsters bij elk kind denken: wat is het beste/leukste voor hem? en nee te veel verwennen is ook weer niet goed....maar het is juist zo leuk....nu kan het nog straks komt de leerplicht eraan en dan verlang je zo terug!

Ik heb nog niet alle pagina's gelezen, het gaat zo snel dat ik niet eens weet of het haalbaar is, ze allemaal te lezen.

Maar zo te lezen heb je maar 1 kind. Hoe stel je je het voor als je er drie of meer kort op elkaar hebt? Denk je dan nog zo ongenuanceerd? Of denk je dat ze bij jou dan nooit eens moeten wachten op aandacht/troost/eten?

En als jij er maar eentje hebt waar je de hele dag omheen hangt, kun je later nog wel es van een koude kermis thuiskomen. Je kunt je kind ook verstikken in aandacht.
quote:Susan schreef op 08 juli 2009 @ 12:15:

[...]

Behalve kindgebonden budget en kinderbijslag maken wij geen gebruik van regelingen, mijn man verdient inderdaad gewoon erg goed.Idem hier, inkomen is te hoog voor overige regelingen, toeslagen en subsidies
Maar ringelding, dan is het probleem toch de gastouder? Als mijn kinderen dat zouden zeggen zou ik óók met een knoop in mijn maag op mijn werk zitten. Maar beide kids zijn altijd vrolijk naar kdv gegaan en ik heb ze er vrolijk weer opgehaald. Dan zie ik dus geen probleem. Jij moet gewoon andere opvang zoeken. Of toegeven dat je geen enkele opvang ziet zitten en het niet zozeer aan de gastouder ligt.
quote:MamaD schreef op 08 juli 2009 @ 12:30:

[...]

Dat weet ik natuurlijk wel, maar het zijn dus hele grote sommen geld en als je onze salarissen op een hoop gooit, blijft het dat ook al verdeel je het over ons beide, een van ons net zo goed (voor de financieen) niet zou hoeven werken. Dus: ik (en/of man) werken straks voor plezier en ontwikkeling. Ik ben het met pres eens dat de kosten voor hogeropgeleiden/ meerverdieners extravagant hoog zijn. Ik vind wel dat mensen die minder verdienen minder hoeven te betalen, alleen ik vind ook: dit salaris is mij niet in de schoot geworpen. Ik heb keihard gewerkt, veel uren, twee studies gedaan, waarvan een in de avonduren, ik ben erg goed in mijn werk () etc. En van dat al blijft (finacnieel nogmaals) niks over. Toch jammer.Ook dat snap ik. Maar heb je meerdere kinderen op het kdv, want ik vind het met 1 echt reuze meevallen. Ook als we het volledige bedrag zouden moeten betalen. Dat zou rond de 1000 euro uitkomen, en ik kan mij niet voorstellen dat als je maar 1000 euro verdient per maand je dat helemaal kwijt zou zijn. Aan de andere kant, ik heb nog nooit veel geld gehad.. dat zal ook wel schelen. Ik weet in die zin niet echt wat ik mis. (Overigens bedoel dit op geen enkele manier vervelend).
wat een debiele titel en OP zeg. Ga jij lekker bij jou thuis in de middeleeuwen mutsen met je kind, veel plezier ermee en open niet van die zeiktopics.
Hmmm.. hier zijn misschien de tarieven anders: met twee kinderen kost het hier netto 1700 voor drie dagen. Dat is wat ik voor drie dagen netto zou verdienen. Maar omdat man ook een (goed) salaris heeft kunnen we volgens mij van vrij weinig voorzieningen gebruik maken, en dus kost de opvang ons per maand een fors bedrag. Geen reden om niet te gaan werken voor mij, maar kan me voorstellen dat het voor sommigen niet echt motiverend werkt.
[quote]xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 10:11:

D

Je moet je voorstellend at je meestal met 2 personen werkt op een groepje van soms wel 13 kids..tuurlijk krijgen ze niet voldoende aandacht individueel.

V/quote]

Nog steeds niet helemaal bijgelezen, maar wilde hier even op reageren. Je hebt op een bijzonder raar kinderdagverblijf gewerkt, want waar ik kind naar toe breng, mogen er niet zoveel kinderen met twee leidsters zijn. En ja, ik controleer dat. Er zijn richtlijnen voor: max 4 baby's per leidster, max 5 peuters en max 6 kleuters, de precieze leeftijden heb ik even niet bij de hand.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 11:14:

Dhelia ik bedoel als je werkt (vader en moeder) van 8.30 - 17.00. Je brengt de kids sóchtends naar het kdv en sávonds moeten ze hun bedje weer in. Je hebt dan uiteindelijk alleen de weekenden met ze?

Maar jij werkt toch ook full time? Dus wat is nou het verschil? Overigens werk ik vier dagen, dus ik zie ze weekenden plus een doordedweekse dag plus de uren voor en na opvang plus de vakanties plus de '' gestolen uren" tussendoor. En omdat we de huishoudelijke klussen zoveel mogelijk in de uren plannen dat de kinderen slapen, hebben we die uren ook zo goed als volledig voor de kinderen. En ja, ik vind dit de ideale situatie.

quote:Maar ouders die financieel wel rond kunnen komen als ze iets minder uren zouden kunnen werken; zouden jullie er dan niet toch voor kiezen om je kind toch wat minder naar het kdv te brengen? Of kiezen jullie dan toch voor je carrieredrang of de luxes die je gewend bent in je leven?Jemig, wat spreekt hier een vooroordeel uit. Ik werk níet uit carrieredrang. Ik werk níet omdat ik luxe wil. Ik werk omdat ik wérken wil, en het liefst in een leuke baan die recht doet aan mijn opleiding, capaciteiten, intelligentie en vaardigheden. Een baan die me elke dag weer doet denken dat ik ontieglijk bevoorrecht ben om uitgerekend déze baan te kunnen en mogen hebben. En om die baan zo te houden, is het voor mij een vereiste om minimaal vier dagen te werken omdat ik anders erg leuke onderdelen ervan niet meer kan doen.
quote:ziggies schreef op 08 juli 2009 @ 08:32:

o ik kijk wel verder hoor maar ik vond het alleen heeeeeeeeeeeeeel frapant met te realiseren hoeveel moeders daar 's ochtends met de maxicosi hun kind droppen.

dat zijn in mijn ogen juist de moeders die duizenden euro's hebben uitgegeven aan dure spullen (twee verdieners)

ik denk dat dat kind dan heel graag oo overdag in die kamer wi l liggen. lekker eigen spulletjes.

Als je weet dat het om tweeverdieners gaat, waarom heb je dan steeds of moeders? Alsof het de verantwoordelijkheid van de vrouw is.

Of ben ik nu heel erg mosterd?

Edit: proest.... Zie nu dat er 37 pagina's zijn ipv 7...
Een kinderasiel.

Ik heb de (verplichte) keus tussen

kinderdagverblijf

of

ze elke ochtend met een broodtrommeltje in de hand aan een boom binden.

Die keus is verplicht, omdat ik verplicht ben om te werken.

Niet dat ik een andere keus had gemaakt als dat werken niet verplicht was geweest. Ook dan had ik ze elke werkdag weer aan de boom gebonden

De moeders (en de zeldzame vader) die ervoor kunnen kiezen thuis te blijven voor de kinderen, weten niet half hoe een verwende prinsessen, mét tunnelvisie en zónder ook maar enig greintje sisterhood in zich, ze zijn.

Blerk.
met broodtrommeltje aan boom.... zie het ZO voor me!
Dhelia bij jou geef ik het op, je schijnt het niet te snappen wat ik probeer duidelijk te maken.
Dhelia ben je DOM ofzo?!
Wat is er zo dom aan Dhelia?
niks wat mij betreft.
O, wat een reuzeleuk topic dit weer!

"Als ik niet voor het geld zou moeten werken, ging ik toch. Ga echt niet de hele week bij mijn kind zitten..."

Recht praten, wat krom is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven