kinderdagasiel

08-07-2009 08:26 933 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben gisteren even wezen kijken bij een kinderdagverblijf. daar werd ik echt niet vrolijk van

er waren twee zalen: een met kinderen die druk door elkaar heen liepen , twee verzorgsters die geirriteerd de boel in het gareel probeerden te houden, totaal geen liefde of zorg op maat, snel voeden en hup weer in de box

dan was er ook nog de slaapzaal, had verdacht veel weg van het asiel waar wij onze hond vandaan hebben: tien bedjes naast en op elkaar, hoe zielig! allemaal kindjes met slaperige oogjes, een paar zagen er uitgeput uit met een rood behuild gezicht.

ik kan me niet voorstellen dat er vrouwen zijn die hun kind er met een goed geweten heenbrengen

de zin: het zin gediplomeerde verzorgsters dus het zal wel goed zijn slaat bij mij de plank mis, je kind krijgt zo misschien wel wat zorg maar zeker niet de zorg op maat die de eerste maanden zo belangrijk is.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 11:59:

Wederom ik stel een vraag/stelling. Hierbij vraag ik naar meningen hoe denkt iedereen erover. Denk dat ik dan niet hoef te nuanceren, want dan is er geen discussie meer.

Heb even teruggelezen wat je bedoelt...maar wat je omschreef in je antwoord met al je beweegredenen dat klopt inderdaad als een bus en zijn zeker dingen die meespelen en die tot jou keuze leiden.

Het systeem hier in nl zit ook krom in elkaar, wat denk ik weer een andere discussie is, maar die wel hier een beetje doorheen fietst.

Ouders met een geen of laag inkomen, kunnen hun kind zomaar naar het kdv brengen, ouders die een fatsoenlijke baan hebben, zijn vaak meer dan een half maandloon kwijt aan opvang. Hoezo krom.

Ja maar het systeem hier in ned kún je niet zomaar even links laten liggen in deze discussie. Want dan kom je weer in uiterste terecht. Je kan best een discussie voeren zonder dingen weg te laten of te nuanceren.

Dus als jij een stelling deponeert zonder nuances krijg je ook reacties zonder nuances. Dan kun je niet gaan zeggen dat je de reacties niet ok vindt.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ook mijn kind gaat 3 dagen in de week naar de crêche, of het asiel. Ze gaat er zingend heen en heeft het er naar haar zin. Kan me dus niet zo vinden in TO's constatering van een "kinderasiel". Het is hier een kleinschalige, vrolijke boel.

En de reden waarom?

Omdat ik normaliter 2,5 dagen per week werk en de andere halve dag besteed aan de verzorging van mijn dieren, waaronder ook de pony van mijn dochter. En daarnaast nog een handje help op een zorgboerderij.

Voor het geld of de luxe, zoals gesteld word, hoef ik het niet te doen. Ik geniet van werken, bezig zijn. Het maakt mij gelukkig en een leuker mens. Ik zit nu een tijdje thuis omdat ik het werk pas in september weer op kan pakken, maar zou dit niet full-time willen omdat het huis nu wel schoon is, de honden verzorgd en de koelkast gevuld. Ben maar begonnen aan wat opknapprojecten.

Het geld dat ik verdien met mijn werk, gebruik ik om mijn hobby te bekostigen (eigen paarden) en om leuke dingen met mijn kind te kunnen doen. Samen winkelen, spontaan een taartje gaan eten, naar de dierentuin, haar pony. Dus eigenlijk gaat alles wat ik verdien weer rechtstreeks naar mijn dochter. Geen probleem. Ze komt niks tekort, alles kan altijd wel en ze heeft een ontzettend gelukkige moeder. Daarnaast spaar ik voor haar, zodat ze later niet beperkt word in haar studiekeuzes o.i.d. Ik had altijd naar de Kleinkunst academie of Toneelschool gewild, maar daar was geen geld voor. Dat gaat haar niet overkomen.

Daarnaast vind ik dit een vrij uitgemolken discussie, er zijn altijd voor en tegenstanders van crêches/werkende moeders. Iedereen moet doen waar zij gelukkig van word. Dat we een keuze hebben is toch mooi?
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 11:20:

Thyra wat heeft deze discussie met onzelfstandige vrouwen te maken?

Mararoulette ik gooi een vraagje op om meningen te horen. (nogmaals ik zeg niet wat fout of slecht is)

En een mening krijg je!

Snap niet dat je dan zo reageert. maar goed. Ik ga verder met het huishouden.. komt op deze manier niets van.
Tja, wat is luxe: ik heb een dochter, en als ik en vriend aan het werk zijn gaat zij naar het asiel. (Waar ze het overigens ontzettend naar haar zin heeft met alle andere puppies en kittens). En ja, wij hebben twee auto's, een afwasmachine, eens in de twee weken een schoonmaakster en vast ook nog andere dingen die als luxe bestempeld kunnen worden. Tuuuuurlijk zou ik die dingen de deur uit kunnen doen en stoppen met werken, we zouden er niet minder om hoeven eten. Betekent dat dat ik nu kies voor luxe en carriere en niet voor mijn kind? Zo voelt het anders totaal niet. Ja, ik kies voor een bepaalde levensstandaard, en nog veel meer kies ik voor een geweldige baan waar ik veel uithaal (iemand vroeg hier of we allemaal van die leuke banen hebben waar we elke dag zo veel leren: ja, toevallig heb ik zo'n baan ), en nóg veel meer kies ik voor mijn kind! Door bij haar te zijn én door haar naar een kdv te brengen. Sterker nog: als ik niet zou werken zou ik (als het financieel kon) mijn dochter tóch een of twee dagen naar het kdv brengen, ik vind het een enorme meerwaarde voor haar! Ik zeg niet dat dat voor alle kinderen geldt, maar wel voor de mijne. Mijn dochter kan best eenkennig zijn; en op het kdv komt ze op een veilige, gedoseerde manier in aanraking met andere mensen dan alleen papa en mama, dat vind ik heel gezond. Ook vind ik de input van andere "opvoeders" heel belangrijk: ik dacht bijvoorbeeld dat wisselingen in leidsters te onrustig voor mijn dochter zou zijn, maar wat blijkt: ze doet het geweldig! Ze zit binnen de kortste keren bij ze op schoot, knuffelt met ze, lacht, lacht en lacht. Super toch!

Maargoed, dit is mijn eigen verhaal, ik wil daarmee niets zeggen over ouders die voor een andere vorm kiezen. Maar ik heb het gevoel dat ik mijn kind juist iets geef door haar "in het asiel te droppen"!
quote:chocoladereep schreef op 08 juli 2009 @ 12:02:

lui op de bank met kind op schoot...hahahahahahahaha die geweldige ontwikkeling bij de werkende vrouwen is een beetje vastgelopen geloof ik...wat een opgekropte wrok zeg....En ik vraag me werkelijk af waar thuisblijfmoeders zo druk mee zijn. Ik zit op mijn ene vrije dag dus echt regelmatig lui op de bank!
quote:Lilla schreef op 08 juli 2009 @ 12:04:

Tja, wat is luxe: ik heb een dochter, en als ik en vriend aan het werk zijn gaat zij naar het asiel. (Waar ze het overigens ontzettend naar haar zin heeft met alle andere puppies en kittens).

lui op de bank met kind op schoot...hahahahahahahaha die geweldige ontwikkeling bij de werkende vrouwen is een beetje vastgelopen geloof ik...wat een opgekropte wrok zeg....

Kijk maar, perfect voorbeeld van een totaal ongenuanceerd opmerking als reactie op een totaal ongenuanceerde opmerking. Daar kun je dus helemaal niks mee.

Maar het is nu eenmaal makkelijker om elkaar op uitersten te pakken in een discussie dan te gaan zitten nuanceren.
Nou Precious, dat valt wel mee hoor, zelfs al verdien je goed, je krijgt enorm veel terug van de belastingdienst.

Ik vind die vooroordelen over 'luxe' zo ontzettend dom. Niet iedereen krijgt kinderen op zijn 36e na jarenlang gespaard te hebben. Jemig, ik was 22, zonder baan, zonder normale woonruimte en heb alles voor elkaar moeten krijgen terwíjl ik al kinderen had. En hoewel ik voor mijn baan niet slecht verdien verdien ik stúkken minder dan iemand van 35 met dezelfde baan. En manlief is ook nog maar 30, en verdient dus ook nog geen enorme bedragen.

Volgens mij hebben mensen hier maandlonen in gedachten van boven de 2500.- pp ofzo, als ze roepen dat ze van 1 loon rond kunnen komen óf ze maken stiekem gebruik van allerlei regelingen en ze kúnnen dus helemaal niet van 1 loon rondkomen maar hebben daar hulp van de overheid bij nodig.

lui op de bank met kind op schoot...hahahahahahahaha die geweldige ontwikkeling bij de werkende vrouwen is een beetje vastgelopen geloof ik...wat een opgekropte wrok zeg....

is letterlijk uit een post van TO .. even voor de nuance, al begrijp ik dat alles teruglezen veel werk is.

Geen opgekropte wrok hoor, ik ben blij en trots en tevreden met mijn leven as is.. Ik benijd vrouwen de de hele dag thuis moeten doorbrengen niet, zoals ik al zei: ik zou er straaldepressif van worden. Al zou ik het wel enorm waarderen als ze dat op eigen draagkracht dan echt voor kiezen en niet een heel substantieel deel van mijn belastinggeld daarvoor wordt gebruikt.. Ik had liever gezien dat dat dus naar gezondheidszorg was gegaan.. Of onderwijs, om maar iets te noemen.
Computer says nooooo
2500.- netto bedoel ik dan he? NIet bruto.
quote:elska schreef op 08 juli 2009 @ 12:04:

[...]

En ik vraag me werkelijk af waar thuisblijfmoeders zo druk mee zijn. Ik zit op mijn ene vrije dag dus echt regelmatig lui op de bank!

Ik ook. Zoals nu, ben ik een dag thuis en ik weet echt niet wat ik moet doen nu de boodschappen zijn gedaan, de honden uitgelaten, het huis gepoetst, de stallen gemest en de wasmand leeg. Egnie.

Ben uit verveling de trap maar aan het schuren en schilderen.

En natuurlijk is mijn laptop-accu bijna leeg van het forummen.
@ mararoulette;

Ja van een aantal mensen krijg je een fatsoenlijke mening en omschrijven ze op een goede manier hun keuzes en weerleggen dezen. Dat klopt ja.

"snap niet dat je zo reageert"...hoe reageer ik? Denk niet dat ik jou heb aangevallen ofzo.
quote:xpreciousx schreef op 08 juli 2009 @ 11:59:

Het systeem hier in nl zit ook krom in elkaar, wat denk ik weer een andere discussie is, maar die wel hier een beetje doorheen fietst.

Ouders met een geen of laag inkomen, kunnen hun kind zomaar naar het kdv brengen, ouders die een fatsoenlijke baan hebben, zijn vaak meer dan een half maandloon kwijt aan opvang. Hoezo krom.Ik snap niet waar je nu op doelt. Het is toch niet zo raar dat je naar inkomen betaald voor de opvang van je kind? Of bedoel je dat niet?
Ik vind het KDV zo belangrijk dat ze er ook gewoon naartoe gingen toen ik 9 maanden full-time thuis was.
Joh dat vraag je je helemaal niet af..dat heb je al lang in je hoofd.niks hangen zitten en hun kind betuttelen...

En vooral niet.. schoonmaken wassen boodschappen doen naar de stad spullen kopen op school bij jou kinderen helpen leuke dingen met de kinderen doen de kinderen halen en brengen naar peuterspeelzaal of vriendjes administratie doen koken etc. Dat doet..uuu??

Ik vind het stom dat we elkaar blijven veroordelen.

iemand in voor: women unit?
*gaat mij hier iets te snel*

Maar probeer even te antwoorden zonder weer vanalles over het hoofd te zien. Ik snap niet dat je mijn reactie afdoet als geen mening.. tenminste zo kwam het over. Je ging er niet op in dat het mijn mening is dat het kdv geen kwaad kan en dat ik dat uit eigen ervaring onderschrijf. Dat is alles. Voor de rest heb ik vaak het gevoel dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt. Zoals ik hierboven ook gequote heb. Ook no offence intended voor de rest.
quote:Thyra schreef op 08 juli 2009 @ 12:07:

2500.- netto bedoel ik dan he? NIet bruto.Krijg je dat niet per maand? Wat voor flutbaan heb je dan wel niet zeg.
quote:mararoulette schreef op 08 juli 2009 @ 12:08:

[...]

Ik snap niet waar je nu op doelt. Het is toch niet zo raar dat je naar inkomen betaald voor de opvang van je kind? Of bedoel je dat niet?

Dat vraag ik me dus ook af. Ik had een maandsalaris van EUR 1075,- netto en lief rond de EUR 3100.- netto.

Toch krijg ik voor 47 opvanguren per maand een vergoeding van de Belastingdienst van EUR 620,-, het totaal aan opvang kost EUR 823,50 Ik heb alles goed doorgegeven aan de Belastingdienst en toch vind ik de kosten echt meevallen voor Kinderopvang.

lui op de bank met kind op schoot...hahahahahahahaha die geweldige ontwikkeling bij de werkende vrouwen is een beetje vastgelopen geloof ik...wat een opgekropte wrok zeg....Neehoor, gewoon reactie op TO, die vindt dat namelijk het summum met haar kind
Later is nu
quote:chocoladereep schreef op 08 juli 2009 @ 12:09:

Joh dat vraag je je helemaal niet af..dat heb je al lang in je hoofd.niks hangen zitten en hun kind betuttelen...

En vooral niet.. schoonmaken wassen boodschappen doen naar de stad spullen kopen op school bij jou kinderen helpen leuke dingen met de kinderen doen de kinderen halen en brengen naar peuterspeelzaal of vriendjes administratie doen koken etc. Dat doet..uuu??Maar dat doe ik allemaal nog naast mijn baan. Dan betekent dat jij tijd over moet hebben, hoe dan ook.
Tja, Chocoladereep, dan snap ik het nog steeds niet. Want ik heb ook een schoon huis, doe ook leuke dingen met ze, zit in de oudercommissie van het KDV, help mee met activiteiten, kook zelf, doe de administratie, ga naar de stad, doe boodschappen en heb een sociaal leven en daarnaast werk ik ook nog 4 dagen. Dus ja, het is mij een raadsel hoe je 7 dagen per week druk kunt zijn thuis met 'werk' als andere vrouwen dat in 2 of 3 dagen kunnen (of wacht: een partner hebben die óók meehelpt).

Thuisblijfmoeder zijn is prima, als je dat wilt. Maar het is niet meer nodig. Feitelijk is het werkverschaffing, want als je thuis bent maak je meer troep en kijk je meer tegen je huis aan dus moet het ook schoner zijn. Dat mensen ervoor kiezen, prima, maar noem het niet nodig ofzo. Het is feitelijk gewoon een hobby.
Tja, Chocoladereep, dan snap ik het nog steeds niet. Want ik heb ook een schoon huis, doe ook leuke dingen met ze, zit in de oudercommissie van het KDV, help mee met activiteiten, kook zelf, doe de administratie, ga naar de stad, doe boodschappen en heb een sociaal leven en daarnaast werk ik ook nog 4 dagen. Dus ja, het is mij een raadsel hoe je 7 dagen per week druk kunt zijn thuis met 'werk' als andere vrouwen dat in 2 of 3 dagen kunnen (of wacht: een partner hebben die óók meehelpt).

Thuisblijfmoeder zijn is prima, als je dat wilt. Maar het is niet meer nodig. Feitelijk is het werkverschaffing, want als je thuis bent maak je meer troep en kijk je meer tegen je huis aan dus moet het ook schoner zijn. Dat mensen ervoor kiezen, prima, maar noem het niet nodig ofzo. Het is feitelijk gewoon een hobby.
quote:dreamer schreef op 08 juli 2009 @ 12:12:

[...]

Neehoor, gewoon reactie op TO, die vindt dat namelijk het summum met haar kind Ach ja, TO. Die heb ik allang al opgegeven hoor. Die is niet goed bij haar hoofd.
Manlief verdient vrij veel, ikzelf verdien ook aardig. Maar als ik twee kinderen naar KDV breng voor 3 dagen in de week, zou mijn volledige salaris daar heen gaan!

Volgens mij kan ik nl geen gebruik van regeleingen maken ivm salarishoogte. (heb nog geen kinderen) maar zou straks dus vooral werken voor mijn eigen plezier en ontwikkeling, want houd er met twee kids en drie dagen werken/ opvang dus noppes aan over...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven