Kinderdagverblijf

19-10-2009 17:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een aantal jaar wil ik een KDV starten in Utrecht, ik ben opzoek naar ouders die me tips kunnen geven en dan niet hoe ik het moet opstarten, maar meer wat zij belangrijk vinden naast dat er lieve leidsters/leiders zijn! Ik heb zoiezo de volgende punten waarover ik twijfel:

- openingstijden ik zit nu met het idee om open te zijn van 06.30 tot 19.00, voordeel is de flexibiliteit, maar een nadeel is dat ouders ook voor 12,5 uur betalen... wat zijn goede openingstijden volgens jullie?

- warme maaltijd ik wil via een cateringbedrijf verse, warme maaltijden aanbieden, goed idee of niet? en dan rond 17.00 of bij de lunch?

- verticaal of horizontaal het idee is nu om één babygroep te hebben (voor kindjes tot ongeveer 12 mdn) en drie halfverticale groepen (vanaf 1 jaar tot 4)

- aantal kinderen mijn idee is om wat kleinere groepen te doen (één of twee kinderen minder dan toegestaan), hierdoor is de prijs wel wat hoger, zouden jullie dat er voor over hebben?

- uurprijs het idee nu zorgt voor een vrij hoge uurprijs, rond de 6,70 p/u, dit komt omdat ik dus kleinere groepen wil, een mooi en verzorgd pand en ook omdat ik een milieubewust KDV wil, dus voornamelijk biologisch eten en luiers van Nature Babycare. Zouden jullie voor de bovenstaande dingen ook wat meer willen betalen?

Alle ideeën en tips zijn van harte welkom!
quote:Elisabeth24 schreef op 20 oktober 2009 @ 01:31:

Ik vind het opvallend dat de uren vóór 8.00 vaak als vroege opvang gezien worden. Dat merkte ik hier in de omgeving ook toen ik ging kijken voor een kdv. Ik werk in het voortgezet onderwijs en sta om 8.00 voor de klas. Met m'n reistijd en 'uitlooptijd' meegerekend moet ik m'n dochter dus echt wel om 7.15 wegbrengen. Bij m'n dochter op de groep worden veel kinderen al tussen 7.00 en 7.30 gebracht en om 17.15 zijn eigenlijk alle kindjes wel weer weg. Ik ken veel mensen die om 8.00 beginnen met werken dus ik ben ook blij dat het kdv waar wij voor gekozen hebben van 7-18 standaard geopend is. Van 18-19 kun je dan nog verlengen, maar dat gebeurt weinig. Misschien dat 't regiogebonden is, dus ik zou goed kijken waar in jouw regio behoefte aan is.

Hier hetzelfde. Ik werk ook in het onderwijs en gelukkig is ons kdv al om 7.00uur open en dat is geen vervroegde tijd waar je extra voor betaald. Hij is open tot 18.00uur en als extra service tot 18.30uur als verlengde opvang, daar betaal je dan extra voor maar wel gewoon het uurtarief (¤6,15) Ik betaal dus altijd voor 7.00-18.00uur en dus voor 11 uur, ook al haal ik ze eerder op en dat vind ik prima.

Het kdv hier heeft ook verschillende soorten contracten, dat vond ik ook wel prettig. Ik heb dus gekozen voor een contract waarbij ze alle schoolvakanties thuis is en ik betaal dus ook alleen voor 40 schoolweken. Die uurprijs ligt iets hoger, maar doordat ik veel minder uren afneem, scheelt het nog aardig. En natuurlijk is het af en toe ook wel lekker om dochterlief kwijt te zijn als ik vrij ben maar dan zijn er nog de opa's en oma's die wel een dagje wat leuks met 'r willen doen, óf we vragen een extra dag kdv aan.En ook hiet dus geen opvang in de vakanties, al geldt dit alleen voor de BSO, KDV betaal ik wel door in de vakanties en breng dus ook de kinderen, heb ik lekker twee dagen met alleen mijn oudste 2
Whatever, I do what I want
Het ligt er denk ik wel aan waar je je kinderdagverblijf wil opstarten zeker in Leidsche Rijn is er een zwaar tekort. De dagverblijven zijn daar open tussen half 8 en 18.00, wat voor mij eigenlijk net iets te kort is. Tot half 7 of 7 uur zou ik idealer vinden.

Warm eten vind ik iets extra's. Wat mij betreft dus tussen de middag, zonder er extra voor te hoeven betalen. Het hoeft voor mij ook niet iedere dag. Maar goed, het veel vroeger eten en dan als ze thuiskomen niet meer, paste niet bij mijn kinderen.

Eten, drinken en luiers zitten hier bij de prijs in. Voeding (behalve borstvoeding en allergievoeding) zit er ook bij, er is de keuze uit Nutrilon en Friso. Ik zou er ook niet extra voor willen betalen, als het biologisch o.i.d zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven