Kinderen buiten laten schreeuwen

16-12-2019 22:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic.

Laten jullie je kinderen naar hartenlust buiten schreeuwen/krijsen?
In bijv een speeltuin, pretpark, misschien de tuin?
Of roepen jullie ze tot de orde als ze krijsen?

Mijn kind mag buiten krijsen

Totaal aantal stemmen: 133

Ja (15%)
Nee (85%)
Absoluut niet. Hier een binnentuin en dat galmt enorm. Ergens anders mocht het ook niet trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind dat gekrijs nooit nodig. Ook niet in een pretpark of speeltuin of in de supermarkt op de grond. Ook daar is het irritant voor anderen.
Dus mijn kinderen mochten dat niet. Nu nog steeds niet.
SallySpectra* schreef:
16-12-2019 22:21
Oh, is het weer tijd voor een topic over dit interessante onderwerp? :sleep:
Heerlijk zulke onderwerpen. De posts over dat het weer tijd is voor dit en dat in haast als die topics zijn erg enerverend en minstens zo origineel en frequent.
Zonnestraaltje92 schreef:
16-12-2019 22:21
Dat vraag ik me soms ook af?
Volgens mij doen ze het vooral voor hunzelf namelijk :-[
Op zich kan ik me voorstellen dat kinderen spelen voor zichzelf. Ik kan plekken bedenken waar ik het okay vind als kinderen naar elkaar schreeuwen en vuisten opsteken en zo, maar niet okay als ze dat naar voorbijgangers doen.
MevrKakel schreef:
16-12-2019 22:40
Ik vind dat gekrijs nooit nodig. Ook niet in een pretpark of speeltuin of in de supermarkt op de grond. Ook daar is het irritant voor anderen.
Dus mijn kinderen mochten dat niet. Nu nog steeds niet.
Dat ze het niet mogen snap, maar dan gebeurt het Dus ook niet?
lux- schreef:
16-12-2019 22:28
Betekent overigens niet dat het nooit gebeurt, want hij is 2.5 en werpt zich dus nog wel eens driftig krijsend op de grond.

Tja opvoeden is een work in progress hè :P
Ik vind dat stiekem toch ook wel een beetje aandoenlijk. Zo’n peuter die zich ongegeneerd krijsend op de grond werpt en de longen uit het kleine lijfje krijst. :-D Als je er als moeder bij staat is het meestal een stuk minder aandoenlijk (been there... x 5).
nachtvlinder1977 schreef:
16-12-2019 22:45
Dat ze het niet mogen snap, maar dan gebeurt het Dus ook niet?
Toen ze erg jong waren wel, maar met rustig manen tot een lager volume heb ik eigenlijk nooit last van doorkrijsers gehad.
Consequent blijven helpt dan wel.

In andere zaken heb ik dan wel weer flink steken laten vallen of geen grip gehad. Jammer genoeg kan niet alles lukken :proud:
In tuin liever niet ivm overlast maar men wat is dat moeilijk te stoppen. Lijkt me heerlijk, wat dat betreft, om achteraf te wonen en geen rekening mee hoeft te houden. Op plekken waar het niet tot last mogen ze lekker los gaan
karnemelk schreef:
16-12-2019 22:56
In tuin liever niet ivm overlast maar men wat is dat moeilijk te stoppen. Lijkt me heerlijk, wat dat betreft, om achteraf te wonen en geen rekening mee hoeft te houden. Op plekken waar het niet tot last mogen ze lekker los gaan
Mijn jongste sleept het liefste haar halve klas mee hierheen, mijn maximum is drie vriendinnetjes tegelijk (meer passen sowieso niet in mijn gewone auto en ik ga niet met de 7-zitter hiervoor op pad). Dat spul samen op de trampo, horen en zien vergaan je... Maar achteraf, landelijk hier. Anders nam ik er zeker niet drie extra mee naar huis. :proud:
Noor21 schreef:
16-12-2019 22:46
Ik vind dat stiekem toch ook wel een beetje aandoenlijk. Zo’n peuter die zich ongegeneerd krijsend op de grond werpt en de longen uit het kleine lijfje krijst. :-D Als je er als moeder bij staat is het meestal een stuk minder aandoenlijk (been there... x 5).
Oh ik vind het bij die van mij ook wel aandoenlijk. Ik ben niet zo gauw onder de indruk van die driftbuien. Alleen van mijn trommelvliezen mag het best een paar decibel minder :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Kit_Kat schreef:
16-12-2019 22:16
Mijn ouders waarschuwde me ooit dat als ik veel schreeuwde, mensen daar dan aan zouden wennen. En als er dan een keer een ongeluk met mij gebeurde of ik ontvoerd werd, er niemand me zou komen redden omdat ze dachten dat ik 'gewoon' schreeuwend aan het spelen was...
Tja, toen was ik het gauw afgeleerd :-?
De mijne deden het nog iets anders. Die kwamen aanstuiven alsof er iets aan de hand was. En gingen uit hun plaat als dat niet zo was.
"Je kunt de volgende keer maar beter schreeuwen als er wat is, anders geef ik je iets om in te schreeuwen."
En dan woonden wij landelijk en buiten... Laat staan dat je je kind laat schreeuwen in een woonwijk.
In een achtbaan oid hoor je te gillen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
16-12-2019 23:52
In een achtbaan oid hoor je te gillen.
Precies. Zelfs in de kikkerbaan.
Ik zou liever wat meer geschreeuw op straat horen dan alleen van mijn kinderen. De meeste kinderen zitten binnen te spelen.

Ik heb om de herrie wel de trampoline weggedaan. Daar konden ze, en buurkinderen nooit echt rustig op spelen. Ook als ik ze naar binnen haalde vonden ze het de keer daarna toch weer heel moeilijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Sudrì schreef:
16-12-2019 23:57
Precies. Zelfs in de kikkerbaan.
Mensen gillen in de achtbaan om verschillende redenen. Het geeft ze een uitlaatklep voor hun emoties en vermindert de spanning in het lichaam, waardoor de rit iets minder eng is. Maar het is ook simpelweg een instinctieve emotionele reactie, een mengeling van angst en blijdschap. Dat leidt tot de vraag: waarom schreeuwen mensen eigenlijk als ze bang of blij zijn?

De angstschreeuw heeft waarschijnlijk twee functies. Het is een hulpkreet aan het adres van anderen, en het schrikt de aanvaller af. Die raakt dan even van de wijs, zodat je meer kans hebt om ervandoor te gaan. Een bijkomend voordeel: gillen voorziet de longen van meer zuurstof. Altijd handig in een noodsituatie. Het schreeuwen van blijdschap heeft vermoedelijk vooral een sociale functie: anderen laten delen in je vreugde.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb geen kinderen maar erger me dood aan gillende/schreeuwende kinderen, buiten of binnen. Niet als dat even of incidenteel gebeurt, maar wel als een soort standaardgedrag. Ik spreek niet snel buurtbewoners aan uit irritatie, dus zit regelmatig 's zomers met de ramen dicht en met oordoppen in als die koters in de buurt weer hun goddelijke gang mogen gaan op de trampoline of met weetikhetwat en de ouders blijkbaar niet op het idee komen om een beetje rekening te houden met de buren.
suzyqfive schreef:
17-12-2019 00:08
Ik zou liever wat meer geschreeuw op straat horen dan alleen van mijn kinderen. De meeste kinderen zitten binnen te spelen.

Ik heb om de herrie wel de trampoline weggedaan. Daar konden ze, en buurkinderen nooit echt rustig op spelen. Ook als ik ze naar binnen haalde vonden ze het de keer daarna toch weer heel moeilijk.
NIMBY?
Ik zou hetzelfde erin staan hoor.
JuriaanB schreef:
17-12-2019 00:25
Ik heb geen kinderen maar erger me dood aan gillende/schreeuwende kinderen, buiten of binnen. Niet als dat even of incidenteel gebeurt, maar wel als een soort standaardgedrag. Ik spreek niet snel buurtbewoners aan uit irritatie, dus zit regelmatig 's zomers met de ramen dicht en met oordoppen in als die koters in de buurt weer hun goddelijke gang mogen gaan op de trampoline of met weetikhetwat en de ouders blijkbaar niet op het idee komen om een beetje rekening te houden met de buren.
Heel herkenbaar. En nog steeds nu ik zelf een kind heb. Daarom mag hij dat van mij dus niet. Gaat niet altijd perfect, maar oefening baart kunst. En als hij zich niet netjes gedraagt moet hij naar binnen, is hier in huis de regel.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Krijsen om het krijsen heeft mijn peuter nog niet ontdekt, maar hij speelt wel heel luidruchtig "AHOOOOOOOY IK BEN PIRAAT AAAAAWRRR!" Of hij zingt luidkeels liedjes (momenteel nog steeds sinterklaas-liedjes, niet geschoten is altijd mis :hihi: ) tsja, dat hoort erbij in mijn ogen, hoor.
Nee, gillen mag alleen in de achtbaan is hier de regel

Maar ik ken zat moeders die dat anders vinden en zeggen dat je buiten lekker mag schreeuwen

Ik spreek overigens gerust andere kinderen aan als nonstop voor de deur gillend aan het spelen zijn
Ik sta er een beetje anders in, want ik heb helemaal geen moeite met schreeuwende kinderen. Sterker nog, ik zou graag willen dat ik wat meer schreeuwende kinderen op straat hoorde, want ik steeds minder kinderen buiten.

Buitenspelen hoort bij kinderen en bij buitenspelen hoort ook wat volume. En zeg nu zelf: af en toe even hard schreeuwen werkt ontzettend bevrijdend. Ik fiets met mijn jongste elke morgen door een vrij afgelegen fietstunnel en als we daar alleen zijn, dan is het een goed gewoonte om even heel hard te gillen (geweldige akoestiek daar). Ik voel me daarna altijd een stukje beter.

Kinderen moeten de hele dag al rustig zijn en stil zitten: ik snap volkomen dat ze af en toe even stoom moeten afblazen. Mijn kinderen mogen overdag op de trampoline ook best een uurtje veel herrie maken.
Hoe kun je een pretpark of speeltuin nu onder één noemer scharen met een gewone tuin?
Ja in de speeltuin en in een pretpark mag er naar hartenlust gegild worden. Gewoon in de tuin waar je buren hebt.. Nee!
aloha66 schreef:
17-12-2019 12:17
Hoe kun je een pretpark of speeltuin nu onder één noemer scharen met een gewone tuin?
Ja in de speeltuin en in een pretpark mag er naar hartenlust gegild worden. Gewoon in de tuin waar je buren hebt.. Nee!
Omdat meestal naast/dichtbij de speeltuin ook mensen wonen in woonwijken.
Voor jou is het de speeltuin maar voor hun zijn het de buren.
Lachen en roepen mag wel. Krijsen, gillen en brullen mag niet.
aloha66 schreef:
17-12-2019 12:17
In een speeltuin mocht het van mij ook niet. Nergens voor nodig dat gekrijs.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven