Kinderen en games

23-09-2008 19:37 8 berichten
Ik vraag me af hoelang jullie kinderen mogen spelen met bijvoorbeeld de playstation, gameboy en al dat soort goeds.

Die van ons mag elke dag eventjes. Ik denk bij elkaar iets van een klein uurtje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kids mogen alleen in het weekend en in de vakanties.

Ze zijn bijna 9 en bijna 11
Mijn kinderen mogen zo lang als ze zelf willen (tv, nintendo ds, computeren). Meestal houden ze er zelf na een tijdje mee op. Soms ben ik het beu en beeindig ik de sessie. Normaal denk ik 1 uur per dag, in het weekend ooit 3 uur (dvd tje en even computeren).

Ze zijn 7 en 5 jaar oud. Ze spelen overigens alleen spellen voor hun leeftijd (dus geen vechtspelletjes). Ook het televisie kijken wordt door mij in de gaten gehouden qua leeftijd gerelateerde programma's.
Ik heb het geprobeerd zo lang mogelijk uit huis te houden maar vorig jaar is het er toch van gekomen, de Kerstman z'n schuld!

O ja, die van mij is 5.
Hier geen spelcomputers, maar wel spelletjes op de pc. Alleen op dagen dat hij (5) vrij is, en dan een uurtje ofzo. Ik vind het wel lastig, want als het aan hem lag deed hij niets anders.
Mijn zoontje is 5 en mag 3 uur per week op de pc of wii. Hij mag dan zelf weten hoe hij de tijd verdeeld, 6 keer een half uurtje of meteen de eerste dag 3 uur of 2 dagen een uur en 2 dagen een kwartier en 1 dag een half uur. Voor hij gaat spelen spreken we altijd af hoelang hij wil spelen. Dit werkt prima.

Als het aan mijn zoontje lag zat hij ook altijd op de pc of wii.
Wij mochten vroeger (en mijn kleine zusje eerst nog steeds, nu vervaagd het) een uur per dag. En dat was dan op de computer wij hadden geen spelcomputers. Later kregen we een gameboy en daar zat niet echt een limiet aan behalve dat we op een gegeven moment naar buiten werden 'geschopt'. Een uur lijkt me prima per dag voor kinderen, je hebt lekker de tijd om te spelen en daarna ook nog om iets anders te doen.
Bij ons alleen de zaterdagen en de vakanties.

Ik vind een uur per dag te veel.

Ze komen om 15.30 uit school en om 17.30 wordt er gegeten en dat duurt bij ons best eventjes.

En om 18.30 gaan ze naar boven om te doucen ed. en om 19.00/19.30 naar bed.

Ik zie niet in waar een uur dan weinig is.

Buitenspelen, huiswerk en tekenen en knutselen vinden ze ook leuk, maar als ze de keuze hebben zitten ze idd meer dan 1 uur per dag achter de pc maar ik vind dat ik als ouder hierin grenzen moet stellen voor hun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven