kinderen? nee, bedankt!

21-09-2009 10:05 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getver, ik wordt er soms zo moe van. Iedereen vraagt maar waarom ik geen kinderen heb en/of wil.

en als ik dan uitleg dat ik kinderen gewoon niet leuk vindt krijg ik standaard te horen: "dat komt nog wel" of "wacht maar".

Kan dan niemand gewoon accepteren dat sommige mensen gewoon niet willen?!

Ik wou dat ik onvruchtbaar was!
quote:Maleficent schreef op 21 september 2009 @ 11:31:

[...]

Voor mij niks hoor, ik zeg alleen maar dat ze dat soort argumenten niet nodig heeft.O, oké. Nu snap ik je
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 11:30:

@ Roaring huh?! hoe had je dat dan voor je gezien? Dat je ouders in spe je voor de conceptie om toestemming voor het leven hebben gevraagd?Heb jij als puber nooit geroepen dat je er liever 'helemaaaaal niet geboooren was'?
quote:Roaring schreef op 21 september 2009 @ 11:26:

Buiten dat maak ik me grote zorgen om de maatschappij en het welzijn van deze aarde de komende 100 jaar. Ik weet niet hoe het zit met veilige en goede plekken om te wonen, de olie tekorten, de klimaatveranderingen, de terroristische bewegingen waarvan wij nog niet weten hoe deze zich zullen gaan ontwikkelen, financiele crisis, discriminatie, noem maar op. Mijn kinderen zullen ook kinderen krijgen en die op hun beurt ook... Ik zou het niet leuk vinden om mijn kleinkinderen met mondkapjes over straat te moeten zien gaan (ik noem maar wat geks)...

Ik vind dit ook altijd zo'n onzin. Of je nou wel of geen kinderen wilt is geen ideele keuze maar een egoistische. Je doet het voor jezelf en niet om de wereld behoeden voor jouw gebroed.
Ik bedoel dat als iemand zegt ik wil ze niet; dan zou er verder geen andere argumenten nodig zijn. Ik wist eigenlijk ook niet precies uit te leggen waarom ik ze wel wilde. Het is denk ik een oergevoel; ik wil een kind / ik wil geen kind.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 11:32:

[...]

Heb jij als puber nooit geroepen dat je er liever 'helemaaaaal niet geboooren was'?Voorzover ik me kan herinneren niet nee. Wel dat mijn vader een hufter was en mijn moeder een trut.
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 11:30:

@ Roaring huh?! hoe had je dat dan voor je gezien? Dat je ouders in spe je voor de conceptie om toestemming voor het leven hebben gevraagd?haha... nee ik was niet echt boos op mijn ouders, maar meer op het FEIT dat ik gewoon neer was gepleurd in een wereld waar ik niet op had zitten wachten... Dat ik uit mijn ouders was gekomen was gewoon een bijkomstigheid. Ik heb het echt over een kind van6,7,8 jaar he... Mijn jeugd was niet een normale standaard jeugd, daar niet van, maar ik kon er gewoon niet bij met mijn hoofd. Vond het een super raar idee en kon het ook niet uitstaan dat ik gedwongen was om mee te draaien.... (Dat dacht ik bij mijzelf, gewoon als ik zat te denken.... heb het ook in dagboeken geschreven enzo.)
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 11:33:

[...]

Ik vind dit ook altijd zo'n onzin. Of je nou wel of geen kinderen wilt is geen ideele keuze maar een egoistische. Je doet het voor jezelf en niet om de wereld behoeden voor jouw gebroed.

Nou, ik zou willen dat sommige ouders de wereld wél hadden behoed voor hun prinsje of prinsesje

Nee hoor, je hebt gelijk. Ik snap dat berekende ook niet. Maar goed, als dat voor haar een geldig argument is, wie ben ik dan?
.
quote:Maleficent schreef op 21 september 2009 @ 11:33:

Ik bedoel dat als iemand zegt ik wil ze niet; dan zou er verder geen andere argumenten nodig zijn. Ik wist eigenlijk ook niet precies uit te leggen waarom ik ze wel wilde. Het is denk ik een oergevoel; ik wil een kind / ik wil geen kind.Klopt helemaal Male
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 11:33:

[...]

nee, andersom.

Ik wil mijn kinderen behoeden voor deze wereld.
Qwertu schreef: "Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er ook vrouwen zijn die opgelucht zijn als ze niet meer vruchtbaar zijn, maar ik denk dat je dit soort dingen niet te lichtzinnig moet roepen. Nog los van het feit natuurlijk dat het enorm kwetsend is tegenover mensen die onvruchtbaar zijn en die wél graag kinderen hadden gewild.

Verder kan ik me voorstellen dat je moe wordt van de vraag. Word ik ook wel eens. Zeker als mensen enthousiast opmerken dat iets "dan wel leuk is voor een volgende" of als ze enthousiast vragen "wanneer nummer twee komt" (of als ze, loerend naar mijn buik, opmerken: "ben je alweer zwanger?" ). Maar ja, that's life. Als je afwijkt van gemiddeld, dan krijg je dat soort vragen nu eenmaal. Kun je moe van worden, maar je kunt ook gewoon denken "túúrlijk" en het van jezelf af laten glijden.

Als jij stáát voor wat je wil, dan zou ik adviseren om dat laatste eens te doen. Immers: jouw lijf, jouw keuze, niet hun zaken. Je hoeft je natuurlijk niets van aan te trekken wat anderen er dan van vinden."

meestal doe ik dat ook, maar soms wordt ik er zo moe van.....

Ik vind het wel weer leuk te lezen dat er meer zo over denken, ben ik toch niet zo raar als mensen me soms vinden.
quote:Roaring schreef op 21 september 2009 @ 11:35:

[...]

haha... nee ik was niet echt boos op mijn ouders, maar meer op het FEIT dat ik gewoon neer was gepleurd in een wereld waar ik niet op had zitten wachten... Dat ik uit mijn ouders was gekomen was gewoon een bijkomstigheid. Ik heb het echt over een kind van6,7,8 jaar he... Mijn jeugd was niet een normale standaard jeugd, daar niet van, maar ik kon er gewoon niet bij met mijn hoofd. Vond het een super raar idee en kon het ook niet uitstaan dat ik gedwongen was om mee te draaien.... (Dat dacht ik bij mijzelf, gewoon als ik zat te denken.... heb het ook in dagboeken geschreven enzo.)Ok, je hebt dus niet echt een doorsnee jeugd gehad begrijp ik.
Ach, soms zeggen mensen ook maar zo wat om een beetje conversatie te maken. De stomste dingen.
quote:Roaring schreef op 21 september 2009 @ 11:35:

[...]

nee, andersom.

Ik wil mijn kinderen behoeden voor deze wereld.Je wilt geen kinderen, dus dat slaat al helemaal nergens op.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 21 september 2009 @ 11:35:

[...]

Nou, ik zou willen dat sommige ouders de wereld wél hadden behoed voor hun prinsje of prinsesje

Nee hoor, je hebt gelijk. Ik snap dat berekende ook niet. Maar goed, als dat voor haar een geldig argument is, wie ben ik dan?Ja, da's waar. Leven en laten leven om er maar een dooddoener tegenaan te gooien.
quote:qwertu schreef op 21 september 2009 @ 10:27:

[...]

Dat roep je wel, maar ik vraag me af of het zo werkt. Het wel of niet willen van kinderen draagt ook een keuzemogelijkheid in zich. Als die keuzemogelijkheid weggenomen wordt, sta je er misschien wel heel anders in. Niet dat je dan opeens wél kinderen zou willen, maar misschien dat je dan wel boos bent dat je de keuzemogelijkheid ontnomen is, nog voordat je er zelf over na had kunnen denken.

Ik heb nog een kinderwens, maar weet heel zeker dat er geen kind meer zal komen. De gevolgen van nog een kind kunnen voor mijn gezondheid desastreus zijn. Toch is het voor mij een bewuste keuze om me niet te laten steriliseren. Ik wil namelijk dat het míjn keuze blijft dat er geen kinderen komen. Dat geeft mij de macht en de controle over deze beslissing.

Van een vriendin die geen kinderen wíl, weet ik dat ze er precies hetzelfde over denkt. Zij wil geen kinderen, maar zij wil wel zelf macht en controle over dit proces blijven houden.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat er ook vrouwen zijn die opgelucht zijn als ze niet meer vruchtbaar zijn, maar ik denk dat je dit soort dingen niet te lichtzinnig moet roepen. Nog los van het feit natuurlijk dat het enorm kwetsend is tegenover mensen die onvruchtbaar zijn en die wél graag kinderen hadden gewild.

Verder kan ik me voorstellen dat je moe wordt van de vraag. Word ik ook wel eens. Zeker als mensen enthousiast opmerken dat iets "dan wel leuk is voor een volgende" of als ze enthousiast vragen "wanneer nummer twee komt" (of als ze, loerend naar mijn buik, opmerken: "ben je alweer zwanger?" ). Maar ja, that's life. Als je afwijkt van gemiddeld, dan krijg je dat soort vragen nu eenmaal. Kun je moe van worden, maar je kunt ook gewoon denken "túúrlijk" en het van jezelf af laten glijden.

Als jij stáát voor wat je wil, dan zou ik adviseren om dat laatste eens te doen. Immers: jouw lijf, jouw keuze, niet hun zaken. Je hoeft je natuurlijk niets van aan te trekken wat anderen er dan van vinden.

Ha, dat wilde ik schrijven maar Qwertu heeft het al gedaan.

En om die reden stoor ik me dus aan je laatste opmerking. Niet aan het feit dat je geen kinderen wilt.
Whatever, I do what I want
quote:traincha2 schreef op 21 september 2009 @ 11:37:

[...]

Je wilt geen kinderen, dus dat slaat al helemaal nergens op.

dat slaat wel ergens op. het is de reden, dat ik geen kinderen wil.

het slaat nergens op dat jij niet goed leest en vervolgens gaat lopen roepen dat iets nergens op slaat.
.
Je moet het misschien zo zien; je wijkt af van de norm en dat vinden mensen ongemakkelijk. Dan maken ze een praatje en proberen ze je een beetje de norm in te praten.
quote:Roaring schreef op 21 september 2009 @ 11:39:

[...]

dat slaat wel ergens op. het is de reden, dat ik geen kinderen wil.

het slaat nergens op dat jij niet goed leest en vervolgens gaat lopen roepen dat iets nergens op slaat.Hou toch op. Je wilt gewoon geen kinderen omdat je geen zin hebt in die verantwoordelijkheid. Een egoistische keuze dus. Net zo egoistisch als de keuze om juist wel een kind te willen. Als je echt iets voor de wereld wil betekenen, ga dan ontwikkelingswerk doen ofzo of op terroristenjacht.
quote:Liv schreef op 21 september 2009 @ 10:30:

[...]

Een kind is geen dier. Een kind is gewoon een mens. Een klein mensje, weliswaar. Daar hoef je niks mee te hebben, maar hoe kun je nou in godsnaam een hekel hebben aan mensen?Precies, je kunt kinderen niet met dieren vergelijken.
quote:wzk schreef op 21 september 2009 @ 11:29:

Of je nou vruchtbaar bent of niet, in je vruchtbare jaren zal het je gevraagd blijven worden.

Ik heb er begrip voor dat je geen kinderen wilt. Als je er niet 'het gevoel' bij hebt dan is het alleen maar goed om het niet te doen en inderdaad niet toe te geven aan enige sociale druk.

Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat het sociaal beter geaccepteerd wordt dat je geen kinderen krijgt doordat je onvruchtbaar bent. Blijkbaar vind je het gesprek om te zeggen dat je het niet wilt moeilijker dan te zeggen dat het niet lukt.......................Mijn advies is hou het bij jezelf. Jij wilt geen kinderen. Dat is prima. Lieg er niet over, verzin er geen smoesjes over of excuses voor. Jij mag geen kinderen willen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die dat niet snappen. Jammer dan! Voor hen.Ik lieg er niet over, en daarom krijg ik juist steeds weer de vragen en/of leuke opmerkingen die af en toe m'n strot uit komen....
quote:elninjoo schreef op 21 september 2009 @ 10:24:

[...]

Vind ik raar. Ik hou van paarden en van konijnen, maar als iemand zegt dat ie dat stomme of vervelende beesten vindt dan zou mij dat aan m'n reet roesten.

hm, hier wou ik eigenlijk op reageren (zie mijn vorige post).

Je kunt kinderen en dieren gewoon niet vergelijken, dat slaat nergens op.
quote:crini schreef op 21 september 2009 @ 11:42:

[...]

Precies, je kunt kinderen niet met dieren vergelijken.Toch vind ik dieren een stuk beter dan veel mensen
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven